Optimaliseer uw vermelding

Ontdek hoe Tripadvisor Premium uw vermeldingspagina kan verbeteren en u kan helpen meer zoekers in gasten om te zetten.

Optimaliseer uw vermelding

Zo kiest u uw Uitgelichte foto’s

Zo kiest u uw Uitgelichte foto’s Uitgelichte foto's is een functie die beschikbaar is voor abonnees van Tripadvisor Premium, waarmee u uw vermelding en uw zoekresultaten kunt aanpassen om het beste van uw restaurant te laten zien....

Aan de slag met Tripadvisor-restaurants

Aan de slag met Tripadvisor-restaurants Voor het eerst op Tripadvisor? In deze introductiegids wordt stapsgewijs uitgelegd wat u moet weten om binnen no-time aan de slag te gaan....

Maak kennis met Tripadvisor Premium voor restaurants

Maak kennis met Tripadvisor Premium voor restaurants Tripadvisor Premium voor restaurants geeft bedrijven het concurrentievoordeel dat ze nodig hebben met exclusieve toegang tot krachtige tools voor abonnees....

Zet uw Favoriete beoordelingen in de spotlights

Zet uw Favoriete beoordelingen in de spotlights Stap-voor-stap-gids om uw favoriete beoordelingen aan Tripadvisor-gebruikers te tonen.

Inspireer reizigers door een recente Favoriete beoordeling in de sectie Beoordelingen van uw restaurantvermelding te plaatsen. Met Favoriete beoordelingen krijgt u de kans om uw verhaal te vertellen aan de hand van een geweldige ervaring van een van uw gasten. Selecteer een beoordeling waarin een goede beschrijving van uw bedrijf wordt gegeven en plaats deze op een goed zichtbare plek op uw Tripadvisor-vermelding.

Waar wordt mijn gekozen beoordeling weergeven op Tripadvisor?

De beoordeling die u kiest wordt direct na de meest recente beoordeling weergegeven op uw Tripadvisor-vermelding. Kies een beoordeling in elke beschikbare taal om ervoor te zorgen dat meer reizigers over de hele wereld uw Favoriete beoordelingen kunnen bekijken. 

Stel Favoriete beoordelingen in met behulp van deze twee eenvoudige stappen:

Het duurt slechts een minuut om een favoriete beoordeling te delen met dineergasten over de hele wereld en om zoekers een extra reden te geven om bij uw restaurant te reserveren.

Restaurants met Tripadvisor Premium gaan als volgt te werk een Favoriete beoordeling in te stellen:

  • Ga naar het Management Center en klik op Favoriete beoordelingen selecteren in het tabblad Beoordelingen bovenaan de pagina.

Stap 1: kies een beoordeling

Als eerste kiest u de beoordeling die u wilt weergeven. Alle in aanmerking komende beoordelingen* worden automatisch weergegeven op deze pagina. U kunt onze ingebouwde filteropties gebruiken zoals bollenwaardering, trefwoord en meer, zodat u eenvoudiger de beoordeling kunt vinden die u wilt weergeven.

U kunt ook beoordelingen in verschillende talen kiezen die gasten van over de hele wereld kunnen bekijken. Als u hier gebruik van wilt maken, selecteert u simpelweg een taal in het uitklapmenu en bekijkt u de nieuwe selectie met in aanmerking komende beoordelingen in die taal. Alleen talen met een in aanmerking komende beoordeling voor uw bedrijf worden weergegeven.

* In aanmerking komende beoordelingen zijn minder dan een jaar oud en bevatten ten minste drie bollen. U kunt alleen een Favoriete beoordeling selecteren die aan deze criteria voldoet.

Kies uw Favoriete beoordeling

Bij het kiezen van uw Favoriete beoordeling ...

  • Houd het recent. 78% van de respondenten gaf in een recente enquête aan zich te richten op recente beoordelingen om een recent beeld van een bepaalde locatie te krijgen. Zorg dat uw gekozen beoordeling recent is: hoe recenter de beoordeling, hoe beter.
  • Heeft de beoordeling nuttige stemmen ontvangen? Zo ja, dan betekent dit dat bezoekers de informatie nuttig vonden op het moment dat ze uw vermelding bekeken. Deze nuttige inhoud kan nog meer zoekers helpen en is de moeite waard om te laten zien. 
  • Beschrijft de beoordeling iets unieks over uw gelegenheid? Heeft u een uniek menu, een terras waar kan worden gegeten of zeer vriendelijk personeel waar mensen over vertellen? Dit zijn allemaal belangrijke factoren waar potentiële dineergasten waarde aan hechten als ze een beslissing nemen. Trek de aandacht naar de punten die u bijzonder maken.
  • Bied inzichten voor potentiële gasten. Bijvoorbeeld: Als uw restaurant bekendstaat om uw eten dat vers van het land komt, geef dan een beoordeling weer waarin uw populairste vegetarische gerechten worden geprezen. 
  • Denk na over seizoenen en timing. Als het winter is, kunt u beter een beoordeling over dineren bij een open haard kiezen in plaats van een beoordeling over uw buitenterras of bar. Vergeet ook de feestdagen niet! Tijdens Valentijnsdag kunt u bijvoorbeeld een beoordeling kiezen die stelletjes aanspreekt. 

Voor meer tips over het kiezen van uw Favoriete beoordeling, klikt u hier.

Stap 2: publiceer uw Favoriete beoordeling

Klik vervolgens op Publiceren. Uw Favoriete beoordeling is binnen 24 uur na het publiceren zichtbaar. Volg dezelfde stappen om een beoordeling in meerdere talen te kiezen of om oudere uitgelichte beoordelingen te vervangen door recentere beoordelingen.

Houd rekening met het volgende: Als een Favoriete beoordeling meer dan een jaar oud is, wordt deze niet meer bovenaan de pagina van uw vermelding weergegeven. Zorg dat uw beoordelingen up-to-date zijn door de pagina Favoriete beoordeling in uw Management Center regelmatig te bezoeken.

Tripadvisor Premium biedt meer dan alleen Favoriete beoordelingen. Meer informatie over het aanpassen van uw pagina met Storyboard, Uitgelichte foto's, de 3 beste redenen om hier te eten en meer.

