“Lion Air is altijd te laat”
Beoordeling van Lion Air

14 augustus 2018 beoordeeld

Ik heb redelijk vaak gevlogen met deze maatschappij maar ik denk dat maar 20% op tijd vertrekt. Als je bij de counter vraagt of er vertraging is zeggen ze steevast "nee", maar puntje bij paaltje is het er wel. Eerst een 1/2 uur, dan na een half uur vraagje hoelang nog zeggen ze weer een 1/2 uur en voor je het weet ben je 2 uur later. Geen enkele compensatie terwijl dit volgens de regels in Indonesië wel zal moeten.

Reden dat ik er toch soms voor koos was dat de prijs op dat moment stukken goedkoper was dan een andere maatschappij. Met al het gezeur dat je er naderhand mee hebt kan je beter iets meer betalen!

Datum van reis: juli 2018
    • Eten en drinken
    • Inchecken en instappen

11 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik weet niet of wij het ongeluk aantrekken, maar van alle 3 de vluchten is er geen enkele op tijd weggegaan.

Eerste vlucht Denpassar- Jakarta 2
Tweede vlucht Jakarta - Jogjakarta
Derde vlucht jogjakarta - Denpassar

Het wordt ook niet altijd netjes aangegeven wanneer er vertraging is.

Het is net openbaar vervoer in Indonesië, niet betrouwbaar. Je moet veel geduld hebben en "go with the flow gaan".

Verder waren alle vluchten prima.

Datum van reis: augustus 2018
26 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De vlucht v Denpasar naar Manado ging goed.
Na een week gingen we terug op 16 juli 2018 de vlucht was om 17.40 en we hadden eerst een vertraging van een half uur wachten, daarna werd de vertrektijd steeds verschoven en uiteindelijk vlogen ze helemaal niet meer :(( vanwege het weer.. we moesten dus om 23.00 nog een hotel zoeken en we vroegen of we dit betaald kregen van hun voor compensatie, maar dit deden ze niet.
Het was verschrikkelijk,want uiteindelijk ben ik 120 euro lichter voor het hotel en ook nog een halve dag kwijt..Stel als je geen geld had voor een hotel dan had ik en mijn gezin op t vliegveld moeten slapen..

Datum van reis: juli 2018
13 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gezien de lange autorit tussen Padang en Medan van een uur of 16 over verschrikkelijke wegen mssr gekozen voor Lion Air. Dit ondanks de slechte pers en rankings. Ging echter exact op tijd weg (en we zijn veilig geland). Vlucht helemaal vol ook vsnwege de prijs van maar 20 euro (inclusief bagage). Het liep allemaal prima. Autorijden is gevaarlijker

Datum van reis: maart 2018
24 september 2017 beoordeeld

Niet echt een goede ervaring. Ze doen net als ryan air niet hun best om van het imago van vleesvervoer af te komen. Met enige vertraging vertrokken vanwege een technisch probleempje. Er werd nogal lacherig over gedaan door de technicus, maar voorin ( waar wij zaten) was bij het vliegpersoneel een toch enig onrust merkbaar.
Anyway alles is goed afgelopen maar volgende keer raad ik toch een andere luchtvaartmaatschappij aan (Garuda, Batikair ( zelfde eigenaar schijnt het maar luxere uitvoering)) Voor de toerist is het prijsverschil verwaarloosbaar.

Datum van reis: augustus 2017
    • Inchecken en instappen