Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de Tripadvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Grand Hotel Amrath Amsterdam

Opslaan
Prins Hendrikkade 108, 1011 AK Amsterdam Nederland
Laagste prijzen voor je verblijf
Booking.com
US$ 250
Aanbieding bekijken
lovevacations
US$ 246
Aanbieding bekijken
Official Hotel
US$ 291
US$ 218
Aanbieding bekijken
BESPAAR US$ 73
eDreamsUS$ 250
Hotels.comUS$ 234
Prestigia.comUS$ 291
De prijzen worden geleverd door onze partners en geven de prijs per nacht weer, inclusief alle belastingen en toeslagen die bekend zijn bij onze partners. Bekijk de website van onze partners voor meer informatie.
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.
Reiziger (2561)
360
Panorama’s (10)
Kamer en suite (912)
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.

Over

Nr. 168 van de 403 hotels in Amsterdam
Locatie
Hygiëne
Service
Prijs/kwaliteit
Travellers' Choice Winnaar 2019

Welkom bij Grand Hotel Amrath Amsterdam! Je ‘tweede thuis’ in Amsterdam. Het hotel biedt een groot aantal voorzieningen voor een fantastisch verblijf.

Grand Hotel Amrath ligt dichtbij Centraal Station (0,5 km) en Museum het Rembrandthuis (0,6 km). Ideaal als je populaire bezienswaardigheden wilt bezoeken in Amsterdam.

Gastenkamers bevatten voorzieningen, zoals een flatscreen-tv, airconditioning en een koelkast, en gasten kunnen gebruikmaken van gratis wifi bij het hotel.

Het hotel biedt een conciërge en roomservice aan, zodat je verblijf nog aangenamer wordt. De accommodatie biedt ook een zwembad en ontbijt.

Op zoek naar een Mediterraan restaurant? Misschien zijn Foodhallen, THE DUCHESS of Zaza's in de buurt van Grand Hotel Amrath iets voor jou.

Er is meer dan genoeg te doen in de buurt: ontdek populaire tuinen zoals Hortus Botanicus, Beatrixpark en Park Frankendael.

Bij Grand Hotel Amrath Amsterdam geniet je van een ontspannend verblijf en ligt het beste van Amsterdam aan je voeten.

Meer lezen
Voorzieningen van accommodatie
Gratis snelle internetverbinding (wifi)
Zwembad
Fitnesscentrum / sportruimte
Bar/lounge
Nachtclub/dj
Zakencentrum met internettoegang
Conferentiefaciliteiten
Spa
Wifi
Bubbelbad
Binnenzwembad
Verwarmd zwembad
Kleedkamers fitness/spa
Sauna
Restaurant
Ontbijt beschikbaar
Ontbijtbuffet
Ontbijt in de kamer
Gratis oploskoffie
Feestzaal
Vergaderruimtes
Hoofdmassage
Conciërge
Rookvrij hotel
Stomerij
Wasservice
Meer weergeven
Voorzieningen van de kamer
Schoonmaakservice
Roomservice
Veilig
Minibar
Koelkast
Flatscreen-tv
Kamertypes
Rookvrije kamers
Suites
Handige informatie
HOTELCATEGORIE
STIJL HOTEL
Historisch hotel
Art-decostijl
Gesproken talen
Nederlands

