“zeer fijne maatschappij”
Beoordeling van Qatar Airways

18 september 2017 beoordeeld

zijn in 2016 met Qatar airways gevlogen van Amsterdam via Qatar naar Colombo. prachtige vliegtuigen en een hele goede service aan boord. de overstap op Qatar verliep soepel. mooi vliegveld.

16 september 2017 beoordeeld

Het is alweer bijna 4 jaar geleden - dec 2014/jan 2015 - dat ik met Qatar Airways vanaf Brussel naar Jakarta heb gevlogen . Ik heb voor Brussel gekozen, omdat het toen zo'n €500 op een ticketprijs scheelde; vanaf Schiphol was het stukken duurder. Ik heb toen € 490 voor een retour BRU-CGK betaald; dat was echt goedkoop. Mijn ervaringen met Qatar Airways zijn goed. Het was de eerste keer dat ik met een dreamliner vloog (BRU-DOH). De zitruimte en beenruimte vond ik erg beperkt, vooral omdat onder de stoel voor mij een mediabox zat. En als ik mij goed kan herinneren zat de afstandsbediening van de tv bovenop in de leuning van de seat. Ondanks dat de zit-en beenruimte vrij beperkt was vond ik het een aangename vlucht. De service aan boord was super; de maaltijden waren heel goed en er was volop drinken.
In Doha overstappen (3 uurtjes overstaptijd); de sfeer in Doha Airport was gelukkig niet zo druk als datgeen wat ik heb ervaren in Dubai. Uiteindelijk boarden naar mijn aansluitende vlucht naar CGK. Het vreemde vond ik dat je achter in het vliegtuig moest instappen; dat was wel erg apart. Op deze vlucht van DOH naar CGK had ik ook een stoel in het gangpad. Ook nu vond ik de seats vrij krap en op een vlucht van zo'n 9 uur kan dat wel vervelend zijn. De maaltijden en de service aan boord waren heel erg goed. Ik was wel blij dat ik uiteindelijk in Jakarta aankwam, want soms wist ik van gekheid niet meer hoe ik moest zitten.
Mijn conclusie:
1)negatief: qua zitruimte - zowel in de Dreamliner 787 als de A330 - vind ik het zitcomfort en zitruimte zeer beperkt. Ik vind de leuningen vrij hoog en in de Dreamliner mag men wel wat aan die mediabox onder de seat voor je doen. Deze box beperkt je voetruimte heel erg
2) positief: De maaltijden en de service van de stewards/stewardessen waren echt goed. Ik heb in ieder geval heerlijk gegeten
3) negatief: het boarden in Doha. Erg rommelig en het vreemdste is dat je achter in het vliegtuig moest instappen

Hoe dan ook, als ik voor de prijs van € 490 weer naar Indonesia kan vliegen, dan zal ik dat zeker doen.

Qatar airways i zeker wel een aanrader !!!!!!!!!!!!!

14 september 2017 beoordeeld

De vriendelijkheid van het cabinepersoneel is erg goed, (standaard) beenruimte is prima, standaard 30 kg bagage (ook prima), eten en drank aan boord ruim voldoende in kwantiteit en kwaliteit. Zowel op heenreis (2x) en terugreis (2x) duurde het boarden wel (erg) lang. Er zouden wat meer balies open kunnen. Verder alleen maar positief.

14 september 2017 beoordeeld

Uitstekende airline. Goede afhandeling voor vertrek en uitstekende service aan boord. Diverse vluchten gehad.

7 september 2017 beoordeeld

Dit was wel de meest perfecte maatschappij waar we ooit mee hebben gevlogen, geen enkele vraag was teveel, lekker eten en drankje werden spontaan aangeboden. Afhankelijk van welke vlucht, laten sommige personen wel al eens meer afval (en drukte en geluiden) achter in de gangen. Maar wel oog voor detail met oordopjes, tandenborstel, ooglapjes, speciale kousen, enz.