“Prima maatschappij”
Beoordeling van Lion Air

14 maart 2020 beoordeeld

Keurige vliegtuigen, geen schreeuwende reclames op de bagagebakken.
Vertrok op tijd en behulpzaam en vriendelijk personeel.

Datum van reis: maart 2020
    • Inchecken en instappen

19 november 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

In de afgelopen maand driemaal met Lion Air gevlogen, tussen Bali, Makassar en Ambon. Het online inchecken werkt goed, het afgeven van de ruimbagage niet altijd - in Makassar moesten we daarvoor meer dan een uur in de rij staan. De meeste vluchten vertrekken min of meer op tijd, en komen ook op schema aan. Een moderne vloot van Boeings-800 en -900, ietsje meer beenruimte zou mogen. Professioneel personeel, de vrije verkoop aan boord is gezien de merendeels korte vluchten van één à anderhalf uur een beetje overbodig. Jammer dat er niet vaker aan een sleuf kan worden aanbeland, want dat vervoer met bussen van en naar de vertrekhal is maar gedoe. Betrouwbaar, een betere Indonesische maatschappij.

Datum van reis: november 2019
11 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Opgestaan om 4 uur snachts om op tijd te zijn voor onze vlucht. Aangekomen op het vliegveld blijkt de vlucht te zijn gewijzigd. 3 uur later vliegen. Daarnaast is de aankomstluchthaven gewijzigd naar een luchthaven 3.5 uur rijden met de bus buiten de stad. We hadden het prettig gevonden dit op zijn minst op voorhand te weten. 6 uur op.de luchthaven moeten wachten en vervolgens 3.5 uur in de bus.

Datum van reis: september 2019
18 augustus 2019 beoordeeld

Wat niet duidelijk op de website te lezen staat en waar ze natuurlijk liever over zwijgen, is dat de bagage moet betaald worden. 35 K per kg, dus met twee valiezen van 18 kg betaal je al bijna meer voor je bagage dan de vlucht zelf. Bij het inchecken werd ons dit gemeld. De zitjes in het vliegtuig plakken bijna tegen elkaar aan, dus voor een lange vlucht zeker te vermijden als je wat groter bent. Bereken dus zeker hoeveel het je gaat kosten als je wat bagage meebrengt en vergelijk met betere alternatieven. Heb je enkel handbagage, dan kun je deze maatschappij overwegen.

Datum van reis: augustus 2019
    • Eten en drinken
    • Inchecken en instappen
15 augustus 2019 beoordeeld

Onze vlucht van Lombok naar Bali (20min) had bijna 3 u vertraging. Hierdoor mistten we onze vlucht naar België. Acheraf bij de zeer onvriendelijke customer service werden we niet geholpen. Een kleine compensatie kan je dus ook vergeten. Deze maatschappij heeft ons zeer veel miserie bezorgd...

Datum van reis: augustus 2019