Uw beoordelingen

Ontdek hoe u beoordelingen van uw restaurant op Tripadvisor kan verzamelen, erop kunt reageren en ze kunt beheren.

Uw beoordelingen

De manier waarop de richtlijnen van Tripadvisor voor beoordelingen wijzigen naar aanleiding van COVID-19

De manier waarop de richtlijnen van Tripadvisor voor beoordelingen wijzigen naar aanleiding van COVID-19We zorgen er tijdens deze ongekende tijden voor dat beoordelingen op onze website accuraat, betrouwbaar en representatief zijn voor uw bedrijf.

We helpen u graag

De COVID-19-pandemie heeft onmiddellijke en verstrekkende gevolgen voor de reis- en horecabranche. We weten dat veel bedrijfseigenaren beslissingen proberen te maken over hoe ze deze ongekende uitdagingen het beste kunnen aanpakken, en wij delen uw zorgen.

Meer informatie over de hulpmiddelen die we introduceren voor eigenaren kunt u hier vinden.

Waarom ontvangt mijn bedrijf nog steeds beoordelingen?

We weten dat veel restaurants een aanzienlijke daling aan klanten hebben gezien of dat ze hun deuren hebben moeten sluiten als gevolg van de wereldwijde pandemie. Zelfs als uw bedrijf tijdelijk is gesloten of overgestapt is naar alleen bezorging, kunnen uw klanten beoordelingen van hun ervaring indienen bij uw bedrijf, mits die ervaring binnen de twaalf maanden voorafgaand aan de inzending plaatsvond. U kunt voor deze beoordelingen ook Managementreacties indienen, waarmee u updates over de recentste omstandigheden van uw restaurant kunt delen.

We geloven dat het nu belangrijker is dan ooit om een platform te kunnen bieden voor klanten om hun ervaringen te delen en voor bedrijven om hun reacties te kunnen delen over wat er aan de hand is. Beoordelingen en hun bijbehorende reacties zorgen voor transparantie, creëren een eerlijke concurrentiestrijd voor grote en kleine bedrijven en kunnen fungeren als een ongelooflijk krachtige marketingtool voor restauranteigenaren die consistent een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en een hoogwaardige service bieden.

Gedurende deze periode blijven we onze ervaring van meer dan 20 jaar in het modereren van beoordelingen gebruiken. Onze systeem- en moderatieprocessen blijven volledig operationeel, zelfs als onze teams op afstand werken.

Alle ingezonden beoordelingen worden gecontroleerd door ons analysesysteem voor beoordelingen. Eventuele problematische inhoud wordt doorgestuurd naar ons team van contentspecialisten voor nader onderzoek, volgens onze normale processen. U kunt hier meer informatie vinden over ons analysesysteem voor beoordelingen.

De manier waarop richtlijnen voor beoordelingen veranderen

We introduceren een aantal aanpassingen aan onze richtlijnen voor beoordelingen en moderatieprocedures wegens de uitbraak van COVID-19. Deze wijzigingen zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat onze leden het Tripadvisor-platform verantwoord gebruiken:

  • We verwijderen alle inhoud die mensen aanmoedigt om de richtlijnen of beperkingen van de overheid te negeren
  • We verwijderen alle inhoud die mensen ontmoedigt om medische hulp in te roepen of getest te worden, of inhoud die dubieus medisch advies of verkeerde informatie geeft
  • We verwijderen alle beoordelingen die kritiek leveren op individuele bedrijven omdat ze op dit moment gesloten zijn
  • We verbieden inhoud die racismegevoelig is waarin naar het COVID-19-virus wordt verwezen als het ‘Chinese virus’ of het ‘Wuhan virus’. Dergelijke verwijzingen leiden tot onnodige verdeeldheid gedurende de wereldwijde pandemie waarbij er samenwerking nodig is tussen alle landen en mensen. Alle beoordelingen of forumberichten die gebruikmaken van dergelijke terminologie worden verwijderd. Beoordelingen die het virus benoemen, moeten de officiële terminologie van de Wereldgezondheidsorganisatie (zoals coronavirus of COVID-19) gebruiken.

In overeenstemming met onze bestaande richtlijnen worden beoordelingen niet toegestaan die alleen de bezorging beschrijven in plaats van het eten of het bedrijf dat het eten levert. Als uw bedrijf een dergelijke beoordeling heeft ontvangen, kunt u deze melden aan ons team van contentspecialisten via het Management Center.

Laatst bijgewerkt: 6 april 2020

De ultieme gids voor het reageren op restaurantbeoordelingen

De ultieme gids voor het reageren op restaurantbeoordelingenOf u nu één beoordeling of een paar honderd beoordelingen heeft: ze spelen een belangrijke rol bij uw bedrijf en uw classificatie op Tripadvisor. Download dit gratis e-book voor alle informatie die u over beoordelingen op Tripadvisor moet weten.

Kom alles te weten over reageren op restaurantbeoordelingen

Wist u dat beoordelingen een belangrijke rol spelen bij de restaurantkeuze van dineergasten? Of dat de reactie van een manager kan bepalen welk beeld een gast van een restaurant heeft? We hebben talloze eigenaren geïnterviewd en een aantal van onze favoriete tips en inspiratie uit de praktijk samengesteld voor positieve beoordelingen, negatieve beoordelingen en alles daartussenin.

Weten hoe u op beoordelingen reageert is een geweldige manier om vertrouwen, een goede verstandhouding en loyaliteit bij uw gasten op te bouwen. Het is ook een geweldige tool om uw gasten een beeld van uw gastvrijheid te geven.

In dit uitgebreide e-book laten bieden we u meer informatie over:

  • Effectief op beoordelingen reageren
  • Managementreacties schrijven die gasten laten zien dat u ze belangrijk vindt
  • Een sterke online reputatie opbouwen
Lees de bio.Laatst bijgewerkt: 6 maart 2020

Neem de controle over uw online reputatie met het Tripadvisor-beoordelingencentrum

Neem de controle over uw online reputatie met het Tripadvisor-beoordelingencentrumUw gasten zoeken online naar u. Weet u waar het gesprek over uw merk over gaat? Het Tripadvisor-beoordelingencentrum kan helpen.

Trek nieuwe gasten aan

Aangezien 91% van de consumenten zegt dat het belangrijk is om restaurantbeoordelingen te lezen bij het kiezen van een eetgelegenheid,* moet u aandacht besteden aan wat uw gasten online over u zeggen. Niet alleen voor de ervaringen van voormalige gasten, maar ook voor toekomstige gasten die op zoek zijn naar een restaurant zoals dat van u.

Het Tripadvisor-beoordelingencentrum maakt het gemakkelijk. Zodra u uw accounts van Google, Facebook en meer koppelt, kunt u op één plek zien hoe en waar gasten online over u praten. Vanaf hier kunt u ook in contact komen met uw gasten door op beoordelingen te reageren en meer, allemaal vanuit ons interactieve dashboard. Hoe meer u betrokken bent, hoe groter de kans dat u meer dineergasten aantrekt en een sterke reputatie opbouwt.

Breid uw gastvrijheid online uit

Wanneer dineergasten naar uw restaurant komen, zijn ze geïnteresseerd in meer dan eten. Ze zijn geïnteresseerd in de ervaring: hoe alles van uw restaurant samenkomt om uw gastvrijheid te vormen. Wanneer u online met uw gasten in contact komt, breidt u die gastvrijheid uit.

Met het Tripadvisor-beoordelingscentrum, kunt u ervoor zorgen dat uw online aanwezigheid uw gastvrijheid weerspiegelt.

Verbeter uw klantenervaring

In het Tripadvisor-beoordelingscentrum ziet u een momentopname van uw waarderingen op meerdere platforms.Verken daarnaast de diepere trends in de feedback uit beoordelingen, zodat u kunt zien wat er werkt en waar u de klantenervaring nog beter kunt maken.

Wat kost het?

Het Tripadvisor-beoordelingencentrum is een product op abonnementsbasis. We bieden flexibele abonnementen op maand- of jaarbasis aan die bij uw behoeften passen.Voor alle informatie over onze prijzen en abonnementen klikt u hier.

Heeft u nog steeds vragen? Meer informatie vindt u hier.

*Bron: Tripadvisor-onderzoek Power of Reviews uit 2019Laatst bijgewerkt: 16 december 2019

Rechtstreekse berichten van dineergasten instellen

Rechtstreekse berichten van dineergasten instellenDineergasten kunnen naast een openbare beoordeling op Tripadvisor ook feedback geven die rechtstreeks met u gedeeld wordt in uw Tripadvisor-inbox. Hier leest u hoe u rechtstreekse berichten van dineergasten kunt instellen en ontvangen.

Wat zijn rechtstreekse berichten?

Dineergasten kunnen u nu een rechtstreeks bericht sturen naast een openbare beoordeling. Ze bieden mogelijk een specifiek stukje feedback dat ze liever niet publiekelijk delen, noemen een personeelslid bij naam of voegen aanvullende context toe over hun beoordeling waarvan ze willen dat u dit weet. Rechtstreekse berichten worden niet weergegeven op uw openbare Tripadvisor-vermelding. Het is gewoon een manier om aanvullende feedback over uw restaurant te ontvangen.

Vanaf hier kunt u verdergaan met het gesprek via uw inbox. Deze reactie wordt niet op uw openbare Tripadvisor-vermelding geplaatst als Managementreactie.

Privéberichten instellen

Als u de enige eigenaar bent die aan uw locatie is gekoppeld, wordt het automatisch ingesteld dat u privéberichten van dineergasten kunt ontvangen. Als er meerdere eigenaren zijn, wordt er één persoon toegewezen als contactpunt. Er kan slechts één persoon van het restaurant tegelijk reageren, dus zorg dat u met uw personeel overlegt wie deze reacties het beste op zich kan nemen. Als u van gedachten verandert, hoeft u zich geen zorgen te maken. U hoeft alleen het nieuwe contactpunt te vragen om deze stappen hieronder te volgen.