Laatst bijgewerkt: 14 februari 2020

3 eenvoudige manieren om het meeste uit Tripadvisor Premium te halen

3 eenvoudige manieren om het meeste uit Tripadvisor Premium te halen U heeft een abonnement op Tripadvisor Premium. Wat nu? Dit zijn de eerste drie stappen die u kunt nemen om het meeste uit uw nieuwe abonnement te halen.

Welkom bij Tripadvisor Premium

Tripadvisor Premium is uw kans om op te vallen tussen de concurrentie. U heeft nu toegang tot exclusieve functies om uw vermelding te verbeteren en uw merk te laten zien. Zo ziet een verbeterde vermelding dankzij de functies van Premium eruit:

Opmerking: als u een aantal van deze updates wilt doorvoeren, dient u ingelogd te zijn op het Management Center op uw computer.

Stap 1: kies uw Favoriete beoordeling

Kies een Favoriete beoordeling uit alle beoordelingen die u in het afgelopen jaar heeft ontvangen. We raden aan een positieve beoordeling te kiezen die de redenen samenvat waarom dineergasten enthousiast zijn over uw restaurant. Daarnaast kunt u Favoriete beoordelingen in meerdere talen kiezen als reizigers van over de hele wereld beoordelingen van uw restaurant hebben geschreven. Weet u niet welke u moet kiezen? Dit is onze handige gids.

Als u uw Favoriete beoordeling wilt kiezen, gaat u naar het tabblad 'Beoordelingen' in het Management Center en klikt u op 'Favoriete beoordeling selecteren'.

Stap 2: toon de 3 beste redenen om bij uw restaurant te eten

Vertel dineergasten waarmee uw restaurant zich onderscheidt van de concurrentie door drie aspecten van uw restaurant te kiezen die u benadrukt door middel van foto's en citaten uit beoordelingen van uw gasten. Uw 3 beste redenen worden weergegeven tussen de sectie 'Overzicht' en 'Beoordelingen', en zetten uw cuisine, sfeer en eventuele andere speciale punten waar u bekend om staat, zoals evenementen of livemuziek, in de spotlights. Als u niet zeker weet wat u het beste kunt benadrukken, kunt u onze volledige gids hier lezen.

Als u uw 3 beste redenen wilt kiezen, gaat u naar het tabblad 'Vermelding beheren' in het Management Center en klikt u op 'Selecteer de 3 beste redenen'.

Stap 3: pas uw Storyboard aan

...

De manier waarop deze Travellers' Choice-winnaar 20% meer omzet heeft gedraaid

De manier waarop deze Travellers' Choice-winnaar 20% meer omzet heeft gedraaid

Makars Gourmet Mash Bar, dat een Travellers' Choice Award van 2018 heeft ontvangen en is uitgeroepen tot het beste restaurant van het VK in de categorie Alledaags dineren, heeft de omzet met 20% verhoogd door te stijgen in de Tripadvisor-classificatie. Ze hebben zich gericht op de ervaringen van gasten en feedback om het meeste uit Tripadvisor te halen. Dat hebben ze als volgt gedaan.

Welkom bij Makars Gourmet Mash Bar, Schotland

In de afgelopen vier jaar heeft John Stamp Makars Gourmet Mash Bar in Edinburgh ontwikkeld tot een bloeiend bedrijf, waar traditionele Schotse gerechten worden geserveerd zoals oma die vroeger maakte. "Ik heb 26 jaar mijn eigen softwarebedrijf gehad en was dus wel toe aan een nieuwe uitdaging", zegt Stamp. "Ik had totaal geen horeca-ervaring, maar ik zag een prachtig restaurant te koop staan in de buurt van de Edinburgh Mound en besloot ervoor te gaan. Dat is het moment dat de eerste Makars Gourmet Mash Bar werd geboren."

En inmiddels heeft hij absoluut zijn sporen verdiend als een succesvolle restauranteigenaar. In 2018 opende Stamp een tweede restaurant in het westen van de stad. In december van dat jaar werd Makars Gourmet Mash Bar uitgeroepen tot het beste restaurant van het VK in de categorie Alledaags dineren bij de Tripadvisor Travellers' Choice Awards voor restaurants.

De uitdaging: onderaan beginnen

Het begin was niet makkelijk. "Ik was echt een nieuweling", zegt Stamp. "Als ik terugkijk, hebben we het de eerste twee jaar echt niet goed gedaan. Maar beetje bij beetje heb ik toch een sterk team en product kunnen opzetten." Het restaurant is letterlijk onderaan begonnen: het stond op nummer 495 van de stad.

Edinburgh is een bruisende stad vol met nieuwe restaurants, waardoor het een zeer concurrerende markt is voor elke restauranteigenaar. Het is lastig om op te vallen tussen alle anderen, vooral in de buurt van toeristische attracties zoals de beroemde Mound van Edinburgh.

Daarbij komt Tripadvisor goed van pas. "Tripadvisor is een cruciale rol gaan spelen bij het aantrekken van gasten", zegt Stamp. "Onze Tripadvisor-pagina is een van de essentiële elementen waarmee we ons kunnen onderscheiden van de menigte. Ook kunnen we er nu voor zorgen dat we het hele jaar door boekingen genereren."

Hoe ze Tripadvisor gebruiken

Stamp en zijn team begonnen Tripadvisor te gebruiken om te stijgen in de classificatie. "We begonnen bewust gebruik te maken van Tripadvisor: we zetten bijvoorbeeld bordjes neer in het restaurant en herinnerden gasten bij het betalen eraan om een beoordeling achter te laten", zegt Stamp.

Stijgen in de classificaties betekende dat ze alle feedback uit de beoordelingen serieus namen. Stamp zegt: "Tripadvisor is een van die tools waar je fouten, middelmatig eten of slechte service niet mooier kunt maken dan ze zijn. Negatieve beoordelingen kunnen pijn doen, maar het kost tijd om te leren hoe je slechte beoordelingen kunt lezen in de context en om te accepteren dat niet alle ideeën voor je restaurant even goed werken. "

Stamp gaat er een keer per week goed voor zitten om te reageren op beoordelingen, en neemt de feedback mee in zijn dagelijkse activiteiten. "We hebben de mogelijkheden om eerlijk te reageren", zegt Stamp. "We zijn een onafhankelijk restaurant en ons uniek verkoopvoorstel is dat we feedback kunnen meenemen en snel kunnen veranderen."

