6 gratis tools waarmee u meer beoordelingen voor uw restaurant kunt verzamelen

Een belangrijk onderdeel van uw online reputatie is een constante stroom van recente beoordelingen. Hieronder vindt u waarom dit zo belangrijk is en hoe u uw dineergasten kunt aanmoedigen om u op TripAdvisor te beoordelen.

Bij het beheren van uw online reputatie is er één ding waar u altijd aan zou moeten denken: hoe u een continue stroom van beoordelingen van uw restaurant kunt genereren.

De reden hiervoor is dat potentiële dineergasten vaak meerdere beoordelingen lezen voordat ze voor een eetgelegenheid kiezen. We hebben ontdekt dat dineergasten twee keer zoveel tijd besteden op TripAdvisor-restaurantvermeldingen met ten minste 20 beoordelingen, dus uw eerste stap is om ervoor te zorgen dat uw restaurant een aanzienlijk aantal beoordelingen heeft.

Zelfs als u al een grote hoeveelheid beoordelingen heeft gegenereerd, is het belangrijk om ze te blijven verzamelen. Dineergasten lezen namelijk liever beoordelingen over een ervaring van gisteren bij uw restaurant dan een ervaring die zes maanden oud is.

Uw doel? Streven naar een constante stroom van recente beoordelingen. Wanneer een restaurant meer dan veertig recente beoordelingen heeft (d.w.z. beoordelingen die minder dan zes maanden oud zijn), is de kans drie keer zo groot dat dineergasten de vermelding op enige manier gebruiken. Bijvoorbeeld door het menu te bekijken, op de vermelding te klikken en naar de website te gaan, of door online te boeken.

Dit zijn zes gratis tools die u kunt gebruiken om dineergasten aan te moedigen meer beoordelingen te schrijven:

1. Verzamel beoordelingen rechtstreeks op uw website

Gebruik de eigen website van uw restaurant om potentiële dineergasten te laten weten dat ze u op TripAdvisor kunnen vinden en moedig ze aan om beoordelingen te schrijven.

Als u technisch onderlegd bent (of iemand kent die dat is), kunt u een gepersonaliseerde widget voor het verzamelen van beoordelingen toevoegen waarmee uw gasten een TripAdvisor-beoordeling kunnen schrijven zonder uw website te verlaten. U kunt eenvoudig de gepersonaliseerde code vanaf hier kopiëren en deze in uw website plakken.

Meer informatie over widgets en hoe u ze kunt gebruiken vindt u hier.

Als u ten minste op uw website vermeldt dat u beoordelingen van uw restaurant waardeert en een link naar uw TripAdvisor-vermelding erbij zet, zou dit dineergasten al kunnen aanmoedigen om beoordelingen te schrijven.

2. Verzamel beoordelingen rechtstreeks op Facebook

Als uw bedrijf een Facebookpagina heeft, kunt u beoordelingen rechtstreeks verzamelen door de Facebook-app van TripAdvisor te downloaden. Dit is iets anders dan de beoordelingen van uw bedrijf op Facebook zelf. Alle TripAdvisor-beoordelingen die via onze app worden ingediend, worden op een speciaal tabblad op uw Facebookpagina en rechtstreeks op uw TripAdvisor-pagina weergegeven.

Wanneer u de app op de pagina heeft geïnstalleerd, kunnen dineergasten beoordelingen van uw bedrijf schrijven op het tabblad 'Schrijf een beoordeling'. Het grootste voordeel hiervan is dat u totaal geen HTML- of coderingskennis nodig heeft. Volg gewoon onze eenvoudige installatiegids om het meeste uit onze Facebookintegratie te halen.

U kunt de app hier downloaden.

