Tips voor restaurantmarketing

We hebben onze meest recente tips samengesteld over restaurantmarketing, reputatiebeheer en hoe u het meeste uit uw vermelding op Tripadvisor halen.

Advies

De ultieme gids voor het reageren op restaurantbeoordelingen

De ultieme gids voor het reageren op restaurantbeoordelingenOf u nu één beoordeling of een paar honderd beoordelingen heeft: ze spelen een belangrijke rol bij uw bedrijf en uw classificatie op Tripadvisor. Download dit gratis e-book voor alle informatie die u over beoordelingen op Tripadvisor moet weten.

Kom alles te weten over reageren op restaurantbeoordelingen

Wist u dat beoordelingen een belangrijke rol spelen bij de restaurantkeuze van dineergasten? Of dat de reactie van een manager kan bepalen welk beeld een gast van een restaurant heeft? We hebben talloze eigenaren geïnterviewd en een aantal van onze favoriete tips en inspiratie uit de praktijk samengesteld voor positieve beoordelingen, negatieve beoordelingen en alles daartussenin.

Weten hoe u op beoordelingen reageert is een geweldige manier om vertrouwen, een goede verstandhouding en loyaliteit bij uw gasten op te bouwen. Het is ook een geweldige tool om uw gasten een beeld van uw gastvrijheid te geven.

In dit uitgebreide e-book laten bieden we u meer informatie over:

  • Effectief op beoordelingen reageren
  • Managementreacties schrijven die gasten laten zien dat u ze belangrijk vindt
  • Een sterke online reputatie opbouwen
Lees de bio.Laatst bijgewerkt: 6 maart 2020

Why Every Restaurant Should Manage Their Menu Online

Why Every Restaurant Should Manage Their Menu Online

Why Every Restaurant Should Manage Their Menu OnlineWhen a hungry customer is searching for a restaurant online, they’re looking for what they crave: “pizza,” “salad,” “Thai food” or whatever it is will satisfy their hunger.With their wallet in hand, they’re ready to...

4 tips om de tafels in uw restaurant het hele jaar door te vullen

4 tips om de tafels in uw restaurant het hele jaar door te vullen In een seizoensgebonden sector is het een uitdaging om de tafels in uw restaurant het hele jaar door te vullen. We hebben een aantal bewezen marketingtactieken samengesteld die u kunt gebruiken om de dip in het laagseizoen tegen te gaan.

De restaurantwereld is seizoensgebonden. Of u nu een zomerse eetgelegenheid aan zee of een bruisende après-skibar heeft, er zijn seizoenen wanneer u meer dan genoeg gasten heeft en momenten waarop dit niet het geval is.

Als u de tafels in uw restaurant het hele jaar door wilt vullen, dient u uw gelegenheid het hele jaar door te promoten.

Dat betekent dat u tijd moet besteden aan marketing in uw rustige én uw drukke seizoenen. Marketing kan soms als lage prioriteit gezien worden en naar de achtergrond verdwijnen. Als u er echter geen aandacht aan besteedt, kan het moeilijker worden om in een latere periode nieuwe gasten aan te trekken. U kunt uw marketinginspanningen vergelijken met een fietser die op een heuvel fietst. De fietser moet continue blijven trappen om de top te bereiken. Hij kan sneller of langzamer fietsen, maar als hij helemaal stopt dan kost het veel meer inspanning om weer op gang te komen.

Als u het hele jaar door in marketing investeert, kunt u een voorsprong op uw concurrenten opbouwen en kunnen dineergasten die uw omgeving nog niet kennen voor uw restaurant kiezen voor een toekomstig bezoek. Met een consistent promotieplan voor het hele jaar zorgt u dat de naamsbekendheid van uw restaurant steeds toeneemt.

Hier volgen een aantal marketingtactieken die u op ieder moment kunt gebruiken:

Het adverteren van uw restaurant

De beste manier om de vraag naar uw restaurant te verhogen is door het hele jaar door consistent te adverteren. Met name als uw restaurant in een seizoensgebonden locatie ligt, zoals in een skidorpje of in een stad aan zee, wilt u laten weten dat u ook in het laagseizoen bent geopend en wilt u opvallen tussen de concurrentie in drukke periodes.

Online advertenties zijn een bijzonder goed kanaal, omdat u er eenvoudig meer of minder tijd in kunt steken, net zoals het versnellen of vertragen van uw fietstempo op de heuvel. Meer of minder tijd erin steken betekent in dit geval experimenteren met verschillende doelgroepen en advertentiekanalen om te zien wat het beste werkt voor u.

Samenwerkingsverbanden binnen de gemeenschap

Het succes van uw restaurant is grotendeels afhankelijk van de locatie en van de gemeenschap die u serveert. Een andere manier om de tafels van uw restaurant het hele jaar door te vullen, is door middel van samenwerkingsverbanden met de leden van de gemeenschap (met name andere bedrijven in de buurt).

U kunt:

  • folders neerleggen bij de nabijgelegen wasserette, stomerij of andere lokale winkel;
  • conciërges van hotels of appartementencomplexen bij u in de buurt vragen of ze uw restaurant willen aanbevelen;
  • contact opnemen met kantoormanagers om catering- of bezorgmogelijkheden in te stellen bij lokale kantoren;
  • samenwerken met nabijgelegen universiteiten of hogescholen om stages of studentenkortingen aan te bieden;
  • uzelf promoten als een goededoelenpartner voor lokale non-profitorganisaties om uw bekendheid te vergroten;
  • deelnemen aan lokale versies van de restaurantweek of andere door de overheid gesponsorde campagnes;
  • uw ruimte gedurende de dag aanbieden als een samenwerkplek.

