Laat uw bedrijf groeien

Alles wat u nodig heeft om met TripAdvisor-producten en -hulpmiddelen meer gasten te genereren.

Harness the Power of TripAdvisor to Attract More Diners [Webinar]

Harness the Power of TripAdvisor to Attract More Diners [Webinar] Watch this webinar to learn how to make the most out of your TripAdvisor listing. Learn how to use TripAdvisor to expand your reach and drive more trafficWith over 4.9 million restaurants listed on...

Aan de slag met TripAdvisor-restaurants

Aan de slag met TripAdvisor-restaurants Voor het eerst op TripAdvisor? In deze introductiegids wordt stapsgewijs uitgelegd wat u moet weten om binnen no-time aan de slag te gaan....

Zet uitstekende beoordelingen om in magische marketing voor uw restaurant

Zet uitstekende beoordelingen om in magische marketing voor uw restaurant Zet uw beoordelingen om in marketing voor uw bedrijf met deze creatieve marketingideeën van echte restaurants van over de hele wereld.

Haal meer uit uw beoordelingen

Uw harde werk en geweldige gerechten hebben u welverdiende positieve beoordelingen opgeleverd. Nu is het tijd om deze lovende woorden in uw voordeel te gebruiken door ze in het marketingmateriaal van uw restaurant te gebruiken.

Door TripAdvisor-beoordelingen te tonen, geeft u uw marketing een gevoel van geloofwaardigheid. Het is een concept dat psychologen ‘sociaal bewijs’ noemen, wat in wezen betekent dat mensen kijken wat anderen doen voordat ze een beslissing nemen.

Het feit dat positieve beoordelingen van TripAdvisor ertoe leiden dat uw restaurant goede zaken doet, is een bewijs van de kracht van sociaal bewijs. De impact van deze beoordelingen hoeft echter niet beperkt te blijven tot zoekers op TripAdvisor. We hebben een aantal creatieve manieren samengesteld waarop u uw beoordelingen kunt integreren in uw online en offline restaurantmarketing om zo potentiële dineergasten beter over te halen om voor uw restaurant te kiezen.

Bestaande marketingideeën voor restaurants

Gebruik uw restaurantconcept in uw voordeel. Dit is de plek waar u eigenzinnig, creatief en echt uzelf kunt zijn, omdat het uw eigen plek is. Overweeg uw vaste borden, aan de weg grenzende vastgoed of deuren en ramen in te zetten om voorbijgangers aan te trekken. Bovendien kunt u hier eenvoudig en gratis materiaal met het TripAdvisor-merk voor uw restaurant aanvragen.

Hang uw beoordelingen op in uw restaurant

Trek de aandacht door een flyer met een selectie van uw beoordelingen op het raam te plakken naast uw menu en laat de beoordelingen het verhaal vertellen. Of maak van een aantal van uw favoriete citaten uit recente beoordelingen een muurschildering op uw patio of in uw wachtruimte, zoals deze Londense pub gedaan heeft.

Maak grappen over uw beoordelingen

Heeft u een slechte beoordeling ontvangen? Gebruik uw gevoel voor humor in uw voordeel en streef naar een paar lachsalvo's. Deze benadering kan zelfs viraal gaan, zoals bij dit Ierse café dat adverteerde met de "vreselijkste salade die één vrouw op TripAdvisor ooit gegeten heeft".

Stimuleer online interesse met creatieve uitingen

...

Een gids voor Travellers' Choice voor restaurants

Een gids voor Travellers' Choice voor restaurants Een Travellers' Choice Award is de meest eervolle onderscheiding die de TripAdvisor-community kan toekennen aan een restaurant. Dit moet u hierover weten ...

Over Travellers' Choice Awards voor restaurants

Winnaars van de Travellers’ Choice Awards van TripAdvisor worden gekozen op basis van miljoenen waardevolle beoordelingen en meningen op TripAdvisor van reizigers over de hele wereld. In aanmerking komende restaurants kunnen in drie categorieën worden verdeeld:

  • Luxerestaurants: chique ondernemingen voor speciale gelegenheden
  • Alledaags dineren: geweldige maaltijden voor elke gelegenheid zonder diep in de buidel te tasten
  • Fastcasual: snelle maaltijden van goede kwaliteit met een goede prijs-kwaliteitverhouding, maar zonder bedienend personeel of tafelservice

TripAdvisor bepaalt Travellers' Choice Award-winnaars door beoordelingen te bekijken van restaurants van over de hele wereld, verzameld gedurende een periode van 12 maanden. Deze awardwinnaars bieden reizigers consistent een bijzondere dineerervaring, uitstekende service en kwaliteit, ongeacht de categorie of prijs.