Hieronder vindt u onze stapsgewijze gids voor het instellen van een nieuw contactpunt:

  1. U ontvangt dit bericht alleen als u eerst uw Tripadvisor-vermelding heeft geclaimd. Dit kunt u hier eenvoudig en gratis doen.
  2. Zodra u uw vermelding heeft geclaimd, logt u in op het Management Center. U ziet een sectie met de titel 'Berichtinstellingen'' onder de sectie 'Bedrijfsgegevens' op de startpagina.
  3. Klik op de knop 'Privéberichten inschakelen' en vink het vakje aan om aan te geven dat u het contactpunt bent voor alle privéberichten van dineergasten.

Als u de privéberichten van Tripadvisor via uw Tripadvisor-inbox heeft uitgeschakeld, dient u naar uw profielinstellingen te gaan en deze weer in te schakelen om deze berichten te kunnen ontvangen. Klik op de knop 'Ga naar instellingen' om dit te doen.

Zodra u rechtstreekse berichten heeft ingeschakeld, ziet u uw naam (of de naam van een van uw medewerkers) als het 'contactpunt' onder 'Berichtinstellingen'.

Als een ander lid van uw team het contactpunt is, kunt u het op elk moment wijzigen door op zijn of haar naam te klikken en vervolgens het vakje aan te vinken om aan te geven dat u het contactpunt bent.

Om uw rechtstreekse berichten te bekijken en erop te reageren, klikt u op het inboxpictogram in de rechterbovenhoek van het Management Center. Meer informatie en onze tips voor het reageren op uw rechtstreekse berichten vindt u hier.

Laatst bijgewerkt: 3 mei 2019

Hoe dit restaurant een van de beste burgers van Frankrijk creëerde

Hoe dit restaurant een van de beste burgers van Frankrijk creëerde Met de gastronomische burgers met verse, lokale ingrediënten groeide King Marcel van een kleine winkel in Lyon uit tot een keten die klaar is om de snelle hap van Frankrijk te beïnvloeden.

Welkom bij King Marcel, Frankrijk

Er zijn maar weinig culinaire uitdagingen die de Fransen niet kunnen perfectioneren. Een hamburger is geen uitzondering. Dat is precies wat CEO Chrisophe San Miguel van King Marcel Group wilde doen. Beginnend als een eenvoudige burgerwinkel in Lyon in 2013, is King Marcel inmiddels uitgegroeid tot meerdere locaties met meer dan 70 werknemers in het hele land.

Maar de schaal heeft de kwaliteit niet verminderd. De locatie van King Marcel aan de Rue de Montmartre in Parijs heeft meer dan 850 beoordelingen met een gemiddelde waardering van 4,5 van de 5,0 en heeft een Certificaat van uitmuntendheid in 2017 ontvangen. Tripadvisor heeft ook King Marcel de 4e beste hamburger in Frankrijk benoemd in 2018.

De uitdaging: terugkerende gasten stimuleren

Met zo'n indrukwekkende groei is het belangrijk om constant van hoge kwaliteit te blijven. San Miguel zegt: "Ons doel is eenvoudig, maar ambitieus: om dezelfde kwaliteit te leveren van de service en het perfecte product van de eerste tot de laatste klant, elke dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar."

Dat is geen eenvoudige taak. Om er zeker van te zijn dat hun product altijd voldoet aan de standaard, controleren werknemers bij King Marcel hun online reputatie zorgvuldig. Het is met name belangrijk omdat burgers populairder zijn geworden in Frankrijk.

"Ons doel is om een geliefd en populair merk te blijven voor al onze gasten", zegt San Miguel. "Daarom moeten we onszelf voortdurend opnieuw uitvinden om ze terug te brengen."

De manier waarop ze Tripadvisor gebruiken

Dat is waar Tripadvisor belangrijk is. Om consistentie te behouden en terugkerende bezoekers te stimuleren, gebruikt King Marcel beoordelingen om te luisteren naar feedback van klanten, om wijzigingen aan te brengen en een online contactpunt aan te bieden voor hun gastvrijheid.

Ons doel is om een geliefd en populair merk te blijven voor al onze klanten. Daarom moeten we onszelf voortdurend opnieuw uitvinden om ze terug te brengen....

Reageren op negatieve beoordelingen

Reageren op negatieve beoordelingen

Iedereen ontvangt negatieve beoordelingen. Hier leest u hoe u kunt reageren op negatieve beoordelingen van uw restaurant zonder uw geduld te verliezen.

...

Reageren op privéberichten op Tripadvisor

Reageren op privéberichten op Tripadvisor Dineergasten kunnen naast een openbare beoordeling op Tripadvisor ook feedback geven die alleen gedeeld wordt met de eigenaar of manager van de Tripadvisor-vermelding van het restaurant. Hier volgt een gids voor het ontvangen van en het reageren op privéberichten op Tripadvisor.

Maak kennis met privéberichten

Wanneer dineergasten een beoordeling op Tripadvisor schrijven, hebben ze nu de mogelijkheid om een privébericht aan u toe te voegen. Dit kan specifieke feedback zijn, de ervaring met een fantastisch personeelslid of achtergrondinformatie over de beoordeling die u kan helpen bij het gebruiken van de feedback. U kunt het gesprek met de dineergast voortzetten om uw gastvrijheid ook nadat hij of zij uw restaurant verlaat uit te breiden.

U ontvangt dit bericht alleen als u eerst uw Tripadvisor-vermelding heeft geclaimd. Dit kunt u hier gratis en eenvoudig doen.

Het verschil tussen privéberichten en openbare beoordelingen

Privéberichten zijn een-op-eengesprekken tussen u en de dineergast. Ze zijn niet gekoppeld aan een bollenwaardering en hebben geen invloed op uw Tripadvisor-classificatie. Het bericht wordt niet weergegeven op uw openbare Tripadvisor-vermelding. Het is gewoon een manier om extra feedback over uw restaurant te ontvangen.

Iedereen die een privébericht achterlaat, schrijft ook een beoordeling. De beoordeling is openbaar, gekoppeld aan een bollenwaardering en heeft invloed op uw Tripadvisor-classificatie. De beoordeling en uw Managementreactie worden op uw Tripadvisor-pagina geplaatst en iedereen kan deze zien.

Reageren op privéberichten

...

Zo kiest u uw Favoriete beoordeling

Zo kiest u uw Favoriete beoordeling Met de Favoriete beoordeling-functie, beschikbaar voor abonnees van Tripadvisor Premium, kunt u de punten die uw restaurant bijzonder maken in de spotlights zetten.

U kunt als restauranteigenaar dineergasten het beste vertellen waarmee uw restaurant zich onderscheidt. We hebben het voor abonnees van Tripadvisor Premium eenvoudig gemaakt om een beoordeling naar keuze te benadrukken met Favoriete beoordeling.

Zodra u uw Favoriete beoordeling selecteert, wordt deze weergegeven op de tweede positie van het gedeelte Beoordelingen in uw profiel. Op deze manier kunt u bepalen welke beoordeling potentiële dineergasten het eerst zien.

U kunt echter slechts één beoordeling kiezen. Hoe bepaalt u welke beoordeling u toont?

Welke beoordelingen komen in aanmerking voor Favoriete beoordeling?

Als u gebruikmaakt van de Favoriete beoordeling-selectietool, valt het u wellicht op dat er een aantal beoordelingen ontbreken. De reden hiervoor is dat niet elke beoordeling in aanmerking komt voor een Favoriete beoordeling. De beoordeling moet minder dan een jaar oud zijn en ten minste drie bollen bevatten om in aanmerking te komen voor een Favoriete beoordeling. Hierdoor laat u zich van uw beste kant zien aan de hand van huidige meningen.

Zo kiest u uw Favoriete beoordeling

Houd deze zaken in uw achterhoofd wanneer u uw Favoriete beoordeling selecteert:

Kies een positieve beoordeling

Dit lijkt misschien vanzelfsprekend, maar we raden aan een beoordeling te kiezen uit uw hoogste bollenwaarderingen. U kunt hierop filteren bij het zoeken binnen de tool. Hierdoor ziet u alleen het allerbeste van wat uw dineergasten te zeggen hebben. Dit is uw kans om het gesprek over uw restaurant te beïnvloeden, dus zorg dat het een positieve interactie is.

Kies een enthousiaste beoordeling

Uw Favoriete beoordeling moet ervoor zorgen dat potentiële dineergasten zeggen "Daar moet ik naartoe gaan!" De beoordeling moet niet alleen positief zijn op het gebied van bollenwaarderingen, maar ook in de manier waarop deze uw restaurant beschrijft. Let op uitroeptekens en woorden zoals 'geweldig', 'heerlijk', 'uitstekend', 'fantastisch', en andere positieve woorden die verdergaan dan 'goed'.

...

Uw positie in de restaurantclassificatie op Tripadvisor verbeteren

Uw positie in de restaurantclassificatie op Tripadvisor verbeteren Gerard Murphy, Head of Restaurant Products bij Tripadvisor, legt in deze korte video precies uit wat er wordt meegeteld bij de Tripadvisor-restaurantclassificatie en wat u kunt doen om uw positie te verbeteren . Bekijk de video hieronder of lees verder voor een transcript.

Bij Tripadvisor helpen we honderden miljoenen dineergasten bij het zoeken naar restaurants zoals dat van u. En we willen het liefst geweldige restaurants aan onze gebruikers aanbevelen en restauranteigenaren verbinden met potentiële gasten.

Een van de dingen die Tripadvisor geweldig maakt, is de manier waarop we onze restaurants classificeren. De positie in de classificatie is gebaseerd op drie kwaliteiten van uw beoordelingen: waarderingen, recentheid en relevantie. Ik ga u uitleggen hoe deze drie dingen werken.

Waarderingen

Waarderingen verwijst naar het aantal beoordelingen op Tripadvisor. We willen de restaurants met de meeste beoordelingen met vier en vijf bollen laten zien aan potentiële dineergasten. Als alle andere factoren gelijk zijn, krijgt een restaurant met meer waarderingen van vijf bollen een hogere positie dan een restaurant met lagere bollenwaarderingen.

