De manier waarop dit historische restaurant TripAdvisor gebruikt om op te vallen

Fenicci's, meer dan 83 jaar een lokale favoriet in Hershey, PA, maakt gebruik van TripAdvisor om op te vallen tussen de menigte en wordt niet zelfgenoegzaam, vooral als de concurrentie toeneemt.

Welkom bij Fenicci's, het oudste onafhankelijke restaurant in Hershey, PA

Hershey is misschien meer bekend vanwege de zoete kant en minder vanwege de hartige kant, omdat het de thuisbasis is van Hershey’s Chocolate World. Maar steek de straat over en stap terug in de tijd naar 1935 toen Milton Hershey zelf de stad begon te bouwen. Dineergasten bij Fenicci's kunnen de Italiaans-Amerikaanse geschiedenis proeven met klassieke favorieten zoals lasagne, Parmezaanse kip en spaghetti met gehaktballetjes.

"We hebben veel lokale gasten, omdat mensen al generaties lang naar het restaurant komen", zegt de eigenaar Phil Guarno, die het restaurant in 2005 heeft aangeschaft. "We zijn een ervaren historisch restaurant dat direct aan de chocoladestraat ligt."

De uitdaging: de concurrentie bijhouden

Het is niet verwonderlijk dat toeristen die van zoet houden naar Hershey komen. Maar naarmate meer en meer mensen komen, moet Guarno ervoor zorgen dat Fenicci's zich kan onderscheiden van de menigte. "Toen ik het restaurant kocht, had ik geen concurrentie en had ik 5 miljoen toeristen die naar de stad kwamen, het was echt een goed scenario", zegt Guarno. "Dertien jaar later heb ik meer dan 1.500 zitplaatsen binnen twee blokken. In de afgelopen zes maanden heb ik 600 zitplaatsen direct aan de overkant van de straat geopend. "

Met zoveel nieuwe restaurants is het belangrijker dan ooit om de beste dineerervaring te creëren, niet alleen heerlijke gerechten. Guarno: "Mijn grootste uitdaging is ervoor te zorgen dat we niet zelfgenoegzaam worden en dat we altijd onze advertenties en marketing, onze vriendelijkheid en onze kwaliteit van het eten blijven behouden."

De culinaire ervaring met TripAdvisor Premium laten zien

Guarno gebruikt TripAdvisor Premium om de volledige dineerervaring in een oogopslag te tonen. "Ik wil laten weten dat we kindvriendelijk zijn, dat we goed zijn voor grote groepen en dat onze keuken tot middernacht geopend is. We hebben misschien maar tien seconden om de aandacht van de gast te trekken", zegt hij. "Met Storyboard, Favoriete beoordeling en de 3 beste redenen is het geld goed besteed."

Waarom reageren op beoordelingen helpt ze op te vallen

TripAdvisor is veruit mijn krachtigste tool. Phil Guarno

Eigenaar, Fenicci's

TripAdvisor is veruit mijn krachtigste tool", zegt Guarno. "Dat is waarom je ziet dat ik op alle beoordelingen reageer. Het kost tijd, maar ik wil dat de gast en ik wil dat de toekomstige gast weet dat de eigenaar erom geeft. "

Hoe doen ze dat? Guarno: "We bedanken de mensen die ons vier of vijf bollen geven, omdat ze degene zijn die mijn restaurant nr. 5 in Hershey maken." Wat betreft de negatieve beoordelingen, erkent Guarno dat hij niet iedereen blij kan maken. "Ik hoop dat ze me het persoonlijk vertellen en ik zal het proberen op te lossen", zegt hij. "Maar als ik een fout maak, neem ik de verantwoordelijkheid."

Door de beoordelingen van TripAdvisor-reizigers te lezen, herkent Guarno negatieve trends en lost ze meteen op. Net als veel Italiaans-Amerikaanse restaurants in de VS, serveert Fenicci's voor elke maaltijd brood aan tafel. Maar zijn recente leverancier voldeed niet aan de eisen. Guarno: "Zodra we drie of vier beoordelingen zagen waarin het brood werd genoemd, wisten we dat er waarschijnlijk een probleem was, want er zijn honderd mensen naast die drie of vier die niet eens de moeite doen om op TripAdvisor te kijken."

Reageren op beoordelingen is niet alleen voor zijn online reputatie: het is het geheime marketingwapen van Guarno. "Als ik niet op beoordelingen reageerde, zouden we niet in de top vijf van restaurants zitten", zegt hij. Hij maakt een punt om met al zijn gasten in contact te komen en hen te vragen hun ervaringen op TripAdvisor te delen met behulp van gratis tools zoals stickers en beoordelingskaartjes. De moeite nemen om meer beoordelingen te vragen en erop te reageren, helpt Guarno op te vallen tussen zijn concurrenten.

"Wanneer een persoon naar Hershey komt, is hij slechts vier klikken verwijderd van een zoekmachine naar het boeken van mijn restaurant", zegt Guarno. "Ze gaan het restaurant kiezen dat opvalt."

Bekijk onze toptips voor het reageren op beoordelingen

Bekijk onze toptips voor het reageren op beoordelingen

Laatst bijgewerkt: 26 april 2019