Hotel Azur
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.
Er wordt bij de vermelding van boekingsaanbiedingen voor elke accommodatie rekening gehouden met de compensatie die onze partners aan ons betalen. De weergegeven prijzen zijn mogelijk voor verschillende kamertypes. De weergegeven prijzen zijn de laagst beschikbare opties die overeenkomen met het goedkoopste beschikbare kamertype dat onze partners op het moment van de zoekopdracht van de gebruiker hebben verstrekt.

Hotel Azur

Prijzen bekijken voor jouw reisdata

Neem contact op met de accommodatie voor beschikbaarheid.
Er zijn nog vergelijkbare hotels beschikbaar.
Alles weergeven

Over

3,0
Nr. 19 van de 24 hotels in De Haan
3,9 van 5 bollen
Locatie
4,0 van 5 bollen
Hygiëne
3,1 van 5 bollen
Service
3,1 van 5 bollen
Prijs/kwaliteit

Hotel Azur is een fantastische keuze voor reizigers in De Haan. Het biedt veel nuttige voorzieningen voor tijdens je verblijf.

Kamers bij Hotel Azur bevatten een bureau, en gasten kunnen gebruikmaken van gratis wifi.

Je kunt tijdens je verblijf bij Hotel Azur ook gebruikmaken van een lounge.

Ga tijdens je bezoek naar Dragon Paleis, een van de Chinese restaurants in De Haan in de buurt van Hotel Azur.

Als je tijd over hebt, raden we De Concessie, La Potinière en Marco Titucci fine-art-galleries aan. Dit zijn een aantal populaire attracties op loopafstand.

Veel plezier in De Haan!

Meer lezen
Stel bewerkingen voor zodat we onze weergave kunnen verbeteren.Deze vermelding verbeteren
Voorzieningen van accommodatie
Gratis parkeren
Gratis snelle internetverbinding (wifi)
Gratis ontbijt
Golfbaan
Kinderactiviteiten (kind-/gezinsvriendelijk)
Huisdieren toegestaan (hond-/huisdiervriendelijk)
Conciërge
Rookvrij hotel
Wifi
Bar/lounge
Restaurant
Voorzieningen van de kamer
Bureau
Schoonmaakservice
Telefoon
Bad/douche
Gratis toiletartikelen
Kamertypes
Rookvrije kamers
Gezinskamers
Handige informatie
STIJL HOTEL
Middenklasse
Zakelijk
Gesproken talen
Nederlands

Locatie

Koninklijke Baan 37, De Haan 8420 België
Naam/adres in plaatselijke taal
Routebeschrijving
Geschikt voor wandelaars
Accommodaties krijgen een cijfer op een schaal van 0-100. Hoe hoger het cijfer, hoe eenvoudiger het is voor reizigers om restaurants en bezienswaardigheden op loopafstand te vinden.
Cijfer: 81 van 100
81
Ostend Airport
Lesquin Airport
25beoordelingen1vraag en antwoord3kamertips

Beoordelingen
We voeren controles uit op beoordelingen.
De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingen
Voordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat potentieel in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, dan wordt de beoordeling niet gepubliceerd.
Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de junior bijdrager gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken.
Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet.
Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.

Waardering van reizigers
  • 5
  • 7
  • 4
  • 6
  • 3
Tijd van het jaar
Type reiziger
Taal
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Liesbeth V heeft een beoordeling geschreven jan 2024
1 bijdrage
+1
2,0 van 5 bollen
In juli 2023 zouden we twee nachten verblijven in dit hotel met ons gezinnetje van 3. Bij aankomst zag de buitenkant en de benedenverdieping er verzorgd uit. We werden ook vriendelijk onthaald.

Eenmaal aangekomen op onze geboekte kamer bleek echter niet alles goed proper gemaakt. Er waren vlekken op het tapijt, veel stof in de kast en op het bedeinde, waterringen rond de kranen, en het toilet was ook niet zo proper. Er kwam overigens ook een vreselijke geur uit de badkamer. Dit werd gemeld en na de vaststelling alsook excuses kregen we een andere kamer die er op het eerste zicht beter onderhouden uitzag. De kamer was eveneens groter—wat niet nodig was, maar wel een mooie geste.