Organiseer een evenement of neem deel aan een pop-up

Een andere manier om uw tafels te vullen is een evenement organiseren of deelnemen aan een pop-uppproeverij op een andere locatie. Dit is een geweldige kans om uw creativiteit de vrije loop te laten. Houd hierbij wel uw gemiddelde gast in gedachten: als u een gezinsvriendelijk restaurant heeft, kunt u proberen een kindermaaltijd aan te bieden of een knutselevenement te organiseren. Als u een meer romantische eetgelegenheid heeft, kunt u nadenken over een wijnproeverij of een speciaal keuzemenu voor stelletjes.

U kunt ook het volgende proberen:

  • thema-evenementen voor specifieke feestdagen, zoals Moederdag of nieuwjaarsevenementen;
  • gasten een kijkje laten nemen in de keuken door kook- of bakworkshops aan te bieden;
  • wijn- of bierproeverijen;
  • experimenteren met een maaltijd die buiten uw normale aanbod valt, zoals een speciale brunch;
  • filmvertoningen, live-muziek of theateroptredens;
  • spelletjes, zoals een pubquiz of een pokertoernooi.

Als de evenementen goed gaan, kunt u uitbreiden met regelmatige evenementen, zoals zakelijke lunches, verjaardagsfeestjes of bruiloften die extra inkomsten voor uw bedrijf kunnen genereren.

...

De manier waarop dit café het beste personeel traint

De manier waarop dit café het beste personeel traintNeem de tijd om uw personeel te trainen en laat ze op meerdere manieren een steentje bijdragen aan uw bedrijf. Hieronder volgt hoe Starfish Café het beste personeel traint.

Het trainen van het beste personeel en het creëren van een restaurantcultuur waarin iedereen het meeste uit zichzelf kan halen, is niet alleen voordelig voor uw restaurant. Dit is ook goed voor uw omzet. Het gemiddelde personeelsverloop van Amerikaanse restaurants bedroeg 75% in 2018. Ook u loopt echte omzet mis. Uit een recent onderzoek van de School of Hotel Administration van Cornell University is gebleken dat het vertrekken en vervangen van werknemers in uursdienst kan leiden tot een verlies van $ 5.864. Een personeelsverloop van 75% leidt tot een jaarlijks verlies van $ 428.072!

Welkom bij Starfish Café in Mississippi

Ga naar de Amerikaanse staat Mississippi en misschien komt u langs Starfish Café, een van de bekende gastronomische juweeltjes van het zuiden. Dit kleine café met elf tafels is echter niet alleen geweldig vanwege het heerlijke eten. Het biedt ook een werktrainingsprogramma dat mensen met een zwaar verleden levens- en keukenvaardigheden leert voor een voorspoedige toekomst in de horeca.

Eigenaresse Diana Fillhart begon in de restaurantbranche te werken toen ze veertien jaar oud was en is nooit opgehouden. Toen ze Starfish Café opende, kon ze haar passie blijven volgen door haar opgedane kennis door te geven aan leerlingen.

De Starfish-methode

Ze zegt dat het ontwikkelen van inzicht in alle gebieden van restaurantactiviteiten een van de belangrijkste dingen is. Fillhart zegt: "We willen collega's van elkaar laten leren, zodat iedereen elkaar respecteert en begrijpt in openbare ruimten en in personeelsruimten." Zo leert het personeel hoe het hele restaurant samenwerkt, ongeacht de taak waar ze die dag mee bezig zijn.

Daarna gebruikt Fillhart beoordelingen om de nadruk te leggen op observatievaardigheden en proactieve gastvrijheid. Fillhart zegt: "Dit is een leermogelijkheid voor ons personeel om problemen vanuit het perspectief van de gast te bekijken en te ontdekken hoe we kunnen reageren op de feedback die de gast heeft gegeven. Zo leren ze dat ze problemen kunnen oplossen met een kritische houding en doen ze kennis op over bewustwording en responsiviteit."

Beoordelingen zijn een geweldige manier om feedback van gasten te krijgen en u kunt deze opmerkingen gebruiken om uw personeel te trainen en motiveren. Er zijn veel manieren om gasten aan te moedigen een beoordeling te schrijven, maar een van de meest effectieve opties is uw personeel trainen om gasten aan het einde van hun maaltijd om een beoordeling te vragen. Als u uw personeel dit aanleert, stimuleert u ze om contact te maken met hun gasten.

Volgens Fillhart is praktijkervaring het belangrijkste onderdeel van haar programma. "We gebruiken: Ontdek het. Doe het. Leer het", zegt Fillhart. "Als ze zien wat u wilt dat ze doen, en ze beginnen dat te doen, is de volgende stap ze een mogelijkheid bieden om het te leren. Als ze het kunnen leren, kennen ze het, zijn ze ermee vertrouwd en hebben ze het onder de knie."

Als u personeel aan het trainen bent, raadt Fillhart aan om het volgende te benadrukken: "Benader gasten altijd proactief, omdat ze gezien willen worden door u en het gevoel willen krijgen dat ze waardevol zijn." Ze raadt eigenaren aan te beschikken over processen waarmee personeel succesvol kan worden: "Op die manier weet u dat ze succesvol kunnen worden, zodat u ook succesvol kunt worden."

Laatst bijgewerkt: 16 augustus 2019

Een marketingplan voor een restaurant maken

Een marketingplan voor een restaurant maken Ontdek hoe u in een mum van tijd een marketingplan voor uw restaurant kunt maken met onze tips.

Waarom heeft u een marketingplan nodig voor uw restaurant?

71% van de ondervraagde restauranteigenaren vertelde ons dat ze meer willen doen om hun bedrijven te promoten, waarvan meer dan de helft zei minder dan 10% van hun tijd aan marketing te besteden.

