Na een kwartier wachten kwam een ongeïnteresseerde ober vragen wat we wilden eten of drinken. Eten was zeer middelmatig en veel te duur voor de geleverde kwaliteit. Personeel chagrijnig. De stoelen zitten goed.
Wij hadden een standaard 2 persoonskamer en die was bijzonder ruim te noemen. Hele fijne fauteuils een heerlijk bureau en een bovenmatig goed bed. Ruime kasten en een schitterende, zeer ruime badkamer met 2 persoons ligbad en aparte doucheruimte. Nespresso apparaat inclusief koffie, melk en suiker waren aanwezig, als ook een waterkoker inclusief theezakjes. 's middags hebben we geluncht en dat was ook voortreffelijk, 's avonds nog gezellig een glaasje wijn gedronken en de Waterfront bar. Wat ook opviel was de kwaliteit van het personeel, netjes, verzorgd, vriendelijk en hulpvaardig. De entourage is ook van een hoge standaard. Kortom wij zijn blij verrast door van der Valk Almere.
De kamer was prachtig en voorzien van alle gemakken voorzien. De kasten waren stoffig, maar daar valt mee te leven. Echter de zitbank op het balkon was kapot en er zat nog honing op van de vorige gast. We konden dus niet samen op het balkon zitten, wel in je eentje. Bij de balie hebben we direct gevraagd om vervanging van de bank. Met de melding werd helaas in de 3 opvolgende dagen niets gedaan. Dan voel je je als gast echt niet serieus genomen ! Tevens hadden we 2x te maken met onervaren bediening, wat ik best begrijp na Corona-tijd. Maar het is wel een aandachtspunt dat de bediening je een tientje teveel terug geeft of een bonnetje met een hoger bedrag van de tafel naast ons laat betalen. Verder een heerlijk hotel, het ontbijt was zeer overvloedig en heerlijk!
Wij komen meerder keren per jaar bij van der Valk en dit is de slechtste ervaring die wij ooit met een keten van jullie gehad hebben. Het begon al bij het boeken van de kamer. Wij boekte een 3 persoons kamer. Deze werd automatisch terug geboekt naar een 2 persoons kamer. Na een telefoontje te hebben gepleegd met een zeer onvriendelijke dame werd ons verteld dat een 3 persoons kamer alleen geboekt kon worden voor 2 volwassenen en 1 kind vanaf 4 jaar. Ons zoontje is 3,5 en valt onder een “baby”. Maar is te groot voor een camping bedje, vandaar de 3 persoons kamer. Uiteindelijk werden wij toch terug geboekt naar een 3 persoons kamer, en kwam hier nog bijna €40 aan kosten bij. Wij waren het hier niet mee eens, maar omdat wij een non refundable kamer hadden geboekt, konden wij ook niet meer annuleren. Dus al met al, je boekt een 3 persoons kamer dan komt er nog 40 euro bij zonder dat dit ergens is aangegeven, je moet dit betalen zo niet geen kamer maar ook geen geld terug. Bij aankomst ingecheckt en de kamer was ronduit ranzig. Schimmel op het koffiezet apparaat, de telefoon lag vol met stof, de waterkoker zat vol met aangekoekte stukken die loslieten en in het bakje waar de koffiecups liggen zat vol met etensresten, de zijkant van het bed zat vol met ranzige vlekken en de badkamer stonk naar urine, toen wij de bril omhoog deden zat hier ook ontlasting in. Ook het bijgeboekte kinderpakket stond niet klaar op de kamer. Kind dus teleurgesteld want komt graag bij van der valk en wij boeken als verrassing altijd iets leuke voor hem. Meteen een melding van gemaakt en er zou zsm worden schoongemaakt plus pakketje zou klaargezet worden. Klachten werden door meisje van de receptie niet echt serieus genomen en er werd vluchtig over de gemaakte foto’s heen gekeken alsof wij de zeurende gast waren. Housekeeping werd gebeld en in eerste instantie werd er gezegd dat ze even een n rondje door de kamer moesten lopen want de waterkoker was vies en er lag stof op de telefoon. Wij voelde ons dus ook niet serieus genomen. Op de vraag waar het kinderpakket was, werd verteld dat wij deze niet hadden betaald. Wij waren wel in de veronderstelling dat is is betaald, het stond namelijk ook op onze orderbevestiging/ factuur. Er werd aangegeven dat ze deze alsnog op de kamer zouden brengen. Kind weer blij en opgelost dachten we. Totdat we terug kwamen op de kamer, de waterkoker mee was genomen, geen nieuwe voor in de plaats was gekomen, alleen het bed en de telefoon was schoongemaakt en er nog geen kinderpakket op de kamer stond. Opnieuw naar de receptie beweerde in eerste instantie dat de waterkoker wel was vervangen en om terug te komen op het kinderpakket, deze niet meer op voorraad was en aangezien wij volgens hen ook niet hadden betaald het dan jammer maar helaas was. Kind wederom weer verdrietig. Werd ook niet opgelost met een alternatief oid. Dag later arriveerde vrienden van ons voor een verblijf en vroegen of ze mee konden ontbijten tegen betaling. Dit was in eerste instantie niet mogelijk omdat er geen genoeg personeel was. Dit is een lopend buffet dus op de vraag waarom niet konden ze geen antwoord geven en uiteindelijk kon het voor deze keer. Wij hadden gekozen voor de green choice en alleen nieuwe handdoeken op de kamer. Deze kregen wij pas om 19:00 na 2x bellen na de receptie. In de avond belde wij via de interne lijn om een plekje in het restaurant te reserveren dit was niet mogelijk ivm een bruiloft. Toen wij aangaven dat dat bijzonder was dat gasten niet konden dineren, was het toch een foutje en konden alleen mensen van buitenaf niet reserveren. Het eten was ook niet wat we bij jullie gewend zijn. Meerdere malen de verkeerde drankjes gekregen bij het diner, 2 avonden op rij vroegen wij om een extra bakje friet, deze werd ook niet geserveerd en de saus bij de schnitzel kwam pas na 2x vragen en de schnitzel al koud was. Al met al, heel veel verbeterpunten voor hotel Almere. Echt niet wat wij van een van der Valk gewend zijn. Wij gaan gemiddeld 3 a 4x per jaar naar van der Valk en zijn altijd erg te spreken over jullie hotels, kwaliteit en service. Maar hotel Almere zullen wij dan ook zeker niet aanraden bij familie en vrienden die ook veel gebruik maken van jullie hotels.…
Meerdere keren per jaar verblijven we bij Valk Almere. Helaas zien we het achteruit gaan. Avond eten: voorgerecht en hoofdgerecht is top. Dessert matig qua uitstraling Ontbijt: Vanaf kwart voor tien word er niet meer bijgevuld of personeel meld dat het op is. Geen zalm zoals bij de meeste Valken. En eitjes bakken gebeurt 1 x massaal waarna een drie kwartier niets en word er een zilver folie over de gebakken eieren heen geplaatst. Jammer.
Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.
Claim uw vermelding