We verbleven hier drie nachten. De foto's op de website zagen er geweldig uit, maar we wisten niet precies wat we konden verwachten, aangezien deze plek aan de onderkant van de prijslijst voor hotels in Venetië ligt. We werden zeker niet teleurgesteld. Echt groots ingerichte en comfortabele, goed ingerichte kamer. De badkamer met inloopdouche was super. De kamer wat aan de kleine kant maar verder perfect. Het personeel was uiterst vriendelijk en de kamer werd dagelijks schoongemaakt. Het opnemen van ontbijt was een toegevoegde bonus. Goede selectie in buffetstijl en het enige hotel waar ik heb verbleven waar op verzoek goede koffie naar keuze wordt gemaakt. De locatie was perfect - minuten lopen van straat Marks Square. Maar weggestopt in een rustigere straat en geen nachtlawaai. We zouden een verblijf hier ten zeerste aanbevelen.
Dit is een prachtig hotel op een uitstekende locatie. Letterlijk 5 minuten van Rialto en 5 minuten van straat Marks Square, maar in een rustige zijstraat voor een goede nachtrust. Onze kamer op de 2e verdieping was duidelijk net opgeknapt en was ruim met een moderne badkamer. Het was veel meer dan ik had verwacht voor een 3-sterren hotel. Ontbijt was echt goed, veel keuze en vriendelijke service. Even vriendelijke service bij de receptie, vooral Marco, die ons vriendelijk hielp met het afdrukken van instapkaarten toen onze vlucht werd geannuleerd. Ik zal hier zeker weer verblijven, de locatie en waar voor je geld zou moeilijk te verslaan zijn als je een 3-sterrenhotel boekt.
Ik ben vaak in Venetië geweest en heb in talloze hotels verbleven, ik kan eerlijk zeggen dat dit er een is die ik me zal herinneren en keer op keer zal boeken.
Positieven
Het personeel was uitstekend, niets was teveel moeite en ze waren vriendelijk, positief en meegaand.
We verbleven in het nieuwe gedeelte van het hotel dat onlangs was gerenoveerd en het typisch Venetiaanse decor met kroonluchter van Murano-glas was ronduit prachtig.
Onze kamer was groot, genoeg ruimte voor een kinderbedje, met een groot tweepersoonsbed en kamerhoge ramen met uitzicht op een gracht (zoals bij elk hotel aan de gracht, krijgt u wat waterverkeer, maar het kanaal was niet overdreven druk en de kamer was erg stil)
De airconditioning was zeer welkom na lange dagen wandelen door de stad en de badkamer was uitstekend met een grote inloopdouche en een marmeren decor.
Het bed was comfortabel en de netheid van het hotel was foutloos.
Reizend met een baby hadden we een paar extra's nodig om ons verblijf comfortabeler te maken en het personeel aarzelde niet om ons te helpen wanneer daarom werd gevraagd.
Het ontbijt was traditioneel continentaal met een grote selectie ontbijtgranen, gebak, vleeswaren, kaas en wat eieren en spek voor degenen die niet zonder warm eten van een ochtend kunnen.
minpunten
Omdat je in een oud gebouw bent, is er geen optie voor een lift naar de begane grond, zoals bij de meeste hotels in Venetië, dus zorg ervoor dat je de hotelbeschrijving controleert als je mobiliteitsproblemen hebt of als wij met een mini me komen.
Het gerenoveerde deel van het hotel heeft wel een lift vanaf de eerste verdieping, we moesten de kinderwagen wel een trap op dragen om onze kamer te bereiken (voordat we de lift naar de tweede verdieping namen), hoewel het personeel meer dan behulpzaam was en bood ons een ruimte om de kinderwagen te verlaten indien nodig (hoewel elke ouder zou weten dat het storen van een slapende baby niet altijd een goed idee is)
we kregen ook hulp met onze bagage bij aankomst in de lift, dus wie zonder kinderen reist, heeft hier geen problemen.
Mijn enige andere kleine klacht is dat de slaapkamer geen spiegel had, er was een enorme spiegel in de badkamer (de meeste dames zouden begrijpen dat make-up beter bij natuurlijk daglicht kan worden aangebracht), maar dit was een klein detail.