Tijd besteed aan marketing per land

Maar er is goed nieuws. U kunt veel doen om uw bedrijf te promoten zonder er heel veel tijd aan te besteden. Niemand opent een restaurant omdat hij dol is op marketing. Maar u kunt met een marketingplan voor uw restaurant uw energie steken in de dingen die de meeste winst opleveren om meer dineergasten naar uw restaurant te leiden, uw merk uit te dragen en de aandacht te trekken, waarnaast u genoeg tijd overhoudt om de rest van uw bedrijf te beheren.

Stap één: ken uw dineergasten

De eerste stap naar een goed marketingplan is uw dineergasten kennen.U heeft hier waarschijnlijk al een goed beeld van op basis van uw originele bedrijfsconcept. Controleer of uw gevoel klopt aan de hand van een aantal belangrijke gegevenspunten:

  • Bekijk uw reserveringen grondig om een indruk te krijgen van de gemiddelde tafelgrootte. Dit helpt u om erachter te komen of een typische dineergast deel uitmaakt van een grote groep, een date heeft of alleen is.
  • Praat met de chef-kok en uw barman om te ontdekken wat uw populairste gerechten, drankjes en smaaktrends zijn. Kiezen uw dineergasten voor avontuurlijke ingrediënten of de beproefde klassiekers?
  • Doe vervolgens een lichtelijk ouderwetse observatie. Welk type gasten zijn uw dineergasten? Hoe kleden ze zich? Wat doen ze? Hoe praten ze? Als u geen vaste gasten heeft, raden we aan om eens naar binnen te lopen en de sfeer in de ruimte te ervaren. Ga een gesprek aan met mensen bij de bar. Als u uw dineergasten leert kennen, kunt u erachter komen hoe u nieuwe dineergasten aantrekt en wat goed bij hen past.

...

Zet uitstekende beoordelingen om in magische marketing voor uw restaurant

Zet uitstekende beoordelingen om in magische marketing voor uw restaurant Zet uw beoordelingen om in marketing voor uw bedrijf met deze creatieve marketingideeën van echte restaurants van over de hele wereld.

Haal meer uit uw beoordelingen

Uw harde werk en geweldige gerechten hebben u welverdiende positieve beoordelingen opgeleverd. Nu is het tijd om deze lovende woorden in uw voordeel te gebruiken door ze in het marketingmateriaal van uw restaurant te gebruiken.

Door Tripadvisor-beoordelingen te tonen, geeft u uw marketing een gevoel van geloofwaardigheid. Het is een concept dat psychologen ‘sociaal bewijs’ noemen, wat in wezen betekent dat mensen kijken wat anderen doen voordat ze een beslissing nemen.

Het feit dat positieve beoordelingen van Tripadvisor ertoe leiden dat uw restaurant goede zaken doet, is een bewijs van de kracht van sociaal bewijs. De impact van deze beoordelingen hoeft echter niet beperkt te blijven tot zoekers op Tripadvisor. We hebben een aantal creatieve manieren samengesteld waarop u uw beoordelingen kunt integreren in uw online en offline restaurantmarketing om zo potentiële dineergasten beter over te halen om voor uw restaurant te kiezen.

Bestaande marketingideeën voor restaurants

Gebruik uw restaurantconcept in uw voordeel. Dit is de plek waar u eigenzinnig, creatief en echt uzelf kunt zijn, omdat het uw eigen plek is. Overweeg uw vaste borden, aan de weg grenzende vastgoed of deuren en ramen in te zetten om voorbijgangers aan te trekken. Bovendien kunt u hier eenvoudig en gratis materiaal met het Tripadvisor-merk voor uw restaurant aanvragen.

Hang uw beoordelingen op in uw restaurant

Trek de aandacht door een flyer met een selectie van uw beoordelingen op het raam te plakken naast uw menu en laat de beoordelingen het verhaal vertellen. Of maak van een aantal van uw favoriete citaten uit recente beoordelingen een muurschildering op uw patio of in uw wachtruimte, zoals deze Londense pub gedaan heeft.

Maak grappen over uw beoordelingen

Heeft u een slechte beoordeling ontvangen? Gebruik uw gevoel voor humor in uw voordeel en streef naar een paar lachsalvo's. Deze benadering kan zelfs viraal gaan, zoals bij dit Ierse café dat adverteerde met de "vreselijkste salade die één vrouw op Tripadvisor ooit gegeten heeft".

Stimuleer online interesse met creatieve uitingen

...

Neem deze stap om te beginnen met het opbouwen van uw restaurantmerk

Neem deze stap om te beginnen met het opbouwen van uw restaurantmerk Wat is een merk? Het is het gevoel dat uw bedrijf oproept. Neem deze stap om erachter te komen wat u al doet en dit zodanig kunt laten zien dat u uw restaurant consistent kunt promoten.

Begin met het Waarom

Als u uw restaurant wilt promoten, is het belangrijk om na te denken waarom u dat wilt doen. Waarom zou iemand naar uw gelegenheid komen nu er meer restaurants dan ooit zijn om uit te kiezen? Dit is het begin van het definiëren van uw merk.

Uw merk omvat uw gehele restaurantervaring. Dit is niet alleen uw cuisine, maar ook uw gastvrijheid, service, speciale evenementen, inrichting van het eetgedeelte en alles daartussenin. Uw merk laat zien wat u al doet en uw restaurant speciaal maakt.

Om het Waarom in woorden om te zetten, kunt u eerst nadenken over de reis van een typische dineergast en hoe uw huidige dineergasten naar uw restaurant komen.

De reis van een typische dineergast

De manier waarop dineergasten kiezen

De manier waarop dineergasten voor een bepaald restaurant kiezen, is allereerst afhankelijk van de reden waarom ze uit eten gaan en of ze alleen gaan eten, met een groep vrienden of met familie. Dezelfde persoon kan op vrijdag met vrienden in een lokaal café bier drinken en op zondag voor een chique Italiaans restaurant kiezen. Dineergasten letten op verschillende punten bij een restaurant op basis van hun specifieke omstandigheden. Een zakenreiziger die alleen eet, stelt andere eisen dan iemand die de hele familie uitnodigt voor een verjaardagsfeest. Het is dus niet gek dat deze verschillende scenario's verschillende manieren impliceren waarop dineergasten kiezen waar ze naartoe gaan.

