“Nooi, maar dan ook nooit meer wat een sh.t Airline”
Beoordeling van American Airlines

1 juni 2018 beoordeeld

Onze reis had ik bij en met BA geboekt. Deze hebben mij later omgeboekt naar American. Bij het inchecken, bleken wij (gezin van 3, met minderjarige) alledrie los van elkaar op 3 verschillende gangpadstoelen neergezet te zijn. Ik heb contact gehad op Twitter, meerdere malen gebeld, maar service kennen ze blijkbaar niet bij deze maatschappij. Om een 12-jarige apart te gaan zetten op een lange vlucht!?! Toen we bij onze overstap in Philadelphia naar de balie gingen om te vragen of die wat konden doen bleek de vlucht simpelweg overboekt te zijn. Gezinnen werden uit elkaar gehaald en er werden vouchers van $1300 aangeboden om je stoel af te staan en met de vlucht een dag later te vliegen. Uiteindelijk zaten we wel bij elkaar, maar dat was dankzij de vriendelijke jongeman die wel wilde ruilen en niet dankzij de waardeloze service van de luchtvaartmaatschappij.
We vlogen in een oude 757 terug naar amsterdam. Krappe stoelen, geen entertainment, want je zag niets van de film op de tv die ergens in het gangpad hing. Na het eten ging de crew slapen. Bij de laatste 2 rijen (6 stoelen) werd een gordijntje opgehangen zodat de passagiers niet konden zien wat ze daar deden. Uiteindelijk kon de crew er ook niets aan doen dat ze in een vliegtuig vol sjacherijnige passagiers zaten, die deden echt hun best. Wat mij betreft nooit meer.

28 mei 2018 beoordeeld

Deze waardering is een gemiddelde van twee vluchten. Althans: een vlucht die is geannuleerd en een vlucht, die twee dagen later ging.

Onze eerste vlucht ging niet door vanwege een technisch mankement. We reden zelfs al op de startbaan, toen de gezagvoerder besloot om terug te gaan naar de gate vanwege een melding. Een dusdanige melding, dat er door technici naar gekeken moest worden.

De sfeer aan boord was gemoedelijk, ondanks het wachten. De informatievoorziening was slecht en vijandig ("...u mag van boord, maar dan wordt uw ruimbagage uit het vliegtuig verwijderd en dient u zelf een andere vlucht te regelen...").

Uiteindelijk, na zes(!) uur in het vliegtuig gezeten te hebben, is de vlucht geannuleerd. Met bijna 200 reizigers en 1 medewerker stonden we vervolgens, tegen middernacht, weer bij de gate. Veel vragen, geen oplossingen, geen tegemoetkomingen of vouchers, alleen een advies: regel het zelf.

Twee dagen later dezelfde vlucht waarin alles perfect is verlopen. We hadden zelfs de laatste twee rijen voor onszelf (heerlijk met twee kleine kinderen). Goed verzorgd en een rustige vlucht.

Tip: voor entertainment aan boord moesten we zelf een telefoon of tablet gebruiken. Daarop moet wel de software van AA staan, vooraf erop gezet!

23 mei 2018 beoordeeld

voor on 1e keer met AA we hadden netjes geboekt en 3 maanden vooruit betaald.

onplezierige verrassi g o bij inchecken toch p.p. usd25 voor 1 enkel stuk ruimbagage te ,oeten betalen.

is in europa in ticketprijs inbegrepen....

23 mei 2018 beoordeeld

Vliegreis was prima, niets over te klagen. Totdat we op Philadelphia aankwamen! Daar moesten we overstappen op onze verdere vlucht naar Atlanta. Eerst moesten we drie kwartier of langer wachten om door de douane heen te komen. Er kwamen 2 grote vliegtuigen aan en er waren maar 3 loketten open!! Daarna moesten we onze koffers pakken om deze daarna weer in te checken. Dat ging gelukkig vlot. Toen dachten we: gelukkig, we hebben nu tijd genoeg om naar de gate te gaan voor de volgende vlucht. Mis!! Wéér in de rij en wéér maar een paar loketten open om door de controle te gaan! Wéér meer dan een half uur! Daarna moesten we echt rennen om bij de gate te komen (ver weg). Gelukkig hebben we het gehaald maar van de 1 uur en 3 kwartier die we hadden om over te stappen, hadden we het op 5 minuten na gehaald. Wat een ellende!!

22 mei 2018 beoordeeld

goede, rustige vlucht, maar ik zou best wat meer willen betalen voor een ruimere zitplaats. Business class prijzen vind ik dan wel te duur.