De tijdsinvestering in Tripadvisor betaalt zichzelf terug. "We hebben ons in het najaar van 2016 aangemeld voor Premium voor restaurants en de tools die we daarmee krijgen zijn ontzettend waardevol", zegt Stamp. Ze zijn met name dol op het gebruik van de functie Favoriete beoordeling, waarmee restauranteigenaren hun favoriete recente beoordeling bovenaan de sectie Beoordelingen kunnen weergeven. "We gebruiken de functie om potentiële gasten te laten zien dat een bestaande gast een geweldige ervaring heeft gehad, maar ook als een manier om de beoordelaar een speciaal gevoel te geven met een uitstekende positie op onze pagina."

Resultaten

...

De manier waarop deze restaurantgroep meer interesse in boekingen genereert met Tripadvisor

De manier waarop deze restaurantgroep meer interesse in boekingen genereert met Tripadvisor Bodean's, een kleine keten van barbecuerestaurants in Londen, gebruikt Tripadvisor als een essentieel onderdeel van hun online aanwezigheid. Hieronder volgt hoe zij Tripadvisor gebruiken om het aantal boekingen te verhogen.

Welkom bij Bodean's BBQ, Londen

Wanneer u aan spareribs, pulled pork en kipvleugeltjes denkt, denkt u waarschijnlijk aan Texas, niet Londen. Maar Bodean's BBQ heeft hun niche gevonden voor Britten die op zoek zijn naar een vleugje van het Amerikaanse zuiden.

Met zeven locaties in de stad zijn er genoeg mogelijkheden om een lekker biertje te drinken. Bij Bodean's kunt u ontspannen en genieten van lekker eten, goed gezelschap en een levendige sfeer. Het restaurant heeft duizenden beoordelingen en een gemiddelde waardering van 4 uit 5 bollen, afhankelijk van de locatie.

De uitdaging: online aanwezigheid optimaliseren

Met zeven locaties is het een echte uitdaging om te overleggen en consistent te zijn, vooral op het gebied van marketing. In een competitieve markt als Londen maakt Bodean's het een prioriteit om elk aspect van hun online aanwezigheid, van hun website die geschikt is voor mobiel gebruik tot beoordelingswebsites zoals Tripadvisor, te optimaliseren.

Marketing Manager Paloma Baraja zegt: "Ik nam de controle over onze Tripadvisor-vermelding met als doel het optimaliseren van onze profielen om onze menu-items en de algemene sfeer van de restaurants te tonen."

Dat kan heel eenvoudig met Tripadvisor Premium.

De manier waarop ze Tripadvisor gebruiken

"Tripadvisor Premium zorgde voor een veel aantrekkelijker profiel," zegt Baraja.

Het team van Bodean's ging aan de slag met Storyboard, waarmee ze een overtuigende eerste indruk kunnen maken dankzij dynamische inhoud op de pagina. "Een groot deel van onze bezoekers ziet nu onze gekozen afbeeldingen via Storyboard en we werken het regelmatig bij met promotionele afbeeldingen. Hierdoor geven we meer bekendheid aan aankomende evenementen en promoties", zegt Baraja.

Daarna past Baraja de 3 beste redenen voor elke locatie aan om te laten zien wat dit specifieke restaurant speciaal maakt. Baraja: "Het is nog een handige manier om locatiespecifieke informatie en groepsbrede zaken die ons doelpubliek aanspreken onder de aandacht te brengen."

De resultaten

"Tripadvisor blijkt een cruciaal onderdeel van onze online strategie en dankzij de beschikbare functies kunnen we onszelf van onze beste kant laten zien."...

Zo kiest u uw Favoriete beoordeling

Zo kiest u uw Favoriete beoordeling Met de Favoriete beoordeling-functie, beschikbaar voor abonnees van Tripadvisor Premium, kunt u de punten die uw restaurant bijzonder maken in de spotlights zetten.

U kunt als restauranteigenaar dineergasten het beste vertellen waarmee uw restaurant zich onderscheidt. We hebben het voor abonnees van Tripadvisor Premium eenvoudig gemaakt om een beoordeling naar keuze te benadrukken met Favoriete beoordeling.

Zodra u uw Favoriete beoordeling selecteert, wordt deze weergegeven op de tweede positie van het gedeelte Beoordelingen in uw profiel. Op deze manier kunt u bepalen welke beoordeling potentiële dineergasten het eerst zien.

U kunt echter slechts één beoordeling kiezen. Hoe bepaalt u welke beoordeling u toont?

Welke beoordelingen komen in aanmerking voor Favoriete beoordeling?

Als u gebruikmaakt van de Favoriete beoordeling-selectietool, valt het u wellicht op dat er een aantal beoordelingen ontbreken. De reden hiervoor is dat niet elke beoordeling in aanmerking komt voor een Favoriete beoordeling. De beoordeling moet minder dan een jaar oud zijn en ten minste drie bollen bevatten om in aanmerking te komen voor een Favoriete beoordeling. Hierdoor laat u zich van uw beste kant zien aan de hand van huidige meningen.

Zo kiest u uw Favoriete beoordeling

Houd deze zaken in uw achterhoofd wanneer u uw Favoriete beoordeling selecteert:

Kies een positieve beoordeling

Dit lijkt misschien vanzelfsprekend, maar we raden aan een beoordeling te kiezen uit uw hoogste bollenwaarderingen. U kunt hierop filteren bij het zoeken binnen de tool. Hierdoor ziet u alleen het allerbeste van wat uw dineergasten te zeggen hebben. Dit is uw kans om het gesprek over uw restaurant te beïnvloeden, dus zorg dat het een positieve interactie is.

