Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de Tripadvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Grand Hotel Karel V

Opslaan
Geertebolwerk 1, 3511 XA Utrecht Nederland
Laagste prijzen voor je verblijf
Expedia.com
US$ 211
Aanbieding bekijken
Gratis annuleren tot 13-06-20
Reserveer nu, betaal bij aankomst
Booking.com
US$ 211
Aanbieding bekijken
Gratis annuleren tot 14-06-20
Reserveer nu, betaal bij aankomst
Trip.com
US$ 212
US$ 197
Aanbieding bekijken
BESPAAR US$ 15
Hotels.comUS$ 211
TravelocityUS$ 211
Official HotelUS$ 212
De prijzen worden geleverd door onze partners en geven de prijs per nacht weer, inclusief alle belastingen en toeslagen die bekend zijn bij onze partners. Bekijk de website van onze partners voor meer informatie.
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.
Reiziger (386)
Dineren (41)
Zwembad en strand (2)
Certificaat van uitmuntendheid
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.

Over

Nr. 7 van de 29 hotels in Utrecht
Locatie
Hygiëne
Service
Prijs/kwaliteit
Certificaat van uitmuntendheid
Grand Hotel Karel V – Historical Hospitality Geniet van een 5* overnachting bij Grand Hotel Karel V. Van klooster tot militair hospitaal naar een luxe 5-sterren hotel met een rijke historie. De monumentale Napoleontische vleugel en moderne Romeinse vleugel herbergen tezamen 121 exclusieve kamers en suites met moderne faciliteiten. Van Nespresso apparaat op de kamer tot Wellness en Fitness centre. Karel 5 GASTRO · BISTRO · EVENTS – Culinary experience & Memorable events Het gastronomische Restaurant Karel 5 staat voor “Elegant Dining”. Bistro Karel 5 – één van de oudste kloosterkeukens van Nederland, is met de lunch-, diner- en borrelkaart meer “Casual Classic”. De Bar & Lounge is bij uitstek geschikt voor een kop koffie of zakelijk overleg en ’s avonds drink je er een goed glas wijn of cocktail. En elke dag vinden bij ons evenementen plaats: van intieme zakendiners, workshops en internationale congressen tot bruiloften en familiediners. Voor al jouw evenementen biedt Karel 5 Events mooie oplossingen in een historische setting. Locatie Utrecht-centrum Met uitzicht op de Dom en omgeven door 10.000 m2 serene stadstuinen, biedt het hotel een groene omgeving midden in het bruisende centrum van Utrecht. Op loopafstand van Utrecht Centraal Station, talloze musea, winkels en grachten om langs te dwalen. Populaire lokale bezienswaardigheden zijn onder andere de Dom toren, DOMunder en het Centraal Museum.
Meer lezen
Voorzieningen van accommodatie
Parkeerplaats
Gratis snelle internetverbinding (wifi)
Zwembad
Fitnesscentrum / sportruimte
Bar/lounge
Zakencentrum met internettoegang
Conferentiefaciliteiten
Spa
Wifi
Binnenzwembad
Sauna
Restaurant
Ontbijt beschikbaar
Ontbijtbuffet
Ontbijt in de kamer
Feestzaal
Vergaderruimtes
Opslag van bagage
Conciërge
Rookvrij hotel
Stomerij
Wasservice
Meer weergeven
Voorzieningen van de kamer
Airconditioning
Roomservice
Veilig
Minibar
Flatscreen-tv
Kamertypes
Rookvrije kamers
Suites
Gezinskamers
Handige informatie
HOTELCATEGORIE
STIJL HOTEL
Historisch hotel
Uitzicht op park
Gesproken talen
Nederlands
903beoordelingen6vragen en antwoorden30kamertips
Waardering van reizigers
  • 497
  • 289
  • 84
  • 21
  • 12
Tijd van het jaar
Type reiziger
Taal
  • Meer
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Mooi hotel, zolang je niet in het bijgebouw zit! Bij binnenkomst in kamer meteen gevraagd voor upgrade, helaas hotel zat vol. De entree is dat je al bedenkingen hebt als je 5 sterren boekt.De kamer vlekken op de vloer van onhandige schilder, vieze deuren ,behang stuk. Jammer van zo'n mooi plekje. Personeel aardig en attent vooral bij het ontbijt. Bij uitchecken komt altijd de vraag "alles naar wens?" nou nee dus. Antwoord "oh jammer om te horen ik geef het door" Blijft grappig zo'n antwoord, was namelijk makkelijk geweest om dit voor te zijn.