We hebben onze koffers neergezet en zijn naar het strand getrokken. Toen we ‘s avonds terug kwamen en de kamer echt in gebruik namen, bleek echter dat ook deze kamer niet voldoende proper was volgens de gangbare West-Europese hotelstandaard. Weeral waren er water- en kalkringen rond de kranen, de spiegel slecht afgeveegd, stof in en op de kast, een vieze vlek in de frigo, een roze aanslag alsook schimmel in de douche, … (zie ook bijgevoegde foto’s; deze spreken voor zich).

Aangezien we op dat moment niet veel anders konden doen, hebben we de nacht hier doorgebracht. Gezien de onhygiënische toestand zagen we ons echter wel genoodzaakt om de ochtend erna het hotel een dag te vroeg te verlaten; het gebrek aan properheid was voor ons immers niet aanvaardbaar.

We hebben nog ontbeten en de dag voordien ook in de bar/brasserie gegeten. Hierover hadden we geen klachten en het personeel, was ook vriendelijk… tot we de boodschap gaven dat we eerder zouden vertrekken en vroegen of dit — door de gebrekkige hygiëne — financieel gecompenseerd (i.e. terugbetaling van de resterende overnachting) zou worden (we hadden immers op voorhand voor 2 overnachtingen betaald). We kregen de melding dat dit besproken moest worden en dat ik nog een antwoord zou krijgen.

Ik heb het hotel sindsdien verschillende malen gebeld en mijn klacht ook gemaild. Jammer genoeg werd ik telkens afgewimpeld en op mijn mail heb ik nooit een antwoord ontvangen. Door het uitblijven van een antwoord heb ik de consumentenombudsdienst gecontacteerd. Zij lieten na verloop van tijd weten dat het hotel hun standpunt zou bezorgen, maar helaas ontvingen zij ook niets.

Persoonlijk heb ik er bijzonder veel moeite mee dat het hotel de klacht dus gewoon lijkt te negeren in de hoop dat de klant gewoon opgeeft.