Men gaat steeds vaker spontaan uit eten. Vaak besluit een dineergast op dezelfde dag of onderweg om uit eten te gaan. Met name op reis plannen dineergasten wel hun vluchten, hotels en activiteiten, maar kiezen ze ervoor om spontaan uit eten te gaan.

Alleen dineren ten opzichte van dineren met een groep

Laten we dieper ingaan op individuele dineergasten ten opzichte van dineergasten in groepen om erachter te komen wat ze belangrijk vinden.

De 3 belangrijkste beslissingsfactoren tijdens het reizen

Soloreizigers | Groepsreizigers

Mijn mening | Beoordelingswebsites zoals Tripadvisor | Vrienden

Dineergasten die alleen dineren en op het punt staan te kiezen waar ze willen eten, worden niet beïnvloed door vrienden of andere mensen om hen heen. Sterker nog, 56% van de mensen in de Verenigde Staten die alleen dineren, zegt beïnvloed te worden door een website zoals Tripadvisor.

Wanneer een groep samenkomt, is het geen verrassing dat groepsdynamiek invloed heeft op de plek waar ze gaan eten. Van onze dineergasten in de Verenigde Staten die onderdeel waren van een groep, meldde 77% dat vrienden de grootste invloed hadden op dineerbeslissingen. Men deed dus niet alleen online onderzoek, maar stemde ook onderling de beslissing met elkaar af.

Wie komt er naar uw restaurant?

Nu u iets meer weet over hoe verschillende typen dineergasten kiezen waar ze uit eten gaan, is het tijd om na te denken over uw specifieke restaurantgasten. Stel profielen op van de typische gast die naar uw restaurant komt. Misschien heeft u er meer dan één, maar probeer niet meer dan vier of vijf typen personen te definiëren.

Het is belangrijk dat u een algemeen beeld krijgt van hun demografische gegevens: leeftijdscategorie, geslacht, of ze wel of niet een gezin hebben, gemeenschappelijke beroepen, etc. Vanaf daar gaat u terug naar de reden waarom. Waarom komen ze naar uw restaurant en wat spreekt hen in het bijzonder aan?

Vraag uzelf af:

  • Wat voor soort persoon komt naar uw restaurant?
  • Is uw gelegenheid een ontmoetingsplek voor lokale studenten of zit deze vol met gezinnen?
  • Reserveren mensen meestal als ze alleen dineren of heeft uw gelegenheid veel tafels voor grotere groepen van vijf, zes of zeven personen?
  • Is uw gelegenheid geschikt voor speciale gelegenheden waarvoor mensen moeten reserveren, of ontvangt u veel inloopgasten?

...

Join the Farm-to-Table Movement with These Tips

Join the Farm-to-Table Movement with These Tips Diners are searching out establishments that support local farmers. Here's how your restaurant can join the farm-to-table movement.

What Does Farm-to-Table Mean?

Farm-to-table describes a food movement based on local, sustainable, and seasonal ingredients. The turn of phrase is meant to evoke idyllic scenes of suntanned farmers plucking plump blueberries straight off the branch and using them that evening for their pies. And while that image makes a lot of diners feel good, it’s not exactly what farm-to-table actually means in practice. So what does it mean for your restaurant

To label yourself farm-to-table requires sourcing your ingredients from local suppliers and changing your menu to take advantage of fresh, in-season ingredients. If your restaurant doesn’t fit this model, you might still consider sourcing locally given the benefits to the environment and your cuisine.

Why Farm-to-Table Benefits Your Restaurant

Sourcing locally and sustainably reduces environmental impact and helps boost local farmers by giving them a market to sell to. But there are also distinct benefits to your bottom line.

As the concept becomes more mainstream, many consumers believe farm-to-table is fresher, more nutritious, and better quality. While farm-to-table has always been the way of most fine dining establishments — beginning in the mainstream with Chez Panisse in 1971, at least in the United States — even fast-casual concepts like Chipotle and Sweetgreen have built their wildly successful business models on farm-to-table, charging a premium for fresh ingredients and displaying the names of their suppliers on cheery blackboards above the menu.

Investing in farm-to-table and marketing yourself as such — will help you tap into a broader customer base, especially younger diners more passionate about environmental issues and the farm-to-table movement.

The best part? The less time it takes for food to travel to your restaurant, the better it will taste. Using higher-quality ingredients in your menus will only make your food taste better — word-of-mouth will follow.

How to Get Started with Farm-to-Table Dining

Define “Local” and Showcase It

Before you even think about your menu, do some research about your area. You probably already know what the top local dishes or ingredients are — think artichokes in Rome, piri piri chiles in Cape Town, or limes in Oaxaca. Then, use those local ingredients as the star of your menu.

Experiment with local ingredients for your classic dishes. If you’re based in New York City, you might be surprised how swapping from imported ingredients to local ones can lift your cuisine to new heights — not to mention cutting down on costs.

...

Waarom elke fase van de dineerervaring sociaal is

Waarom elke fase van de dineerervaring sociaal is Op social media vind je meer dan genoeg prachtige maaltijden en restaurantgevels. We gaan er dieper op in waarom elke fase van de dineerervaring sociaal is, zowel online als offline.

Nieuwe restaurants ontdekken

Wanneer potentiële dineergasten proberen te beslissen waar ze gaan eten, gebruiken ze veel hulpmiddelen (vaak binnen dezelfde zoekopdracht), zoals vrienden, beoordelingswebsites zoals Tripadvisor en dineermedia. Wat hebben deze allemaal met elkaar gemeen?