U kunt hier een volledige lijst van winnaars van dit jaar bekijken.

Travellers' Choice vs. het Certificaat van uitmuntendheid

TripAdvisor heeft twee belangrijke erkenningprogramma's: Travellers' Choice en het Certificaat van uitmuntendheid. Er worden bij beide programma's restaurants erkend die ervaringen van hoge kwaliteit bieden aan hun dineergasten.

Bij de Travellers' Choice Awards worden de beste restaurants van specifieke categorieën geïdentificeerd en geclassificeerd, zoals Luxerestaurants en Alledaags dineren, terwijl er bij het Certificaat van uitmuntendheid alle bedrijven worden erkend die een bepaald niveau van uitmuntendheid hebben bereikt, zoals beoordeeld door dineergasten op TripAdvisor.

Bekijk hier meer informatie over het Certificaat van uitmuntendheid.

Uw awards promoten

Travellers' choice-winnaars ontvangen een winnaarsbadge op hun restaurantvermelding en kunnen een plaquette aanvragen die ze in hun restaurant kunnen tonen. Voor tips over het promoten van een TripAdvisor-award klikt u hier.

...

De reden dat dit restaurant in Yorkshire de Travellers' Choice Awards van 2017 heeft gewonnen

De reden dat dit restaurant in Yorkshire de Travellers' Choice Awards van 2017 heeft gewonnen De Black Swan in Oldstead is het eerste Britse restaurant dat bovenaan de TripAdvisor Travellers' Choice-lijst stond voor restaurants uit de hele wereld. Wat komt er allemaal kijken bij het runnen van een Travellers' Choice-winnend restaurant?

Welkom bij de Black Swan in Oldstead

De Black Swan in Oldstead bevindt zich in een kleine stenen cottage aan een straatje met veel bomen in Yorkshire, Engeland.Bij dit met Michelinsterren bekroonde restaurant worden traditionele Yorkshire-gerechten geserveerd met een vleugje creativiteit en excentriciteit, en het draait hier allemaal om de ouderwetse gastvrijheid. Ze behandelen iedereen als familie.

"We zijn een familiebedrijf en ik denk dat onze gasten onze vriendelijke en gastvrije aanpak echt kunnen waarderen", zegt Banks. "Ons doel is om de beste en interessantste gerechten te serveren, maar met een ontspannen en vriendelijke sfeer voor iedereen."

Een passie voor lokale ingrediënten

Bij de Black Swan zijn de gerechten de ster van de show. "Onze focus ligt op het serveren van geweldig eten dat is bereid met lokale ingrediënten", zegt Banks. "We produceren op onze eigen boerderij veel groenten en fruit die we gebruiken in het restaurant. Deze producten bepalen hoe ons regelmatig wisselende proefmenu eruitziet."

Maar geweldige ingrediënten zijn slechts de basis. "Het creatieve proces van een nieuw gerecht toevoegen is erg gezamenlijk. Ideeën kunnen van overal komen en vervolgens werken we samen als een team om die ideeën om te zetten in het best mogelijke gerecht."

Gastvrijheid draait allemaal om het personeel

Maar de dineerervaring bij de Black Swan gaat verder dan eten alleen. Het is de gastvrijheid die telt. Als het gaat om leveren van buitengewone consistentie het hele jaar door, is Banks duidelijk. "We hebben een geweldig team, maar consistentie is afhankelijk van ieders passie. Zo vaak worden banen in de horeca beschouwd als een tussenstop, maar iedereen die bij de Black Swan werkt is professioneel, gedreven en neemt zijn carrière in de horeca serieus. Dat maakt het verschil."

Voor Banks is een deel van het personeel ook familie. "Een familiebedrijf runnen is fantastisch", zegt hij. "Je wordt ondersteund door de andere familieleden en dat kan de druk van de dagelijkse verantwoordelijkheden aanzienlijk verlagen."

Geweldige ervaringen genereren geweldige beoordelingen

Als restaurants een Travellers' Choice Award willen winnen, de hoogste eer die TripAdvisor kan toekennen, dan moeten ze gedurende een jaar constant uitstekende beoordelingen en waarderingen van echte dineergasten ontvangen. Voor Banks zorgt zijn aandacht voor een geweldige dineerervaring voor de virtueuze cirkel van meer en betere beoordelingen, die de bekendheid van hun restaurant vergroot. Banks: "Gasten zijn het belangrijkste onderdeel van een bedrijf en zonder twijfel de beste pr die u ooit kunt hebben."

