“Een aangename ervaring”
Beoordeling van Alitalia

28 april 2024 beoordeeld

Een hele leuke ervaring. Vloog van Brussel naar Madrid met een overstap. De overstap was goed geregeld, heel vriendelijk personeel. Je krijgt ook een gratis drankje en een snackje, iets dat bij veel maatschappijen tegenwoordig al teveel gevraagd is.

Ik zou zeker terug met hen mee vliegen!

Datum van reis: april 2024

3 mei 2023 beoordeeld

Per toeval kwamen we er achter dat onze heen en terugreis waren geannuleerd en gewijzigd meer dan 10 uur van de originele tijden zonder ons te informeren.
Om andere tijden te regelen was een rampen plan.

Chaos site vol errors
Betaling iDeal werkt niet
Vervolgens wilden we stoelen reserveren met extra beenruimte. Dit ging maar deels goed voor de terugvlucht, waarbij de betaling bleef hangen en hele site vastliep (keer op keer). Een stoel lukte wel, de andere niet waardoor we niet naast elkaar zaten. Op de site was dat niet te regelen door een error. Daar drie keer over gebeld. Het zou opgelost worden, en ik zou teruggebeld worden. Er werd niks gedaan.
Toen we voor de heenreis onze tickets bij de desk gingen halen (na incheck), bleek de betaalde stoelen met extra beenruimte deels gewijzigd. Mijn partner zat ergens anders en ik had plots geen extra beenruimte. Er kon ineens niets meer aan gedaan worden. Ik zat helemaal opgevouwen, en kon niet normaal zitten, met pijn in mijn benen de vlucht moeten beleven. Terwijl ik een gemiddelde lengte heb. Ik bleek niet de enige die ongeïnformeerd op een andere stoel werd gezet zonder extra beenruimte, terwijl we ervoor betaald hadden en we er ook nog een rugtas en jas kwijt moesten, want de opbergruimte was alleen voor trolleys, die we zelf niet hadden. Totaal ongeïnteresseerd onaardig personeel op de vlucht rn ook bij het contactcentrum. En heen heel oud vliegtuig! Daarbij waren de toilet op alle vluchten smerig, zitplaats niet goed schoon en snacks niet noemenswaardig. Heen en terugreis een uur vertraging zonder enige informatie. Schandalig slechte service!

Met afstand de slechtste luchtvaartmaatschappij ooit. Nooit van mijn leven meer een euro naar ITA Airways!

Datum van reis: april 2023
23 maart 2023 beoordeeld

Ik ben mijn geld kwijt, omdat iemand van de klantenservice zei dat het een fout in het systeem was, waardoor ik op mijn scherm het laadt tekentje bleef zien. Echter ging dit niet weg en was mijn geld wel weg. Zij vertelde mij dat het vanzelf terug gestort wordt en dat ik mijn bank moest bellen.

De volgende ochtend direct mijn bank gebeld die mij meldde dat mijn geld inderdaad weg is naar hen. En dat terwijl ik geen ticket heb ontvangen en daarnaast ook een nieuw ticket heb gekocht, gezien zij dat aanraadde via Chrome te doen (in plaats van Safari)

Na bellen en mailen nog steeds geen goed response en geld terug. En mijn bank heeft bevestigd dat het daadwerkelijk bij hen op de bank staat. Terwijl zij mij hebben gezegd dat het terug gestort word (automatisch)

Ik wil graag antwoord. en mijn geld terug

Datum van reis: maart 2023
3 december 2022 beoordeeld

Per abuis getrouwde naam opgegeven ipv meisjesnaam, geen enkele coulance, moest maar annuleren en opnieuw boeken...met zijn drieën dan niet meer op zelfde vlucht , dus alles geannuleerd, 376 euro in de pocket van deze zakkenvullers!!

Datum van reis: december 2022
8 oktober 2021 beoordeeld

Op de heenweg was het nog te doen, maar hadden we bij beide vluchten vertraging gezien er maar 1 iemand stond om het hele vliegtuig in te checken..
Uiteindelijk dus te laat op locatie wat vervelend is, maar te overzien.
Dan komen we bij de terugreis, wat een ellende.. We hadden wederom vertraging, waardoor we moesten rennen om onze overstap te halen in Rome. Eenmaal daar aangekomen, kregen we te horen dat één van ons niet meer mee kon met de vlucht omdat het vliegtuig ineens toch kleiner bleek dan voor het aantal personen wat had ingecheckt. Er word op dit moment enkel italiaans tegen je gepraat, terwijl het toch wel fijn is om fatsoenlijk mee te krijgen wat er toch allemaal staat te gebeuren voor je neus. Mijn vriend werd al schreeuwend verzocht door een medewerker om toch te gaan boarden, terwijl we al hadden aangegeven niet zonder elkaar te gaan vliegen. Dit zou geregeld kunnen worden had een collega aangegeven. Uiteindelijk na een hoop tijd en meerdere verzoekjes om alsjeblieft in het engels te communiceren werden we naar de balie gebracht om het ticket om te boeken. Godzijdank mochten we mee met een KLM vlucht. Wat een verademing dat deze maatschappij na aanstaande donderdag niet meer is.

Datum van reis: oktober 2021