Dineergasten hebben beperkt de tijd en een beperkt budget om aan een bepaalde ervaring te besteden, dus willen ze er het meeste uit halen. En ze gebruiken vaak meerdere informatiebronnen om onderzoek te doen naar hun keuze en deze te verifiëren. Steeds meer consumenten dan ooit vertrouwen op online beoordelingswebsites en social media voor aanbevelingen van eetgelegenheden in de buurt of tijdens het reizen.

Het overgrote deel van de ondervraagde consumenten gaf aan dat hun dineerbeslissingen zijn gebaseerd op online beoordelingen. In sommige markten gaf tot 72% ook aan dat foto's van restaurants hun keuze hadden beïnvloed. Dit geldt zowel voor lokale inwoners als voor reizigers; gemiddeld gebruikt 78% van onze respondenten uit de VS, het VK, Frankrijk, Spanje, en Italië Tripadvisor om onderzoek te doen naar lokale restaurants. Maar liefst 85% van de respondenten gebruikt Tripadvisor tijdens hun reis.

Dineren zorgt voor contact leggen

Een van de belangrijkste redenen waarom mensen uit eten gaan, is om in contact te komen met andere mensen. Denk na over uw gasten en wat ze belangrijk vinden. Als u dit niet weet, kunt u hun gedrag een tijdje observeren of het gewoon vragen!

Heeft uw typische dineergast rust en een privésfeer nodig of is hij op zoek naar een bruisende plek om met anderen te praten? Wanneer u uw ervaring vormgeeft, kunt u nadenken over de manieren waarop de ruimte uw dineergasten privacy kan geven of ze met elkaar in contact kan brengen. Uw omgeving, sfeer, technologie en omgevingsgeluid bepalen allemaal of dineergasten een fijne ervaring met hun tafelgasten kunnen hebben.

"Ik wil sommige plekken bezoeken, omdat ik een bepaald gerecht op Instagram wil zetten."...

How Diners Choose Where To Eat

How Diners Choose Where To Eat

How Diners Choose Where To Eat We’ve put together everything you’ve ever wanted to know about how diners choose where to go out to eat in this free downloadable eBook.With 51% of consumers dining out at least once a week, demand for restaurants is at an all-time high....

Uw positie in de restaurantclassificatie op Tripadvisor verbeteren

Uw positie in de restaurantclassificatie op Tripadvisor verbeteren Gerard Murphy, Head of Restaurant Products bij Tripadvisor, legt in deze korte video precies uit wat er wordt meegeteld bij de Tripadvisor-restaurantclassificatie en wat u kunt doen om uw positie te verbeteren . Bekijk de video hieronder of lees verder voor een transcript.

Bij Tripadvisor helpen we honderden miljoenen dineergasten bij het zoeken naar restaurants zoals dat van u. En we willen het liefst geweldige restaurants aan onze gebruikers aanbevelen en restauranteigenaren verbinden met potentiële gasten.

Een van de dingen die Tripadvisor geweldig maakt, is de manier waarop we onze restaurants classificeren. De positie in de classificatie is gebaseerd op drie kwaliteiten van uw beoordelingen: waarderingen, recentheid en relevantie. Ik ga u uitleggen hoe deze drie dingen werken.

Waarderingen

Waarderingen verwijst naar het aantal beoordelingen op Tripadvisor. We willen de restaurants met de meeste beoordelingen met vier en vijf bollen laten zien aan potentiële dineergasten. Als alle andere factoren gelijk zijn, krijgt een restaurant met meer waarderingen van vijf bollen een hogere positie dan een restaurant met lagere bollenwaarderingen.

Recentheid

Recentheid verwijst naar het aantal nieuwe beoordelingen voor uw restaurant. Hoewel oudere beoordelingen ook meetellen voor uw positie, geven nieuwere beoordelingen de huidige ervaring bij uw restaurant beter weer. Dit is goed nieuws voor restaurants. Het maakt niet uit wat uw huidige positie is, want u heeft altijd de mogelijkheid om deze te verbeteren met nieuwere beoordelingen. Als alle andere factoren gelijk zijn, krijgt een restaurant met meer recente beoordelingen een hogere positie dan een restaurant met oudere beoordelingen.

Relevantie

Wanneer iemand op zoek is naar een eetgelegenheid, zoekt hij of zij niet alleen naar restaurants in een stad. Ze zoeken naar een diner of pizza of pad thai in een stad. Hierdoor heeft u niet slechts één classificatie voor uw restaurant. Er zijn allerlei soorten classificaties met allerlei soorten criteria, van het type maaltijd tot het type cuisine en alles daartussenin.

Neem bijvoorbeeld de Brick Alley Pub in Newport, Rhode Island. Het staat op nr. 11 van alle restaurants in Newport, maar staat op nr. 5 van restaurants voor lunch, op nr. 2 voor hamburgers en op nr. 6 voor Amerikaans eten. Waarom heeft het een hogere positie in de classificatie voor deze typen cuisines en maaltijden dan in de algemene classificatie? Omdat het percentage aan beoordelingen met vier of vijf bollen waarin lunch, hamburgers of Amerikaans eten worden genoemd hoger is.

Als u nadenkt over uw classificatie, bedenk dan in welke gerechten en soorten cuisine u vindt dat u uitblinkt en bekijk uw positie in de Tripadvisor-classificatie voor die punten. Dit is een veel betere indicator van hoe gasten waarschijnlijk uw restaurant vinden dan via uw algemene classificatie.

...

5 Restaurant Trends You Should Know for 2020

5 Restaurant Trends You Should Know for 2020

5 Restaurant Trends You Should Know for 2018 We asked restaurant owners like you what they're focusing on in 2020 and beyond to bring you these top trends.The restaurant world is constantly changing. Americans now eat out four to five times a week, on average. And...