Kies een enthousiaste beoordeling

Uw Favoriete beoordeling moet ervoor zorgen dat potentiële dineergasten zeggen "Daar moet ik naartoe gaan!" De beoordeling moet niet alleen positief zijn op het gebied van bollenwaarderingen, maar ook in de manier waarop deze uw restaurant beschrijft. Let op uitroeptekens en woorden zoals 'geweldig', 'heerlijk', 'uitstekend', 'fantastisch', en andere positieve woorden die verdergaan dan 'goed'.

...

5 gratis manieren om meer dineergasten te bereiken op Tripadvisor

5 gratis manieren om meer dineergasten te bereiken op Tripadvisor Gaat u aan de slag op Tripadvisor? Hier volgt onze checklist met tips waarmee u meer dineergasten kunt bereiken. Om het nog eenvoudiger te maken, kunt u een kopie downloaden en afdrukken ter referentie. Klik op een van de oranje knoppen 'Nu downloaden'.

Claim uw bedrijf

Als u uw vermelding op Tripadvisor wilt beheren en deze wilt gebruiken om de keuzes van potentiële gasten te beïnvloeden, kunt u uw bedrijf gratis claimen via tripadvisor.nl/Owners.

Zorg dat de details precies kloppen

Ga naar het Management Center en werk belangrijke gegevens bij, zoals uw openingstijden, speld op de kaart, cuisines, voorzieningen en prijzen.

Creëer de sfeer

Upload foto's in het 'Mediacentrum'. Zorg dat u een aantrekkelijke Hoofdfoto kiest. Dit is de eerste afbeelding van uw restaurant die potentiële gasten zien.

Vraag om feedback

Tripadvisor stimuleert restauranteigenaren om hun gasten te vragen beoordelingen te schrijven. Bekijk het menu 'Marketingtools' voor hulpmiddelen die het verzamelen van beoordelingen eenvoudig maken.

Laatst bijgewerkt: 6 december 2018

De manier waarop restaurants Tripadvisor kunnen gebruiken om hun concurrenten te slim af te zijn

De manier waarop restaurants Tripadvisor kunnen gebruiken om hun concurrenten te slim af te zijn Bekijk uw prestaties ten opzichte van uw concurrenten. Ga aan de slag met het concurrentiemenu, onderdeel van Tripadvisor Premium, aan de hand van deze tips.

De restaurantsector is concurrerender dan ooit. In 2018 was de wereldwijde restaurantmarkt in goed voor 1,6 biljoen USD, en een voorsprong op de concurrentie is dan ook een doorslaggevende factor voor een succesvol restaurant.

U bekijkt misschien al uw snelle meetwaarden op de startpagina van uw Management Center en in uw prestatiemenu, maar vandaag laten we u precies zien hoe u uw concurrentiemenu kunt gebruiken om uw concurrenten te slim af te zijn.

U kunt aan de hand van het gratis concurrentiemenu van Tripadvisor in een oogopslag zien hoe een set aan vermeldingen van concurrenten presteert op Tripadvisor ten opzichte van uw eigen vermelding, zodat u weet hoe u ervoor staat.

Aan de slag met het concurrentiemenu

Zodra u Tripadvisor Premium heeft aangeschaft, kunt u het menu vinden door in te loggen op uw Management Center en Concurrentieset te kiezen onder het tabblad Prestaties. Als u meer informatie wilt over het volledige prestatiemenu, klik dan hier.

U moet een concurrentieset aanmaken om te beginnen met de analyse van uw concurrenten.Kies twee tot vijf andere restaurants om te zien hoe goed u presteert door in het zoekvak op uw bekende concurrenten te zoeken. U kunt ook suggesties zien onder het venster in het blauw, die zijn gegenereerd op basis van welke restaurantvermeldingen dineergasten bezoeken wanneer ze ook uw restaurantvermelding bezoeken.

Zodra u uw concurrenten heeft gekozen, klikt u op de oranje knop Opslaan rechtsonder in het scherm. U kunt tot tien concurrenten toevoegen aan uw menu.

Zodra u een set heeft gekozen, wordt u automatisch teruggeleid naar het prestatiemenu. Ga terug naar het concurrentiemenu door op 'Informatie over de concurrentie' te klikken bovenaan de pagina onder de titel 'Prestatiemenu'....

Hoe Miramar met Tripadvisor meer dan 150 dineergasten per avond binnenhaalt

Hoe Miramar met Tripadvisor meer dan 150 dineergasten per avond binnenhaalt Restaurant Miramar is een restaurant in Mallorca, Spanje, aan zee dat tijdens het zomerseizoen meer dan 150 dineergasten per avond heeft. Ontdek hoe zij gebruikmaken van Tripadvisor-advertenties en Tripadvisor Premium om hun merk te laten groeien en de tafels van hun restaurant het hele jaar gevuld te houden.

Welkom in Restaurant Miramar in Mallorca

Dit restaurant aan zee, verscholen achter een groep palmbomen, heeft meer te bieden dan alleen geweldig eten. Als je een hapje eet bij Restaurant Miramar, kun je onder het genot van een glas wijn langzaam de zon zien ondergaan bij de Puerto de Alcudia.

Restaurant Miramar is gelegen aan de Paseo Marítimo en serveert smakelijke en authentieke mediterraanse gerechten aan lokale inwoners en reizigers van over de hele wereld. En dat doen ze al sinds 1871 als een familie.

Het restaurant heeft meer dan 600 beoordelingen, een gemiddelde bollenwaardering van 4,5/5 en een Tripadvisor-Certificaat van uitmuntendheid. In het hoogseizoen komen er elke avond 150 dineergasten en beschikt het bedrijf over 30 werknemers die ervoor zorgen dat elk diner wordt voorzien van een onberispelijke service. Het restaurant richt zich de rest van het jaar op lunchservice en weekendmaaltijden.

De uitdaging: opvallen in de menigte

Mallorca is tijdens de zomer een van de populairste bestemmingen van Europa en dat geldt niet alleen voor reizigers uit andere landen, maar ook voor Spaanse toeristen. "Onze grootste uitdaging is om ons restaurant bekend te maken bij de lokale inwoners en toeristen, en om te weten vanwege welke kenmerken we ons van andere gelegenheden in de buurt kunnen onderscheiden", zegt Jaime Solé, algemeen manager van Miramar. "We willen opvallen in Alcudia door gerechten van hoge kwaliteit te serveren en de beste service aan onze gasten te bieden."