Meer lezen
Antwoord van Wendyv2060, Front Office Manager bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd op 22 mrt. 2020
Beste AndreWinterink, Wat jammer om te lezen dat uw verblijf niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. In de Romeinse Vleugel hebben wij onze standaard kamers maar ook onze Deluxe, Deluxe Split Level en een aantal Suites. Wat vervelend dat u bij aankomst om een upgrade had gevraagd en dit niet mogelijk was. Ik heb u reservering van eind februari gevonden in ons systeem en genoteerd dat u bij een volgend verblijf een gratis upgrade krijgt naar een kamer in het hoofdgebouw. Hier hebben wij onze Empire kamers en Suites. Wij hopen dat u ons een kans geeft om te laten zien dat wij iets met uw feedback hebben gedaan. Hopelijk tot een volgend verblijf! Met warme groet, Wendy van Espelo Front Office Manager
Meer lezen
Flink wat weken van te voren geboekt bij dit prachtige hotel in hartje centrum. Genoeg tijd om helemaal in de stemming te komen en te bedenken hoe 24 uur zonder baby in te vullen. Ondanks de kleine man gemist werd, waren we als twee kinderen in een snoepwinkel op zoek gegaan naar kroegjes en restaurants om vervolgens in dit pareltje te mogen slapen. Na het diner zijn we eigenlijk direct teruggelopen naar het hotel. In dit hotel is een zwembad met bubbelbad en sauna aanwezig. Aan alles was gedacht. Zwembroek aan en lekker uitbuiken in het zwembad, ik kan dat iedereen aanraden! Heerlijk! Na het zwemmen, lekker slapen! Hier komt mijn enige puntje van kritiek; het bed. Twee losse bedden tegen elkaar aanschuiven terwijl ik in de reservering heb gezegd dat ik dit niet wilde, is toch een minpunt. Dan lig je thuis bij wijze van spreken toch lekkerder! Na de nacht was het tijd om te ontbijten. Dit is alles wat je ervan verwacht en hoopt. Een uitgebreid buffet en zelfs nog een kaart voor gerechtjes buiten het buffet om. Het zag er op en top, klassiek, stijlvol en chique uit. Hier krijg ik als hotello kriebels van! Dit was echt een goed ontbijt. Helaas was het alweer tijd om uit te checken, jammer! Wel zeg ik dit, als ik genoeg geld zou hebben om hier wekelijks te mogen overnachten en ontbijten, zou ik het doen. Uiteraard dan wel met een bed naar mijn keuze. We hebben erg genoten van deze 24 uur en hopen snel nog eens te mogen genieten van jullie gastvrijheid.
Meer lezen
Antwoord van Wendyv2060, Front Office Manager bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd op 22 mrt. 2020
Beste TovD, Hartelijk dank voor uw recente verblijf bij Grand Hotel Karel V! Bedankt voor het achterlaten van deze uitgebreide recensie. Wij vinden het erg leuk om te lezen dat alles zo naar wens was. Wat fijn dat u even wat tijd samen met u man had om Utrecht en alle leuke kroegjes en restaurants te ontdekken. En wauw, al uw complimenten zullen wij zeker delen met het gehele team. Wat goed dat u uw zwemkleding niet was vergeten want wij hebben inderdaad een wellness met zwembad, jacuzzi, stoomcabine en turk stoombad. Wist u ook dat wij een schoonheidssalon hebben waar u bijvoorbeeld een gezichtsbehandeling of massage kunt boeken, misschien voor een volgend verblijf! Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen als u Utrecht bezoekt! Met warme groet, Wendy van Espelo Front Office Manager
Meer lezen
Het hotel in voormalig klooster ziet er mooi uit en heeft een wat formele uitstraling. Ligging vlak bij binnenstad is prima. Op zaterdagavond druk bezochte en gezellige bar. Uitstekend ontbijt in de fraaie eetzaal al zien wij toch liever echt verse sapjes. Ruime hotelkamer en goed bed, alleen jammer dat we een kamer hadden direct naast (waarschijnlijk) de afzuiging van de fitnessruimte op de begane grond onder ons die nogal wat geluidsoverlast produceert. Verder mag er wel wat beter op de schoonmaak van de kamers worden gelet, daar mankeerde echt wel het een en ander aan. Voor de rest een uitstekend stadshotel.