Recentheid

Recentheid verwijst naar het aantal nieuwe beoordelingen voor uw restaurant. Hoewel oudere beoordelingen ook meetellen voor uw positie, geven nieuwere beoordelingen de huidige ervaring bij uw restaurant beter weer. Dit is goed nieuws voor restaurants. Het maakt niet uit wat uw huidige positie is, want u heeft altijd de mogelijkheid om deze te verbeteren met nieuwere beoordelingen. Als alle andere factoren gelijk zijn, krijgt een restaurant met meer recente beoordelingen een hogere positie dan een restaurant met oudere beoordelingen.

Relevantie

Wanneer iemand op zoek is naar een eetgelegenheid, zoekt hij of zij niet alleen naar restaurants in een stad. Ze zoeken naar een diner of pizza of pad thai in een stad. Hierdoor heeft u niet slechts één classificatie voor uw restaurant. Er zijn allerlei soorten classificaties met allerlei soorten criteria, van het type maaltijd tot het type cuisine en alles daartussenin.

Neem bijvoorbeeld de Brick Alley Pub in Newport, Rhode Island. Het staat op nr. 11 van alle restaurants in Newport, maar staat op nr. 5 van restaurants voor lunch, op nr. 2 voor hamburgers en op nr. 6 voor Amerikaans eten. Waarom heeft het een hogere positie in de classificatie voor deze typen cuisines en maaltijden dan in de algemene classificatie? Omdat het percentage aan beoordelingen met vier of vijf bollen waarin lunch, hamburgers of Amerikaans eten worden genoemd hoger is.

Als u nadenkt over uw classificatie, bedenk dan in welke gerechten en soorten cuisine u vindt dat u uitblinkt en bekijk uw positie in de Tripadvisor-classificatie voor die punten. Dit is een veel betere indicator van hoe gasten waarschijnlijk uw restaurant vinden dan via uw algemene classificatie.

...

6 tips voor het reageren op restaurantbeoordelingen

6 tips voor het reageren op restaurantbeoordelingen 85% van de Tripadvisor-gebruikers boekt eerder bij een restaurant dat op beoordelingen reageert. Dit zijn een aantal tips voor het schrijven van de beste Managementreacties.

Het is belangrijk om beoordelingen te beschouwen als zowel feedback over uw bedrijf in real time als een essentiële marketingtool. Potentiële dineergasten scrollen door uw beoordelingen om te bepalen hoe de ervaring bij uw restaurant is. Het is in feite een online versie van mond-tot-mondreclame. 91% van de respondenten zei dat het lezen van restaurantbeoordelingen belangrijk was bij het kiezen van een eetgelegenheid, en 77% van de respondenten zei dat ze Tripadvisor altijd of vaak gebruiken bij het nemen van een beslissing.

Reageren maakt het verschil

Uw reactie maakt het verschil, ongeacht of een beoordeling positief of negatief is.

Uit een recente enquête bleek dat tot 94% van de respondenten een Managementreactie op een Tripadvisor-beoordeling heeft gelezen. De meerderheid vermeldde daarbij dat deze reactie nuttig was en hen ertoe heeft aangezet een restaurant uit te proberen, ondanks een negatieve beoordeling.En 65% van de gebruikers beaamt dat een doordachte Managementreactie op een slechte beoordeling de indruk van het restaurant verbetert.

Bekijk het op deze manier. Als een dineergast in uw restaurant niet tevreden is over een gerecht omdat het onder de maat is, zou u uw best doen om zijn of haar ervaring bij uw restaurant te verbeteren. Zo kunt u de situatie toch nog een positieve wending geven en indruk maken op de gast. Dat is het moment dat uw gastvrijheid ertoe doet. Wanneer u uw best doet om iets goed te maken, laat u zien dat u enorme waarde hecht aan de ervaring van gasten.

U kunt hetzelfde doen met een Managementreactie op een online beoordeling. Het maakt niet uit of de beoordeling positieve of negatieve feedback bevat. Dit is uw kans om datzelfde moment van gastvrijheid na te bootsen en te laten zien dat de ervaring van gasten belangrijk is voor u. Dit zijn zes punten die u in uw achterhoofd moet houden wanneer u op beoordelingen reageert:

Reageren op beoordelingen

Begin met 'bedankt'

Bedank uw gasten altijd voor hun komst en voor hun keuze voor uw restaurant, zelfs als ze vaste gasten zijn. Door gasten te bedanken voor hun komst, kunt u ze soortgelijke gastvrijheid bieden die u in persoon zou bieden. Het is te vergelijken met wanneer uw gastheer de gasten bedankt als ze naar huis gaan.

Het hoeft niet uitgebreid, een beknopte reactie is voldoende. Dit is een geweldig voorbeeld van Tip Tap Room in Boston dat reageert op een reizigersbeoordeling met 5 bollen:

"Fijn om te horen dat je tevreden bent over je bezoek bij ons, Treesha! Bedankt voor je bezoek en voor je beoordeling. We hopen je weer te zien als je ooit weer in de buurt bent!"

Als de beoordeling minder positief is, bedankt u de gast in plaats daarvan voor zijn of haar komst en voor het delen van feedback. Hier is een tweede voorbeeld van de Tip Tap Room, waarin gereageerd wordt op een beoordeling met 3 bollen die een klacht over het lawaai bevat:

"Bedankt voor het delen! We waarderen eerlijke feedback altijd en het kan hier inderdaad soms vrij druk worden. Fijn om te horen dat je hebt genoten van de drankjes!"

Laat dineergasten zien dat u naar ze luistert

Meestal wil iemand die een beoordeling schrijft zijn of haar mening laten horen, dus zorg ervoor dat u naar de beoordelaar luistert. Door de feedback te erkennen en te herhalen in uw reactie, positief of negatief, laat u zien dat u het belangrijk vindt wat gasten zeggen en dat u daadwerkelijk heeft gelezen wat ze wilden delen.

Neem een voorbeeld aan Papi Henri in Parijs. Het restaurant reageert op een beoordeling met 5 bollen waarin het wordt bedankt voor de uitleg aan een groep die geen Frans sprak:

"Hartelijk bedankt voor je beoordeling. We vonden het geen probleem om ons dagmenu voor jullie te vertalen (hopelijk hadden jullie niet al te veel moeite met mijn accent:). We hopen jullie een volgende keer terug te zien. Tot ziens!"

...

Wat doet Tripadvisor met oneerlijke beoordelingen?

Wat doet Tripadvisor met oneerlijke beoordelingen? Bedrijfseigenaren en hun gasten vragen vaak wat we met oneerlijke of kwaadwillige beoordelingen doen. We leggen onze aanpak hieronder uit ...

Wanneer beoordelingen onpartijdig en eerlijk zijn, zijn ze ontzettend nuttig. Ze benadrukken voor gasten de bedrijven die geweldige ervaringen, service en een goede prijs-kwaliteitsverhouding bieden. Ze helpen eigenaren nieuwe gasten aan te trekken en zorgen voor waardevolle feedback over de plus- en verbeterpunten.

Oneerlijke of kwaadwillige beoordelingen hebben het tegenovergestelde effect: ze zijn misleidend voor potentiële gasten en kunnen de reputatie van een bedrijf onterecht schaden.

Er zijn over het algemeen twee verschillende scenario's waarin een oneerlijke beoordeling geplaatst kan worden:

  • Scenario 1: er wordt een beoordeling geplaatst door iemand die ofwel bevooroordeeld is (meer informatie over hoe we dit vaststellen vindt u hier) of geen persoonlijke ervaring heeft gehad bij het bedrijf dat hij of zij beoordeelt.  We noemen dit  nepbeoordelingen.
  • Scenario 2: er wordt een beoordeling geplaatst door iemand die wel een persoonlijke ervaring heeft gehad bij het bedrijf (en die niet wordt beïnvloed door een verbintenis met het bedrijf). Echter, de punten die in zijn of haar beoordeling worden beschreven, worden betwist door het bedrijf.  We noemen dit  betwiste beoordelingen.

Dit onderscheid is belangrijk, omdat het de manier bepaalt waarop wij beoordelingsbetwistingen afhandelen. Er ontstaat een beoordelingsbetwisting wanneer een bedrijf een beoordeling meldt waarvan het bedrijf denkt dat deze onze richtlijnen schendt. Wanneer een bedrijf een beoordeling meldt, stellen we vast of het een nepbeoordeling of betwiste beoordeling betreft en ondernemen we stappen vanaf dat punt.

Dus hoe voorkomt Tripadvisor dat nepbeoordelingen op de website worden geplaatst?

Nepbeoordelingen zijn niet welkom op Tripadvisor. We doen er alles aan om te voorkomen dat deze op de website worden geplaatst.

We hebben ten eerste een aantal richtlijnen waaraan alle beoordelingen moeten voldoen. Deze richtlijnen zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat beoordelingen zo relevant en nuttig mogelijk zijn. U kunt hier meer lezen over onze richtlijnen voor beoordelingen.

Aan de hand van slimme technologie en een toegewijd team van deskundige moderators zorgen we dat we deze richtlijnen naleven.

De technologie werkt iedere keer wanneer iemand een beoordeling op Tripadvisor plaatst. Voordat de beoordeling op de website wordt geplaatst, moet deze honderden automatische controles doorlopen die elk aspect van die beoordeling controleren. We noemen deze controles ons trackingsysteem.

Het systeem accepteert of weigert de plaatsing van een beoordeling of stuurt deze naar ons moderatieteam voor menselijke analyse, als het vermoedt dat de beoordeling nep is.

