Briljant klantgericht personeel, betrokken en oprecht geïnteresseerd om klanten de allerbeste ervaring te bieden. Dit zou een vijfsterrenrecensie moeten zijn en ik wou dat het zo kon zijn, maar helaas werden de absolute basisprincipes volledig over het hoofd gezien. Ik zeg over het hoofd gezien omdat ze consequent aanwezig waren en niet werden aangepakt. De suite was geweldig, licht, ruim en zeer goed ingericht. Maar dat is waar het voor ons eindigde: de eerste indrukken werden verpest door het ondraaglijke lawaai van de uitgestrekte gangen en erger nog van onze aangrenzende deursuite. Een goedkope aanpassing van de aangrenzende deur, gipsplaat en een binnendeur, geen aandacht voor mogelijke geluidsoverlast - absoluut niet in lijn met de luxe gevel die het Wyndham Grand projecteert. Naar elk woord van uw buren luisteren terwijl u probeert te ontspannen en tv te kijken, is eenvoudigweg niet acceptabel. Evenmin was het feit dat de eetkamerstoelen zwaar over de vloer schraapten en gedurende langere tijd een luid, irriterend geluid produceerden. Je kon de stoel van beide buren horen slepen, niet alleen van de aangrenzende deurburen, maar zelfs van de bovenverdieping. Een werkelijk belachelijke situatie die gemakkelijk had kunnen worden opgelost door het gebruik van siliconen stoelpootbeschermers. De typen die we al vele, vele jaren in luxe hotels en zelfs cafés zien worden gebruikt. Schokkend genoeg was het management zich ervan bewust dat ze eerdere klachten hadden ontvangen, maar er duidelijk voor kozen niets te doen. Totaal onaanvaardbaar. Nadat we deze omgeving veel te lang hadden doorstaan, hebben we geklaagd en werden we op briljante wijze behandeld. We kregen meteen een keuze uit kamers aangeboden, we kozen ervoor om zo ver mogelijk weg te zijn van onze oorspronkelijke suite, voornamelijk vanwege de onattente mensen en de daaruit voortvloeiende geluidsoverlast die we ondervonden, vooral van “kleine Johnny” en zijn totaal onbekwame, onattente ouder (s ). Nieuwe locatie, veel verbeterd, stoel die opzij wordt gesleept en natuurlijk het routinematige geluid van schreeuwende kinderen die de gangen als speeltuin gebruiken en zonder tussenkomst, althans niet van de verantwoordelijke ouders, laat staan van het personeel, zelfs in de vroege uurtjes. Alleen maar lof voor het hele eet- en drinkteam, uitstekende service overal, vooral bij XXL. Het ontbijtteam en het roomserviceteam waren ondanks incidentele druk ook briljant, net als de kwaliteit en variatie van de ontbijtselectie. Een van de beste die we ergens tijdens onze wereldwijde reizen hebben meegemaakt. Zelfs toen ze tijdens de kerstperiode op volle capaciteit waren, deden ze hun best, hoewel we de bediening aan tafel en onze geweldige Eggs Royale/Benedict wel misten. Echt, lieve mensen die je elke ochtend met een oprechte glimlach begroeten, ze verdienen allemaal veel lof, vooral gezien de pretentieuze idioten die ze moesten doorstaan. De spa en fitnessruimte onze slechtste ervaring. De sportschool, zonder toezicht en bezocht door kinderen en tieners die het als sociaal centrum gebruiken. Hardop muziek afspelen vanaf hun persoonlijke apparaten, de verwarming op een ondraaglijk niveau instellen - omdat ze duidelijk niet in de sportschool waren om te sporten. Ouders bereiden loopbanden voor die hun peuters kunnen gebruiken. Ik ben nog nooit ergens getuige geweest van dit niveau van nalatigheid. Ik vermoed dat het Wyndham gelooft dat ze elke aansprakelijkheid kunnen afwijzen als er een ernstig ongeval plaatsvindt. Een grote fout en dat is voordat ik zelfs maar aan de “SPA” begin. Nooit in de geschiedenis van de marketing is er een grotere verkeerde voorstelling van dat woord geweest: SPA bevordert een gevoel van rust, van ontspanning en ik durf te zeggen een goede nachtrust. In het Wyndham krijg je eigenlijk bomduiken voor tieners en volwassenen in het binnenzwembad. Mensen rennen en schreeuwen rond de omgeving en zelfs een volwassene die een minderjarige met geweld onder water houdt. Meerdere keren totdat de minderjarige overstuur raakte en begon te stikken. Vrijwaring? Veel succes daarmee. Dan was er de dame in het bubbelbad die besloot haar moeder te FaceTimen. We waren tien meter verderop en in een andere zone, maar toch konden we het luide gesprek duidelijk horen, ongeveer twintig minuten lang. Ze was niet de enige: veel anderen filmden openlijk gasten rond de SPA-faciliteit, terwijl ze belden en gebeld werden - hoe en waar is dat anders acceptabel in een SPA? Het personeel is zich er niet van bewust of kiest er gewoon voor om alles te negeren. Een sauna en stoombad die vaak uit waren, omdat ze niet functioneerden bij binnenkomst. Ironisch genoeg werd dit als een veiligheidsvoorziening beschouwd. Deze onzin hebben we nog nooit ergens ter wereld meegemaakt. Ofwel geloofde het SPA-personeel de rotzooi die hen door het management was voorgeschoteld, ofwel hielden ze ons, hun klanten, voor absolute dwazen. Dit waren de belangrijkste punten van onze Gym/Spa-ervaring, er waren er nog veel meer. Wanbeheer op een werkelijk epische schaal dat een aanzienlijke impact had op ons plezier tijdens ons verblijf van 22 nachten. Verderop waren de parkeerfaciliteiten uitstekend en gemakkelijk bereikbaar, net als de locatie van het Wyndham en de uitstekende stranden op slechts twintig tot dertig minuten lopen. Kortom, als u geluidsoverlast kunt verdragen en een SPA- en Gym-ervaring kunt doorstaan zoals beschreven, dan zult u zeker een aangenaam verblijf hebben. Zouden we terugkeren? We zijn in conflict vanwege het geweldige personeel, de omgeving is ook prachtig. Het feit dat we een hele dag van onze vakantie hebben verspild met klagen, inpakken, verhuizen en uitpakken en toch geen compensatie hebben gevraagd op de afgesproken tijd, zegt genoeg. Maar uiteindelijk gingen we naar het Wyndham voor een verlengd verblijf om te ontspannen en te genieten van de fitness- en spafaciliteiten. Wij hebben geen van beide. De vaak luidruchtige suite-omgeving, het gebrek aan tussenkomst van het personeel als klanten overlast veroorzaakten en de chaotische Spa/Gym-faciliteit zijn genoeg voor ons om helaas te concluderen dat we niet kunnen terugkeren. Dat is jammer, want we hadden regelmatige bezoekers kunnen zijn. Ter afsluiting werd al het bovenstaande tijdens ons verblijf aan het klantenserviceteam gemeld. Waar ze zich blijkbaar al een tijdje van bewust waren. Ze waren allemaal uiterst professioneel en een aanwinst voor het bedrijf. Maar helaas hebben we niet veel vertrouwen in het senior management dat deze problemen aanpakt, vooral omdat sommige van de problemen die zo eenvoudig op te lossen zijn en tegen minimale kosten zijn genegeerd, ten koste van ons verblijf. Dat kan niet ongedaan worden gemaakt.…