“Naar Vancoover met overstap in Toronto”
Beoordeling van Air Canada

13 november 2017 beoordeeld

Helaas heb je na de overstap in Toronto geen service meer zoals eten en drinken, je kan dus beter rechtstreeks vliegen

5 november 2017 beoordeeld

Comfortabele stoelen met voldoende beenruimte voor zo'n korte trip.

Verrassing was voor mij ook het inflight systeem. Dat tref je meestal enkel op de langere vluchten, maar bij Air Canada ook op de short haul vluchten in economy.

Vertrek vindt wel plaats vanaf een beperkte ruimte bij de gates. je hebt het idee met zijn alleen in een hok gedreven te worden.

18 oktober 2017 beoordeeld

Bij het inchecken kwam ik niet door het poortje heen, bleek ik bij de ETA aanvraag een nummer van mijn paspoortnummer verkeerd getypt te hebben. Dan mag je dus niet op de vlucht, met behulp van een air canada baliemedewerker een nieuwe aanvraag gedaan, na 3 uur wachten kwam mijn nieuwe ETA gelukkig binnen en werd ik kostenloos op de volgende vlucht geboekt terwijl het toch echt mijn eigen fout was dat ik niet op de vorige vlucht mee mocht! De vlucht was prettig, vriendelijk personeel, eten was voor zover vliegtuigmaaltijden smakelijk kunnen zijn goed te doen. We zaten op de achterste rij bij het raam waar maar 2 stoelen naast elkaar staan, wat een ruimte heb je daar!

Viel toen de terugvlucht met Lufthansa tegen, met chagarijnig personeel en eten was echt niet te doen was. Voortaan vliegen wij Air Canada!

5 oktober 2017 beoordeeld

Met gezin naar Toronto gevlogen, vlucht zou 11:55 vertrekken. In de nacht ervoor (we verbleven reeds in een hotel bij Schiphol) melding dat de vlucht vertraagd zou zijn tot 22:45. Omdat we met een peuter reisden zagen we het niet zo zitten om al die tijd op Schiphol te gaan zitten wachten.
We hebben ons 's ochtends gemeld bij de incheckbalie om te vragen wat er mogelijk was (bijv omboeken naar de KLM vlucht van 11:00). De baliemedewerker van Air Canada was kortaf en had niet erg veel zin om ons te helpen en heeft ons min of meer weggestuurd. Ook vouchers waren niet aan de orde (deze zijn later wel aan passagiers aangeboden heb ik vernomen). Blijkbaar was het toestel dat geplanned stond voor deze vlucht (Airbus A-330) niet beschikbaar en werd de vlucht gedaan met een Boeing 787 Dreamliner. Dit toestel heeft een andere stoelindeling waardoor de stoeltoewijzing van mijn vrouw plotseling verdwenen was. Bij inchecken bleek dat we niet als gezin meer bij elkaar konden zitten, dit kon niet anders volgens de baliemedewerker. Uiteindelijk is dit dankzij een vriendelijke medereiziger goed gekomen.

Uiteindelijk is de vlucht om 23:25 vertrokken en stonden wij om 01:00 lokale tijd, met een vertraging van bijna 11 uur, met onze peuter in een verlaten aankomsthal in Toronto.

De vlucht op zich was goed (B787 Dreamliner). Voldoende beenruimte, zelfs voor lange personen. Aardig cabinepersoneel. Comfortabel toestel.

Onze terugreis is goed en zonder noemenswaardige vertraging verlopen. Ditmaal een gedateerde Airbus A-330 uit 2001. Duidelijk minder comfort dan de Dreamliner. Cabinepersoneel was slordig met het uitdelen van speciaal bestelde maaltijden (allergie, halal, kosher etc); wij kregen de maaltijden bestemd voor een andere rij in onze handen gedrukt.

Voor een volgende reis wend ik mij toch liever weer tot onze blauw-witte nationale trots.

12 september 2017 beoordeeld

Doordat onze oorspronkelijke KLM vlucht overboekt was, kregen wij met een compensatie een vlucht van Air Canada aangeboden. Hadden er nog nooit mee gevlogen, maar het was geweldig! Eerst zouden we niet naast elkaar zitten aangezien we zo laat ingecheckt waren door de overboeking. Hier konden ze helaas niets meer aan wijzigen. Maar eenmaal in het vliegtuig bleek er in mijn rij een plek leeg en boden passagiers zelfs aan om mijn vriend daar te laten zitten zodat we alsnog bij elkaar konden zitten.

De maaltijden waren erg smakelijk en ook kregen we, naar mijn idee, erg vaak iets te eten of te drinken (incl. alcohol indien gewenst). Al met al top dus!