Zelfs nadat een beoordeling is geplaatst, kan iedereen nog steeds onze meldingstools gebruiken om een onderzoek door ons moderatieteam aan te vragen als het lijkt dat een beoordeling niet aan onze richtlijnen voldoet. Hoewel het aantal verzoeken om een beoordeling te onderzoeken laag is (minder dan 1% van de beoordelingen ooit aan ons gemeld), zijn deze meldingen ontzettend nuttig en zorgen dat de richtlijnen voor iedereen consistent blijven. Bedrijfseigenaren kunnen beoordelingen melden via het Management Center (de toegang hiertoe is gratis). Reizigers kunnen beoordelingen melden door op het vlaggetje onder elke beoordeling te klikken.

Meer informatie over de verschillende soorten nepbeoordelingen en hoe we ze eruit pikken vindt u hier.

Meer informatie over hoe ons trackingsysteem werkt, vindt u hier.

Hoe gaat Tripadvisor om met betwiste beoordelingen?

Meer dan 99% van de Tripadvisor-beoordelingen zijn onbetwist. We weten echter dat als een beoordeling wordt betwist, dit een serieuze kwestie kan zijn voor de betrokkenen. Beslissen of een betwiste beoordeling eerlijk commentaar over een bedrijf bevat, is een zeer belangrijke taak en we proberen om dit zo zorgvuldig en eerlijk mogelijk te benaderen.

De reden hiervoor is dat de mening van een gast subjectief is, ongeacht of de service snel of langzaam is, het eten lekker of saai is, of het bedrijf een goede prijs-kwaliteitsverhouding biedt of duur is. Al deze zaken zijn afhankelijk van de verwachtingen van de gast.

Wij geloven sterk dat elke reiziger het recht heeft om zijn of haar mening, goed of slecht, te uiten op basis van zijn of haar verwachtingen.

We begrijpen dat het als bedrijfseigenaar of personeelslid ongelooflijk frustrerend kan zijn als u denkt dat de kritiek die u in een beoordeling heeft ontvangen oneerlijk is.

Elk bedrijf kan een beoordeling betwisten aan de hand van onze meldingstools. Betwiste beoordelingen worden vervolgens beoordeeld door ons moderatieteam, dat vaststelt of de beoordeling in strijd is met onze richtlijnen en daarom moet worden verwijderd of niet.

Als ons moderatieteam van mening is dat een beoordeling aan onze richtlijnen voldoet, wordt deze niet verwijderd. In deze situaties zijn er nog steeds een aantal stappen dat een bedrijf kan nemen om de impact van een betwiste beoordeling te verminderen, waaronder het plaatsen van een reactie die hun kant van het verhaal vertelt. We geloven inderdaad niet alleen in het recht van de gast om zijn of haar mening te geven, maar ook in het recht van het bedrijf om te reageren. We noemen deze functie een Managementreactie.

Meer informatie over de manieren waarop een bedrijf kan reageren op een betwiste beoordeling vindt u hier.

Bekijk deze video

voor meer informatie over hoe ons trackingsysteem nepbeoordelingen eruit pikt....

5 gratis tools waarmee u meer beoordelingen voor uw restaurant kunt verzamelen

5 gratis tools waarmee u meer beoordelingen voor uw restaurant kunt verzamelen Een belangrijk onderdeel van uw online reputatie is een constante stroom van recente beoordelingen. Hieronder vindt u waarom dit zo belangrijk is en hoe u uw dineergasten kunt aanmoedigen om u op Tripadvisor te beoordelen.

Als het op uw online reputatie aankomt, is er één ding dat u altijd in gedachten moet houden: hoe u een continue stroom van beoordelingen van uw restaurant kunt genereren.

Een gemiddelde potentiële dineergast bekijkt namelijk vijf verschillende restaurants en leest ongeveer acht beoordelingen per restaurant voordat hij of zij een beslissing neemt.We hebben ondervonden dat dineergasten twee keer zoveel tijd besteden op Tripadvisor-restaurantvermeldingen met ten minste 20 beoordelingen, dus uw eerste stap is om ervoor te zorgen dat uw restaurant een aanzienlijk aantal beoordelingen heeft.

Zelfs als u al een grote hoeveelheid beoordelingen heeft gegenereerd, is het belangrijk om ze te blijven verzamelen. Dineergasten lezen namelijk liever beoordelingen over een ervaring van gisteren bij uw restaurant dan een ervaring die zes maanden oud is. 78% van de respondenten van een recente enquête gaf aan zich te richten op recente beoordelingen, zowel positief als negatief, om een recent beeld van een bepaalde locatie te krijgen.

Uw doel? Streven naar een constante stroom van recente beoordelingen. Wanneer een restaurant meer dan veertig recente beoordelingen heeft (d.w.z. minder dan zes maanden oud), is de kans drie keer zo groot dat dineergasten een bepaalde actie zullen ondernemen, bijvoorbeeld het menu bekijken, op de vermelding klikken, maar de website gaan of online reserveren.

Dit zijn zes gratis tools die u kunt gebruiken om dineergasten aan te moedigen meer beoordelingen te schrijven:

1. Verzamel beoordelingen rechtstreeks op uw website

Gebruik de eigen website van uw restaurant om potentiële dineergasten te laten weten dat ze u op Tripadvisor kunnen vinden en moedig ze aan om beoordelingen te schrijven.

Als u technisch onderlegd bent (of iemand kent die dat is), kunt u een gepersonaliseerde widget voor het verzamelen van beoordelingen toevoegen waarmee uw gasten een Tripadvisor-beoordeling kunnen schrijven zonder uw website te verlaten. U kunt eenvoudig de gepersonaliseerde code vanaf hier kopiëren en deze in uw website plakken.

Meer informatie over widgets en hoe u ze kunt gebruiken vindt u hier.

Als u ten minste op uw website vermeldt dat u beoordelingen van uw restaurant waardeert en een link naar uw Tripadvisor-vermelding erbij zet, zou dit dineergasten al kunnen aanmoedigen om beoordelingen te schrijven.

...

Over Beoordelingenservice van Tripadvisor en toestemming om te e-mailen

Over Beoordelingenservice van Tripadvisor en toestemming om te e-mailen Antwoorden op veelgestelde vragen over Beoordelingenservice en toestemming om te e-mailen. Met Beoordelingenservice verzamelt u gratis en eenvoudig feedback van gasten. Aan de hand van deze tool kunt u professioneel ogende e-mailherinneringen voor beoordelingen aan gasten na hun verblijf sturen. Laten we enkele veelgestelde vragen over de toestemming om te e-mailen en Beoordelingenservice van Tripadvisor behandelen. Hoe krijg ik toestemming om te e-mailen? Voordat u de e-mailadressen van gasten in Beoordelingenservice zet, moet u toestemming hebben om hun gegevens door te geven aan Tripadvisor voor het verzamelen van beoordelingen (meestal is dit opgenomen in een verklaring voor gegevensverzameling). U dient daarnaast een kopie van hun toestemming te bewaren. Wat gebeurt er als een gast vragen heeft over de e-mail? Conform de gegevensprivacywetgeving verwijzen we gasten naar u als ze vragen hebben over de e-mail van Tripadvisor met het verzoek een beoordeling te schrijven, zodat u hun toestemming kunt bevestigen. U moet kunnen laten zien dat de gasten toestemming hebben gegeven om e-mails van Tripadvisor te ontvangen. Gebruikt Tripadvisor de e-mailadressen van mijn gasten voor andere doeleinden?...

9 veelgestelde vragen over Beoordelingenservice

9 veelgestelde vragen over Beoordelingenservice Antwoorden op veelgestelde vragen over Beoordelingenservice.

1. Wat kost Beoordelingenservice?

Beoordelingenservice is gratis voor alle bedrijven die op Tripadvisor vermeld staan. U dient alleen geregistreerd te staan als eigenaar of manager voor uw gelegenheid. 

2. Waarom is het beter om Beoordelingenservice te gebruiken, dan zelf een e-mail te sturen?

Met Beoordelingenservice verzamelt u gratis en eenvoudig feedback van gasten. U profiteert van co-branding met Tripadvisor, de grootste reiswebsite ter wereld. U heeft toegang tot het Beoordelingenservice-menu, dat duidelijke, nauwkeurige resultaten biedt voor al uw campagnes. Gasten die nog niet hebben gereageerd, ontvangen automatisch een herinnerings-e-mail, waardoor het voor u nog eenvoudiger is om meer beoordelingen te verzamelen. 

3. Hoe krijg ik toestemming om te e-mailen?

Lees hier ons artikel over Beoordelingenservice en e-mailtoestemming.

4. Wat gebeurt er met de e-mailadressen van mijn gasten als ik Beoordelingenservice gebruik?

Wanneer we e-mailadressen ontvangen, worden ze door de filters van onze Beoordelingenservice gehaald. Als eerste verwijderen we de adressen van ontvangers die hebben aangegeven geen e-mails van Beoordelingenservice te willen ontvangen. Vervolgens verwijderen we de e-mailadressen van gasten die gedurende de afgelopen 30 dagen een Beoordelingenservice-bericht van u hebben ontvangen of die gedurende de afgelopen 3 maanden een beoordeling van uw bedrijf hebben geschreven.

Uw Beoordelingenservice-bericht wordt naar de overgebleven e-mailadressen gestuurd en de reacties worden bijgehouden in het menu. Wordt er niet binnen 7 dagen gereageerd en heeft u ervoor gekozen om een herinnerings-e-mail naar uw gasten te sturen? Dan stuurt Tripadvisor namens u een herinnerings-e-mail. De e-mailadressen blijven opgeslagen op een server van Tripadvisor, zodat de resultaten van de campagne kunnen worden bijgehouden in het menu en lijsten voor toekomstige e-mailcampagnes naar behoren kunnen worden gefilterd.    

5. Hoe beschermt Tripadvisor de gegevens van mijn gasten?

E-mailadressen die aan Tripadvisor zijn geleverd via Beoordelingenservice worden apart en veilig opgeslagen. Toegang is beperkt tot bepaalde mensen in het Tripadvisor-team.

