“Aansluitende vlucht laat het verschil zien.”
Beoordeling van Cathay Pacific

5 november 2017 beoordeeld

Met een tussenstop van drie uur op HongKong vervolgens we onze reis naar Amsterdam. De vlucht van Amsterdam naar HongKong was 100% perfect, aparte review. Deze vlucht laat zien dat het van veel factoren afhangt 100% perfectie te hebben.

De lounge op HongKong is een verademing. We bezoeken The Pier en het is waanzinnig. We douchen ons in een perfecte douchesuite die brandschoon is. Eten een hapje in de verschillende gelegenheden en vervolgen onze reis geheel relaxt verder.

We vliegen vanuit HongKong naar Denpasar met de Boeing 300-200 CX785. Het boarden gaat redelijk voorspoedig en het ontvangst is zeer vriendelijk. De stoelen 16 A en 16C zijn ruim en breed en met een opstelling van 2-3-2 heeft men ook redelijk wat privacy.

Het welkomstdrankje laat even op zich wachten, de cabine is slechts met 15 passagiers gevuld, dus waar men zolang mee bezig is geweest is de vraag. Eenmaal in de lucht komt men de menukaart brengen en het aperitief. De stewardess is redelijk vriendelijk maar het geen wat ze vraagt of verteld is met grote militaire orde. Jammer want hierdoor heb je het idee dat wat ze vraagt of verteld lastig is uit te voeren.

Het menu is ook deze vlucht zeer uitgebreid. Ondanks de vlucht vijf uur duurt komt het eten in een razend tempo. De nootjes en het aperitief zijn dan ook nog niet eens op en gedronken als het eten komt. Met militaire orde wordt het opgediend en er wordt slecht geluisterd naar hetgeen wij willen drinken. De Spa rood laat dan ook lang opzich wachten nu deze niet op de kar staat.

Het eten is wederom vers bereid, zeer uitgebreid en smaakvol. Het ijsje is een heerlijke afsluiter. Nu het allemaal in een razend tempo gaat is er geen sprake van een relaxte sfeer, jammer want we hebben 5 uur de tijd.

Het afruimen duurt lang waardoor enkele van de 15 passagiers zelf hun borden gaat verschuiven om ruimte te creëren. Hierdoor ontstaan een rommelige sfeer.

De stoel geeft veel ruimte echter gaat deze niet geheel plat. De uiterste stand geeft een onprettige houding en we zijn blij deze vlucht niet persè te hoeven slapen. De ruimte is echter erg prettig!

Blijkbaar mogen we niet landen op Denpasar en blijven we enorm lang rond cirkelen boven de luchthaven. We worden hierover niet geïnformeerd wat jammer is.

Al met al een redelijk goeie vlucht en zijn we wellicht erg verwend met de vlucht van Amsterdam naar HongKong, maar deze vlucht krijgt een 8 i.p.v. een 10 van ons. Desondanks blijft Cathay onze favoriet (-;

5 november 2017 beoordeeld

De derde keer Cathay voor ons. Dit keer vliegen we met de 700-300 business class van Amsterdam naar HongKong (CX270). Het inchecken gaat voorspoedig, de alleraardigste stewardess is vriendelijk, beleefd en attent. Mocht je nog niet in vakantiesfeer zijn kom je het daardoor wel. De toegang tot lounge van BritischAirways heeft ons inziens geen meerwaarde. Jammer!!! De lounge is klein, benauwd en propvol. Het aangebodene is simpel en beperkt. Het uitzicht vanuit de lounge is panoramisch te noemen.

Eenmaal aan boord is het vrijwel direct pure verwennerij. Stoel 22 H en 22 G is voor de komende elf uur onze plek. Nadat we een welkomstdrankje hebben gekozen richten we onze “cabine” in. Er is veel opbergruimte en men heeft over deze opbergruimte goed nagedacht, alles is binnen handbereik. De stoel is comfortabel en makkelijk om te zetten naar een volledig flatbed. Het tv-scherm is met een druk op de knop van de wand dichterbij te halen waardoor er een makkelijke en comfortabele kijkhouding mogelijk is.
De opstelling is 1-2-1, als samen reizend duo is de middelste dou Seat opstelling erg prettig. Privacy is vanuit alle plaatsen geboden wat het aangenaam vliegen maakt.