Kortom: oké om er iets te eten en te drinken (vandaar nog de matige score), maar voor ons is Hotel Azur totaal geen aanrader om er te verblijven. Hun focus ligt duidelijk op de eet- en drinkgelegenheid; dit is best goed verzorgd. De kamers van Hotel Azur zijn echter ronduit smerig, de hygiëne is er zeer gebrekkig en niet van een aanvaardbare standaard. Wees bij deze gewaarschuwd.
Meer lezen
Datum van verblijf: juli 2023Reistype: Bezocht met familie
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Sara M heeft een beoordeling geschreven jul 2023
2 bijdragen
5,0 van 5 bollen
Ontzettend vriendelijk personeel/uitbater bij hotel Azur. Zeer begripvol en behulpzaam. We kregen meer dan we verwachtten daar. Zeer kindvriendelijk. Het eten was snel klaar en zeer lekker. Mooie en gezellige zaak ook. Helemaal top, bedankt voor de leuke avond. Als we nog eens in de buurt van de Haan zijn, komen we zeker terug grtjs
Meer lezen
Datum van verblijf: juni 2023
5,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenLocatie
5,0 van 5 bollenService
Reistype: Bezocht met familie
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Kurt heeft een beoordeling geschreven aug 2022
1 bijdrage1 nuttige stem
1,0 van 5 bollen
Wat een gezellig onderonsje met mijn dochter moest worden na onze initiatie catamaran varen op zee is helemaal verpest geweest door de uitbaatster van Hotel-Restaurant Azur. Stel u dus het volgende voor. Je neemt plaats aan tafel op het terras van het restaurant. Ik zou kunnen zeggen “gezellig” terras maar wegens het feit dat men uitkijkt op de doorgangsroute tussen Wenduine en Bredene met als gevolg dat de welriekende uitlaatgassen van de voorbijrijdende gemotoriseerde voertuigen de smaakpapillen te vroeg activeren, laat ik het woord gezellig weg. Enkele minuten nadat we plaatsgenomen hadden wordt de bestelling opgenomen voor ons avondeten. Van zeelucht krijg je honger zei mijn grootmoeder altijd. Gelijk had ze ! Nu, even later komt een jonge jobstudente een bordje “Gereserveerd” op onze tafel plaatsen met het vriendelijk verzoek om binnen het half uur de tafel vrij te maken. “Euhm? Hoe bedoel je, we hebben ons gerecht nog niet gekregen, we gaan vertrekken als we klaar zijn met eten. Dat mogen we eerst nog opeten zonder te schrokken, toch?”. “Ah ja, ik zal het binnen doorgeven”, zei ze vriendelijk. Het jonge meisje was naar buiten gestuurd om een moeilijke boodschap te brengen blijkbaar. Dat doe je jobstudenten niet aan, zoiets doe je als uitbater zelf. Dit is een goed voorbeeld van slecht leiderschap. Maar, ik was toch even in de war of ik het wel goed begrepen had. We hadden dus zonet ons avondeten besteld, ik denk niet dat de kok er al aan begonnen was en we hadden verstaan gekregen dat we nog dertig minuten hadden omdat onze tafel gereserveerd was nadat we aangekomen waren en ons eten besteld hadden ! Onze drank hadden we toch al, dat lukt nog in dertig minuten, maar smaakvol eten wordt al moeilijker en al zeker als het lang wachten is. Even later komt de jobstudente terug. “Meneer, wilt u misschien verplaatsen naar een andere tafel?”. Ik kijk even rond. Alle andere tafels zijn bezet. “Euhm? Welke tafel?”, vraag ik. “Een tafel binnen meneer”, zegt ze. “Ah nee, we zitten hier goed op het terras, het is warm en zonnig vandaag, dank u.” zei ik. Ik vermoed dat men ergens met een probleem zit, mijn probleem niet, maar een sfeer van gezelligheid lijkt verder weg dan ooit. Even later is ze daar: de bazin, de eigenares, de uitbaatster, de grote baas, de big chief, het grote geschut ! Ze heeft de gave om op een vriendelijke toon duidelijk te maken dat mijn bezoek in haar etablissement ongewenst is. Ze had goed nagedacht en een cursus conflict management gevolgd, ze kon die meteen toepassen op een “moeilijke klant”. Nu, volgens mij was er geen conflict. We hadden honger. Toch zei ze “Meneer ik denk dat er een misverstand is in verband met de tafel”. “Is dat zo? Welk misverstand?”, vraag ik. “Wel meneer, deze tafel is gereserveerd binnen het kwartier en tegen dan zou u hier weg moeten zijn”, zei ze vriendelijk maar dwingend. Mijn honger was ondertussen over en de sfeer was gezakt onder nul. “Mevrouw, u hebt dit kaartje op tafel gezet nadat we hebben plaatsgenomen. U weet toch ook dat u ons hier nooit of te nimmer nog zult zien als we hier nu moeten vertrekken. Ik heb de indruk dat u niet goed bezig bent.”, zei ik. “Dat is geen probleem, meneer.”, nog steeds breed glimlachend. Op zo’n momenten gaat mijn hartslag de hoogte in door plaatsvervangende schaamte. Wat denkt die kwezel wel! De sfeer was ondertussen diep onder nul gezakt, mijn eetlust was pardoes weg. Met de cursus conflictmanagement “top of mind” schotelde ze ons nog twee opties voor: “Meneer, ofwel gaat u nu binnen zitten in het restaurant” (dit onthou ik als optie één) “ofwel vertrekt u nu zodat de tafel vrij is voor de volgende gasten”, (wat dus optie twee is). Nu, ja, dat hadden we al gehad, het terras was wel ok, binnen zat er niemand voor zover ik kon zien en airco zal er ook wel niet geweest zijn, dus naar binnen gaan we niet. Dit terzijde maar dit tafereel speelt zich af tijdens een hittegolf van 8 dagen, “een hittegolf van formaat” volgens onze weerman! Dan wil je toch niet binnen zitten in een donker restaurant zonder airco. Ondertussen wist ik wel. Hier gaan we niet eten! Er hangen te veel risico’s aan vast. Stel dat we toch zouden blijven zitten en wachten tot de kok klaar is met ons gerecht. Zou het volgende scenario dan mogelijk zijn in een tijdspanne van vijftien minuten: de kok roept “Het eten is klaar voor tafel 3 op het terras !”. De chief mengt (met een glimlach) een vies goedje tussen mijn spaghetti saus. Ik eet van mijn spaghetti, begin te kokhalzen en val neer op de grond. De chief belt de 112. Het dichtstbijzijnde ziekenhuis is volgens mij dat van Oostende. De dispatch stuurt onmiddellijk een ambulance naar tafel drie op het terras. Ik wordt afgevoerd en de tafel is vrij tegen het voorziene uur! Een beetje vergezocht misschien maar het is realistisch. “Ik ga voor optie 2 !” zeg ik. En weg zijn wij !
Meer lezen
Datum van verblijf: augustus 2022
3,0 van 5 bollenKamers
1,0 van 5 bollenService
3,0 van 5 bollenSlaapkwaliteit
Kamertip: we hebben er niet overnacht, alleen restaurant gezien
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Ruben heeft een beoordeling geschreven jul 2022
2 bijdragen
1,0 van 5 bollen
Hygiëne een regelrechte ramp. Badkamer zeer vuil en zeer oud. Prijs totaal niet waard. Ook was het personeel echt niet vriendelijk. Als je naar de andere reviews kijkt na het bezoek van hotel azur weet je dat dit geschreven is door familie en vrienden.
Meer lezen
Datum van verblijf: juli 2022Reistype: Bezocht met vrienden
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Chris Nuyens heeft een beoordeling geschreven jul 2022
Antwerpen, België7 bijdragen
5,0 van 5 bollen
Zeer verzorgd en stijlvol ingericht hotel. Leuk terras en binnenruimte. Lekker en uitgebreid ontbijt. Vlakbij het strand en op wandelafstand van het centrum van De Haan. Personeel is erg vriendelijk en zeer behulpzaam.
Meer lezen
Datum van verblijf: juli 2022
5,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenKamers
5,0 van 5 bollenService
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Marysette V heeft een vraag gesteld dec 2018
21 bijdragen7 nuttige stemmen
Y a t’il un sèche cheveux dans les chambres ?
Kurt heeft een tip geschreven (aug 2022)
1 bijdrage1 nuttige stem
1,0 van 5 bollen
"we hebben er niet overnacht, alleen restaurant gezien"
Volledige beoordeling lezen
kathy heeft een tip geschreven (jul 2021)
België1 bijdrage
1,0 van 5 bollen
"kamer niet aan de straatkant"
Volledige beoordeling lezen
justinecatrysse heeft een tip geschreven (jan 2018)
Hasselt, België1 bijdrage
5,0 van 5 bollen
"De 3de verdiepings kamers hebben een balkon"
Volledige beoordeling lezen
Niet de juiste accommodatie voor jou?
Je kunt in de omgeving van De Haan uit meer accommodaties kiezen.
PRIJSKLASSE
€ 176 - € 189 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
LOCATIE
BelgiëVlaanderenWest-VlaanderenDe Haan
AANTAL KAMERS
16
De prijzen worden geleverd door onze partners en geven de prijs per nacht weer, inclusief alle belastingen en toeslagen die bekend zijn bij onze partners. Bekijk de website van onze partners voor meer informatie.
Is dit uw Tripadvisor-vermelding?

Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.

Claim uw vermelding

HOTEL AZUR (De Haan, België) - foto's, reviews en prijsvergelijking - Tripadvisor

Veelgestelde vragen over Hotel Azur
Welke populaire attracties liggen er in de buurt van Hotel Azur?
Attracties in de buurt zijn Beach De Haan (0,4 mijl), Albert Einstein Statue (0,3 mijl) en De Concessie (0,3 mijl).
Wat zijn de accommodatievoorzieningen van Hotel Azur?
De populairdere voorzieningen bestaan onder andere uit gratis wifi, ontbijt en restaurant.
Welke eet- en drinkopties zijn beschikbaar bij Hotel Azur?
Gasten kunnen genieten van ontbijt, restaurant en lounge tijdens hun verblijf.
Zijn er parkeerplaatsen beschikbaar bij Hotel Azur?
Ja, gratis parkeren is beschikbaar voor gasten.
Welke restaurants liggen er in de buurt van Hotel Azur?
Restaurants met een gunstige locatie zijn Mano, Moment! (de Coqisserie) en Casanova.
Ligt Hotel Azur in de buurt van het stadscentrum?
Ja, het ligt 0,8 mijl vanaf het centrum van De Haan.
Zijn huisdieren toegestaan in Hotel Azur?
Ja, huisdieren zijn meestal toegestaan, maar het is beter om vooraf te bellen ter bevestiging.
Zijn er historische locaties in de buurt van Hotel Azur?
Veel reizigers bezoeken Huisje van Majutte (7,6 mijl), De Concessie (0,3 mijl) en 't Spaans Tolhuis - Fietscafé (7,8 mijl).
Alle De Haan hotelsHoteldeals voor De HaanLastminutehotels in De HaanHotels in de buurt van Hotel Azur
BezienswaardighedenRestaurantsVluchtenVakantiewoningenReisverhalenCruisesHuurauto's