6. Gebruikt Tripadvisor deze e-mailadressen voor andere doeleinden?

Nee. Tripadvisor erkent de waarde van de gegevens van uw gasten en het belang deze te beschermen. E-mailadressen die zijn ingediend voor Beoordelingenservice worden niet voor andere doeleinden gebruikt. Ze worden niet gebruikt voor algemene e-mailcampagnes van Tripadvisor en worden alleen gevolgd voor een verslag in uw Beoordelingenservice-menu.

7. Als ik de e-mailadressen van mijn gasten doorgeef, worden ze dan automatisch lid van Tripadvisor?

Nee, we maken niet automatisch een lidmaatschap aan voor de ontvangers van een Beoordelingenservice-bericht. Een gebruiker heeft echter wel een lidmaatschap van Tripadvisor nodig om een beoordeling van uw gelegenheid te schrijven. Wanneer gebruikers beslissen om een beoordeling in te dienen, kunnen ze ervoor kiezen om zich te registreren op de website of om in te loggen op hun bestaande account en de instellingen voor het ontvangen van toekomstige e-mails van Tripadvisor aan te passen.

8. Kan ik mijn gasten per ongeluk te veel e-mails van Beoordelingenservice sturen?

Per bezoek aan uw gelegenheid kan er binnen een periode van 30 dagen slechts één Beoordelingenservice-bericht en één herinnerings-e-mail per gast worden verstuurd. De herinnerings-e-mail wordt alleen verstuurd als u ervoor kiest om deze functie te gebruiken en als uw gast nog geen beoordeling van uw gelegenheid heeft geschreven.

Als u gebruikmaakt van geautomatiseerde Beoordelingenservice vergelijken we ook de e-mailadressen die binnenkomen via uw horecatechnologie-aanbieder met uw campagnegeschiedenis om ervoor te zorgen dat uw gasten geen dubbele e-mails ontvangen. Dit is belangrijk omdat u de handmatige Beoordelingenservice nog steeds moet gebruiken om de personen te e-mailen die niet via uw technologieaanbieders boeken.

9. Kan ik er ook voor kiezen om alleen Beoordelingenservice-berichten te sturen naar gasten die waarschijnlijk een positieve beoordeling schrijven?

U dient al uw gasten toestemming te vragen om ze te e-mailen en Beoordelingenservice-berichten te sturen naar iedereen die instemt. Het selectief e-mailen naar gasten die waarschijnlijk een positieve beoordeling zullen schrijven, is frauduleus en uw gelegenheid kan hiervoor worden gestraft. Klik hier voor meer informatie. Gelegenheden zijn vaak verrast door de hoeveelheid positieve feedback die ze ontvangen. De gemiddelde waardering in Tripadvisor-beoordelingen is tenslotte 4,12 bollen van de 5.1


  • 1. Interne gegevens van Tripadvisor, januari 2014
Laatst bijgewerkt: 20 juni 2018

Hoe gaat Tripadvisor om met nepbeoordelingen?

Hoe gaat Tripadvisor om met nepbeoordelingen? We leggen de drie verschillende soorten nepbeoordelingen uit en vertellen hoe Tripadvisor een combinatie van technologie en onderzoek gebruikt om te voorkomen dat nepbeoordelingen op de website worden geplaatst ...

Beoordelingswebsites hebben de verantwoordelijkheid om degenen die nepbeoordelingen plaatsen te identificeren en actie tegen hen te ondernemen. Het is een verantwoordelijkheid die wij zeer serieus nemen. Daarom heeft Tripadvisor al meer dan tien jaar geïnvesteerd in nieuwe technologie en een team van ervaren onderzoekers om nepbeoordelingen op te sporen.

Een nepbeoordeling is een beoordeling die is geplaatst door iemand die niet onpartijdig is of geen persoonlijke ervaring heeft gehad met het bedrijf dat hij of zij beoordeelt. Let op: nepbeoordelingen zijn niet hetzelfde als betwiste beoordelingen (waarbij een gast die niet verbonden is aan het bedrijf een persoonlijke ervaring heeft gedeeld die wordt betwist door dat bedrijf). U kunt hier meer informatie vinden over hoe we omgaan met betwiste beoordelingen.

Nepbeoordelingen vallen vaak in een van deze drie categorieën: partijdige positieve beoordelingen, partijdige negatieve beoordelingen of betaalde beoordelingen.

Partijdige positieve beoordelingen

Een partijdige positieve beoordeling wil zeggen dat iemand die is verbonden met een bedrijf, zoals een eigenaar, werknemer, of zelfs een vriend of familielid, een positieve beoordeling over dat bedrijf probeert te plaatsen. We noemen dit ook Beoordelingspromotie.

Beoordelingen van deze aard geven waarschijnlijk geen objectief verslag van de daadwerkelijke ervaring, aangezien de beoordelaar persoonlijk is betrokken bij het bedrijf.

Er kan ook sprake zijn van partijdige positieve beoordelingen wanneer bedrijven hun gasten een incentive bieden, zoals een gratis maaltijd of korting, in ruil voor een beoordeling. U kunt hier meer informatie vinden over waarom we geen beoordelingsincentives toestaan.

We identificeren partijdige positieve beoordelingen met ons trackingsysteem. Dit herkent patronen en online tekenen die kunnen aangeven of vrienden, familie- of personeelsleden een beoordeling van een bedrijf proberen te plaatsen. Daarnaast vragen we onze community ons te laten weten wanneer ze een bedrijf zien dat incentives aanbiedt in ruil voor beoordelingen. Ons team onderzoekt vervolgens deze meldingen en neemt maatregelen tegen bedrijven die betrapt worden op het verzamelen van positieve beoordelingen op deze manier.

Partijdige negatieve beoordelingen

Een partijdige negatieve beoordeling wil zeggen dat iemand een opzettelijk kwaadwillige beoordeling over een gelegenheid plaatst in een poging om de classificatiepositie oneerlijk te verlagen of om de gelegenheid in diskrediet te brengen. We noemen dit ook Beoordelingsvandalisme.

De meeste partijdige negatieve beoordelingen zijn afkomstig van een van deze twee bronnen: van iemand die is verbonden aan een concurrerende gelegenheid of van iemand die een bedrijf probeert te chanteren door te dreigen om een negatieve nepbeoordeling te plaatsen.

Er zijn een aantal manieren om dit soort beoordelingen te identificeren.

Net als met partijdige positieve beoordelingen kan ons trackingsysteem de karakteristieken van een beoordelaar herkennen die aangeven of een beoordelaar is verbonden aan een concurrerende gelegenheid. Zelfs als ze hun sporen proberen te wissen, zullen hun beoordelingen niet voldoen aan de patronen die we verwachten tegen te komen in daadwerkelijke beoordelingen van gasten. Ons systeem kan dit herkennen en een onderzoek starten.

Daarnaast hebben we een tool waarmee bedrijfseigenaren gevallen kunnen melden gevallen waarbij iemand heeft gedreigd met een slechte beoordeling om korting of gratis items te verkrijgen. Door bedreigingen onmiddellijk te melden, kan ons team de persoon die de bedreiging heeft geuit blokkeren en het plaatsen van de beoordeling tegenhouden. U kunt hier zien hoe u dat kunt doen.

Betaalde beoordelingen

Dit wil zeggen dat een bedrijf, bewust of onbewust, gebruikmaakt van de diensten van een individu of een bedrijf om de classificatiepositie van de gelegenheid op Tripadvisor te verbeteren met positieve beoordelingen. We noemen dit ook Beoordelingsoptimalisatie.

We identificeren betaalde beoordelingen aan de hand van een combinatie van ons trackingsysteem, dat verdachte beoordelingsactiviteiten herkent, en een toegewijd team van onderzoekers dat bedrijven en personen identificeert die beoordelingen proberen te verkopen.

Dankzij het harde werk van dit team heeft Tripadvisor wereldwijd al meer dan 60 bedrijven gestopt die betaalde beoordelingen schrijven.

U kunt hier meer lezen over de verschillende manieren waarop we dergelijke bedrijven te pakken krijgen.

...

Hoe stelt Tripadvisor vast of een beoordeling partijdig is?

Hoe stelt Tripadvisor vast of een beoordeling partijdig is?

Zelfs als een persoon een hotel of restaurant heeft bezocht, kan zijn of haar beoordeling onze richtlijnen alsnog schenden als deze partijdig is. Hier beschrijven we een aantal scenario's waarin een beoordeling als partijdig kan worden beschouwd ...

Beoordelingen zijn nuttig en nauwkeurig als ze gebaseerd zijn op echte en onpartijdige ervaringen van de gast. Hiermee bedoelen we dat iemand alleen een beoordeling zou moeten schrijven om zijn of haar persoonlijke ervaring op een eerlijke manier te delen. We beschouwen een beoordeling partijdig als deze ofwel op een positieve of negatieve manier partijdig is en daarom in strijd is met de richtlijnen van Tripadvisor.

Dit zijn een aantal scenario's die mogelijk tot partijdige beoordelingen leiden:

Betaalde beoordelingen

Beoordelingen die een bedrijf heeft geprobeerd te kopen, zijn partijdig en geven niet het onpartijdige advies weer waar reizigers op zoek naar zijn. Ze zijn ook oneerlijk tegenover hardwerkende bedrijven die zich aan de regels houden. Gelukkig heeft ons team van onderzoekers een effectieve werkwijze om degenen te ontdekken die zich verhuren voor het schrijven van beoordelingen, en we treden streng op tegen bedrijven die zulke diensten proberen te gebruiken. Meer informatie over hoe we zulke beoordelingen eruit pikken vindt u hier.

Incentive voor beoordelingen

Incentives zijn beloningen of voorkeursbehandelingen die gelegenheden aanbieden in ruil voor een beoordeling. Voorbeelden hiervan zijn het aanbieden van kortingen of lagere prijzen op een huidige of toekomstige ervaring in ruil voor een beoordeling, of zelfs veelbelovende upgrades, vouchers of voorkeursbehandelingen in ruil voor beoordelingen.

