“Fantastisch ”
Beoordeling van Lufthansa

13 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een heerlijke vlucht. Mooi keurig toestel. Comfortabele stoelen (wel wat beperkte beenruimte voor lange vlucht maar prima te doen, mede door comfort van zitten), mooi en breed pakket aan entertainment, goede service met zeer goede hoeveelheid, diversiteit en frequentie aan drankjes, hapjes en maaltijden en zeer professionele gastvrije crew.

Als je tijdig boekt, kun je voor mooie prijzen met ze van en naar de VS. Maar ook als ze wat meer kosten : ze zijn het waard. Ouderwets goed vliegen dit. Klasse.

4 oktober 2017 beoordeeld

Ruim toestel. Opvallend veel beenruimte. Daar moet bij Tui een comfort class plaats voor reserveren. Gratis eten en drinken aan boord. Eigenlijk overbodig op zo'n korte vlucht.
Jammer dat de vlucht vertraging had en dat de reden en melding over de verwachte vertrektijd erg laat werd gedeeld met de wachtende passagiers. Door de vertraging werd het toestel niet goed schoongemaakt.

22 september 2017 beoordeeld

Ik ben al klaar met Lufthansa voordat ik een meter heb gevlogen. Vlucht is talloze keren verplaatst, met gigantische overstaptijden als gevolg. De klantenservice is waardeloos, in totaal meer 3 uur aan de telefoon gezeten. En nee, dat is niet gratis. Medewerkers weten niks en moeten werken met een belachelijk systeem waarin ze niks kunnen wijzigen. Dit is geen Duitse degelijkheid, maar gepruts van de bovenste plank. Ik boek nooit meer iets bij deze maatschappij.

20 september 2017 beoordeeld

Prima maatschappij met gratis drinken en een koekje op deze binnenlandse vlucht. Kunnen veel maatschappijen nog iets van leren.

6 september 2017 beoordeeld

Als je met Lufthansa vliegt, dan vlieg je met een Duitse maatschappij die grondig is. Gewoon Duitse degelijkheid kun je verwachten en dat krijg je ook. Dat begint al op de luchthaven waar je meer dan voldoende wordt geïnformeerd aan de balie en dat gaat verder tot aan vertrek.
Eenmaal aan boord van het vliegtuig in de economy class is het een prima toestel om een lange vlucht mee te maken. Ik ben 1.85 meter en kon zelfs prima zitetnin de stoelen. Natuurlijk is de ruimte wat minder als de stoel voor je naar achteren gaat, alleen had dat geen effect op de beenruimte.
En ja, 11 uur in een vliegtuig is een lange tijd waarin je af en toe en rondje loopt om de tijd wat te doden en in beweging te komen. Daarvoor is voldoende ruimte aan boord.
Catering is prima met de vooraf op te geven keuzen in maaltijden. Zo heb ik een vegetarische en een lactose vrije maaltijd besteld. Die waren beide prima in orde. Ook drankjes en overige catering was prima. Net de servicegerichtheid van het cabinepersoneel.
De entertainment is heel uitgebreid met in het toestel de laatste films en weet ik het wat allemaal. Vooraf krijg je zelfs nog de mogelijkheid om enkele ebooks de downloaden (helaas maar 2), dus aan vermaak tijdens de vlucht ook geen gebrek. Kortom een prima maatschappij voor mij.
Enige minpunt vind ik de zelf-check-in balies op Schiphol. Van de schermen werkt de helft slecht. Daar moet iets aan gedaan worden.