Meer lezen
Antwoord van Wendyv2060, Front Office Manager bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd op 4 feb. 2020
Beste koenb816, Bedankt voor het achterlaten van uw recensie. Wat vervelend om te lezen over de geluidsoverlast tijdens uw verblijf. Heeft u dit ook aangegeven bij de receptie? Onze collega's van de receptie hadden u graag een andere kamer willen aanbieden. Ondank de geluidsoverlast en de feedback over de schoonmaak van de kamers, hoop ik dat u ons de kans geeft om nog eens bij ons te overnachten en te genieten van de centrale ligging en van de stad! Met warme groet, Wendy van Espelo Front Office Manager
Meer lezen
Wij waren hier om mijn verjaardag te vieren en dat is goed gelukt. Hotel heeft een klassiek luxe uitstraling, comfortabele bedden, een uitgebreid ontbijtbuffet en heel vriendelijk personeel. De centrale ligging is ook erg prettig. De auto konden we fijn achterlaten op de parkeerplaats.
Meer lezen
Antwoord van Wendyv2060, Front Office Manager bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd op 12 jan. 2020
Beste 959juner, Ik wil u graag bedanken voor uw positieve beoordeling op Tripadvisor. Het is onze passie om onze gasten een onvergetelijke ervaring te bezorgen en service staat bij ons hoog in het vaandel. Het doet ons veel plezier dat dit ook is gelukt tijdens uw verblijf. Met veel trots lees ik uw complimenten over ons vriendelijke personeel en zij halen veel voldoening uit gasten die hun waardig uitspreken. Wij hopen u snel weer terug te zien bij Karel V! Met warme groet, Wendy van Espelo Front Office Manager
Meer lezen
Dit jaar voor de derde en laatste keer deze locatie met de Kerst bezocht. Omdat wij iets laat waren met reserveren gegeten in de Bistro. Ontvangst in het hotel: duurde lang, meisje kon reservering niet vinden. Uiteindelijk stamelde ze met rood hoofd dat ze met haar neus had gekeken. Kamer en comfort: Standaard kamer. Housekeeping zou eens omhoog moeten kijken. Veel spinrag. Koffievoorziening aanwezig maar geen roerstokjes of lepeltjes. Er lag een mooi stuk chocolade, erg overdreven dat er later bij "controle" van de kamer nog een stuk werd neergelegd. Slaapcomfort erg slecht gezien de spijkerharde kussens. Diner 1e Kerstdag. Het bleek al snel dat onze menuwijzigingen niet waren doorgekomen. Mijn vrouw eet geen wild, dit werd ter plekke opgelost terwijl wij het toch echt ongeveer 6 weken voor het diner hadden doorgegeven. Ik eet geen kaas waardoor het 3e gerecht zonder kaas werd geserveerd. De chef moet zich schamen zo'n smerig gerecht te serveren. Zonder de parmezaanse kaas was dit gerecht niet eetbaar. Hier had gewoon een vervangend product geserveerd moeten worden. Het hoofdgerecht werd geserveerd (ook tafels naast ons) terwijl de dames een sanitaire stop hadden. Ontbijt: Mijn vrouw bestelde 2 flensjes en moest hier ca. 40 minuten op wachten.Toch ook wel erg traag Conclusie: erg slecht voor een hotel met 5 sterren. Wel begrijpelijk dat zij een aantal jaar geleden de Michelin ster zijn kwijtgeraakt gezien het huidige lage niveau. Het hotel vraagt daags na je verblijf middels een enquete je mening. Helaas krijg je op je feedback geen feedback, allemaal erg ongeïnteresseerd.
