Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de TripAdvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Grand Hotel Karel V

Reiziger (345)
Kamer en suite (101)
Dineren (35)
Certificaat van uitmuntendheid

Over

Nr. 5 van de 28 hotels in Utrecht
Locatie
Hygiëne
Service
Prijs/kwaliteit
Certificaat van uitmuntendheid
Grand Hotel Karel V – Historical Hospitality Geniet van een 5* overnachting bij Grand Hotel Karel V. Van klooster tot militair hospitaal naar een luxe 5-sterren hotel met een rijke historie. De monumentale Napoleontische vleugel en moderne Romeinse vleugel herbergen tezamen 121 exclusieve kamers en suites met moderne faciliteiten. Van Nespresso apparaat op de kamer tot Wellness en Fitness centre. Karel 5 GASTRO · BISTRO · EVENTS – Culinary experience & Memorable events Het gastronomische Restaurant Karel 5 staat voor “Elegant Dining”. Bistro Karel 5 – één van de oudste kloosterkeukens van Nederland, is met de lunch-, diner- en borrelkaart meer “Casual Classic”. De Bar & Lounge is bij uitstek geschikt voor een kop koffie of zakelijk overleg en ’s avonds drink je er een goed glas wijn of cocktail. En elke dag vinden bij ons evenementen plaats: van intieme zakendiners, workshops en internationale congressen tot bruiloften en familiediners. Voor al jouw evenementen biedt Karel 5 Events mooie oplossingen in een historische setting. Locatie Utrecht-centrum Met uitzicht op de Dom en omgeven door 10.000 m2 serene stadstuinen, biedt het hotel een groene omgeving midden in het bruisende centrum van Utrecht. Op loopafstand van Utrecht Centraal Station, talloze musea, winkels en grachten om langs te dwalen. Populaire lokale bezienswaardigheden zijn onder andere de Dom toren, DOMunder en het Centraal Museum.
Meer lezen
Voorzieningen van accommodatie
Restaurant
Zwembad
Roomservice
Gratis snelle internetverbinding (wifi)
Fitnesscentrum / sportruimte
Bar/lounge
Spa
Binnenzwembad
Conciërge
Conferentiefaciliteiten
Feestzaal
Meertalig personeel
Openbare wifi
Rolstoeltoegang
Rookvrij hotel
Stomerij
Vergaderruimtes
Wasservice
Zakencentrum met internettoegang
Meer weergeven
Voorzieningen van de kamer
Airconditioning
Minibar
Gezinskamers
Kamers toegankelijk voor mindervaliden
Rookvrije kamers
Suites
Handige informatie
HOTELCATEGORIE
STIJL HOTEL
Historisch hotel
Uitzicht op park

Locatie

Volledige weergave
100Zeer geschikt voor wandelaars
Cijfer: 100 van 100
151restaurantsbinnen 0,5 km
44attractiesbinnen 0,5 km
852beoordelingen
5vragen en antwoorden
28kamertips
Waardering van reizigers
  • 472
  • 278
  • 75
  • 16
  • 11
Tijd van het jaar
Type reiziger
Taal
  • Meer talen
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Prima plek voor lunch en borrel. Ruim opgezet terras, prima gerechten, uitstekende faciliteiten zoals wc's en verschoonruimte voor babies. Bediening uitermate wisselend en over het algemeen helaas traag en niet deskundig. Lang wachten , veel schoonheidsfouten , veel dingen
Meer lezen
We bestelden 2 gemberthee en 2 appeltaart. Beperkte taartkeuze helaas. Ik kreeg gemberthee in plaats van cappuccino, geen probleem. Het glas was halfvol, gelukkig kreeg ik er heet water bij. Het was wachten op de appeltaart. De appeltaart werd geserveerd en was warm, binnenin
Meer lezen
Op 4 mei hier uitstekend gegeten. Seviche van roodbaars vooraf, tortellini en papillottes, kabeljauwrug als hoofdgerecht. De gerechten waren ronduit voortreffelijk en ook de begeleidende wijnen waren uitstekend! De bediening was netjes en vriendelijk, een beetje jammer dat er
Meer lezen
Het hotel is klassiek-mooi, met ruime kamers. Maar het restaurant spant de kroon, zowel qua sfeer als qua keuken. Eten was subliem en de wijn super. Vriendelijke professionele bediening, een absolute aanrader dus.
Meer lezen
Antwoord van Wendyv2060, Front Office Manager bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd 3 weken geleden
Beste Wivedi, Bedankt voor deze prachtige recensie. Allereerst willen wij u bedanken voor het delen van uw review. Wij waarderen uw mooie worden over ons hotel en de brasserie enorm. Hopelijk mogen wij u in de nabije toekomst opnieuw verwelkomen! Graag tot ziens bij Grand Hotel Karel V! Met warme groet, Wendy van Espelo-Kluft Front Office Manager
Meer lezen
Wij hadden zogezegd een empire suite.... De bemeubeling was ver beneden pijl een 3 sterren waard maar schraal en smaakloos ook geen decoratie. De douche had een spaarkop dus met douchen waren we snel klaar. Ik had wel een regendouche verwacht. Het personeel heeft geleerd heel
Meer lezen
Antwoord van Wendyv2060, Front Office Manager bij Grand Hotel Karel V
Gereageerd op 26 mrt. 2019
Beste mineera, Bedankt voor uw oprechte recensie. Wij streven altijd naar het leveren van de beste kwaliteit en horen het dan ook graag als wij op bepaalde punten ons product en serviceverlening kunnen verbeteren. Helaas weet ik niet precies wat er is gebeurd met de overboeking in het restaurant en het spijt mij te lezen dat u dit zo laat te horen heeft gekregen. Mogen wij u snel weer in Utrecht verwelkomen om een 100% score te halen? Met warme groet, Wendy van Espelo-Kluft Front Office Manager
Meer lezen
Vorige
PRIJSKLASSE
US$ 174 - US$ 266 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
LOCATIE
NederlandUtrecht ProvinceUtrecht
AANTAL KAMERS
121
Is dit uw TripAdvisor-vermelding?

Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.

Claim uw vermelding