Op zoek naar een gezinsvriendelijk resort all-inclusive in Santa Maria? Hotel Riu Funana biedt alles wat je zoekt.
Voor bezoekers aan Santa Maria, die tijdens hun verblijf populaire bezienswaardigheden willen bekijken: Hotel Riu Funana ligt op een steenworp afstand van Funana Casa da Cultura (1,3 km) en Paroquia de Nossa Senhora das Dores (1,8 km).
Kom helemaal tot rust in deze kamers met flatscreen-tv, en maak gebruik van openbare wifi bij Riu Garopa.
Het resort all-inclusive heeft conciërge. Daarnaast biedt Riu Garopa Hotel een zwembad en ontbijt aan, de ideale ontspanning na een lange dag. Er is voor gasten met een voertuig een parkeerplaats beschikbaar.
Als je trek hebt, ben je bij Baraonda, Marea Restaurant en Soul Kitchen Gourmet Restaurant aan het juiste adres. Dit zijn een aantal Mediterrane restaurants die populair zijn bij lokale inwoners en toeristen.
We raden daarnaast aan om tijdens je reis een tuin, zoals Viveiro, Botanical Garden & Zoo di Terra, te bezoeken.
Het personeel van Hotel Riu Funana is je graag van dienst tijdens je aankomende verblijf.
Wij waren achteraf gezien net voor de corona ellende vertrokken naar Sal. 12 maart. Wat al snel duidelijk werd was dat het personeel werd weggestuurd, en dat de gasten niet de luxe kregen wat je van n riu mag verwachten. Funana is n oud hotel, tuinen zijn nog niet aangekleed, je kunt merken dat het n heel arm eiland is. Er kwamen geen gasten meer, het was net n spookstad met veel bewaking. Het eten was er prima, maar al snel werd het minder.. Het ergste vind ik dat wij als gast flink moeten betalen voor n vakantie, en dat het personeel al op straat werd gezet, die mensen hebben niet de voorzieningen die wij hier kennen. Ik vond het lekker aan het strand. Het klimaat spreekt mij niet aan s’avonds en s morgens is het heel fris, overdag veel wind. Ik hou meer van het tropische klimaat.…
Was terug een fijne, aangename, rustgevende vakantie. De animatie mag ‘s avonds wel iets vroeger beginnen. Klein detail, de koffie zou beter kunnen Jammer op het einde dat alles zowat stil viel. Animatie, variëteit in het eten, sluiting kulinarium...
Het hotel was heerlijk en schoon, m.u.v. de eerste kamer deze stonk ontzettend naar het riool. Pas na veel moeite bij de receptie kreeg ik een andere kamer, deze was perfect. De receptionisten waren niet vriendelijk en dit was ik niet gewend van het RIU. De lokatie is prachtig, mooi zwembad lekker groot om baantjes te maken en voor de kinderen een verwarmd bad, prima in orde. De anlage heeft veel groen en dat is fantastisch. Het strand kon jammer genoeg niet via het RIU palace bereikt worden maar we hebben genoten van strand en de zee. De keuken is prima en het eten goed, alles te krijgen. Ik had de indruk dat het personeel moe was, misschien een te lang seizoen? Misschien een beetje overbelast? Maar iedereen was vriendelijk. ( Wie goed doet die goed ontmoet is ons motto)
Fijn hotel, heel aardige mensen. Lekker en gevarieerd eten. Niet heel ruime kamers maar wel netjes. Miste wel verlichting op balkon. Entertainment was professioneel, echt genoten. Wij zaten in blok 10 dus strand was toch redelijk eind lopen. Helaas vinden mensen het nodig om een bedje aan het zwembad te claimen zonder dat ze er zitten. Of 2 mensen reserveren 4! bedjes, in de zon én in de schaduw, heel jammer. Aan het strand altijd voldoende bedjes. Wij komen hier toch graag weer terug!
Voor de vijfde keer waren we in het RIU Funana hotel. Het was weer super! We hadden deze keer een prachtige nieuwe kamer met inloop douche. De bedden lagen heerlijk. De service was weer zoals we gewend zijn van het RIU...Super goed! Wat is daar toch alles heerlijk schoon en goed geregeld.. Elke dag wordt je kamer gepoetst en elke dag schone handdoeken. Het eten is zoals altijd heerlijk. Deze keer waren we regelmatig te vinden in het thema restaurant het Kulinarium. We hebben daar heerlijk gegeten, heerlijke wijn gedronken en wat een super vriendelijk en lief personeel van het Kulinarium! Hun motto is : No stress..Relax...! Het strand is heerlijk ! Een prachtige blauwe zee. Ook zijn er genoeg ligbedjes te vinden. Het is ook zo fijn dat er een gezellige strandbar is te vinden van het RIU. Het RIU ligt super gelegen. Voor de deur kun je kitesurfen en foilen. Ook onze complimenten voor kitesurf school Kite & Tonic die op het strand van het RIU zit. Super aardige mensen, helpen je overal mee. Fijn dat je daar ook een locker kunt huren voor je meegenomen kitesurfkitesurf spullen en daar met een gerust hart je spullen kunt achter laten. Wil je kitesurf lessen volgen of spullen huren, dat kan daar ook. Heel handig...Ze spreken nederlands. We hebben weer voor de vijfde keer een super fijne vakantie beleefd in het RIU Funana hotel. Dan daarbij nog het prachtige weer, de wind en de hele vriendelijke mensen...En je hebt de ideale vakantie. Santa Maria is trouwens ook heel leuk om te vertoeven. Wij zijn inmiddels fan van het RIU en Sal. Onze favoriete vakantie bestemming is Sal...The sun is always shining.. Wij komen zeker weer terug! …
"De standaard kamer is prima."Volledige beoordeling lezen
"Als de kamer niet bevalt vraag gewoon netjes om een andere kamer."Volledige beoordeling lezen
"Wij verbleven in blok 10, waar het rustig was."Volledige beoordeling lezen
"Volgens mij zijn alle kamers rustig gelegen."Volledige beoordeling lezen
"Je junt voorkeur aangeven of je dichter bij het hoofdgebouw met restaurants wil zitten ofwel dichter bij het zwembad of de zee."Volledige beoordeling lezen
Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.
Claim uw vermelding