“Extra betalen voor bagage, maar dan de koffer bij de voeten”
Beoordeling van Transavia

1 juni 2018 beoordeeld

Voor deze vlucht kochten we 15 kilo ruimbagage (36 euro), naast de twee keer 10 kilo handbagage.
Thuis kwamen we erachter dat we daar over heen zouden gaan. In de ruimbagage zat 19 kilo, als we de twee handbagage tassen keurig onder de 10 kilo hielden.
Op de luchthaven moest ik daarom nogmaals 15 euro extra betalen.

Betalen voor de bagage snap ik en vind ik geen probleem.
Echter, handbagage wordt niet gecontroleerd op maat of gewogen. Andere mensen sleepten complete kledingkasten naar binnen. Tassen die zeker niet aan de afmetingen voldoen en die zeer waarschijnlijk meer dan 10kg waren. Omdat de stewardessen hun bagage op onze rij vervoerden, en de andere vakken al vol zaten met de veel te grote koffers, moesten wij onze tassen maar onder de stoel leggen. Weg beenruimte.

Op de terugweg bleek onze ruimbagage 21 kilo te zijn. Enige tolerantie? Nee hoor, 30 euro ipv 15 euro extra betalen. Dus ik geef mijn pinpas, maar die werd in Barcelona niet geaccepteerd. Alleen creditard mocht en die werd ook nog eens geswiped (de ouderwetse fraudegevoelige methode). Ik heb de mail nog even na gekeken, maar nergens vermeldt Transavia dat ik verplicht ben een creditcard mee te nemen als ik ruimbagage wil betalen.

Kortom, waar anderen veel te grote en te zware tassen als 'hand'bagage vervoeren, heb ik 81 euro extra betaald om de koffer voor m'n voeten te mogen leggen.

Transavia vraagt na de reis om feedback, waarin ik dit allemaal keurig verwoord heb. Maar krijg je dan een reactie? Nee hoor. Het interesseert ze duidelijk niks.

Volgende keer maar met Ryanair. Die bieden ook slechte service, maar de tickets zijn goedkoper.

• Inchecken en instappen (bijv. efficiëntie, service bij gate)
Transavia-WebCare, webcare agent van Transavia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 september 2018

Beste Erik, ik kan begrijpen dat dit wellicht te laat is, maar Transavia waardeert de feedback maar als te graag. Het probleem met de handbagage is een bekend probleem, het personeel aan de gate en het cabinepersoneel doen er alles aan om het instappen met de handbagage zo soepel mogelijk te laten verlopen. Helaas heeft dit bij jou voor niet veel positiefs gezorgd. Voorafgaand aan het inchecken zijn de tarieven voor de ruimbagage goedkoper, mocht je dus al weten dat je meer kilo's nodig hebt, kan je dit voor dat je vertrek regelen en betaal je veel minder. Ik hoop dat we je voor een volgende reis nogmaals aan boord mogen verwelkomen. Hartelijke groeten, Jane - Webcare Team

4.510 - 4.514 van 46.167 beoordelingen

1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vlucht vanuit Nice was gecanceld, zonder reden van opgave. Transavia gebeld, zij konden niks vertellen. Je moest het maar uitzoeken in Nice. Eindelijk werd vlucht bevestigt, maar i.p.v. te landen in Eindhoven, zou het landen in Amsterdam. Dit omdat AirPort Eindhoven om 00.00 uur sluit!!! Krijg je Eem e-mail van Transavia dat je het op Schiphol zelf maar moet uitzoeken hoe of wat met openbare vervoer!!! Zie bijlage, brief toegevoegd!!!
02.00 uur geland op Amsterdam. Moest met een taxi naar Eindhoven, omdat daar mijn auto stond. Kost me een vermogen. Sinds maandag probeer ik Transavia te contacten waar ik mijn taxirit kan declareren. Sta elke keer 30 min inde wacht en wordt vervolgens de verbinding verbroken. Ik vind het echt slecht van Transavia.

Datum van reis: mei 2018

Beste Maureen, ik begrijp dat deze vervelende ervaring je al enige tijd geleden is voorgevallen. Het is niet fijn om te horen dat je mijn collega's toen niet te pakken hebt kunnen krijgen om je declaratie in te dienen en het vervelende voorval te bespreken. Mocht het nog niet gelukt zijn om de declaratie in te dienen, stuur dan een Whatsapp naar +31683673722, dan kunnen mijn collega's je verder helpen. Succes! Hartelijke groeten, Jane - Webcare Team

1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vluchten gingen goed. Voor alle consumpties betaal je, dat is bekend. Terugvlucht had vertraging, weer voldoende info over gegeven.

Datum van reis: juni 2018

De vluchten waren OK.

Helaas is Rotterdam airport nu een zooitje met zeer slechte taxi service.
Waarom klanten die van openbaar vervoer gebruik maken , een taxi , ver weg van in- en uitgang moeten lopen met hun bagage. Dit in hitte, regen etc. Taxi chauffeurs helemaal niet blij.Klanten niet blij. Geen STA balie.
Neem een voorbeeld aan Schiphol!!!!!!!!!

Geen reclame voor Rotterdam, moet B&W op ingrijpen.

In Montpellier bij vertrek naar platform gejaagd en daar nog ruim 30 minuten in warmte en wind buiten moeten staan. Klanten in de hal laten wachten zolang niet ingestapt kan worden schijnt heel moeilijk te zijn........Ongelooflijk.

1 juni 2018 beoordeeld

Lange wachttijd bij inchecken, korte onboard tijd, ca 15 minuten voor tijd werd de gate nummer aangegeven en moesten direct onboarden wat hier en daar stress opleverde bij personeel en passagiers