5 Ways to Embrace “New” Hospitality

5 Ways to Embrace “New” Hospitality

5 Ways to Build Your Restaurant BrandBuilding your brand means extending your hospitality online. Here's our take on how hospitality is changing — and how it impacts your restaurant.Hospitality (n.): the friendly and generous reception and entertainment of guests,...

Geef smaak aan uw restaurantmarketing met tips van de beste ijssalons van Amerika

Geef smaak aan uw restaurantmarketing met tips van de beste ijssalons van Amerika Hieronder vindt u vijf leerzame marketingstrategieën van de beste ijssalons van Amerika.

Er zijn maar weinig lekkernijen zo heerlijk en tevredenstellend als een ouderwets ijsje. Maar hoe zit het met de salons die het ijs serveren? Op Tripadvisor kunt u de beste ijssalons in uw locatie vinden.

Wat is het geheim achter hun succes? Na het uitpluizen van de beoordelingen van de beste ijssalons in de Verenigde Staten, heb ik daar wel een beeld van.

Kies waar mogelijk lokale ingrediënten en houd dat niet geheim

De echte sterren van Woodside Farm Creamery in Hockessin, Delaware, zijn de koeien die grazen op een veld naast de ijssalon. Deze koeien voorzien het bedrijf niet alleen van melk voor het ijs, ze zijn ook onomstotelijk bewijs dat Woodside lokale ingrediënten gebruikt.

Gasten vinden het geweldig. "Het kan niet beter of verser dan dit. Je kunt naast de koeien gaan zitten die het ijs gemaakt hebben", schrijft een beoordelaar.

U hoeft echter geen vee te laten grazen naast uw restaurant om aan te tonen dat u verse ingrediënten gebruikt. Vermeld in plaats daarvan op uw menu dat u samenwerkt met lokale boerderijen. Als het bij uw inrichting past, hang dan foto’s van deze boerderijen op. U kunt deze foto’s ook gebruiken op uw socialmediakanalen.

Zelfs een paar potten met kruidenplantjes kunnen overbrengen dat uw restaurant, waar mogelijk, verse en lokale ingrediënten gebruikt.

Als uw restaurant een lange geschiedenis kent, promoot dit dan

Het verhaal van Dietsch Brothers Inc.begint al in 1937. En iedereen in Findlay, Ohio, weet dat.

"De familie Dietsch is er al generaties lang en de kwaliteit is niets veranderd", schreef een Tripadvisor-beoordelaar.

Zelfs beoordelaars van buiten de stad, die niets wisten over de geschiedenis van het restaurant, waren vol van de lange geschiedenis in het gebruik van kwalitatieve, zelfgemaakte ingrediënten van het restaurant.

Hoe wisten ze dit? Alles aan het merk van de Dietsch Brothers straalt de charme uit van een klein stadje en een bedrijf dat al generaties lang in de familie is. Het verhaal van het restaurant heeft ook een prominente plek op de website. Het interieur is lekker ouderwets en versierd met het originele logo van het bedrijf. Daarnaast is de kans groot dat je er een van de gebroeders Dietsch de tafel ziet schoonvegen of een ijscoupe ziet maken.

Het bedrijfsverhaal is de beste tool van elke gelegenheid. Wat is uw verhaal?

Als u hulp nodig heeft bij het opstellen van uw verhaal, duik dan eens in de lokale geschiedenis

In Gettysburg, Pennsylvania, vindt u een van de belangrijkste slagvelden uit de Amerikaanse geschiedenis, maar ook een van de beste ijssalons van het land, de Sunset Ice Cream Parlor.

Hier wordt de geschiedenis van de Slag bij Gettysburg (1863) in de Amerikaanse Burgeroorlog verteld door de ijssmaken die zijn vernoemd naar de twee partijen van het conflict: Rebel Yell voor het zuiden en Yankee Hurrah voor het noorden. Het restaurant is aangekleed met Amerikaanse vlaggen. Beoordelaars gaven aan dat de knusse gevel en het vriendelijke personeel alleen maar bijdragen aan de ouderwetse, kleinestadscharme van dit bedrijf.

Als u hulp nodig heeft bij het opstellen van uw bedrijfsverhaal, haal dan inspiratie uit de geschiedenis van uw stad. Is er een bekende plek in de buurt waar u een gerecht naar kunt vernoemen? Of is er een bekendheid afkomstig uit uw stad, wiens foto’s u kunt opnemen in uw menu?

Door de geschiedenis van uw stad te vermengen met die van uw bedrijf, maakt u het eenvoudiger voor gasten om u te onthouden, en niet de concurrent.

Informeer uw gasten

Martha's Dandee Creme serveert zeer goedgevulde hoorntjes met pistache- en frambozenijs vanuit een kraampje aan de weg dat op 15 min. afstand ligt van Glens Falls, New York. Omdat Martha's het menu dagelijks aanpast, vertellen meerdere beoordelaars dat ze, voordat ze de stad uitgaan richting het kraampje, de website van het bedrijf bezoeken om te ontdekken wat de smaken van de dag zijn.

De les die u hieruit kunt trekken: gasten ontvangen graag informatie. Ze willen weten wat ze kunnen verwachten voordat ze besluiten hun tijd en geld bij uw bedrijf te besteden.

Zet uw menu online. Dit kunt u eenvoudig rechtstreeks op uw Tripadvisor-vermelding doen. Bekijk hier meer informatie over hoe u uw menu plaatst.

...

Een allergievriendelijk menu opstellen

Een allergievriendelijk menu opstellen De consumenten van vandaag verwachten dat restaurants speciale gerechten aanbieden voor mensen met speciale diëten, of dit nu een glutenvrij, zuivelvrij of pindavrij dieet is of iets daartussenin. Hieronder leest u hoe u uw menu kunt aanpassen om ervoor te zorgen dat iedere dineergast van de gerechten in uw restaurant kan genieten.

