Hotel Ling Bao
Over
Op zoek naar een accommodatie in Bruhl? Dan kun je terecht bij Hotel Ling Bao, een gezinsvriendelijk resort waarmee Bruhl aan je voeten ligt.
Gastenkamers bevatten voorzieningen, zoals een flatscreen-tv, airconditioning en een bureau, en gasten kunnen gebruikmaken van gratis internet bij het resort.
Hotel Ling Bao biedt 24 uursreceptie, conciërge en souvenirwinkel aan, zodat je verblijf nog prettig wordt. De accommodatie biedt ook een zwembad en ontbijt. Als je met de auto naar Hotel Ling Bao gaat, is gratis parkeren beschikbaar.
Hotel Ling Bao ligt dichtbij St. Maria von den Engeln (3,6 km) en Schloss Bruehl (3,7 km). Ideaal als je populaire bezienswaardigheden wilt bezoeken in Bruhl.
Reizigers die van visrestaurants houden, zijn bij El Patio of Matis aan het juiste adres.
Op zoek naar bezienswaardigheden? Misschien is Schloss Augustusburg, een populaire architectonische bezienswaardigheid bij toeristen, iets voor jou.
Hotel Ling Bao is de ideale plek om te verblijven en de perfecte uitvalsbasis om Bruhl te ontdekken.
Locatie
BeoordelingenWe voeren controles uit op beoordelingen.De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingenVoordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat mogelijk in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, wordt de beoordeling niet gepubliceerd. Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de beoordelaar gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken. Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet. Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.
- 245
- 243
- 92
- 32
- 11
- Filteren
- Nederlands
Bij aankomst aan het hotel Ling Bao om 13u, stond de parking stampvol. Mijn man is met de kinderen in de auto gebleven en ik ben aan de receptie gaan vragen waar we ons konden parkeren. We dienden dan naar de parking van hotel Matamba te gaan. Daar moet je dan wel betalen, maar we konden dat geld dan terugvragen aan de receptie. Blijkbaar was die parking meestal vol. Dan zou ik het toch een goed idee vinden om in één van hun mails die je op voorhand krijgt al te zetten wat te doen als de parking volzet is.
En dan volgde een grote ontgoocheling. De dame aan de receptie zei me dat het restaurant die avond volzet was, dus dat we niet konden reserveren. Dat was geen probleem, want ik had een week op voorhand al gereserveerd, op het moment dat we de mail kregen ivm het buffet en waarin stond dat het raadzaam was om op voorhand te reserveren. Want het Aziatisch buffet was de hoofdreden waarom we dit hotel geboekt hadden. Zowel wijzelf als de kinderen lusten heel graag Aziatisch eten en we wilden ons in hotel Ling Bao eens helemaal onderdompelen in de Aziatische sfeer. Maar we bleken geen reservatie te hebben. Heb je de bevestigingsmail gekregen toen je reserveerde, vroeg de dame. Ik zei nee, wist ook niet dat dat moest. Ik heb toen mijn spam nagekeken. Ik had het restaurant op 21 oktober gereserveerd en op 25 oktober heb ik een mail van het restaurant gekregen (in mijn spam) dat het buffet om 18u niet meer mogelijk was. We konden wel nog gaan eten om 20u30. En dat moesten we dan bevestigen per mail. Een mogelijkheid bieden 2,5 uur later vind ik nu ook geen echt goed alternatief. En toen ik de dame zei dat ik het wel raar vond dat ze pas dagen later hiervoor mailden, antwoordde ze behoorlijk gepikeerd dat die mensen van het restaurant ook verlof hadden gehad en dat ze wel 200 per mails per dag moeten beantwoorden. Nu hoorde ik van een ander gezin dat er was, dat zij voor het restaurant de dag ervoor maar geboekt hadden en konden gaan om 18u30. Rare situatie.... Ook het restaurant in Matamba was volzet, dus we konden niet eten in het hotel die avond en werden doorverwezen om in Brühl zelf iets te gaan eten. Daarvoor kregen we een lijst met restaurants. De helft van die restaurants bleek echter voorgoed gesloten te zijn. We zijn toen zelf gaan zoeken naar een restaurantje en zijn in een Italiaans restaurant (pizzeria Napoli) terecht gekomen, waar het super was. Ondanks de drukte konden ze ons nog een plaatsje geven, ze waren er heel vriendelijk, het eten was heel lekker en de prijzen waren enorm voordelig. In België kom je zo'n prijzen in een Italiaans restaurant niet meer tegen. Een aanrader dus ! Had het hotel in de mail ivm het restaurant geschreven dat je een bevestingsmail diende te krijgen voor de reservatie, dat had ook al wat ellende en ontgoocheling kunnen voorkomen. Want we zullen toch niet de eerste zijn bij wie dit in de spam belandt.