Maar hoe doen ze dat als dineergasten uit honderden restaurants kunnen kiezen?

Miramar richt zich op hun merk om zich te kunnen onderscheiden van de rest. "We zijn bereid om Tripadvisor en TheFork dagelijks te gebruiken om ons doel te bereiken. We hebben de afgelopen drie jaar deze twee portals gebruikt."

De manier waarop ze Tripadvisor gebruiken

"We hebben veel tijd gestoken in het promoten van ons restaurant", vertelt Solé. "We hebben online reserveringen ingeschakeld en we markeren de beoordelingen waarvan we denken dat ze het interessantst zijn. Dit kunnen we eenvoudig doen met de tools van Tripadvisor Premium en Tripadvisor-advertentiepakketten."

Tripadvisor Premium helpt Miramar hun merk te beheren en zich van hun beste kant te laten zien. Storyboard biedt ze de mogelijkheid om een geweldige eerste indruk te maken op potentiële gasten die hun Tripadvisor-vermelding bezoeken. "De carrousel met afbeeldingen is zeer interessant en visueel", zegt Jaime Solé. "De mogelijkheid om onze Favoriete beoordeling uit te lichten is een tool die ons heeft geholpen om geweldige feedback van dineergasten te laten zien. We kunnen een beoordeling kiezen die ons aanbod aan gerechten en onze service echt weerspiegelt."

Tripadvisor-advertenties vormen een geweldige aanvulling op hun vermelding, waardoor Miramar dineergasten van over de hele wereld kan aantrekken. "Tripadvisor-advertenties hebben ervoor gezorgd dat we een prominente positie bekleden", bevestigt Solé. "Dankzij de advertenties hebben we gasten op nieuwe markten bereikt die ons restaurant eerst wellicht nooit hadden gevonden", zegt Solé.

De resultaten

"Deze twee tools waarmee we onze online marketing hebben verbeterd, hebben gezorgd voor een toename in het aantal bezoekers en dat is voor ons het belangrijkste voordeel."...

Een gids voor het aanmaken van uw Storyboard, frame per frame

Een gids voor het aanmaken van uw Storyboard, frame per frame Storyboard is beschikbaar voor abonnees van Tripadvisor Premium en geeft u de kans om een zo goed mogelijke eerste indruk op potentiële dineergasten te maken.

Als u nieuwe dineergasten wilt aantrekken, is het belangrijk om een goede eerste indruk te maken voor uw vermelding. We hebben het voor abonnees van Tripadvisor Premium eenvoudig gemaakt om de aandacht van potentiële dineergasten te trekken en hun interesse in uw advertentie meteen te wekken. Met Storyboard kunt u een statische afbeelding vervangen door een opvallende video bovenaan uw profiel.

U kunt bij Storyboard tot 10 frames kiezen die foto's, beoordelingen en tags bevatten die uw restaurant van zijn beste kant laten zien. Maar hoe kiest u welke onderdelen u in uw Storyboard wilt weergeven? We gaan u dit frame per frame uitleggen aan de hand van onze gratis downloadbare gids.

Voordat u uw Storyboard aanmaakt ...

Definieer uw beste kenmerken

Uw Storyboard is het meest prominente onderdeel van uw profiel, dus zorg ervoor dat u deze in uw voordeel gebruikt om de aandacht te trekken door na te denken over de reden waarom dineergasten naar uw restaurant komen. Richt u tijdens het aanmaken van uw Storyboard op uw algehele cuisine en sfeer. Potentiële dineergasten moeten het gevoel krijgen dat ze een voorproefje zien van wat het is om in uw restaurant te eten, dus laat uw beste gerechten, uw eetkamer en andere sfeervolle elementen zien die uw restaurant speciaal maken.

Neem foto's van uw restaurant van hoge kwaliteit

Uw foto's zijn de kern van uw Storyboard. Voordat u begint, is het daarom aan te reden dat u professionele, kwalitatieve Managementfoto's heeft geüpload en door uw reizigersfoto's heeft gebladerd. U heeft minimaal 10 verschillende foto's nodig om het meeste uit de Storyboard-functie te halen.

Als u nieuwe foto's wilt uploaden, kiest u 'Foto's' onder het tabblad 'Vermelding beheren' in uw Management Center. Hieronder volgen tips voor foto's van de beste kwaliteit op Tripadvisor:

  • Upload foto's die ten minste 1024 pixels breed en 450 pixels hoog zijn
  • Neem goedbelichte foto's van uw restaurant en cuisines
  • Ga verder dan de mise-en-place en neem foto's van de sfeer, inrichting en omgeving
  • Kies een liggend (breder dan hoog) fotoformaat in plaats van een staand (hoger dan breed) formaat voor de beste resultaten in onze standaardweergave

Dit is niet alleen belangrijk voor uw Storyboard; het is een essentieel aspect van uw vermelding. Restaurants met minimaal één Managementfoto trekken 44% meer gasten aan dan gelegenheden zonder foto's en restaurants met 11 tot 20 foto's trekken twee keer zoveel aandacht van dineergasten als restaurants zonder foto's. Dit bleek uit een recent onderzoek.

Waar uw Storyboard wordt weergegeven

Zodra u klaar bent om te publiceren, klikt u op de oranje knop 'Nu publiceren'. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat uw Storyboard te zien is op de Tripadvisor-website. U vindt uw Storyboard op dezelfde plek waar uw hoofdfoto werd weergegeven, onder uw naam en boven de sectie 'Overzicht'. In plaats van een statische foto zien uw bezoekers een opvallende videomontage waarin uw beste foto's met citaten uit beoordelingen en tags worden gecombineerd.

...

Uw 3 beste redenen kiezen

Uw 3 beste redenen kiezen Met de 3 beste redenen, beschikbaar voor abonnees van Tripadvisor Premium, kunt u de punten benadrukken die uw restaurant speciaal maken.