Tripadvisor moedigt bedrijven aan om alle gasten te vragen om beoordelingen te schrijven en hun feedback te delen. We staan echter geen enkele vorm van incentives voor een beoordeling toe, omdat dit gevolgen voor de onpartijdigheid van die beoordeling kan hebben. Zoals beschreven in ons incentivesbeleid, bestraffen we alle bedrijven die incentives aanbieden aan gasten.

Chantage...

Hoe werkt het trackingsysteem voor Tripadvisor-beoordelingen?

Hoe werkt het trackingsysteem voor Tripadvisor-beoordelingen? Hier leggen we uit hoe de technologie achter ons trackingsysteem voor beoordelingen werkt en hoe we het gebruiken om nepbeoordelingen te identificeren en te voorkomen dat ze op de website worden geplaatst ...

Wanneer iemand een beoordeling op Tripadvisor plaatst, moet deze een aantal controles doorlopen voordat deze op de website wordt geplaatst. Deze controles worden automatisch uitgevoerd door ons trackingsysteem voor beoordelingen, dat honderden gegevens analyseert.

Het trackingsysteem is onze eerste verdedigingslijn tegen nepbeoordelingen en het betekent dat we elke beoordeling kunnen analyseren voordat deze op de website wordt geplaatst. Deze taak zou onmogelijk zijn als we alleen afhankelijk waren van menselijke analyses, omdat de omvang van beoordelingsinzendingen van de wereldwijde reiscommunity ontzettend hoog is: Tripadvisor ontvangt honderden bijdragen per minuut.

Welke soorten informatie controleert het trackingsysteem?

Omdat beoordelingen online worden geplaatst, zijn er honderden elektronische gegevens die we kunnen analyseren waardoor we de oorsprong en de omstandigheden van elke beoordeling beter kunnen begrijpen. We kunnen bijvoorbeeld de locatie van het apparaat zien dat is gebruikt om een beoordeling te plaatsen, evenals een paar details over de specificaties van dit apparaat. Zelfs als iemand gegevens over de locatie van zijn of haar apparaat probeert te verbergen (wat fraudeurs vaak doen), kunnen we ook die informatie achterhalen.

Dit is slechts een voorbeeld: er zijn veel andere soorten gegevens die we controleren. Deze gegevens dienen als puzzelstukjes en ons systeem is ontworpen om deze samen te voegen, waardoor er een compleet beeld van elke beoordeling wordt gecreëerd.

Kan Tripadvisor andere voorbeelden geven van de punten die het trackingsysteem controleert?

Een bank kan niet te veel informatie geven over de beveiligingssystemen die deze gebruikt. Vanwege dezelfde reden kunnen we helaas geen volledige lijst bieden met alle punten die ons systeem controleert. We willen u graag alles laten zien wat onze technologie kan doen, maar we moeten ook voorzichtig zijn dat we geen gegevens verstrekken die fraudeurs misschien kunnen gebruiken om ons systeem te omzeilen.

Waar let het trackingsysteem op?

Ons trackingsysteem is ontworpen voor twee dingen. Als eerst blokkeert het beoordelingen die duidelijk in strijd zijn met onze richtlijnen, zoals beoordelingen die beledigende taal of inhoud met plagiaat bevatten. Daarnaast herkent het ongebruikelijke patronen die mogelijk wijzen op een partijdige beoordeling of nepbeoordeling.

Wanneer ons systeem een beoordeling identificeert die duidelijk in strijd is met onze richtlijnen, wordt de beoordeling afgewezen en geblokkeerd zodat deze niet op de website wordt geplaatst.

Wanneer ons systeem een ongebruikelijk patroon van de beoordelingsactiviteit identificeert, wordt er een onderzoek door ons team van moderators gestart. Terwijl het onderzoek plaatsvindt, worden de beoordelingen die te maken hebben met de ongebruikelijke activiteit geblokkeerd en niet op de website geplaatst. Meer informatie over de soorten beoordelingen die kunnen worden gemarkeerd voor onderzoek vindt u hier.

...

Wat doet Tripadvisor om de koop en verkoop van nepbeoordelingen online tegen te gaan?

Wat doet Tripadvisor om de koop en verkoop van nepbeoordelingen online tegen te gaan?

Het kopen van beoordelingen zijn oneerlijke bedrijfspraktijken die gasten misleiden en ontzettend oneerlijk zijn tegenover de meerderheid van de bedrijven die zich aan de regels houdt. Hier leggen we uit waarom Tripadvisor streng optreedt tegen de kleine minderheid van bedrijven die beoordelingen probeert te kopen en hoe we de bedrijven die ze verkopen te pakken krijgen ...

Het overgrote deel van de bedrijfseigenaren op Tripadvisor is eerlijk. Ze werken hard om gasten een geweldige ervaring te bieden en ze willen dat deze gasten eerlijke feedback in hun beoordelingen geven.

Helaas zijn er een aantal personen en/of bedrijven die misbruik van horecabedrijven willen maken door geld te vragen in ruil voor nepbeoordelingen. Deze bedrijven doen zich vaak voor als legitieme bedrijven en ze maken verschillende valse beloften over wat hun 'diensten' inhouden. Ze beweren voornamelijk dat ze de classificatie van een horecabedrijf op Tripadvisor een boost kunnen geven met positieve beoordelingen.

We noemen deze categorie nepbeoordelingen Betaalde beoordelingen en ze zijn een vorm van fraude. Het is een probleem dat we zeer serieus nemen. We hebben een toegewijd team van onderzoekers dat 24 uur per dag werkt om bedrijven te ontdekken die betaalde beoordelingen aanbieden en dat voorkomt dat ze op onze website werken. We werken ook samen met wetgevers en wetshandhavingsinstanties over de hele wereld om de ergste overtreders te vervolgen. Zowel het kopen als verkopen van beoordelingen is illegaal in veel landen. Als ze worden betrapt, kunnen sommige betaalde beoordelaars zelfs een gevangenisstraf opgelegd krijgen.

Wat is het verschil tussen een bedrijf dat betaalde beoordelingen aanbiedt en een beoordelingsoptimalisatiebedrijf?

Dit zijn twee verschillende namen voor hetzelfde principe. We denken dat 'bedrijven die betaalde beoordelingen aanbieden' de helderste en eenvoudigste manier is om te verwijzen naar alle bedrijven of personen die nepbeoordelingen verkopen.

Het is belangrijk dat 'beoordelingsoptimalisatie' niet wordt verward met andere optimalisatietools die een legitieme service aanbieden, zoals 'search engine optimization' (zoekmachineoptimalisatie).

Hoe kan Tripadvisor een betaalde beoordeling herkennen?

Tripadvisor heeft in de afgelopen 10 jaar miljoenen beoordelingen geanalyseerd, waardoor we zeer nauwkeurige modellen hebben gemaakt van de manier waarop normale reizigers beoordelingen plaatsen. Betaalde beoordelaars voldoen niet aan dit model, zelfs wanneer ze hun activiteit proberen te verbergen. Ons systeem ziet zelfs kleine verschillen in de patronen van beoordelingsinzendingen en kan op basis hiervan een onderzoek door ons team van experts starten.

Meer informatie over hoe ons trackingsysteem werkt, vindt u hier.

Hoe krijgt Tripadvisor bedrijven te pakken die betaalde beoordelingen aanbieden?

Naast ons geavanceerde trackingsysteem spoort ons toegewijd team van onderzoekers bedrijven op die claimen betaalde beoordelingen aan te bieden en stopt hen.

Er zijn een aantal manieren waarop we dit doen.

...

Onderzoek in de spotlights: gevangenisstraf voor beoordelingsfraude

Onderzoek in de spotlights: gevangenisstraf voor beoordelingsfraude

In dit tweede artikel van een reeks 'achter de schermen'-artikelen waarin het belangrijke werk van onze beoordelingsfraudeonderzoekers centraal staat, bespreken we een Italiaans onderzoek dat nogal baanbrekende resultaten opleverde ...

Het kopen of verkopen van nepbeoordelingen, ook wel bekend als de betaalde beoordelingsfraude, is niet alleen oneerlijk maar ook in veel landen illegaal. Gelukkig is het aantal fraudepogingen op Tripadvisor extreem klein dankzij onze zeer ontwikkelde opsporingsmethoden en preventieve technieken. We nemen alle pogingen van beoordelingsfraude zeer serieus en we zijn met meer dan 15 jaar ervaring de industrieleiders op het gebied van fraudeopsporing.

In 2015 identificeerde ons toegewijde team van fraudeonderzoekers een nieuw illegaal bedrijf in Italië genaamd PromoSalento* dat nepbeoordelingen aanbood aan horecabedrijven om hun profiel op Tripadvisor een boost te geven. Meerdere Italiaanse bedrijven stuurden de e-mails door naar ons, waarna wij een onderzoek startten dat er uiteindelijk voor zorgde dat de persoon achter PromoSalento de gevangenis in moest!

We hebben dit als volgt voor elkaar gekregen:

Stap 1: de dader identificeren

De eerste stap van het onderzoek was de identiteit van de persoon achter de e-mails bevestigen evenals de identiteit van andere personen waarvan we vermoedden dat ze betrokken waren bij PromoSalento. Onze onderzoekers verzamelden aan de hand van onderzoek en opsporing verschillende gegevens over de betrokkenen, waaronder e-mailadressen, woonadressen en persoonlijke relaties.

Stap 2: het bewijsmateriaal verzamelen en beoordelingen blokkeren

De volgende stap was om vast te stellen dat PromoSalento niet alleen diensten op het gebied van nepbeoordelingen had geadverteerd, maar ook echt had geprobeerd om nepbeoordelingen op onze website te plaatsen. Dit is een belangrijke stap, omdat bedrijven of personen soms claimen dat ze nepbeoordelingen kunnen plaatsen of onze website kunnen beïnvloeden, waarna ze verdwijnen met het geld zodra een bedrijf zich heeft aangemeld voor hun 'diensten'.

