Aan Frederiek en de (veronderstelde) vele anderen met hem:
Laat ons even verduidelijken waar onze (volgens u overdreven) enthousiaste beoordelingen vandaan komen. Onze hobby is uit eten gaan, zowel in sterrenzaken als in ... Meer
Aan Frederiek en de (veronderstelde) vele anderen met hem:
Laat ons even verduidelijken waar onze (volgens u overdreven) enthousiaste beoordelingen vandaan komen. Onze hobby is uit eten gaan, zowel in sterrenzaken als in de betere brasserie of (café-)restaurants. We zijn intussen zo’n 5 jaar bezig met elke week minstens één restaurant te bezoeken wat leidt tot pakweg 350 etentjes – tot spijt van wie het benijdt.
Dat tikt dus aardig aan, we beperken ons zeker ook niet tot Sluis want gaan ook regelmatig uit eten in Maldegem, Brugge, Damme, Knokke, Oostkerke, Sint-Laureins, Oostburg, Breskens, Groede, Hoofdplaat, Heille, Sint-Anna-Ter-Muiden, … en kijken nog steeds uit (meestal via recensies uit Tripadvisor) naar nieuwe adresjes.
Voor de statistieken: van de zowat 60 verschillende restaurants waarover we al recensies schreven zijn er een 15-tal overgebleven die we met veel plezier blijven bezoeken en daar meestal een beoordeling over schrijven – als de bediening prima is en het eten en drinken is prijs/kwaliteit topklasse, moet er dan een vlakke commentaar geschreven worden? We hebben met geen enkel restaurant een band, behalve dan misschien de (h)erkenning van een trouwe klant te zijn maar dat vertaalt zich niet in vriendendiensten, hoogstens in een drankje van het huis na de maaltijd en na het betalen van de volledige rekening (met een graag gegeven fikse fooi, we zijn daar niet “krenterig” in). Het drankje van het huis slaan we gewoonlijk af omdat we graag genieten van een goede fles wijn bij onze maaltijd, de alcoholinname zou te hoog kunnen oplopen.
Over de ongeveer 45 restaurants die we niet meer aandoen hebben we als laatste commentaar begrijpelijkerwijze een iets minder enthousiast verslag neergepend en net die commentaren vertalen zich meestal in een hoog aantal nuttige stemmen.
Op onze (tot op heden) 281 beoordelingen, gestaafd door 650 foto’s, kregen we 174 nuttige stemmen wat ons doet vermoeden dat we toch heel wat Tripadvisor-lezers (233.423 volgens het maandverslag) een beetje inzicht geboden hebben over wat er kan verwacht worden tijdens een avondje uit, een snelle lunch, een hotelbezoekje, …
Als uw belletjes “onzuivere koffie” rinkelen is dat uw zaak, wij blijven met veel enthousiasme gezellig op restaurant gaan en (indien alles excellent verlopen is) prima commentaren schrijven… u mag deze uiteraard helemaal negeren!
Vriendelijke groeten van fransmar10 en hopelijk vindt u ook ooit plezier in het schrijven van een authentieke, welgemeende lovende recensie…
P.S.: Wat was nu eigenlijk uw vraag over De Frietstal? Was het over de super chateaubriand voor 2 of over de uitgebreide scampischotel voor 2 of over de perfect gebakken grote zeetong (gepresenteerd op een speciaal ontworpen bord) of over de heerlijke paling in ‘t groen of over de fijne Italiaanse/Siciliaanse delicatessen of over de Goudmerk kwaliteitsmosselen of of of…