U kunt als restauranteigenaar dineergasten het beste vertellen waarmee uw restaurant zich onderscheidt. We hebben het voor abonnees van Tripadvisor Premium eenvoudig gemaakt om te laten zien waarom uw restaurant speciaal is en waarom een potentiële dineergast voor uw restaurant moet kiezen in plaats van voor een concurrent. U kunt aan de hand van de 3 beste redenen de beoordelingen en foto's die dineergasten al op uw vermelding plaatsen in een krachtige marketingtool omzetten. U kunt ook zelf uw redenen schrijven.

Maar hoe kiest u uw redenen?

Definieer uw merk

De eerste stap bij het kiezen van de 3 beste redenen is bepalen wat uw merk definieert. Uw merk omvat de identiteit van uw restaurant en de reden waarom iemand er zou gaan eten. Dit begint met uw concept. Een gastronomische boerderij is een compleet ander concept dan een foodtruck die Mexicaans-Koreaanse fusiongerechten serveert.

Denk daarna na over die extra 'wauwfactor' die u in uw restaurant opneemt. Stel vast door welke redenen dineergasten steeds weer terugkomen, of het nu uw voortreffelijke service, de snelle doorlooptijd van uw bestellingen of een uitgebreide wijnkaart is.

En tot slot: luister naar uw gasten. Kijk naar uw bestverkopende menu-items en blader door uw beoordelingen met vier en vijf bollen om te kijken of u patronen van gasten kunt ontdekken. Deze drie dingen vormen samen uw merk en dat zijn de punten die u wilt benadrukken in uw 3 beste redenen.

Kies uw inhoud

We raden aan om drie zeer verschillende aspecten van uw bedrijf te kiezen. Als u nog steeds niet zeker weet wat u moet kiezen, kunt u dit sjabloon volgen:

  • 1 beste reden over uw algehele cuisine of een specifiek gerecht waar u bekend om staat
  • 1 beste reden over de dineerervaring, zoals de service en sfeer
  • 1 beste reden over iets speciaals, zoals zitgelegenheid buiten, een seizoensmenu of livemuziek

Wanneer u klaar bent om uw 3 beste redenen te selecteren, kunt u het beste als eerste beginnen met uw inhoud, ook wel bekend als citaten uit beoordelingen. Ga naar 'Selecteer de 3 beste redenen' onder het tabblad 'Vermelding beheren' om ze te selecteren. Kies van hieruit 'Inhoud bewerken'. U kunt dan door al uw eerdere beoordelingen van het afgelopen jaar bladeren. Houd er rekening mee dat uw citaten uit beoordelingen afkomstig moeten zijn van beoordelingen die minder dan een jaar oud zijn. Haal uw citaat uit een relatief recente beoordeling en zorg dat u regelmatig uw 3 beste redenen bijwerkt met nieuwe citaten uit beoordelingen die een voorbeeld geven van uw merk.

Zoek naar bepaalde zoekwoorden in het zoekvak of blader door uw beoordelingen om te zien of er iets in het oog springt. U kunt tot 70 tekens in elk citaat uit beoordelingen gebruiken, dus het is belangrijk dat u zoekt naar specifieke zinnen en woorden in die beoordelingen die de punten die u wilt benadrukken het beste weergeven.

Hoewel we aanraden om citaten uit beoordelingen te kiezen voor uw 3 beste redenen omdat deze zwaarder meetellen voor potentiële dineergasten, kunt u ook ervoor kiezen om uw eigen redenen te schrijven. Dit is ook een goede keuze als u een relatief nieuw restaurant heeft zonder veel beoordelingen. Als u echter deze optie kiest, moet u alle drie uw citaten schrijven. U kunt dan geen inhoud van beoordelaars combineren met uw eigen inhoud.

Kies uw foto's

Zodra u uw citaten uit beoordelingen heeft gekozen, kunt u uw foto kiezen door op 'Foto bewerken' te klikken. U kunt door uw Managementfoto's bladeren of een foto van een reiziger kiezen. Het is ongeacht welke foto's u kiest belangrijk dat u een foto kiest die overeenkomt met het onderwerp van de uitgelichte beoordeling. Bijvoorbeeld: als u een citaat uit beoordelingen heeft gekozen waarin uw fenomenale gegrilde kip wordt genoemd, dan kiest u een foto van dit gerecht.

Let op: u heeft ten minste drie foto's op uw vermelding nodig om de 3 beste redenen-functie te kunnen gebruiken. Als u geen bestaande foto kunt vinden die u wilt gebruiken, kunt u zelf foto's uploaden door 'Foto's' te selecteren onder het tabblad 'Vermelding beheren'.

Waar uw 3 beste redenen worden weergegeven

...

Veelgestelde vragen over Tripadvisor voor restaurants

Veelgestelde vragen over Tripadvisor voor restaurants We hebben een uitgebreide lijst opgesteld met alle veelgestelde vragen over Tripadvisor voor restaurants.

Waarom zou ik mijn Tripadvisor-vermelding claimen?

U kunt gratis uw Tripadvisor-vermelding claimen en u registreren als een vertegenwoordiger van uw restaurant. U krijgt dan toegang tot alle aspecten van uw Tripadvisor-pagina, zoals: bedrijfsgegevens bijwerken, foto's toevoegen, reageren op beoordelingen en meer. Claim uw vermelding door naar het Management Center van Tripadvisor te gaan. We kunnen vanwege veiligheidsredenen voor uw bedrijf vragen om een creditcard om uw identiteit te verifiëren. Dit is echter alleen voor verificatiedoeleinden; uw bedrijf claimen is altijd gratis. Voor de volledige instructies over registratie leest u onze gids

.

Hoe beheer ik mijn Tripadvisor-vermelding en maak ik deze aantrekkelijker voor bezoekers?

Zodra u zich heeft geregistreerd, kunt u alle aspecten van uw Tripadvisor-vermelding beheren in het Management Center. Het Management Center is beschikbaar voor pc's en via onze mobiele app. Download de nieuwste versie van de Tripadvisor-app voor iOS of Android en gebruik uw telefoon om op beoordelingen te reageren, vragen van potentiële dineergasten te beantwoorden en een groot deel van uw Tripadvisor Premium-functies te beheren. Meer informatie over het mobiele Management Center vindt u hier.