Locatie

Volledige weergave
100Zeer geschikt voor wandelaars
Cijfer: 100 van 100
281restaurantsbinnen 0,5 km
123attractiesbinnen 0,5 km
Wijk
Centrum
Dit station vormt het drukke vervoersknooppunt van Amsterdam met een uitgebreid netwerk van tram- en treinrails en een constante stroom van toeristen en forenzen. Vanaf het station zijn sommige van de beste bezienswaardigheden, winkelmogelijkheden en straatspektakels op loopafstand. Ga bijvoorbeeld naar het Paleis op de Dam, bezoek de knusse straatjes van de Haarlemmerdijk, struin door de Kalverstraat en breidt je bezoek uit met een wandeling door de nabijgelegen buurten De Wallen en de Grachtengordel. Het goedverbonden Centraal Station geldt ook als uitvalsbasis voor de rest van de stad, hier pak je eenvoudig de tram, bus of metro naar bezienswaardigheden die wat verder weg liggen.
Meer lezen
Alle hotels in de buurt bekijken
4.679beoordelingen141vragen en antwoorden32kamertips
Waardering van reizigers
  • 2.487
  • 1.278
  • 482
  • 256
  • 176
Tijd van het jaar
Type reiziger
Taal
  • Meer
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Ik vondt het een zeer goed hotel wel wat verhoudend stijl van vroeger maar heb ik wel graag groot zwembad volledig Fitness en alle gezicht gelaat verzorgingen alles doen ze daar en zeer groot in de andere moderne hotels is bij overal te klein en zeer centraal gelegen
Meer lezen
Antwoord van Amrath A, General Manager bij Grand Hotel Amrath Amsterdam
Gereageerd op 11 jan. 2020
Geachte simonelaget47, Bedankt voor uw lovende beoordeling over ons hotel! We zijn blij om te horen dat u genoten heeft van de unieke schoonheid van ons monumentale pand, wij zijn er zelf er trots op en waarderen het altijd als een van onze gasten hun bewondering uitspreekt hierover! Wat fijn om te horen dat u ook genoten heeft van onze Spa Wellness faciliteiten en onze centrale locatie. Wij hopen u gauw weer terug te mogen zien in ons hotel. Wij raden u aan om voor uw volgend potentieel bezoek aan Amsterdam direct met ons te boeken voor de beste kamerprijzen en de meest complete en relevante informatie over het hotel. U kan dit doen door te mailen naar reservations@amrathamsterdam.com of via onze website. Met vriendelijke groet, Jesper Lauersen General Manager
Meer lezen
Zeker geen 13 in een dozijn hotel. Vlakbij Amsterdam CS en je loopt zo het centrum in. In het 5* hotel, gevestigd in het voormalige Scheepvaartshuis, waan je je in een museum waar de geschiedenis je tegemoet komt. Het gehel hotel was al volop versierd in kerstsfeer. Prachtig ! Wij verbleven in een Superior de Luxe kamer. Zeer ruim en van alle gemakken voorzien: oa. nespressomachine en gevulde minibar (inde prijs inbegrepen). Bed was heerlijk ruim, alles keurig schoon. Het uitzicht over de grachten is geweldig. Check-in ging vlotjes en al het personeel was zeer vriendelijk en correct. 's Morgens hebben we gebruik gemaakt van het ontbijtbuffet. Alles wat je in een 5* hotel van het onbijt mag verwachten was aanwezig. De check-out verliep ook prima. Kortom: een prima 5* plek in Amsterdam, waar je de historie kunt opsnuiven. Zeker voor herhaling vatbaar.
Meer lezen
Antwoord van Amrath A, General Manager bij Grand Hotel Amrath Amsterdam
Gereageerd op 15 dec. 2019
Geachte Marcel J, Wij danken u hartelijk voor het delen van uw positieve ervaring bij ons in het hotel. Wat fijn dat u tevreden was over onze centrale locatie en dat u de schoonheid van ons historisch pand kon waarderen. Dank u wel voor uw lovende woorden over onze kamers met hun Nespresso machine en gratis minibar. Ik ben blij om te horen dat u een goede nachtrust heeft gehad in onze comfortable bedden en dat u genoten heeft van het uitzicht over de grachten. Dank voor het delen van uw positieve opmerkingen over onze service en het ontbijt buffet. Wij hopen u gauw weer terug te mogen zien in ons hotel. Wij raden u aan om voor uw volgend potentieel bezoek aan Amsterdam direct met ons te boeken voor de beste kamerprijzen en de meest complete en relevante informatie over het hotel. U kan dit doen door te mailen naar reservations@amrathamsterdam.com of via onze website. Met vriendelijke groet, Jesper Lauersen General Manager
