“Super ouderwets toestel!”
Beoordeling van American Airlines

3 januari 2018 beoordeeld

De advertentie met de beste airline van 2017 snappen we niet!

De terugvlucht hadden we een vliegtuig wat nog totaal gemorderniseerd moest worden. Wat hadden we niet:
- geen beeldschermen in rugleuning
- de beeldschermen die (om de 3 tot 6 mtr) aan het plafond hingen, waren de eerste 4 uur buiten werking (gevolg bij de start hadden we vertraging omdat personeel nu zelf de safety instructies moest uitvoeren - ieder steward/ stewardess met een chagrijnig gezicht!
- okay geen beeldscherm, dan maar een lampje aan doen voor het boek! Deed het lampje het niet --> de gehele avond/ nachtvlucht ! Voor de gehele cabine!
- na vier uur eindelijk een film Pirates of the Cariben deel 1 !!! En ja 45 min voor de landing krijgen we een gedeelte van de nieuwste Pirates of the Cariben te zien!
- op een voorgaande binnenlandse vlucht kon wel de verwarming aan in het toestel, hier niet --> het leek wel een vriescel!

Een pluspunt het eten was goed.

7 december 2017 beoordeeld

Ter wille van de bloedsdoorloop in onze oude onderbenen, vlogen we via Miami naar
zuidelijk Amerika. De Business Class van American Airlines is beduidend groter dan
van KLM etc en daardoor/-mee; aanzienlijk goedkoper! In kleine 'hokjes' kun je languit
liggen! Nadeel van vliegen via Miami, is dat je een visum nodig hebt voor de USA &
in- en uit de V.S moet checken -dus door Immigratie moet, waar lange rijen voor staan te wachten. Met de aanvraag van een rolstoel, kom je naar een speciale (niet drukke) ambtenaar zonder wachtrij.

6 december 2017 beoordeeld

Best goed. Goede zitplaatsen, alleen veel luchthavens moeten aandoen om in Las Vegas te komen.
Van Amsterdam via Dallas - overstap
Terug Las Vegas - Phoenix - Cancun (Mexico vakantie)
Cancun - Philadelphia eerst later werd het Dallas - Amsterdam

5 november 2017 beoordeeld

De vlucht zelf was redelijk goed: comfortabele stoel (hoewel niet zo veel recline), redelijk eten en drinken en uitgebreid aanbod op het flight entertainment systeem.
Ik zal echter NOOIT meer met American Airlines vliegen door de barslechte customer service.

Mijn vluchten had ik geboekt bij American Airlines, maar er zat een laatste codeshare etappe met Air Berlin bij (maar omdat ik bij American geboekt had, zouden zij verantwoordelijk blijven voor mijn vlucht).

Terwijl Air Berlin al lang en breed op de eigen website had gemeld dat ze na 28-10 niet meer zouden vliegen bleef American maar volhouden dat de vlucht gewoon door zou gaan. Ze hadden geen behoefte om met Air Berlin te checken of maar op hun website te kijken. Dientengevolge kon men geen alternatief aanbieden.

Maar zodra de vlucht gecancelled zou worden, zou ik automatisch omgeboekt worden en hierover per email geïnformeerd worden, op dat moment zouden niet alleen de award flight open worden gezet, maar alle vluchten, omdat het dan om een calamiteit zou gaan. Toen puntje bij paaltje kwam, werd ik echter niet automatisch omgeboekt, laat staan dat ik geïnformeerd werd: toen ik mijn boeking op de website nakeek was deze volledig verdwenen. Daarop heb ik zelf maar contact opgenomen: men bood toen opeens helemaal geen realistisch alternatief meer: ofwel ze brachten me naar Londen en vanaf daar kon ik via hun dan een los ticket kopen ofwel ik moest bijbetalen om mijn vlucht naar Amsterdam om te laten zetten (terwijl ik dag alleen maar als optie aanbood als dat voor hen gemakkelijker zou zijn dan naar Düsseldorf). Vluchten via Madrid of Helsinki waren ook geen optie (Iberia en Finnair zijn net zoals British Airways OneWorld partners), terwijl volgens eerdere opgave toch alle vluchten open zouden moeten staan. Dit hield dus in dat mijn vlucht in München eindigde en ik zelf maar moest zorgen dat ik in Düsseldorf kwam.

Hoewel de vlucht zelf goed was, was het inflight entertainment systeem een ramp. Het zou een touchscreen moeten zijn, maar het was een duwscreen: pas na een keer of 10 hard drukken kwam je een scherm verder. Uiteindelijk ben ik uit pure nood maar naar Celine Dion gaan luisteren, als ik naar een artiest met een letter verderop in het alfabet had willen luisteren, was me dat pas ergens boven de Atlantische oceaan gelukt. Mijn buurvrouw is na 15 minuten proberen gefrusteerd gestopt met het te trachten een film te kijken. De purser wenste ons in het algemene introductieverhaal al veel succes. Ik begrijp niet dat dit soort dure systemen wordt aangeschaft en geïnstalleerd zonder ghet eerst überhaupt ook maar fatsoenlijk getest te hebben. Ik heb al vaak gevlogen, maar alle andere maatschappijen hebben het op hun lange afstandsvluchten hebben het stukken beter voor elkaar.

5 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De vlucht was op tijd, zowel heen als terug. Bediening was goed. Als het vliegtuig vol is voelt het wel benauwd, zeker als je bij het raam zit.