Plaats
Dit hotel is een echt juweeltje in het midden van Rialto en San Marco met een schat aan winkels, bars en restaurants op loopafstand, zelfs met de kleine minpunten zal ik dit hotel absoluut keer op keer boeken, we hebben gewoon genoten van ons verblijf en het voelde echt als een beetje rustige luxe midden in het drukke Venetië.
Dit schilderachtige hotel is ideaal gelegen in het centrum met gemakkelijke toegang tot de wonderen van de stad Venetië. Het personeel in dit hotel is erg vriendelijk en behulpzaam. Het ontbijt was fantastisch en de kamer was erg schoon met een krachtige douche en een comfortabel bed. Beveel dit hotel ten zeerste aan voor uw verblijf in Venetië.
Mijn man en ik verbleven hier in Hotel Canaletto nadat we hadden ontdekt wat we dachten dat een verborgen schat was op een website van een reisbureau. We betaalden $ 900 voor 4 nachten inclusief ontbijt en vonden dit zeer redelijk.
We kwamen 12 oktober 2020 aan met de watertaxi naar de Rialto-voorhoede en werden later begroet door een overdreven onder druk staande hotelcorrespondent genaamd Alfonso die ons incheckte en ons naar de verkeerde kamer stuurde waarvan binnen een stel was, hij geloofde dat het onze familiekamer was die we waren gedurende 15 minuten langs een gemarmerde gang gehouden zoals aangegeven door Alfonso zelf om hem de tijd te geven om de kamer te controleren waarin we zouden moeten zijn. Hij kwam terug de trap op die naar de 2e verdieping leidde waar mijn man en ik waren om ons kamer was overboekt vanwege zijn schuld door te geloven dat mijn man en ik voor onze aankomst in quarantaine moesten. We werden 20 minuten later doorverwezen naar de hoteluitbaatster Fabiola die zich oprecht verontschuldigde en ons een upgrade gaf in een superieure suite voor het ongemak dat mijn haar collega veroorzaakte. We pakten uit en verslonden ons in de selectie van Venetiaanse chocolade en marsepeinen snoep. Vervolgens vertrokken we naar de prachtige en magische stad Venetië! We kwamen rond 22.00 uur terug bij het hotel, waar dezelfde hotelcorrespondent Alfonso vroeg: "Waarom ben je terug? "Dit is geen goede tijd, er is hier geen manager". Mijn man legde hem in detail uit dat zijn uitbaatster ons een upgrade had gegeven naar een suite waarvan hij zei dat hij ons niet geloofde, we nodigden hem uit naar onze kamer om hem onze kleding en koffers te laten zien als bewijs dat we in deze suite waren geplaatst. Hij eiste dat we hem onze paspoorten lieten zien (ze bevonden zich in de kluis in de suite), we legden uit dat ze in de suite waren en hij zei dat hij de suite wilde controleren. We gaven hem onze sleutel omdat hij zijn personeelssleutel niet kon vinden. We gingen naar onze suite (nr. 22), we lieten hem onze koffers zien en hij begon gebroken Engels te mompelen over snoep, hij eiste dat we met hem meegingen naar de receptie waarvan hij beweerde dat we € 20 in rekening brengen voor servicekosten buiten kantooruren , we waren hier verontwaardigd over omdat het zijn bedoeling was om mijn man en mij niet te geloven, waarop we hem de kamer lieten zien als bewijs dat we daar woonden, nadat we hadden uitgelegd dat hij zei dat hij "geen probleem" had en hij niet kon begrijpen waarom we namen hem mee naar de kamer die hij zei: "je had service van mij nodig om je kamer te vinden. Ik laat je kamer zien dat we op dit moment buiten openingstijden zijn". Nadat we hadden opgemerkt hoe mooi de kamer was en hoe heerlijk de gratis Venetiaanse lekkernijen waren. We konden dit soort service niet geloven en lieten de situatie over aan de ochtend waarop we werden begroet door hem die op de deur klopte met hetzelfde Venetiaanse snoep als mijn man en ik heb genoten evenals twee kopjes thee, we zagen dit als een vergoeding en manier om sorry te zeggen tot onze laatste dag en hij rekende ons € 55 $ 80 aan voor 5 snoepbonbons en twee kopjes thee! ! ! ! Zal hier niet weer verblijven!