63% van de Amerikanen zei vorig jaar dat ze op een actieve manier gezonder probeerden te eten. Gezond, allergeenvrij en duurzaam ingekocht eten wordt steeds normaler en consumenten verwachten alternatieven op uw menukaart.

Er is een breed assortiment aan menugerechten dat u aan deze nichegasten kunt, en zou moeten, aanbieden. De beschikbaarheid van veilige, gezonde opties zal uw gastenbestand uitbreiden en uw bedrijf laten opvallen in een zee van kipnuggets en friet.

Voldoe aan de vraag naar 'glutenvrij'

Coeliakie, een auto-immuunziekte waarbij het lichaam een extreme reactie heeft op gluten, neemt toe. In de meeste delen van de wereld komt coeliakie in een gezonde volwassen bevolking voor tussen één op de 100 en één op de 300. In de VS betreft dit 3,5% van de bevolking. Mensen met deze ziekte komen voor een uitdaging te staan wanneer ze uit eten gaan. Gluten zitten in levensmiddelen met bloem of korrels tarwe, rogge, gerst of haver. Mensen met coeliakie koken met zetmeelalternatieven uit maïs, aardappels en rijst. Ze kunnen ook vlees, vis, eieren, zuivel en groenten eten. Ze moeten voorzichtig zijn met levensmiddelen die zijn bereid met broodkruimels of paneermeel, beslag en bepaalde sauzen.

Volgens GrubHub, een website voor voedsellevering, is het aantal glutenvrije bestellingen in restaurants gestegen naar bijna 60 procent over het afgelopen jaar in de Verenigde Staten. Onder de top vijf van de meest bestelde 'g-vrije' menugerechten vallen pizza, broodjesen hamburgers. Toevallig zijn dit ook de populairste kindergerechten op het menu.

Glutenvrije recepten bevinden zich net zo dichtbij als de dichtstbijzijnde internetverbinding en veel gerenommeerde bronnen, zoals de Celiac Disease Foundation in de Verenigde Staten en de Coeliac UK-organisatie in het Verenigd Koninkrijk hebben pagina's die gewijd zijn aan kindvriendelijke gerechten, zoals pannenkoeken, macaroni met kaas, quesadilla's, gehaktballen en een verscheidenheid aan desserts.

Opties voor gasten met notenallergie

Meer dan 50 miljoen Amerikanen hebben last van allergieën en ongeveer 1 op 13 kinderen heeft ten minste één voedselallergie. Een voedselallergie ontstaat wanneer het immuunsysteem ten onrechte een onschuldig voedingseiwit, een allergeen, als een bedreiging ziet en het aanvalt. Pinda’s en noten zoals amandelen, cashewnoten en walnoten staan bovenaan de lijst van de meest voorkomende allergenen. Symptomen van een notenallergie variëren van een kleine irritatie tot een levensbedreigende anafylaxie.

Als u mensen met een notenallergie bedient, is wat u niet aanbiedt op uw menu belangrijker dan wat u wel aanbiedt. Veilige voedingsmiddelen hebben geen enkel spoor van noten of notenolie in een van de ingrediënten, noch in de bereiding van het voedsel, noch op de opscheplepels. Voor recepten bezoekt u websites zoals peanutallergy.com, allergykids.com en allergychefsinc.com (beschikbaar in het Engels). U vindt hier gebakken mozzarellasticks, vegetarische pizza, koekjes en meer. U kunt ook zonnebloempitten of sojaboter gebruiken voor een veilige versie van een boterham met pindakaas en jam.

Selecties die geschikt zijn voor lactosevrije gasten

Een melkallergie en lactose-intolerantie zijn verschillend, maar bij beide moeten zuivelproducten worden vermeden. Melk is een andere topvoedselallergeen die huidirritatie en netelroos, een piepende ademhaling, braken en, in ernstige gevallen, anafylaxie veroorzaakt bij de patiënten. Een lactose-intolerantie is vooral gastrointestinaal en veroorzaakt een opgeblazen gevoel, maagpijn en misselijkheid.

Er zijn veel vervangers van zuivel te krijgen, zoals op soja gebaseerde yoghurt, kokosmelk en zuivelvrije margarine. Zo kunt u dus nog steeds populaire kindergerechten bereiden, zoals pizza met sojakaas en ijs van rijstemelk. Veganistische gerechten zijn ook zuivelvrij, dus veganistische 'hot dogs' en vergelijkbare producten zijn goed. Websites zoals godairyfree.org, kidswithfoodallergies.org en theveganmom.com (beschikbaar in het Engels) bieden een grote hoeveelheid aan recepten. 

Gezonde vervangers voor vertrouwde gerechten

Hoewel de meerderheid van de Amerikanen claimt gezonder te willen eten, kiezen ze vaak nog steeds vertrouwde gerechten. Kies voor de middenweg met variaties op altijd goede, herkenbare selecties. Denk aan meergranenwafels, kalkoenburgers en frietjes van appel of zoete aardappel. U kunt de aantrekkingskracht van natuurlijke zoete fruitsmoothies uitbreiden door ze niet alleen aan te bieden met een zuivelbasis van melk of yoghurt, maar ook met soja, kokosnootmelk, amandelmelk of rijstemelk.  

Eigenlijk moet u nog steeds kipnuggets hebben

Kipnuggets zijn een beproefd succesrecept en veel ouders verwachten dat deze op het kindermenu staan. Soms zijn ze de enige betrouwbare eiwitbron op een dag voor hun kind. U kunt ze echter gebakken in plaats van gefrituurd aanbieden of met een alternatief voor paneermeel. Daag uw chef-koks uit om creatieve opties te bedenken met gemalen amandelen, volkorenbloem, maïsmeel of maïsvlokken of een glutenvrije bloemmix voor alle doeleinden. 

