“Eén grote poppenkast”
Beoordeling van Alitalia

8 oktober 2021 beoordeeld

Op de heenweg was het nog te doen, maar hadden we bij beide vluchten vertraging gezien er maar 1 iemand stond om het hele vliegtuig in te checken..
Uiteindelijk dus te laat op locatie wat vervelend is, maar te overzien.
Dan komen we bij de terugreis, wat een ellende.. We hadden wederom vertraging, waardoor we moesten rennen om onze overstap te halen in Rome. Eenmaal daar aangekomen, kregen we te horen dat één van ons niet meer mee kon met de vlucht omdat het vliegtuig ineens toch kleiner bleek dan voor het aantal personen wat had ingecheckt. Er word op dit moment enkel italiaans tegen je gepraat, terwijl het toch wel fijn is om fatsoenlijk mee te krijgen wat er toch allemaal staat te gebeuren voor je neus. Mijn vriend werd al schreeuwend verzocht door een medewerker om toch te gaan boarden, terwijl we al hadden aangegeven niet zonder elkaar te gaan vliegen. Dit zou geregeld kunnen worden had een collega aangegeven. Uiteindelijk na een hoop tijd en meerdere verzoekjes om alsjeblieft in het engels te communiceren werden we naar de balie gebracht om het ticket om te boeken. Godzijdank mochten we mee met een KLM vlucht. Wat een verademing dat deze maatschappij na aanstaande donderdag niet meer is.

Datum van reis: oktober 2021

26 juli 2020 beoordeeld

In januari 2020 vluchten geboekt voor gezin (8 personen) naar Palermo via Rome. Half juni krijgen we melding dat vluchten zijn omgezet van middag naar late avond en dat we verder niets hoeven te doen. Op de dag van vertrek (25 juli) krijgen we doodleuke melding dat we niet gekend zijn als passagier. Aan de balie van Alitalia staat ons een arrogante dame te woord en staan we voor voldongen feit. We dienen dag later te vertrekken. Nooit meer Alitalia voor ons!!

Datum van reis: juli 2020
10 maart 2020 beoordeeld

Te laat vetrokken dus overal te laat aangekomen en op de terugweg geen ontbijt. Dat hebben we bij andere maatschappijen wel beter gehad.

Datum van reis: februari 2020
10 februari 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Door weersomstandigheden werd mijn Swiss vlucht omgeboekt naar deze Alitalia vlucht met een A330 Airbus.Zowat alle personeel in de hele ketting blinkt uit in onvriendelijkheid,onverschilligheid,ongeïnteresseerdheid...op het boertige af.Een redelijk afgeleefd toestel was mijn deel voor een vlucht van 10 uren.Met mijn 183cm lengte zat ik met de knieën tegen de voorganger aangeschurkt. Het eten werd op een drafje “opgediend” of anders gezegd,net niet op uw klaptafeltje gesmeten,het glaasje wijn bruutweg met de flessenhals in de plasticbeker “gestort”...wát een povere en beschamende vertoning was me dat zeg...
Toiletten worden blijkbaar niet tussentijds gecontroleerd op netheid,wat algauw resulteert in een zooitje ongeregeld...
Nu...respect geef je als je respect krijgt...of is het omgekeerd?
Misschien is het personeel van deze povere airliner hier ook niet uit...zij lijken het al een een hele poos te hebben opgegeven.
Best dat dit een noodoplossing was voor mij,maar hier geef ik zélf geen € aan uit. Zelfs Ryanair is hiertegen een verademing!

Datum van reis: februari 2020
5 januari 2020 beoordeeld

Eerste keer gevlogen met Alitalia en ik moet eerlijk zeggen dat daar niets mis mee was : behoorlijke service, ruim op tijd en vriendelijke bediening !

Datum van reis: december 2019