Meer lezen
Afgelopen weekend waren wij een weekendje Amsterdam en verbleven wij in het Amrath, de kamer zag er netjes uit en het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam, schone matrassen en linnengoed! De housekeeping was vriendelijk en het personeel bij de receptie ook. Wij hebben gebruik gemaakt van de roomservice (ontbijt) dit was ook tiptop in orde! Ik zou hier zeker nog een keer terug komen, leuk hotel op een toplocatie!
Meer lezen
Antwoord van amrathamsterdam, General Manager bij Grand Hotel Amrath Amsterdam
Gereageerd op 19 okt. 2019
Geachte Sannevx, Hartelijk dank voor het delen van uw feedback op deze site! Wat fijn om te horen dat u genoten heeft van uw verblijf bij ons. Dank voor uw positieve opmerkingen over de schoonheid van onze kamers en de kwaliteit van het roomservice ontbijt. Ook zijn wij blij om te horen dat ons personeel uw verblijf nog aangenamer heeft kunnen maken met onze vriendelijke en behulpzame service! Wij hopen u gauw weer terug te mogen zien in ons hotel. Wij raden u aan om voor uw volgend potentieel bezoek aan Amsterdam direct met ons te boeken voor de beste kamerprijzen en de meest complete en relevante informatie over het hotel. U kan dit doen door te mailen naar reservations@amrathamsterdam.com of via onze website. Met vriendelijke groet, Marcel Bosman General Manager
Meer lezen
Ik was vandaag lunchen in het Amrath met mijn ouders. Mijn tosti - toch een redelijk eenvoudig gerechtje - kwam tot drie keer toe niet goed uit de keuken. Eerste keer het verkeerde brood, tweede keer een heel klein stukje brood en helemaal zwart aangebrand (het lag wel omgedraaid op het bord, dus ik keek gelukkig net op tijd naar de achterkant) en de derde keer was het bord nog kariger en was de tosti helemaal koud. De eerste vrouw die ons bediende sprak slecht Nederlands, begreep niet helemaal wat er op de menu kaart stond. De man die ons daarna ineens bediende zei eigenlijk dat hij er niks aan kon doen en dat hij het zou doorgeven. En dat hij het eerste broodje niet had gezien. Toen ik hem het tweede broodje liet zien, pakte hij zonder iets te zeggen mijn bord weg en liep boos naar de keuken. Heel apart. Hij zei niks. Bij het derde broodje was ik nog altijd vriendelijk, maar hij liep weer boos weg. We kregen wel iets te drinken aangeboden, maar bij een vijf sterren locatie verwacht je toch wel minstens een excuus en goede service, ook als er fout gaat. Of dat ze de rekening gewoon verscheuren, lijkt me niet meer dan logisch na 3 keer een foute tosti!! Maar nee, we werden gewoon in zijn geheel genegeerd. Toen ik aan weer een andere bediende vroeg of ze onze tafel kon afruimen, werd er nauwelijks gereageerd (en er waren slechts 5 mensen in het hele restaurant). Gewoon superslecht en nogmaals superslecht.
Meer lezen
Antwoord van amrathamsterdam, General Manager bij Grand Hotel Amrath Amsterdam
Gereageerd op 3 sep. 2019
Geachte AnneOoster, Wij danken u hartelijk voor het delen van uw feedback. Wij vinden het jammer om te horen dat u teleurgesteld was over uw lunch ervaring. Wij zijn het met u eens dat tot drie keer toe een gerecht verkeerd klaarmaken onacceptabel is en dat de service die u beschrijft niet in lijn is met de ervaring die we aan onze gasten willen meegeven. Onze oprechte excuses voor het ongemak. Ik zal dit communiceren met onze F&B Manager om te kijken hoe wij deze belevenis kunnen verbeteren voor onze lunchgasten. Dank dat u ons hierover op de hoogte heeft gesteld! Wij hopen u, ondanks deze teleurstellende ervaring, gauw weer terug te mogen zien in ons hotel om aan u te kunnen bewijzen dat wij wel in staat zijn om 5 sterren service te leveren. Wij verzoeken u om hiervoor direct ons te mailen via guestrelations@amrathamsterdam.com. Met vriendelijke groet, Marcel Bosman General Manager
Meer lezen
