Zomer 2022 na coronaperiode terug geweest, samen met een koppel op bezoek in Mechelen die wij inviteerden. Spijtig genoeg al ontnuchtering van bij de bediening, en het hele niveau van het eten is toch wel gevoelig achteruit gegaan, wat ook de achteruitgang in de ranglijst...verklaart. Dat een serveerster ons deze al aanspreekt in (gebroken) engels, vereist op zich al dat de klant ook engels kan. Dat ze echter standaardantwoorden in het Nederlands van geen kanten begrijpt, is voor ons onaanvaardbaar. Kent zelfs niet het verschil tussen het woord "twee" en "drie", schandalig als ze zelf eerder toegaf meer dan een jaar in ons land te wonen ! Vraag me dus af of dit alles wel legaal is. Gezien onze invitatie, stond ik er op zelf te betalen, maar toen ik het nodige contant geld als wettig betaalmiddel presenteerde, kreeg ik de repliek "no cash". De patron kwam dan zeer arrogant van zijn oren maken dat wij zijn serveerster al hadden aangesproken over haar taalonkunde, en nu nog cash wilden betalen terwijl hij dat niet wil en daar niet van afwijkt. Zijn dreigement om er de politie bij te roepen, maakte hij niet waar bij mijn reactie dat gerust te doen, allicht wetend dat hij in fout was, en mijn gereed geld zou moeten aanvaarden. Als je publiek iets aanbiedt, moet je je aan de regels houden. Schoenmaker blijf bij uw leest, maar deze betweter van patron denkt gewoon mensen te kunnen overbluffen. Het is niet omdat ze Horeca gaan verplichten electronisch betalen te organiseren, dat contant geld een onwettig betaalmiddel wordt. Ik stel ook vast dat die electronisch betalingen op vele plaatsen haperend gebeuren en het personeel veel meer tijd kost dan cash. Hij zei dan dat hij met dat geld niets kon doen, waarop ik hem uitnodigde het ons dan maar te laten. Heb hem finaal gezegd dat wij zouden weggaan, en dat het geld te laten of te nemen was, hetgeen dan ook gebeurd is.Meer