Lees onze volledige gids voor het optimaliseren van uw vermelding op Tripadvisor.

Hoe werk ik de gegevens van mijn restaurantvermelding bij?

U kunt alle vermeldingsgegevens van uw bedrijf bijwerken in het Management Center. Ga naar het menu Profiel bovenaan de pagina en klik op Vermelding beheren om naar deze pagina te gaan. Hier kunt u de gegevens van uw bedrijf bijwerken, waaronder: algemene informatie, zoals uw naam, contactgegevens, locatie, openingstijden, soort keuken, prijzen en meer.

...

Storyboard: vertel uw verhaal op uw manier

Storyboard: vertel uw verhaal op uw manier Combineer uw beste foto's en beoordelingen in een promotionele preview die gasten interessant vinden.

Elke maand bezoeken meer dan 455 miljoen personen Tripadvisor om hun perfecte reis te plannen en te boeken.1 Van het vinden van de beste accommodaties tot het ontdekken van lokale restaurants wanneer ze daar aankomen: reizigers gebruiken Tripadvisor tijdens alle fasen van het plannen van hun reis.

U beschikt als abonnee van Tripadvisor Premium voor restaurants over een pakket aan marketingtools die u helpen een geweldige eerste indruk te maken op potentiële gasten. Storyboard is er hier een van en transformeert uw statische foto’s en beoordelingen in een kwalitatief hoogwaardig promotioneel voorproefje van uw gelegenheid. Onze Storyboard-builder is eenvoudig te gebruiken en helpt u op weg. U hoeft alleen uw beste foto's, citaten uit beoordelingen en tags te kiezen. Wij doen de rest.

Zorg dat meer gasten voor u kiezen door uw verhaal te vertellen en uzelf een voorsprong te geven op de concurrentie. Klaar om aan de slag te gaan?

Uw Storyboard instellen

Als u uw Storyboard wilt publiceren, moet u een actief Tripadvisor-abonnement hebben. Meld u hier aan voor Tripadvisor Premium voor restaurants: www.tripadvisor.nl/Premium.

Aan de slag

Zodra u bent aangemeld, logt u in op uw Management Center op www.tripadvisor.nl/Owners. Selecteer vervolgens uw bedrijf in het uitklapmenu. Klik onder het menu 'Vermelding beheren' op 'Storyboard aanmaken'.

Een Storyboard maken is eenvoudig! Elk Storyboard bestaat uit tien frames die u kunt vullen met foto's, citaten uit beoordelingen of tags van uw pagina. Navigeer tussen frames om ze te configureren. Wij geven u zelfs inhoudelijke suggesties. Zodra u klaar bent met het bewerken van een frame, klikt u op 'Volgende' en worden uw wijzigingen automatisch opgeslagen. Klik hier voor een gids die het frame voor frame uitlegt.

Foto's selecteren

Als u een foto in het frame wilt selecteren of wijzigen, klikt u op 'Foto bijwerken'. Er verschijnt een fotogalerij onder de foto. Gebruik deze galerij om de foto die u wilt gebruiken te selecteren. Als u geen geschikte foto kunt vinden, kunt u altijd extra foto's toevoegen via de tool 'Foto's beheren' aan de linkerkant.

Citaten uit een beoordeling selecteren

Nadat u uw foto heeft geselecteerd, kunt u een citaat uit een beoordeling kiezen. Een citaat uit een beoordeling is een kort stukje uit een reizigersbeoordeling van uw gelegenheid. Deze hoogtepunten worden automatisch gegenereerd op basis van een reeks algemene criteria. Als u een citaat wilt selecteren, klikt u op de knop 'Citaat uit beoordeling bijwerken' en kiest u er een uit de galerij. Eenmaal geselecteerd, ziet u een voorbeeld in het frame erboven.

Tags selecteren

Tags zijn beknopte trefwoorden die herhaaldelijk worden weergegeven in de beoordelingen van verschillende (dineer)gasten. Kies tags die de nadruk leggen op de reden waarom gasten dol zijn op uw bedrijf. Klik op de knop 'Tag bijwerken' om een tag te selecteren en kies er een uit de lijst met tags eronder. Eenmaal geselecteerd, ziet u een voorbeeld in het frame erboven.

Citaten uit beoordelingen en tags toevoegen in meerdere talen

Als uw bedrijf beoordelingen in meerdere talen heeft, kunt u het uitklapmenu gebruiken om te zien welke talen beschikbaar zijn. Zodra u een taal selecteert, worden alle citaten of tags weergegeven die beschikbaar zijn in die taal. Vergeet niet om opties te kiezen voor elk van deze talen, voor elk frame, anders is uw Storyboard niet compleet en niet zichtbaar in die taal. De voltooiingsstatus van elk Storyboard wordt aangegeven met kleuren:

  • Aan talen in het zwart is nog niet begonnen.
  • Talen in het groen geven aan dat alle citaten of tags voor die taal zijn geselecteerd.
  • Talen in het oranje zijn geselecteerd in een eerder frame, maar ontbreken in het huidige frame.

Opmerking: bij restaurants zien gebruikers in plaats daarvan een Storyboard in een andere voltooide taal.

Uw Storyboard publiceren

Het laatste frame is waar u de mogelijkheid heeft om uw voltooide Storyboard te publiceren. U ziet hier ook welke talen compleet zijn, evenals met welke talen u bent begonnen, maar niet heeft afgerond. Als u wilt zien welke frames niet compleet zijn, zoekt u oranje punten in de instelcarrousel en werkt u waar nodig de frames bij met aanvullende selecties.

Zodra u klaar bent met alle frames en alles gereed is voor publicatie, klikt u op 'Nu publiceren'. Alleen voltooide talen worden gepubliceerd, alle andere onvolledige talen worden als concept opgeslagen totdat ze compleet zijn. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat uw wijzigingen te zien zijn in uw live-Storyboard. Als u nog niet klaar bent om uw Storyboard te publiceren, kunt u altijd stoppen en terugkomen om deze later te publiceren. Alle wijzigingen worden opgeslagen in de Storyboard-bewerker.


