Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de TripAdvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Akhavan Hotel

Reiziger (85)
Kamer en suite (32)
Dineren (6)

Over

Nr. 1 van de 5 hotels in Kerman
Locatie
Hygiëne
Service
Prijs/kwaliteit
Voorzieningen van accommodatie
Gratis parkeren
Gratis snelle internetverbinding (wifi)
Gratis internet
Wifi
Gratis ontbijt
Restaurant
Rookvrij hotel
Wasservice
Openbare wifi
Internet
Ontbijt beschikbaar
Meer weergeven
Voorzieningen van de kamer
Rookvrije kamers
Gezinskamers
Airconditioning
Koelkast
Flatscreen-tv
Handige informatie
HOTELCATEGORIE
332beoordelingen
13vragen en antwoorden
2kamertips
Waardering van reizigers
  • 101
  • 144
  • 61
  • 12
  • 14
Tijd van het jaar
Type reiziger
Taal
  • Meer talen
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Mooi gebouw, geen lift, verouderde kamers met zeer vuile tapijten, badkamer stinkt en alles in badkamer is stuk en vuil. Wel vriendelijk personeel en goede keuken. Hotel is een schandaal. Onbegrijpelijk dat iemand hier wil logeren.
Meer lezen
Het gebouw op zich, dat iets terug staat van de straat en te bereiken is via een mooi ijzeren hek, heeft zeker karakter. De witte buitenkant, met zijn Grieks aandoende zuilen en reliëf, ziet er op het eerste gezicht veelbelovend uit. Jammer dat het zo slecht onderhouden is. De gezellig volgestouwde lobby houdt de schijn nog even op: rondom een paar Perzische tapijten staan barokke fauteuils opgesteld; in de glimmende houten wanden zit een vitrinekast verwerkt met wat Iraanse kitsch en vlaggetjes van landen over de gehele wereld; achter de receptiebalie hangt het vol ansichtkaarten die tevreden gasten na hun thuiskomst naar de hartelijke eigenaren (twee broers) op de post deden als dank voor hun gastvrije verblijf; onder een glazen plaat ligt een oude verzameling buitenlandse bankbiljetten, waarvan een groot deel niet eens meer in gebruik is... Bij binnenkomst zie je meteen dat het Akhavan een hotel is met een rijk verleden. Sinds jaar en dag komt de hele wereld hier samen. Onder het genot van eindeloos bijgeschonken thee worden hier in de lobby ervaringen uitgewisseld en vriendschappen voor het leven gesloten. Dit alles onder de toeziende ogen van de supervriendelijke broers, die hun uiterste best doen het iedereen naar de zin te maken en altijd wel een praatje paraat hebben voor de gezelligheid. Het plezierige gevoel van gastvrijheid en nostalgie houdt helaas al snel op zodra je je kamer betreedt. De rijke historie is nog wel te herkennen, maar dan met name in de gedateerdheid van de vertrekken en de steeds langer wordende lijst met mankementen... Hier is duidelijk lange tijd geen enkel serieus onderhoud gepleegd, hooguit wat oplapwerk. De oudroze vloerbedekking, de vergeelde glasgordijnen, de smoezelige roze lampenkappen, de half uit de muur hangende stopcontacten, etc. zijn hoognodig aan vernieuwing toe. Mijn bed rust op een paar stenen, omdat er een poot afgebroken is. Met de badkamers is het zo niet nog treuriger gesteld: lekkende kraan, verkalkte douchekop, provisorisch weggewerkte leidingen, brandvlekken van sigarettenpeuken op rand van de badkuip, vreselijk goor douchegordijn (stijf staande van schimmel en kalkaanslag), afvoerputje zonder deksel, etc.. Ondanks alles moeten we toegeven dat we heerlijk geslapen hebben; de matrassen bleken redelijk comfortabel en het beddengoed was frisgewassen. En toen we ‘s ochtends bij het ontbijt vrolijk in het Nederlands door de ober begroet werden verbleekten alle ongemakken die we achter onze kamerdeur hadden ondervonden als sneeuw voor de zon. Wat heerlijk ook om weer eens gewoon aan tafel bediend te worden (in plaats van die eeuwige, onpersoonlijke ontbijtbuffetten die je tegenwoordig in bijna elk hotel aantreft...). De warme omeletten kwamen recht uit de pan, de extra koffie bleef maar komen, net als het Nederlandse vocabulaire van onze goedgemutste ober... Onmogelijk om met een slecht gevoel het Akhavan Hotel te verlaten! Overige wetenswaardigheden: * er is geen lift, maar het hotel heeft maar twee verdiepingen; * totaal 30 à 40 kamers, alle nagenoeg identiek; * centraal geregelde air cooler, i.p.v. moderne zelf te reguleren airconditioning; * geen waterkoker en/of mogelijkheden om zelf koffie en thee te zetten op de kamer; * geen kluisje; * gratis wifi in het hele hotel, maar beste ontvangst in de lobby; * saai ingericht, maar verder heel redelijk restaurant (avondeten vanaf 19.30 uur) in de kelder, waar ook het ontbijt gereserveerd wordt; * excursies zijn te boeken bij de gebroeders (maar ze schijnen aan de dure kant te zijn...); * taxi’s gemakkelijk te regelen via de receptie; * ligging ca. 3 km ten westen van het centrum (Bazar-e Sartasari); * taxi naar Kerman Busstation kost 80.000-100.000 IRR en doet er ca. een kwartier over.
Meer lezen
Hotel is wat gedateerd, geen lift, bedden en kussens zijn wat hard zoals bij veel hotels in Iran. Het personeel maakt veel goed....ik was ziek en ontbijt haalde mijn man uit de keuken , keurig op blad, thee, fruit en brood. Was totaal geen probleem. Iemand met een verstuikte enkel kreeg bij binnenkomst een loopstok, ijs voor op de enkel en er werd dicloflenak aangeboden! Hoed van iemand was blijven liggen, die werd keurig naar de volgende plaats gestuurd! Topservice, waardoor het verblijf van 2 nachten helemaal oke was, ontbijt trouwens prima!!
Meer lezen
Het hotel zelf is toe aan een opknapbeurt; vooral de badkamers. De kamers zelf zijn ruim en de bedden goed genoeg. Het restaurant is boven verwachting maar wat vooral opvalt is de vriendelijkheid van het personeel. WiFi is gratis.
Meer lezen
Inderdaad een hotel waarbij vriendelijkheid en gastvrijheid hoog in het vaandel staan. Twee nachten verbleven. Hotel moet wel grondig worden opgeknapt op korte termijn als men de Europese toerist te gast wil blijven houden. Eten van goede kwaliteit.
Meer lezen
Vorige
LOCATIE
IranKerman ProvinceKerman
AANTAL KAMERS
40
Is dit uw TripAdvisor-vermelding?

Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.

Claim uw vermelding