“WIl je een horrorervaring? Boeken!”
Beoordeling van Small Planet Airlines

1 juni 2018 beoordeeld

Waardeloos, vorig jaar ook al een hele slechte ervaring. Ik ga nooooit meer met small planet met hun smalle ruimten en slecht personeel. De ellende begint al bij de incheckbalie. Ik heb m.n leven al veel gevlogen, zakelijk en prive, maar nog nooit zulke lange rijen die zo tergend langzaam inchecken meegemaakt. Zowel de heenreis vertraging (ca. 1 uur) als de terugreis (bijna 3 uur) Vorig jaar was dat zelfs een keer 6 uur. Daar zouden we schadevergoeding voor krijgen, maar nooit gehad, ook nooit gereageerd op onze mails, dus daar hebben we maar een gespecialiseerd bureau achter gezet.
De stoelen staan veel te dicht bij elkaar. Als de persoon die voor je zit de stoel naar achteren doet, zit je echt bovenop elkaar. Ik had een vrouw voor me met een haarnknot achter die bijna in mn neus zat. Echt onfris om daar 5 uur zo te zitten. Ik ben 1.80 maar kon alleen stijf rechtop zitten, anders kon ik m'n knieën niet kwijt. Wat een marteling. Vooral als je bij het raam zit en de drie voor je hun stoel naar achteren hebben gezet, dan moet je echt acrobaat zijn om er uit te kunnen. Je kunt je spullen nergens kwijt want er is geen opbergvak. Zit je heel de vlucht met je flesje water in je handen!
Er was een keer een klein beetje turbulentie, wat echt niets voorstelde. Toch mocht ik niet naar de wc. Had ik het zo lang mogelijk opgehouden omdat ik bijna onmogelijk uit de rij naar het gangpad kon, toen ik echt moest en de rij eenmaal was werd ik terug gestuurd en moest ik ruim een half uur langer wachten. Ik ervoer dit echt als marteling! Ik probeerde wel bij de stewardess toch naar de wc te mogen, maar die reageerde heel boos. "wil je dan dat je met je kop in de wc pot terecht komt als de turbulentie op dat moment wel ernstig is?' Wat een botte reactie, ik was sprakeloos! Op een ander moment vroeg ik om een kopje koffie (tegen betaling) maar dat kon niet, die moest ik zelf achterin gaan halen. Ja lekker zeg, en hoe moet ik die rij dan uit?! Ik ben geen 20 meer!

• Prijs-kwaliteitverhouding
    • Inchecken en instappen (bijv. efficiëntie, service bij gate)

28 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Stipt optijd. Vriendelijk personeel. Net vliegtuig. Prima stoelen. Wel weinig ( geen) beenruimte voor iemand als mij (195 cm) maar dat is bij elke luchtvaartmaatschappij in dit segment.

In ieder geval zeker voor herhaling vatbaar.

28 mei 2018 beoordeeld

Netjes om 11.15 uur volgens planning opgehaald bij het hotel. bij inchecken op het vliegveld stond er nog 14 uur. na 10minuten helaas vertrektijd 16.30 uur. volgens internet is het vliegtuig om 16.58 vertrokken maar toen hing de brandstofslang nog aan het vliegtuig. volgens ons is het vliegtuig om 17.08 pas gaan taxien naar de startbaan. de piloot verontschuldigde zich weer voor de vertraging. ze hadden erg slecht weer gehad onderweg en er was een mankement aan het vliegtuig :-) omdat we dus met flinke vertraging waren vertrokken uit marsa alam mochten we niet meer op dusseldorf landen maar moesten we uitwijken naar koln..... ook dat nog. toen we uiteindelijk iets over tienen geland zijn en onze koffer hadden konden we op zoek naar de bussen die ergens stonden. uiteindelijk zijn we waren met de bus om 23.55 uur op dusseldorf airport.

28 mei 2018 beoordeeld

voordat we vertrokken was de vertrektijd al drie keer veranderd. we zouden om 8.05 uur vliegen. helaas toen we op het vliegveld aankwamen om 5.45 stond er al delayed 9.15 uur. helaas was er om 9.15 nog geen vliegtuig te zien. om 9.45 kregen we dan eindelijk het bericht dat het vliegtuig geland was het moest alleen nog schoongemaakt worden. om 10.30 uur kregen we bericht dat we konden inchecken. de piloot verontschuldigde het had wat langer geduurd omdat er ook nog een wiel vervangen moest worden ;-( het cabinepersoneel was druk in de weer om binnen de drie uur vertraging te blijven. uiteindelijk zijn we om 11.07 vertrokken. dus vanaf de oorspronkelijke tijd 3 uur te laat. maar als je op de vluchttijden van small planet kijkt zijn ze binnen de drie uur gebleven.... maar dat ligt er dus aan vanaf welke tijd je gaat tellen ;-(

28 mei 2018 beoordeeld

Fijne maatschappij, mooie stoelen en hartstikke stipt, zowel de heen als de terug reis, tot op de minuut.
Vriendelijk personeel.