Onze onderzoekers gebruikten geavanceerde, digitale forensische tools om de verbindingen tussen PromoSalento en pogingen tot inzendingen op onze website te identificeren en te analyseren. Onze technische analyse heeft in de loop van ons onderzoek meer dan 1.000 pogingen van PromoSalento tot het indienen van beoordelingen op de Tripadvisor-website van honderden verschillende accommodaties geïdentificeerd en vervolgens geblokkeerd of verwijderd.

PromoSalento probeerde onze controles te omzeilen door regelmatig gebruikersnamen en e-mailadressen te wijzigen, maar onze fraudedetectieprocessen maken gebruik van verschillende technologieën om honderden beoordelingskenmerken te evalueren, zoals IP-adressen, browsertypen en zelfs de schermresolutie van het apparaat van de beoordelaar. Op basis van die analyse konden we een spoor van digitale en gedragsaanwijzingen zien dat ons team terugleidde naar PromoSalento.

Stap 3: gelegenheden straffen

De volgende stap was om deze activiteit te verbinden aan de bedrijven die PromoSalento betaalden om nepbeoordelingen in hun voordeel te schrijven. We vinden dat bedrijven die zich niet aan de regels houden, moeten worden gestraft en we hebben strenge straffen voor bedrijven die proberen ons systeem te beïnvloeden.

Onze onderzoekers verzamelden gedetailleerd bewijsmateriaal waarmee we honderden verschillende bedrijven konden verbinden aan nepbeoordelingen die afkomstig waren van PromoSalento. Het team bracht deze bedrijven vervolgens op de hoogte en paste straffen toe die hun posities in onze classificatie verlaagden. Bij een classificatiestraf wordt de positie van een bedrijf in de Tripadvisor-populariteitsindex verlaagt. Dit is vaak de eerste straf die we in dergelijke gevallen toepassen.

Rode badges

Bij de meeste bedrijven die we konden verbinden met PromoSalento waren onze classificatiestraffen genoeg om de fraude te stoppen. Als we echter zagen dat de verdachte activiteit werd voortgezet, was de volgende stap een rode badge. Dit is een bericht dat op de Tripadvisor-vermeldingspagina van een bedrijf wordt weergegeven om reizigers te waarschuwen dat het bedrijf heeft geprobeerd beoordelingen te beïnvloeden. Het bericht beschrijft het type fraude dat we hebben ontdekt.

We proberen altijd contact te leggen met bedrijven voordat er een rode badge wordt toegepast. In dit geval waren meerdere bedrijven bereid om informatie te geven die de onderzoeken van Tripadvisor ondersteunde. Dit zorgde ervoor dat we nog meer bewijs tegen PromoSalento konden verzamelen, waaronder betaalbevestigingen, banktransacties en de servicebewijzen.

...

Uw Tripadvisor-waardering en meest recente beoordelingen tonen op uw website

Uw Tripadvisor-waardering en meest recente beoordelingen tonen op uw website

Uit onderzoek is gebleken dat reizigers graag feedback van andere reizigers willen lezen voordat ze besluiten een reis te boeken. Dat is een van de redenen waarom wereldwijd vele bedrijven over de hele wereld ervoor kiezen om de gratis Tripadvisor-widgets aan hun websites toe te voegen.

Wat is een Tripadvisor-widget?

Een widget is een klein stukje code dat geleverd wordt door Tripadvisor en geïnstalleerd kan worden op elke op HTML gebaseerde webpagina. Deze voegt inhoud van Tripadvisor toe, zoals recente beoordelingen of de algemene waardering van uw website en werkt de inhoud automatisch bij.Andere widgets moedigen reizigers aan om beoordelingen te schrijven of linken naar uw vermelding op Tripadvisor.

Er zijn twee typen widgets beschikbaar die u gratis via Tripadvisor kunt installeren: widgets voor bedrijven en widgets voor bestemmingen. Ga naar uw Widgetcentrum om te zien welke inhoud voor u gratis is.

Widgets voor bedrijven

  • Awards en aanbevelingen: heeft uw bedrijf onlangs geweldige beoordelingen ontvangen of heeft u erkenning van Tripadvisor verdiend? Deze widgets helpen u het goede nieuws te verspreiden
  • Beoordelingen weergeven: laat uw waarderingen, fragmentjes uit beoordelingen en nog veel meer zien!
  • Beoordelingen verzamelen: ontvang meer beoordelingen met een snelle link voor bezoekers om een beoordeling op Tripadvisor te schrijven of moedig bezoekers aan een beoordeling te schrijven zonder uw website te verlaten

Widgets voor bestemmingen

  • Socialmediaknop: voeg deze knop toe naast uw Facebook- en Twitter-pictogrammen, zodat bezoekers met één klik uw beoordelingen kunnen lezen
  • Lees beoordelingen: leid bezoekers met één klik naar beoordelingen, foto's en meer over uw bestemming

Hoe kan ik een widget downloaden?

Ga naar www.tripadvisor.nl/Widgets en voer de naam van uw bedrijf of bestemming in. U bent slechts een paar kliks verwijderd van uw gepersonaliseerde widgets! 

Probleemoplossing

Als uw widget niet functioneert, kunt u de onderstaande tips voor probleemoplossing raadplegen:

  • Zorg ervoor dat u de code in de broncode van uw webpagina plakt en niet op de uiteindelijk weergegeven pagina.
  • Zorg ervoor dat de pagina waarop u de widget plaatst geldige HTML-code bevat.
  • Controleer alle codes om er zeker van te zijn dat de tags (<p>, <a>, etc.) gesloten zijn.
  • Zorg ervoor dat er geen regeleindes in de scriptcode zijn opgenomen.
  • Zorg ervoor dat de badge een <div>-tag bevat, gevolgd door een <script>-tag.
  • Zorg ervoor dat de script-tag een “&&lang=”-parameter heeft. Deze parameter kan corrupt raken en omgezet worden in een linkerhaakje.

Als u meer hulp nodig heeft, gaat u naar ons Helpcentrum. Om gepersonaliseerde widgets voor uw bedrijf te ontvangen, gaat u naar www.tripadvisor.nl/Widgets.

Laatst bijgewerkt: 14 december 2017

Reis van een beoordeling

Reis van een beoordeling Van inzending tot plaatsing: de manier waarop Tripadvisor beoordelingen van reizigers controleert

Heeft u zich wel eens afgevraagd aan de hand van welke stappen Tripadvisor beoordelingen controleert? Bekijk de korte bovenstaande video (in het Engels) voor meer informatie over:

  • de technologie die Tripadvisor gebruikt om beoordelingen te volgen en te controleren;
  • wat er gebeurt als we een verdachte beoordeling tegenkomen;
  • de drie belangrijkste vormen van neppe of bevooroordeelde beoordelingen en hoe we deze eruit pikken;
  • de rol van ons onderzoeksteam; 
  • wat bedrijven kunnen doen om een onderzoek aan te vragen.

Klik hier voor meer informatie over onze richtlijnen voor beoordelingen.

Laatst bijgewerkt: 10 april 2017

Snelstartgids: geautomatiseerde Beoordelingenservice

Snelstartgids: geautomatiseerde Beoordelingenservice Geautomatiseerde Beoordelingenservice zorgt ervoor dat u uw partnerschap met een door Tripadvisor gecertificeerde connectiviteitspartner kunt gebruiken om moeiteloos nieuwe beoordelingen voor uw bedrijf te ontvangen. Gebruik deze gids om aan de slag te gaan.

Beoordelingenservice is een gratis, eenvoudig te gebruiken Tripadvisor-tool waarmee gelegenheden recente gasten kunnen e-mailen om ze een beoordelingsverzoek te sturen. Gemiddeld zien eigenaren die Beoordelingenservice regelmatig gebruiken een toename van 33% in het aantal Tripadvisor-beoordelingen van hun gelegenheid.1 Voor hoteleigenaren die samenwerken met een door Tripadvisor gecertificeerde connectiviteitspartner, zoals een Internet Booking Engine of een bedrijfsmanagementsysteem, wordt het verzamelen van beoordelingen nog eenvoudiger met geautomatiseerde Beoordelingenservice.

Hoe werkt geautomatiseerde Beoordelingenservice? Nadat uw gasten hebben uitgecheckt, geeft uw connectiviteitspartner automatisch hun e-mailadressen door aan Tripadvisor. Vervolgens stuurt Tripadvisor de gasten binnen 72 uur een aangepast Beoordelingenservice-bericht. En het allermooiste? Net als handmatige Beoordelingenservice, is geautomatiseerde Beoordelingenservice gratis.

Bent u klaar om uw geautomatiseerde Beoordelingenservice-campagne op te zetten? U hoeft slechts drie eenvoudige stappen uit te voeren:

1. Toegang tot Beoordelingenservice

Ga naar tripadvisor.nl/ReviewExpress, typ uw bedrijfsnaam in en selecteer vervolgens uw bedrijf uit de lijst. Als u nog niet ingelogd bent bij Tripadvisor, wordt u nu gevraagd in te loggen of u te registreren. Beoordelingenservice is gratis te gebruiken, maar u moet u wel registreren als vertegenwoordiger voor uw gelegenheid op Tripadvisor om aan de slag te gaan. 

2. Aanmelden voor geautomatiseerde Beoordelingenservice

Klik op de startpagina van Beoordelingenservice op de knop in het veld 'Automatiseren'. (Ziet u dit veld niet? Raadpleeg dan de onderstaande sectie Problemen oplossen.) Controleer de gegevens in het veld, inclusief uw connectiviteitspartner en de gebruiksvoorwaarden, en vink naast beide het vakje aan. Controleer vervolgens het adres van de afzender voor uw e-mailcampagnes en verzend het formulier. Gefeliciteerd! Uw connectiviteitspartner kan nu beginnen met het verzenden van gegevens voor geautomatiseerde Beoordelingenservice-berichten zodra gasten uitchecken.