  • 1. Tripadvisor-logbestanden, gemiddeld aantal unieke bezoekers per maand, 3e kwartaal 2017
Laatst bijgewerkt: 26 december 2017

Vertel iedereen waarom u populair bent onder dineergasten met de 3 beste redenen om hier te eten

Vertel iedereen waarom u populair bent onder dineergasten met de 3 beste redenen om hier te eten

Gebruik de functie 3 beste redenen om hier te eten en overtuig potentiële gasten om voor uw restaurant te kiezen.

Tripadvisor Premium-abonnees hebben toegang tot krachtige functies waarmee ze hun bedrijf kunnen promoten en Tripadvisor-bezoekers kunnen omzetten in gasten. De 3 beste redenen om hier te eten is een functie van Tripadvisor Premium die gebruikmaakt van citaten uit beoordelingen en foto's, waardoor potentiële gasten voor u kiezen. Deze functie is gemaakt op basis van feedback van restauranthouders en creëert een exclusieve sectie in uw vermelding, waar u gasten kunt laten zien wat uw bedrijf speciaal maakt.

Wanneer u deze functie combineert met Storyboard en Favoriete beoordeling, kunt u aan de hand van de 3 beste redenen om hier te eten elk deel van uw Tripadvisor-vermelding optimaliseren en uw restaurant van zijn beste kant laten zien.

De 3 beste redenen om hier te eten toevoegen

1. Voer een upgrade naar Tripadvisor Premium uit

Als u de 3 beste redenen en andere Premium-functies wilt activeren, werkt u uw vermelding bij via www.tripadvisor.nl/Premium.

2. Meld u aan bij het Management Center

Ga naar tripadvisor.nl/Owners op desktop of mobiel en selecteer uw restaurant in de lijst. Kies vervolgens 'Selecteer de 3 beste redenen' onder het tabblad 'Vermelding beheren'. Klik daarna op de oranje knop 'Aan de slag' om te beginnen.

3. Selecteer uw citaten uit beoordelingen

Kies het citaat uit beoordelingen dat u wilt tonen door op 'Beoordelingscitaat bewerken' bovenaan de pagina te klikken. Blader door de lijst met beoordelingen en kies er een waarmee u kunt laten zien wat u uniek maakt. U kunt de lijst verfijnen door een van de beoordelingentags te selecteren of te zoeken naar een specifieke term die u wilt uitlichten. Voor meer ideeën over hoe u uw 3 beste redenen kunt kiezen, bekijkt u deze gids.

Zodra u de perfecte beoordeling heeft gevonden, klikt u op de groene cirkel aan de rechterkant en kunt u een uitgelicht voorbeeld van uw citaat zien. Laat het zoals het is of pas de lengte aan door te klikken op 'Bewerken' en tekst links of rechts ervan te selecteren. Zorg ervoor dat de volledige uitgelichte tekst uit 70 tekens of minder bestaat. Klik op 'Verzenden' om uw wijzigingen op te slaan.

4. Voeg een titel toe voor uw beoordelingscitaat

Voeg vervolgens een titel toe in het witte vakje onderaan de pagina. Houd uw titel kort (30 tekens of minder) en zorg ervoor dat deze een overzicht biedt van het volledige beoordelingscitaat eronder.

5. Selecteer een foto

Toon een foto naast elk beoordelingscitaat door op 'Foto bewerken' te klikken en een afbeelding uit de galerij of management- en reizigersfoto's te kiezen. Kies een foto die overeenkomt met de reden waarom u deze kiest. Als uw beoordelingscitaat bijvoorbeeld de nadruk legt op oesters voor de helft van de prijs, moet de foto die u selecteert ook oesters bevatten. Klik op 'Verzenden' om uw wijzigingen op te slaan en een voorbeeld van deze reden te bekijken.

6. Maak extra redenen aan 

Herhaal stap 2 tot 4 voor uw resterende 3 beste redenen.

7. En publiceren maar! 

Als u tevreden bent met alle drie selecties, klikt u op 'Publicatievoorbeeld'. Hier worden de 3 beste redenen om hier te eten weergegeven zoals bezoekers ze op uw pagina zien. U kunt de redenen zo vaak bewerken als u wilt en het voorbeeld van uw wijzigingen bekijken tot u tevreden bent. Wanneer u klaar bent om te publiceren, klikt u op 'Publiceren'.

Tips voor de 3 beste redenen om hier te eten

  • Vraag citaten uit beoordelingen van voormalige dineergasten: Tripadvisor-bezoekers willen graag weten wat gebruikers zoals zij te zeggen hebben.
  • Als u liever uw eigen op maat gemaakte beschrijving toevoegt, kunt u dit doen door te klikken op 'Maak uw eigen beschrijving' en uw tekst in te voeren van minder dan 70 tekens. Als u ervoor kiest om dit te doen, dan moet u een beschrijving voor alle drie de redenen schrijven. U kunt niet een aantal gebruikersbeoordelingen met een aantal op maat gemaakte beschrijvingen combineren.
  • Benadruk drie verschillende aspecten van uw bedrijf. Bijvoorbeeld: zet uw sfeer, drankspecialiteiten en populairste gerecht in de spotlights in plaats van slechts drie gerechten op uw menukaart.
  • Voeg uw 3 beste redenen in andere talen toe door middel van het taaluitklapmenu aan de rechterkant. Selecteer de taal die u wilt toevoegen en volg de hierboven beschreven stappen. 
  • Als u geen tijd heeft om alle drie de redenen te voltooien, kunt u uw wijzigingen op elk moment opslaan door te klikken op 'Opslaan als concept'.

Voor meer tips voor uw 3 beste redenen bekijkt u deze gids.

Nog geen Tripadvisor Premium-abonnee? Bekijk meer informatie over hoe u uw Tripadvisor-vermelding kunt optimaliseren en upgraden via Tripadvisor.nl/Premium.

Bent u al abonnee? De 3 beste redenen om hier te eten is nu beschikbaar voor u in het Management Center. Voeg deze vandaag nog toe aan uw vermelding! 

Laatst bijgewerkt: 7 oktober 2018

Aan de slag met Tripadvisor Premium voor restaurants

Pin It on Pinterest