3. Gebruik uw rekeningmappen op een creatieve manier

Als dineergasten klaar zijn met hun maaltijd, kunt u de rekeningmap ook op een andere manier gebruiken dan alleen voor de betaling. Voeg een herinnering voor gasten toe om een beoordeling te schrijven en hun ervaringen op TripAdvisor te delen. U kunt dit op een aantal manieren doen:

  • Aan de hand van promotionele inlegvellen van TripAdvisor. U kunt deze bestellen door naar de sectie 'Marketingtools' van het Management Center te gaan.
  • Aan de hand van een gedrukte opmerking onderaan de bon die het personeel omcirkelt.
  • Aan de hand van een zelfgemaakt inlegvel met een persoonlijk bericht

4. Promoot uw aanwezigheid op TripAdvisor in uw restaurant

Er zijn naast de rekeningmap genoeg plekken in uw restaurant om uw aanwezigheid op TripAdvisor te promoten en gasten eraan te herinneren om beoordelingen te schrijven. U kunt een aantal plekken overwegen, afhankelijk van uw inrichting en sfeer:

Kies een plek waar uw dineergasten de herinnering om een beoordeling te schrijven kunnen zien wanneer ze uw gelegenheid verlaten. U kunt flyers of stickers bestellen door naar de sectie 'Marketingtools' van het Management Center te gaan. De TripAdvisor B2B-winkel is nog een geweldige bron voor tools om de bekendheid van uw restaurant te vergroten.

5. Train uw personeel om dineergasten aan beoordelingen te herinneren.

De eenvoudigste optie van alle manieren? Vraag uw personeel om dineergasten eraan te herinneren een beoordeling te schrijven nadat ze klaar zijn met hun maaltijd. Het onderstaande is al voldoende: "We ontvangen graag feedback en we zouden het waarderen als u een beoordeling van uw diner bij ons restaurant op TripAdvisor zou zetten."

6. Verzamel e-mailadressen

Een manier om uw dineergasten aan te moedigen beoordelingen te schrijven, is het verzamelen van e-mailadressen via boekingsdiensten (zoals OpenTable), met behulp van een pop-up op uw website, of door dineergasten te vragen om zich aan te melden voor uw mailinglijst wanneer ze voor hun maaltijd betalen. Zodra u het e-mailadres van een gast heeft, kunt u hem of haar een vriendelijke e-mail sturen en vragen om een beoordeling te schrijven.

Als u op dit moment geen manier heeft om uw dineergasten e-mails te sturen, kunt u eigengemaakte e-mails sturen vanaf TripAdvisor met Beoordelingenservice. U kunt deze tool vinden door in te loggen op het Management Center en 'Meer beoordelingen ontvangen' te kiezen onder het tabblad 'Beoordelingen'. Lees hier de volledige gids voor het gebruik van Beoordelingenservice.

Maar u hoeft geen volledige e-mail te schrijven om extra beoordelingen te genereren. U kunt een regel toevoegen aan uw voettekst of onderaan uw bestaande promotionele e-mails, waarin u vraagt een beoordeling te schrijven op TripAdvisor.

Als u wel e-mails wilt verzenden, zorg er dan voor dat u:


Deze eenvoudige activiteiten kunnen een nieuwe stroom beoordelingen genereren en hoe recenter de beoordelingen die u op TripAdvisor ontvangt, hoe eenvoudiger dineergasten voor uw restaurant kiezen. Het is een win-winsituatie.

Profiteer van de gratis tools en nog veel meer door uw restaurant op TripAdvisor te claimen.

Meer beoordelingen op TripAdvisor ontvangen

*Het is uw verantwoordelijkheid om toestemming te krijgen voor TripAdvisor om namens u e-mails te sturen en om deze toestemming vast te leggen. Conform de nieuwe privacywetgeving verwijzen we dineergasten naar u als ze vragen hebben over de e-mail van TripAdvisor met het verzoek een beoordeling te schrijven, zodat u hun toestemming kunt bevestigen en bewijs hiervan kunt geven.

Meer beoordelingen op TripAdvisor ontvangen

Laatst bijgewerkt: 28 juni 2018