De crew is aller aardigst en laat het je aan niets ontbreken. De menukaart beloofd veel en maakt dit met zijn verschillende gangen meer dan waar. Zeer smaakvol. De drankjes zijn uitgebreid en veelvuldig te verkrijgen. Glas leeg is een no Go en wordt dan ook snel bijgevuld indien gewenst. Culinair zit het deze vlucht meer dan goed.

Ook de snacks, vraag zeker om de beefburger, zijn heerlijk en net zoals het diner vers bereid wat men proeft.

Als men de nacht inzet worden er (extra) kussens en dekbedden gebracht en indien men zich omkleed voor de nacht wordt de kleding op een hanger opgeborgen in een kledingkast. Het is prima slapen zo languit en de ruimte is breed genoeg om redelijk te draaien in de slaap.

De verlichting wordt bij het ontwaken subtiel van nacht naar dag omgezet en bij het ontwaken serveert men een heerlijk ontbijt. Verse warme broodjes aangekleed met verse sap en yoghurt worden geserveerd voordat het warme onderdeel geserveerd wordt. Ook deze maaltijd is heerlijk!

De elf uur durende vlucht is een makkie op deze manier. Wij zijn zeer tevreden over de vriendelijke crew, de kok, de ruimte en de service. Een hele dikke 10 en het gevoel nooit meer anders te willen vliegen. Chapeau Cathay!!!

(De vlucht vanuit HongKong naar Denpasar, aparte revieuw, laat zien dat een 10 ook een 8 kan worden)

25 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Bagage kwam beschadigd aan op Schiphol. Rapport op lagen stellen waarmee we naar de luchtvaartmaatschappij mochten. Vervolgens meerdere keren andere contactgegevens gekregen. Uiteindelijk na 8 telefoontjes de leidinggevende gesproken die alleen kon aangeven dat er niets mee werd gedaan en wij niet gecompenseerd werden voor de bagage. Erg slecht, want deze was flink kapot.

Overigens geen klachten over cabinepersoneel, dit was heel vriendelijk.

• Beenruimte
    • Entertainment tijdens de vlucht (wifi, tv, films)
18 september 2017 beoordeeld

Prima vlucht gehad.
Vriendelijk personeel, het vliegtuig was schoon en het eten was prima (we hebben wel eens slechter gehad).Voor de vlucht was het voldoende om deze door te komen.
Tussentijds stonden er ook tableaus klaar met diverse drankjes om zo te pakken en wat zakjes pinda's of ander knabbeltjes. Prima geregeld.
Wel een lange vlucht, maar we vlogen fijn de nacht in, dus ook kans om even lekker rustig de oogjes dicht te doen. Even geen stewardessen met van alles en nog wat, echt lekker rustig en het licht werd ook gedimd om een powernap te kunnen doen.
Kortom: Alles oké voor zowel de heen- als terugreis, verder geen op- of aanmerkingen en dus een tevreden klant.
Vervolgvlucht op de heenreis vanuit Hongkong naar Beijing was ook prima!

• Eten en drinken
    • Prijs-kwaliteitverhouding
    • Inchecken en instappen (bijv. efficiëntie, service bij gate)
7 september 2017 beoordeeld

Perfecte timing en bediening. De keuze in eten werd wel beperkt eens het onze beurt was, waardoor het nemen of laten werd. Maar alles op tijd was het belangrijkste

• Eten en drinken
    • Beenruimte
    • Entertainment tijdens de vlucht (wifi, tv, films)
    • Prijs-kwaliteitverhouding
    • Inchecken en instappen (bijv. efficiëntie, service bij gate)