Ik ben vaak naar Betty's geweest, inclusief reizen met busgroepen van buiten het gebied. Door de jaren heen was de algehele ervaring goed, maar de afgelopen vijf jaar is het aan het verschuiven.
Vandaag nam ik hier een ouder familielid mee voor de lunch. Zoals...gewoonlijk zaten we snel, de sfeer was goed. Het eten was redelijk goed, hoewel het de keuken meer dan 30 minuten kostte om een eenvoudige sandwich en ontbijtspecial te bereiden?
Waar Betty's ernstig faalt, is met de service. Vandaag was ongeveer het ergste dat ik ooit heb meegemaakt. Onze ober, een oudere dame, leek niet echt voor ons te willen zorgen. Misschien komt dat omdat ik erop stond een lunchmenu te zien. Betty's brengt niet langer hun menu tevoorschijn, maar kopieert één pagina (voorgerechten) van het menu en ze brengen slechts één menu per tafel mee. Toen ik zei dat we geen van beiden geïnteresseerd waren in een zware maaltijd en ik ook geen $ 40 of meer wilde uitgeven voor de lunch, ontving ik wat alleen kan worden omschreven als EXCUSES. De eerste was: "Ach, we gebruiken het gewone menu niet meer vanwege CV 19, we moeten deze menu's van één pagina weggooien nadat ze zijn gebruikt. Ik vroeg waar het lunchmenu was en kreeg het tweede excuus:" Nou, iedereen die komt hier zijn stamgasten en weten wat ze willen, zodat ze geen menu's nodig hebben. "ECHT??? IEDEREEN is een vaste klant?? Ik denk het nauwelijks. Ik ben niet, mijn familielid is het niet, een stel waarvan we allebei wisten dat ze kort na ons binnenkwamen, zijn dat ook niet. Dit is een heel zwak en spijtig excuus niet om de klus te klaren. De server zei toen dat we alles op het gewone menu konden hebben. Ik vroeg er nogmaals om en ze zei: "Je zou een broodje kip of een salade of wat dan ook op het menu kunnen krijgen. "GEWELDIG! WAAR IS HET MENU?! Ze besefte dat ik het niet opgaf en draaide me om en kwam terug -> 5 minuten <- later met een van hun menu's. Ze begon met een ander excuus en ik hield haar tegen en zei: 'Bedankt, je hebt me gegeven waar ik om vroeg. "WAAROM moest ik 3 keer om een menu vragen? Vertel me alsjeblieft niet dat het komt door CV 19. De menu's zijn gelamineerd (een optie goedgekeurd door de gezondheidsraad) en kunnen worden ontsmet. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het personeel wil werken, maar dat is mijn mening.
Wat ook nogal vervelend was, was dat ze meteen vroeg of we klaar waren om te bestellen toen ze het menu terugbracht. Ik heb haar vraag niet beantwoord. Ze kreeg de boodschap. (Let op, op dit punt heb ik al besloten dat de fooi minder zal zijn dan mijn normale genereuze fooi.)
Toen ze terugkwam om te bestellen, was ik erg geïrriteerd toen ze mijn familielid drie keer probeerde te verkopen. Mijn familielid wist niet dat het een up-sell was en vertelde haar later EN liet haar het menu zien dat het item in kwestie een extra toeslag was. En natuurlijk maakte de server niet bekend dat het een optioneel item was. Gewoon een andere manier om de cheque en de fooi van de server te vergroten. (Ik kan niet worden verteld dat ik niet weet waar ik het over heb - ik ben een server geweest, ken alle kneepjes van het vak en kan met trots zeggen dat ik me nooit heb gebogen over het gebruik van die onethische tactieken.)
Terwijl we op de lunch wachtten, hoorde ik de vrienden van mijn familielid achter ons dezelfde onzin van dezelfde server bestellen en doornemen. Zonder aarzelen stond ik op, ging naar hen toe en zei tegen hen: "Ze hebben een lunchmenu, vraag haar er een. Ze gaf ons er een." De walging van de ober op mijn suggestie werkte alleen om haar fooi te verminderen en de reputatie van Betty is zoveel meer. De vrienden van mijn familielid bedankten me keer op keer toen ze zich ook afvroegen waarom het dinermenu op hen werd gedrukt. Ze wilden ook geen groot diner, noch dat soort geld uitgeven voor de lunch.
We eindigden onze lunch, betaalden de cheque en vertrokken. Ja, ik heb een fooi achtergelaten - ongeveer de helft van wat het had kunnen zijn. Als het de server en het plan van Betty was om het dinermenu op ons te drukken om hun inkomsten en servertips te verhogen, mislukte het op meer dan één manier. Dit was ongeveer de laatste druppel voor wat ik zie als een langzame achteruitgang van de dienstverlening in de afgelopen jaren. Ik heb geen zin om terug te keren en zal dat ook niet doen, tenzij iemand me vraagt om ze daarheen te brengen.Meer