3. Uw standaardbericht instellen

Met Beoordelingenservice kunt u een standaard e-mailsjabloon instellen voor elk van de ruim 20 talen op de website. Geautomatiseerde Beoordelingenservice stuurt dit standaardbericht naar de e-mailadressen die zijn doorgegeven door uw connectiviteitspartner. Als u geen standaardbericht heeft ingesteld, dan wordt de standaard Tripadvisor-sjabloon gebruikt. Om uw standaardbericht voor geautomatiseerde Beoordelingenservice in te stellen, gaat u naar het tabblad 'Bericht aanmaken'. Uw standaardbericht wordt automatisch weergegeven. In de titel van dit bericht wordt een sterretje weergegeven. Gebruik de links 'Bewerken' om op deze pagina de sjabloon te wijzigen en sla deze vervolgens op. Controleer of het vakje voor 'Opslaan als mijn standaardbericht voor [language]' is aangevinkt. Hiermee garandeert u dat het bericht wordt gebruikt voor geautomatiseerde Beoordelingenservice. Als u regelmatig gasten ontvangt die andere talen spreken, overweeg dan ook het standaardbericht voor die talen aan te passen. Als uw connectiviteitspartner e-mailadressen verzendt aan Tripadvisor, bevat deze informatie ook de voorkeurstaal van de gast. Het geautomatiseerde Beoordelingenservice-bericht wordt in die taal verzonden.

Dat was het! U heeft het instellen voltooid!

Uw geautomatiseerde Beoordelingenservice-berichten worden verstuurd vanaf het moment dat uw connectiviteitspartner de e-mailadressen levert van de gasten die onlangs hebben uitgecheckt. Onder het tabblad 'Instellingen' kunt u uw standaardberichten bewerken en de status van uw connectiviteitspartner bekijken. Zoals altijd kunt u de resultaten van elke Beoordelingenservice-campagne, zowel handmatig als geautomatiseerd, bekijken op het tabblad Menu. U kunt de in het Menu getoonde resultaten ook gebruiken om uw standaardberichten te wijzigen en het aantal reacties te verhogen.

SNELLE SUGGESTIE: geautomatiseerde Beoordelingenservice-berichten kunnen alleen worden verzonden aan e-mailadressen die zijn opgeslagen door uw connectiviteitspartners. Vergeet niet om handmatig de e-mailadressen van uw overige gasten in te vullen in Beoordelingenservice.

Problemen oplossen

Als u uw gelegenheid niet kunt aanmelden voor geautomatiseerde Beoordelingenservice, kan de reden hiervoor zijn dat uw connectiviteitspartner niet gecertificeerd is. Neem contact op met uw connectiviteitspartner om deel te nemen.

Voor meer informatie over Beoordelingenservice, klikt u hier.


  • 1. Gegevens Tripadvisor-website, januari 2014
Laatst bijgewerkt: 24 maart 2014

Analyse van Beoordelingenservice binnen 5 minuten of minder

Analyse van Beoordelingenservice binnen 5 minuten of minder

Wanneer had u voor het laatst meer dan genoeg tijd over om alles af te krijgen? Als u zich dit niet meer kunt herinneren, is het Beoordelingenservice-menu perfect voor u en uw schema! In slechts vijf minuten kunt u de belangrijkste indicatoren bekijken, zodat u een beeld krijgt van de prestaties van uw voormalige campagnes en ideeën kunt opdoen voor nieuwe campagnes. Gelooft u dit niet? Ga naar www.tripadvisor.nl/ReviewExpress, selecteer uw gelegenheid in het uitklapmenu, en start uw stopwatch:

Minuut 1: maak een inventaris

Bekijk de cumulatieve cijfers van het totale aantal campagnes, het aantal verzonden e-mails, het totale aantal geopende e-mails, het aantal klikken en de beoordelingen die in totaal zijn verzameld. Deel het aantal geopende e-mails door het totale aantal verzonden e-mails om uw gemiddelde openratio te berekenen. De gemiddelde openratio is hier bijvoorbeeld bijna 30%. Ga vervolgens hetzelfde te werk voor de klikken en beoordelingen. Zorg dat er na verloop van tijd een stijgende lijn te zien is voor deze cijfers. Als dit niet het geval is, probeer dan combinaties van onze 
tips voor Beoordelingenservice om de cijfers te verbeteren.

Minuut 2 en 3: scroll door recente beoordelingen

Bekijk uw recente beoordelingen, zodat u weet wat er goed gaat bij uw gelegenheid en waar u extra aandacht aan moet besteden. Houd rekening met de beoordelingen waar u later een Managementreactie voor moet schrijven. Als u geen recente beoordelingen heeft, geeft het menu tips voor toekomstige campagnes.

Minuut 4 en 5: controleer campagnestatistieken

Bereken uw openratio (aantal geopende e-mails/aantal verzonden e-mails), klikratio (aantal aangeklikte e-mails/aantal verzonden e-mails) en niet-bezorgdratio (aantal niet bezorgde e-mails/aantal verzonden e-mails) voor uw laatste drie campagnes. Zijn ze beter dan uw totale gemiddelde van stap 1? Als dat zo is, ga dan zo door.

Als uw openratio’s dalen, kunt u proberen uw onderwerpsregels te veranderen of uw e-mails sneller na het vertrek van uw gasten te versturen, zodat uw berichten relevanter zijn voor reizigers. Als het aantal klikken het probleem is, kunt u proberen de berichten aan gasten persoonlijker te maken. Vergeet niet dat een dalende niet-bezorgdratio goed is, omdat dit betekent dat meer van uw e-mails worden afgeleverd. Als dit niet het geval is, richt u dan op het verifiëren van uw e-mailadressen.

U bent klaar! Binnen vijf minuten bent u er klaar voor om nog een Beoordelingenservice-campagne te versturen die geoptimaliseerd is op basis van uw vorige campagnes (klik op ‘Doorgaan met verzenden’ om aan de slag te gaan). Ga vandaag nog naar het Beoordelingenservice-menu via www.tripadvisor.com/ReviewExpress!


Zorgen niet-bezorgde e-mails, klikken én geopende e-mails ervoor dat u de tel kwijt raakt? 

Dan is hier een spiekbriefje voor e-mailanalyses:

Uw totale Beoordelingenservice-geschiedenis:

  • Alle campagnes: aantal keren dat u e-mails heeft verzonden aan gasten met Beoordelingenservice
  • Totale aantal verzonden e-mails: aantal e-mailadressen waarnaar u een e-mail heeft verzonden
  • Totale aantal geopende e-mails: aantal e-mails van Beoordelingenservice dat is bekeken door gebruikers
  • Totale aantal klikken: aantal personen dat actie heeft ondernomen na de e-mails

Voor elke campagne:

  • Aantal verzonden: aantal e-mailadressen waarnaar een e-mail is verzonden
  • Aantal geopend: aantal bekeken e-mails in de campagne
  • Aantal klikken: aantal personen dat actie heeft ondernomen na een individuele e-mailcampagne
  • Aantal niet-bezorgd: aantal e-mails dat niet bezorgd kon worden

 

Laatst bijgewerkt: 17 januari 2018

10 tips voor meer beoordelingen met Beoordelingenservice

10 tips voor meer beoordelingen met Beoordelingenservice

Meer dan 80% van de accommodaties ter wereld vraagt gasten een beoordeling in te dienen.1 Herinneringen via e-mail zijn een zeer effectieve manier om nieuwe beoordelingen te werven, langdurige gastrelaties op te bouwen en mogelijk uw populariteitsscore te beïnvloeden. Maakt u geen gebruik van een e-mailprogramma? Beoordelingenservice van Tripadvisor is een gratis hulpmiddel dat u helpt bij het versturen van herinnerings-e-mails!

1. Verzamel e-mailadressen

Controleer voordat gasten vertrekken of u de juiste e-mailadressen in uw administratie heeft staan.

2. Informeer gasten over uw plannen

Krijg toestemming om de gegevens van gasten aan Tripadvisor door te geven en vertel gasten dat u ze een e-mail via Beoordelingenservice stuurt om naar hun feedback te vragen.

3. Denk goed na over uw 'afzender'-adres

Zorg ervoor dat het bericht de naam van de gelegenheid of de naam van een belangrijke en herkenbare werknemer bevat.

4. Gebruik korte en eenvoudige berichten

Kortere e-mails met duidelijke en beknopte onderwerpregels zijn het meest doeltreffend.  

5. Voeg een persoonlijk tintje toe

Zet uw handtekening bij uw naam en functie om de e-mail persoonlijker te maken.

6. Zorg dat uw e-mail aankomt

Vermijd in de onderwerpregel en het bericht het gebruik van meerdere opeenvolgende uitroeptekens en woorden die volledig in hoofdletters geschreven zijn.

7. Vermijd weekenden en feestdagen

Stuur uw bericht aan het begin van de werkweek, wanneer mensen hun e-mail beter in de gaten houden.

8. Stuur regelmatig e-mails

Vraag gasten binnen enkele dagen na het uitchecken om feedback wanneer de ervaring nog vers is.

9. Bedank uw gasten

Gebruik deze kans om uw gasten te bedanken en ze aan te moedigen nog eens terug te komen.

10. Probeer nieuwe dingen

Experimenteer met uw 'afzender'-adres, onderwerpregels, berichten en afbeeldingen.

Met Beoordelingenservice kunt u:

  • tot 1000 gasten tegelijk een e-mail sturen;
  • standaardberichten aanpassen in meer dan 20 talen;
  • afbeeldingen toevoegen en sjablonen bewaren voor later gebruik;
  • automatisch herinneringsberichten versturen (optioneel);
  • adressen veilig bewaren. Deze worden alleen gebruikt voor Beoordelingenservice.

 


  • 1. TripBarometer door Tripadvisor, een online-enquête uitgevoerd van dec. 2012 tot jan. 2013 onder 35.042 deelnemers uit 26 landen (www.tripadvisorTripBarometer.com)
Laatst bijgewerkt: 31 juli 2013

Claim uw vermelding vandaag nog en begin met het beheren van uw beoordelingen

Pin It on Pinterest