...

Veelgestelde vragen over het Certificaat van uitmuntendheid

Veelgestelde vragen over het Certificaat van uitmuntendheid Kom meer te weten over het Certificaat van uitmuntendheid aan de hand van deze veelgestelde vragen van accommodaties (hotels, B&B's/pensions en bijzondere accommodaties), restaurants en eigenaren van ervaringen. We hebben een aparte pagina over het Certificaat van uitmuntendheid voor vakantiewoningen. Meer informatie vindt u hier. Wat is het Certificaat van uitmuntendheid? Met het Certificaat van uitmuntendheid worden sinds 2011 horecabedrijven in het zonnetje gezet die consistent geweldige service over de hele wereld bieden. Deze onderscheiding wordt uitgereikt aan ongeveer 10% van het totaalaantal bedrijven op TripAdvisor die consistent geweldige beoordelingen in het afgelopen jaar hebben ontvangen. Er is geen aanmeldproces voor het Certificaat van uitmuntendheid en u kunt de prestatie mettertijd verdienen. Wie komen er in aanmerking voor het ontvangen van een Certificaat van uitmuntendheid? Accommodaties (hotels, B&B's/pensions en bijzondere accommodaties), attracties, restaurants en vakantiewoningen overal ter wereld komen in aanmerking voor een Certificaat van uitmuntendheid. Hoe worden de ontvangers van het Certificaat van uitmuntendheid gekozen?...

Uw TripAdvisor-waardering en meest recente beoordelingen tonen op uw website

Uw TripAdvisor-waardering en meest recente beoordelingen tonen op uw website

Uit onderzoek is gebleken dat reizigers graag feedback van andere reizigers willen lezen voordat ze besluiten een reis te boeken. Dat is een van de redenen waarom wereldwijd vele bedrijven over de hele wereld ervoor kiezen om de gratis TripAdvisor-widgets aan hun websites toe te voegen.

Wat is een TripAdvisor-widget?

Een widget is een klein stukje code dat geleverd wordt door TripAdvisor en geïnstalleerd kan worden op elke op HTML gebaseerde webpagina. Deze voegt inhoud van TripAdvisor toe, zoals recente beoordelingen of de algemene waardering van uw website en werkt de inhoud automatisch bij.Andere widgets moedigen reizigers aan om beoordelingen te schrijven of linken naar uw vermelding op TripAdvisor.

Er zijn twee typen widgets beschikbaar die u gratis via TripAdvisor kunt installeren: widgets voor bedrijven en widgets voor bestemmingen. Ga naar uw Widgetcentrum om te zien welke inhoud voor u gratis is.

Widgets voor bedrijven

  • Awards en aanbevelingen: heeft uw bedrijf onlangs geweldige beoordelingen ontvangen of heeft u erkenning van TripAdvisor verdiend? Deze widgets helpen u het goede nieuws te verspreiden
  • Beoordelingen weergeven: laat uw waarderingen, fragmentjes uit beoordelingen en nog veel meer zien!
  • Beoordelingen verzamelen: ontvang meer beoordelingen met een snelle link voor bezoekers om een beoordeling op TripAdvisor te schrijven of moedig bezoekers aan een beoordeling te schrijven zonder uw website te verlaten

Widgets voor bestemmingen

  • Socialmediaknop: voeg deze knop toe naast uw Facebook- en Twitter-pictogrammen, zodat bezoekers met één klik uw beoordelingen kunnen lezen
  • Lees beoordelingen: leid bezoekers met één klik naar beoordelingen, foto's en meer over uw bestemming

Hoe kan ik een widget downloaden?

Ga naar www.tripadvisor.nl/Widgets en voer de naam van uw bedrijf of bestemming in. U bent slechts een paar kliks verwijderd van uw gepersonaliseerde widgets! 

Probleemoplossing

Als uw widget niet functioneert, kunt u de onderstaande tips voor probleemoplossing raadplegen:

  • Zorg ervoor dat u de code in de broncode van uw webpagina plakt en niet op de uiteindelijk weergegeven pagina.
  • Zorg ervoor dat de pagina waarop u de widget plaatst geldige HTML-code bevat.
  • Controleer alle codes om er zeker van te zijn dat de tags (<p>, <a>, etc.) gesloten zijn.
  • Zorg ervoor dat er geen regeleindes in de scriptcode zijn opgenomen.
  • Zorg ervoor dat de badge een <div>-tag bevat, gevolgd door een <script>-tag.
  • Zorg ervoor dat de script-tag een “&&lang=”-parameter heeft. Deze parameter kan corrupt raken en omgezet worden in een linkerhaakje.