Meer lezen
Antwoord van Wendyv2060, Front Office Manager bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd op 12 jan. 2020
Beste Fransvan1957, Bedankt voor uw recente verblijf bij Grand Hotel Karel V. Het spijt mij echter te lezen dat uw verblijf niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat u heeft gehad tijdens uw verblijf. Uiteraard moet uw kamer helemaal in orde zijn en deze punten zijn meteen met onze Housekeeping Manager en haar team besproken. Waarschijnlijk heeft u een kerstarrangement geboekt en kreeg u een chocolade kerstboom. Bij ons turn down service hebben wij nog een kleinigheid in de vorm van chocolade, onze excuses dat dit overdreven was. Ook de opmerkingen van de bistro hebben wij gedeeld, dit zijn punten die inderdaad niet moeten voorkomen. Ik wil u wel attenderen dat onze bistro in het verleden nooit een Michelinster heeft gehad, wel ons restaurant. Ons restaurant zit inderdaad snel vol rondom Kerst vandaar dat wij gasten adviseren om op tijd te reserveren. Hopelijk mogen wij u in de toekomst toch weer als gast ontvangen in ons hotel om te tonen dat wij hebben geleerd van onze fouten. U kunt altijd direct contact met mij opnemen via de telefoon voor een reservering. De strijdkreet van Karel V was: ‘Plus Oultre’, ook met uw opmerkingen komen wij: ‘Steeds verder’! Met warme groet, Wendy van Espelo Front Office Manager
Meer lezen
PRIJSKLASSE
US$ 174 - US$ 231 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
LOCATIE
NederlandUtrecht ProvinceUtrecht
AANTAL KAMERS
121
Betalingen van partners hebben invloed op de volgorde van de weergegeven prijzen, en voor uitgelichte of gesponsorde sorteringen kunnen de betalingen van partners ook invloed hebben op de volgorde van de vermelde accommodaties.
Is dit uw Tripadvisor-vermelding?

Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.

Claim uw vermelding
Veelgestelde vragen over Grand Hotel Karel V
Welke populaire attracties liggen er in de buurt van Grand Hotel Karel V?
Attracties in de buurt zijn The Queen: Real Adventure Game (0,2 mijl), Mysterium Escape Room (0,5 mijl) en Grachtengebied (0,4 mijl).
Wat zijn de accommodatievoorzieningen van Grand Hotel Karel V?
De populairdere voorzieningen bestaan onder andere uit binnenzwembad, gratis wifi en restaurant.
Welke kamervoorzieningen zijn er beschikbaar bij Grand Hotel Karel V?
Populaire kamervoorzieningen zijn minibar, airconditioning en flatscreen-tv.
Welke eet- en drinkopties zijn beschikbaar bij Grand Hotel Karel V?
Gasten kunnen genieten van restaurant, lounge en ontbijt tijdens hun verblijf.
Zijn er parkeerplaatsen beschikbaar bij Grand Hotel Karel V?
Ja, een parkeerplaats is beschikbaar voor gasten.
Welke restaurants liggen er in de buurt van Grand Hotel Karel V?
Restaurants met een gunstige locatie zijn Waffel, Sarban Afghaans Restaurant. en Eethuis VERS.
Zijn er sportvoorzieningen bij Grand Hotel Karel V?
Ja, gasten hebben toegang tot binnenzwembad, fitnesscentrum en sauna tijdens hun verblijf.
Ligt Grand Hotel Karel V in de buurt van het stadscentrum?
Ja, het ligt 0,6 mijl vanaf het centrum van Utrecht.
Wordt er een stomerijservice aangeboden bij Grand Hotel Karel V?
Ja, stomerij en wasservice worden aangeboden aan gasten.
Biedt Grand Hotel Karel V zakelijke services aan?
Ja, ze bieden zakencentrum, vergaderkamers en feestzaal.
Zijn er historische locaties in de buurt van Grand Hotel Karel V?
Veel reizigers bezoeken Domtoren (0,4 mijl), Fort Vechten (4,8 mijl) en Sint Catharinakerk (0,4 mijl).