Onze eerste namiddag in Phantasialand wilden we in de wellness doorbrengen. Het zwembad is zalig, vooral het buitengedeelte. Maar het stoombad bleek defect. Als je 305 euro betaalt om 1 nacht te verblijven, mag je toch verwachten dat je van alle faciliteiten kan genieten.
We hadden extra betaald voor een kamer met tuinzicht. Maar we konden het raam niet openen want dan kwam er direct sigarettenrook van uit de tuin binnen. 's Avonds heb je ook wel wat lawaai als de gasten terugkomen van het restaurant. Maar dat is minder storend dan de sigarettenrook. En je hebt wel graag het raam even open want de lucht kan toch wat benauwd aanvoelen in de kamer.
We hadden dan niet van het Aziatisch avondbuffet kunnen genieten, maar keken wel uit naar het ontbijt. Zo konden we toch nog wat van de Aziatische keuken genieten. Toen we de dag ervoor incheckten vroeg de vrouw ons om welk uur we wilden eten. Toen ik zei rond half 9, zei ze me dat enkel 7u15 en 10u nog mogelijk was. Ja, zeg dat dan direct ipv je zogezegd de keuze te laten. We konden wel om 8u45 nog in hotel Matamba ontbijten. Toen ik zei dat ik toch liever in hotel Ling Bao ontbeet omwille van het Aziatische buffet en we het avondbuffet al niet gingen hebben, zei ze me dat het ontbijt in beide hotels exact hetzelfde was. Ik vroeg nog eens of ze wel zeker was omdat ik gelezen had dat de basis hetzelfde was maar in het ene hotel Afrikaanse specialiteiten beschikbaar zijn en in het ander Aziatische. Maar ze was heel zeker. Dus zijn we in Matamba gaan ontbijten (en wat een drukte was me dat daar, nog nooit meegemaakt) Het bleek dus helemaal niet hetzelfde te zijn. Niets Aziatisch te zien, wel enkele Afrikaanse specialiteiten. Ik hoorde van het ander gezin dat er in Ling Bao inderdaad sushi, noedels en rijst waren bij het ontbijt. Heel spijtig dat de receptiemedewerkster geen juiste info kan geven.
Ons 'Aziatisch' verbijf bleek dus uiteindelijk weinig Aziatisch te zijn.
Ik heb een mail met feedback naar het hotel gestuurd. Met o.a. de tips om in hun welkom mail info te zetten over de parking en de bevestigingsmail van het restaurant, dat hun restaurantlijst meerdere restaurants bevat die niet meer bestaan, dat het rokershoekje best niet onder de kamers was,... Maar heb geen enkele reactie hierop gehad.
Een grote nul op gebied van dienstverlening en klantvriendelijkheid, zeker in vergelijking met Europa Park. Helemaal de hoge prijs niet waard.



Eerste avond aangeschoven aan het buffet in restaurant Bamboo. Naar pretparknormen was dit echt wel in orde. Reserveren is wel aangeraden.
Leuk zwembad, uitgebreide spa (solarium, voetbad, sauna, infrarood en dat allemaal inbegrepen in de prijs. Handdoeken worden voorzien, lockers zijn aanwezig.
Heel gezellige bar met een mooie kaart en grote keuze aan cocktails. 1 heel groot minpunt was jammer genoeg de bediening. We hebben 1u moeten wachten op ons drankje. Spijtig want het is heel gezellig vertoeven.
Het hotel is gelegen aan het park, meteen in China Town. Leuke voordelen als hotelgast is dat je per dag een Quick Pass ontvangt om snel op een attractie te kunnen. Aanrader!
Ontbijt was bij eerdere bezoeken beter.
Onder andere
Er stond geen draak klaar voor de kinderen om zeven uur die kwam pas rond kwart over acht
Koffie stond op een gegeven moment een rij van 8 a 10 wachtende omdat er maar 1 machine was.
Lege schalen bleven leeg, moest om gevraagd worden zoals fruiten yochert, bij het fruitvwaren op een gegeven moment vier schalen leeg.
De kok begon pas om 10 voor 8?
Al met al een teleurstelling
"Hotel ligt in het park, dus je kan zo het park in nadat je hebt ontbeten."Volledige beoordeling lezen
Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.
Claim uw vermelding