“Onbeschofte en onprofessionele maatschappij”
Beoordeling van Lufthansa

27 mei 2024 beoordeeld

Tijdens de vlucht naar München zagen we dat onze aansluitende vlucht naar Düsseldorf was geannuleerd. Reden onbekend. Medewerker in de service desk van de lounge was onbeschoft. Lufthansa had ons omgeboekt naar de goedkopere dochtermaatschappij en was niet in staat om boardingcards te geven en wilde pas na veel aandringen een vluchtnummer geven. Een voucher voor een maaltijd kon er ook niet af. Wel ontzegging tot de lounge terwijl we business geboekt hadden. Vier uur te laat op de eindbestemming en geen koffers. Lufthansa weet van niets en verwijst ons naar Germanwings, nadat ze verteld hadden dat dit heel normaal is. Tip boek bij Germanwings, een stuk goedkoper en daar werden we wel vriendelijk behandeld.

Datum van reis: mei 2024

26 april 2024 beoordeeld

Verschrikkelijk!! Wat een nachtmerrie, nooit meer met Lufthansa.
Denk je een relaxte vakantie te gaan maken in de VS, draait het uit op 3 weken lang stress en ergernis. Komen we aan in Dallas krijgen we een simpel berichtje dat onze bagage niet meegekomen is maar omdat we in Amsterdam ook onze handbagage hadden moeten inchecken hadden we dus letterlijk alleen de kleren die we aanhadden. Na 8 dagen en heel veel telefoontjes, mailtjes en online formulieren eindelijk de bagage van meneer, de bagage van mevrouw is helemaal nooit aangekomen.
Volgens iedereen heb je recht op vergoeding van minimaal de noodzakelijkste spullen; een schone onderbroek is na 3 dagen ook wel lekker.
Nou vergeet het maar, Lufthansa vergoedt helemaal niets! Ze blijven je traineren met mailtjes, onverstaanbare helpdesks uit India enz.
We hebben veel gereisd met verschillende luchtvaartmaatschappijen maar dit hebben we nooit meegemaakt.
Al hadden ze maar een beetje begrip en hulpvaardigheid getoond maar vergeet het maar. Alleen maar botte afwijzingen, voor hun zijn wij alleen maar een stelletje sukkels.
Wel te koop lopen dat ze een van de beste ter wereld zijn, nou voor ons staan ze ver onder elke andere maatschappij.

Datum van reis: april 2024
15 maart 2024 beoordeeld

Vlak voor onze terugreis werden onze vluchten geannuleerd door een staking. Lufthansa heeft dit op zeer voortvarende wijze opgelost. Hier kunnen andere vliegtuigmaatschappijen nog wat van leren!

Datum van reis: maart 2024
11 maart 2024 beoordeeld

Onze vlucht werd geannuleerd. Kan gebeuren. Compensatie aangevraagd voor gemaakte kosten. (€ 140,00) Deze aanvraag werd door Lufthansa geaccepteerd/goedgekeurd. Ze zouden het overmaken. Nu drie maanden verder en na meerdere mailtjes, waarop geen reactie gegeven werd, waar de storting bleef niets ontvangen. Klacht ingediend bij de ILT die de klacht dan doorsturen naar Lufthansa. Ook nu geen enkele reactie. Voor mij en mijn sociale netwerk reden om nooit meer te boeken bij Lufthansa. Had andere ideeën bij Deutsche grundlichheit.

Datum van reis: december 2023
4 maart 2024 beoordeeld

Vlucht geannuleerd door sneeuw, geven de schuld aan het vliegveld. Geen voucher gekregen voor snacks, ook geen nieuwe vlucht aangeboden gekregen. Dagenlang heb ik vast gezeten in München terwijl de KLM wel gewoon vloog, gern problemen voor precies dezelfde vlucht. Heb nog een andere ticket gekocht voor een andere vlucht, die werd per direct ook geannuleerd. Ik snap echt niet waarom je überhaupt dan nog tickets verkoopt. Voor de 1e ticket weigert Lufthansa nog steeds om een compensatie te betalen, noch mijn hotelovernachtingen te vergoeden omdat het "gevolgkosten" zouden zijn. Gek genoeg willen die zogenaamde "gevolgkosten" van de 2e annulering wel opeens betalen. Het is heel lastig -of onmogelijk- om hier nog een mens te spreken te krijgen. Krijg je er een aan de telefoon, den kom je er snel achter dat ze zeer onbeleefd zijn. Het was een slechte keuze om met Lufthansa te vliegen, althans proberen te vliegen. Het is ze namelijk nog nooit gelukt om op te stijgen wanneer ik een vlucht bij hen had.

Datum van reis: december 2023