Met mijn dochter een weekendje Amsterdam, met overnachting in het Amrath Hotel ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️! Dat leek ons nou zo leuk, lekker luxe, midden in de stad, met z’n tweetjes lekker op pad, zo gezegd zo gedaan! We kwamen ‘s morgens (een zaterdagochtend in juli) al lekker op tijd en konden direct inchecken! Top. Spullen op de kamer gezet, foto’s van de kamer gemaakt (thuisfront ook mee laten genieten) even van het uitzicht op de gracht genoten. Daarna tas mee en heerlijk de stad in. Uiteindelijk kwamen we moe en voldaan na dag stad, lunch en diner terug op de kamer,..... Op de gang lopend naar de kamer zei mijn dochter “ mam ik heb zo’n raar gevoel hier op de gang” Waarop ik bevestigde “Ja best raar dat je zonder aanmelden door kunt lopen en niemand die je vraagt wat je komt doen” We opende onze kamer met sleutelpas, klikken het licht aan en we kijken elkaar verschrikt aan!!! Hadden wij de gordijnen dicht gedaan? Hadden wij al gebruik gemaakt van het bed? O’ nee het is toch niet waar, er zijn mensen op onze kamer geweest😱. en serieus in ons bed gelegen (overdwars)... direct naar de dames van de balie gegaan. Uitgelegd wat er speelde het antwoord was: “ O dat kan niet de bedoeling zijn, had u de kamer wel goed dicht gedaan? “ We sturen housekeeping wel even langs” Wij terug naar de kamer en foto’s gemaakt, na 15 min wachten nog geen housekeeping en we hadden een enorm onveilig en naar gevoel over deze situatie. We wilden niet langer in de kamer zijn, en eigenlijk ook niet meer in dit hotel. We hebben dit aangegeven bij de balie. “Maar mevr. dit is een non-refundable kamer!” Wat??? Ja als je niet op komt dagen maar niet als je insluipers op je kamer hebt gehad!!! Na wat overleg werden we met Upgrade warm gehouden, dat hebben we afgeslagen! Uiteindelijk werd ons gezegd dat we alsnog ons geld terugkregen, op mijn afschrift staat; “ Wij konden niets afschrijven ivm ‘no show’ Haha ja ja we zijn niet op komen dagen! Wat een grap. Bedankt Amrath voor het tonen van wat empathie, maar niet heus, bedankt Amrath voor het niet betalen van ons drankje terwijl wij op taxi wachtten en bedankt voor het toch wel verpesten van ons weekendje, het was een rare en nare ervaring die we niemand gunnen. Gelukkig was er niets uit onze kamer gestolen maar het idee dat we ongewenst bezoek hadden,...die even van ons bed wisten te genieten, brrrrrr! Foto’s links; hoe lieten wij de kamer achter en rechts hoe we t aantroffen.
Meer lezen
Antwoord van amrathamsterdam, General Manager bij Grand Hotel Amrath Amsterdam
Gereageerd op 13 aug. 2019
Geachte J8376PYwendytb, Dank voor het delen van uw feedback op deze site. Wij kunnen ons voorstellen dat u en uw dochter erg geschrokken moeten zijn geweest om terug te komen op uw kamer en uw kamer anders te zien dan het was achter gelaten door u. Alhoewel ons front office personeel dit niet op een correcte wijze aan u heeft laten blijken, nemen wij dit soort gevallen heel serieus. Wij hebben daarom het elektronisch slot van uw kamer uitgelezen om te kijken wie er op uw kamer is geweest. Daaruit bleek dat louter Housekeeping personeel die avond op uw kamer is geweest, voor de 'turn down service'. De 'turn down service' is een service wat in meerdere 5 sterren hotels word uitgevoerd, waar rond de avond uren de gordijnen worden gesloten, het bed word opengeslagen en eventueel handdoeken worden bijgevuld. Wij vermoeden dat in dit geval de turn down service vrij slordig is gedaan waardoor het wellicht leek dat iemand de gordijnen heeft dichtgedaan en in uw bed heeft geslapen. Desalniettemin is dit niet de ervaring die wij aan onze gasten willen meegeven, onze excuses voor het ongemak. Wij hopen dat u ons een tweede kans gunt om u een ervaring mee te geven die wel 5 sterren waardig is. Wij verzoeken u om contact op te nemen met ons via guestrelations@amrathamsterdam.com. Met vriendelijke groet, Marcel Bosman General Manager
Meer lezen
PRIJSKLASSE
US$ 203 - US$ 394 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
OOK BEKEND ALS
grand hotel amrath amsterdam
LOCATIE
NederlandNoord-HollandAmsterdamOude Stad / Nieuwmarkt en Lastage / Centrum
AANTAL KAMERS
205
Betalingen van partners hebben invloed op de volgorde van de weergegeven prijzen, en voor uitgelichte of gesponsorde sorteringen kunnen de betalingen van partners ook invloed hebben op de volgorde van de vermelde accommodaties.
Is dit uw Tripadvisor-vermelding?

Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.

Claim uw vermelding
Veelgestelde vragen over Grand Hotel Amrath Amsterdam
Welke populaire attracties liggen er in de buurt van Grand Hotel Amrath Amsterdam?
Attracties in de buurt zijn Amsterdam Withlocals (0,3 mijl), Mystery City Games (0,4 mijl) en Brews & Tales Amsterdam Craft Beer Tour (0,3 mijl).
Wat zijn de accommodatievoorzieningen van Grand Hotel Amrath Amsterdam?
De populairdere voorzieningen bestaan onder andere uit binnenzwembad, gratis wifi en restaurant.
Welke kamervoorzieningen zijn er beschikbaar bij Grand Hotel Amrath Amsterdam?
Populaire kamervoorzieningen zijn minibar, flatscreen-tv en koelkast.
Welke eet- en drinkopties zijn beschikbaar bij Grand Hotel Amrath Amsterdam?
Gasten kunnen genieten van restaurant, lounge en ontbijt tijdens hun verblijf.
Welke restaurants liggen er in de buurt van Grand Hotel Amrath Amsterdam?
Restaurants met een gunstige locatie zijn Martine of Martine's Table, De Koffieschenkerij en Eastwood Beer & Grill.
Zijn er sportvoorzieningen bij Grand Hotel Amrath Amsterdam?
Ja, gasten hebben toegang tot binnenzwembad, fitnesscentrum en sauna tijdens hun verblijf.
Wordt er een stomerijservice aangeboden bij Grand Hotel Amrath Amsterdam?
Ja, stomerij en wasservice worden aangeboden aan gasten.
Biedt Grand Hotel Amrath Amsterdam zakelijke services aan?
Ja, ze bieden zakencentrum, vergaderkamers en feestzaal.
Zijn er historische locaties in de buurt van Grand Hotel Amrath Amsterdam?
Veel reizigers bezoeken Anne Frank House (1,3 mijl), Concertgebouw (2,7 mijl) en Portuguese Synagogue (0,8 mijl).
Heeft Grand Hotel Amrath Amsterdam een goed uitzicht?
Ja, gasten genieten hier vaak van uitzicht op haven.