Als u meer hulp nodig heeft, gaat u naar ons Helpcentrum. Om gepersonaliseerde widgets voor uw bedrijf te ontvangen, gaat u naar www.tripadvisor.nl/Widgets.

Laatst bijgewerkt: 14 december 2017

Hoe u een gedrukt Certificaat van uitmuntendheid kunt aanvragen

Hoe u een gedrukt Certificaat van uitmuntendheid kunt aanvragen

Gefeliciteerd met uw Certificaat van uitmuntendheid! Een gedrukt certificaat in uw bedrijf is een geweldige manier om uw prestatie te laten zien.

Wanneer moet ik een gedrukt certificaat aanvragen?

  • U heeft een Certificaat van uitmuntendheid 2016 ontvangen en nog geen gedrukt certificaat aangevraagd. 
  • U heeft in voorgaande jaren een Certificaat van uitmuntendheid ontvangen en heeft een nieuw certificaat nodig.
  • U wilt een exemplaar van uw certificaat in een andere taal ontvangen.

Hoe vraag ik een gedrukt certificaat aan?

  1. Log in op het Management Center
  2. Beweeg met uw muis over het menu Marketingtools bovenaan de pagina en selecteer Awards in het uitklapmenu.
  3. Klik op Uw badge ontvangen naast uw Certificaat van uitmuntendheid-widget.
  4. Klik op de link Certificaat tonen onderaan de pagina. 
  5. Vul het formulier Aanvraag voor Certificaat van uitmuntendheid in en klik op de knop Aanvraag verzenden

Volg de bovenstaande instructies en u krijgt binnen 8 weken uw Certificaat van uitmuntendheid per post toegestuurd. En als u toch in het Management Center bent, dan kunt u ook de Certificaat van uitmuntendheid-widget downloaden en toevoegen aan uw website. Hiermee kunt u uw erkenning online promoten tot u een gedrukte versie ontvangt.

Laatst bijgewerkt: 6 augustus 2014

Verzamel 70% meer beoordelingen met TripAdvisor WiFi Plus

Verzamel 70% meer beoordelingen met TripAdvisor WiFi PlusTripAdvisor WiFi Plus biedt uw restaurant een eenvoudige en krachtige marketing tool om in contact te komen met uw gasten.

Verbeter uw gastenervaring

Het aanbieden van wifi aan uw gasten is vanzelfsprekend, maar wat als het meer kan opleveren voor uw bedrijf? Bouw betere relaties op met uw gasten met een wifi-ervaring op maat. Verzamel e-mailadressen, stuur geautomatiseerde e-mailcampagnes, beoordelingsverzoeken en meer met TripAdvisor WiFi Plus.

Verzamel meer beoordelingen en stimuleer terugkerende bezoeken

Zo werkt het: met TripAdvisor WiFi Plus hebben dineergasten naadloos toegang tot uw gratis gastenwifi via een vooraf geconfigureerde aanmeldpagina van uw restaurant waar ze zich kunnen aanmelden met de inloggegevens van hun socialmedia-account of hun e-mailadres.

Zodra dineergasten inloggen, zet TripAdvisor WiFi Plus het gesprek met uw gasten voort door ze automatisch een herinnering te sturen om een TripAdvisor-beoordeling te plaatsen. Met deze eenvoudige herinnering kunt u tot 70% meer beoordelingen verzamelen.*

U heeft geen marketingervaring of kennis over coderen nodig. Met TripAdvisor WiFi Plus kunt u andere belangrijke geautomatiseerde marketingberichten via e-mail instellen om uw gasten een fijne verjaardag te wensen, kortingen of loyaliteitsbeloningen aan te bieden, 'we missen u'-e-mails te versturen en meer.

Krijg nuttige inzichten in uw gasten

Zodra dineergasten inloggen op de wifi, kunt u hun gedrag beter begrijpen met nuttige inzichten. U weet hoeveel nieuwe gasten u heeft, wie zich aanmeldt en meer. Hoe meer u weet, hoe beter de gastenervaring is die u in de toekomst kunt bieden.

...