“Zoals alle andere prijsvechters.”
Beoordeling van Alitalia

20 november 2019 beoordeeld

Heen ruime plaatsen voorin, terug zeer krappe plaatsen zoals we die kennen bij de prijsvechters. Op zich niks nieuws. Jammer genoeg geen toezicht op handbagage. Sommige asociale passagiers proppen van alles in de lockers en wij (die ons aan de maten en gewichten hielden) moesten onze bagage als ruimbagage inleveren, waardoor weer extra oponthoud bij aankomst. Het zou fijn zijn als de eigen voorwaarden zouden worden nageleefd.

17 november 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Tja wat moet je over vliegen vertellen. Krap vliegtuig, gedateerd, maar het bleef wel in de lucht constateer ik achteraf.
Korte vlucht maar wel inclusief een frisje en een uiterst klein zakje zoutjes.

Datum van reis: november 2019
16 oktober 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een slechte service en wat een arrogantie! Wij hadden een retour ticket van amsterdam naar rome en vlogen economy class. Bij economy class zou 23 kg ruimbagage inbegrepen zijn. Bij het inchecken op Schiphol werden we er al op gewezen dat we hier nog wel eens moeilijkheden mee zouden kunnen krijgen op de terugweg. En inderdaad bij het inchecken in Rome moesten wij ineens 45 euro voor onze koffer betalen. Wij zouden volgens Alitalia een ‘light fare ticket’ hebben in plaats van een economy ticket. Heel vreemd, want zowel op onze boekingspapieren als op de boardingpass stond vermeld dat wij economy class vlogen. Een enorme discussie ontstond waarbij 5 medewerkers van Alitalia ons toeschreeuwden dat wij moesten betalen of anders een nieuw ticket moesten boeken. Vervolgens hebben wij geprobeerd ze te overtuigen dat we al betaald hadden voor onze bagage en hebben we ze via hun eigen website laten zien wat de regels zijn omtrent ruimbagage. Daar hadden ze geen boodschap aan met hun hautaine houding. Enorm teleurgesteld over deze slechte service (welke service?!) van Alitalia. Voor ons heeft Alitalia enorm afgedaan. Ons zien ze nooit meer terug!

8 oktober 2019 beoordeeld

Vlucht vertraagd, vliegtuig defect, dan opnieuw vertraagd, bagage kwijt, zelf bagage opzoeken, smeken om koffer terug te krijgen bij het zelf ophalen van bagage bij het vliegveld nadat de bagage kwijt was. Sluitingsuur (tussen 13 uur en 17 uur) van lost and found afdeling bij Catania airport. Personeel weet van toeten noch blazen en zegt maar wat opdat ze van het probleem af zijn.
Familieleden hebben precies hetzelfde meegemaakt. Het is een gedoe als je je bagage kwijtraakt of als de vlucht vertraagd is. Je bent compleet aan je lot overgelaten en je moet strijden om je bagage terug te krijgen.
Beschamend dat dit een Europese vliegtuigmaatschappij is. IK zal nooit maar dan ook nooit nog met Alitalia vliegen.

2 oktober 2019 beoordeeld

Het boeken van de vlucht gaat goed, maar dan.....Het bijboeken van bagage, het inchecken is rampzalig. Een zeer onduidelijke website. daar zou heel wat in verbeterd kunnen worden. DRINGEND NOODZAKELIJK.

Datum van reis: augustus 2019