Zorg ervoor dat potentiële dineergasten weten dat u allergievriendelijk bent

Het maakt niet uit of u uw menu onlangs heeft gewijzigd of altijd allergie- en kindvriendelijke opties heeft aangeboden: zorg ervoor dat potentiële dineergasten uw restaurant kunnen vinden. Zodra u uw vermelding heeft geclaimd, wat hier u gratis en eenvoudig kunt doen, kunt u uw gegevens bijwerken om te laten zien dat uw menu opties bevat voor kieskeurige eters en dineergasten met allergieën.

Wijzigingen brengt u als volgt aan:

  1. Log in op het Management Center.
  2. Kies 'Cuisines en voorzieningen' onder het tabblad 'Vermelding beheren' bovenaan de pagina.
  3. U kunt vervolgens, indien nodig, uw cuisines bijwerken door op het vakje 'Cuisines bewerken' te klikken. U kunt naast de traditionele typen cuisine, zoals Barbecue, Italiaans of Frans, ook categorieën kiezen zoals Gezond of Vegetarisch. Maak uw keuzes door de vakjes aan te vinken naast de categorie die u wilt selecteren.
  4. Zodra u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op de oranje knop 'OK'.
  5. Scrol naar beneden op de pagina en klik op 'Verzenden' om uw wijzigingen zichtbaar te maken op de website.

Geplaatst door: Lees de bio....

5 manieren waarmee restaurants gasten die alleen dineren kunnen aantrekken

5 manieren waarmee restaurants gasten die alleen dineren kunnen aantrekken Er zijn maar zelden menuaanbiedingen voor gasten die alleen dineren en ook zijn er maar weinig plekken waar een gerecht van hoge kwaliteit niet meteen 'een perfecte locatie voor een date' betekent. Maar mensen die alleen dineren verdienen meer opties dan alleen de snackbar, afhaalchinees of marktkraampjes. Hier volgen vier manieren waarmee restaurants kunnen inspelen op gasten die alleen dineren.

De dineergast van vandaag is op zoek naar geweldige culinaire belevenissen, ongeacht of hij of zij tafelgasten heeft. En hoewel u mogelijk meer omzet voor die specifieke tafel in gedachten had, is een gast die alleen dineert een gouden kans voor gastvrijheid. Restauranthouder Danny Meyer zegt in zijn boek 'Setting the Table': "Gasten die alleen dineren hebben een duidelijke agenda:zichzelf trakteren op kwaliteit en contemplatieve tijd, en ze willen dit in ons restaurant doen. Ik vind dat het ultieme compliment, en ik hoop ook dat de gast van vandaag die alleen dineert morgen een diner organiseert voor vier personen."

Aangezien iemand die alleen dineert geen tafelgasten heeft, is het zeer waarschijnlijk dat hij of zij meer aandacht heeft voor uw personeel, uw gerechten en de uitstraling van het restaurant. Wanneer mensen die alleen bij uw restaurant dineren een aangename ervaring hebben gehad, is het waarschijnlijker dat zij uw restaurant bij anderen aanbevelen, regelmatig terugkomen of een beoordeling schrijven van uw eetgelegenheid op Tripadvisor, IENS, Yelp of Facebook.

Er bestaan een paar eenvoudige manieren waarmee restaurants gastvrijer en aantrekkelijker kunnen worden voor gasten die alleen dineren, zonder het risico te lopen hierdoor groepen of koppels als gasten te verliezen.

Waarom gasten die alleen dineren soms problemen hebben met een avondje uit eten gaan

Voor sommige reizigers is in je eentje uit eten gaan een ongemakkelijke ervaring die gepaard gaat met onzekerheden op het gebied van de sociale norm. Deze gasten kunnen nergens naar kijken zonder onbeleefd over te komen, terwijl ze tegelijkertijd het gevoel hebben dat iedereen naar hen staart en over hen oordeelt omdat ze alleen dineren. Voor velen is in je eentje uit eten gaan, of het nu in de eigen woonplaats of in het buitenland is, erg eng. Dit gevoel heeft zelfs een eigen naam: solomangarefobie.

Leer hoe u gasten die alleen dineren te woord staat

Het klinkt minachtend wanneer u hardop herhaalt dat de gast 'een tafel voor één' wil. U hoeft de boodschap niet hardop te herhalen. In plaats daarvan kunt u bijvoorbeeld zeggen: "Volgt u mij maar".

Elke gast die alleen dineert heeft zijn of haar eigen voorkeur op het gebied van conversaties. Veel sologasten dineren alleen omdat ze zich daar fijn bij voelen, andere sologasten gebruiken deze gelegenheid om nieuwe mensen te leren kennen en wellicht vrienden te maken. U hoeft zich niet verplicht te voelen om veel met gasten die alleen dineren te praten of ze te vermaken. Ze spreken u wel aan wanneer ze er behoefte aan hebben. Mocht een gast die alleen dineert u dus aanspreken en u heeft een klein ogenblikje, maak dan even een praatje.

Maak gebruik van social media om soloavonturiers aan te trekken

Volgens mij kun je gasten die alleen dineren in twee groepen onderverdelen: de avonturiers en de liefhebbers van comfort.

De avonturier brengt een bezoek aan uw restaurant omdat hij/zij iets nieuws wil uitproberen. De liefhebber van comfort bezoekt uw restaurant omdat dit bekend terrein is en indien gedwongen alleen te dineren, doet deze persoon dat liever in een comfortabele omgeving.

Voor de avonturier is mond-tot-mondreclame ontzettend belangrijk. U kunt de aandacht trekken van avonturiers via websites met kortingen. Dit biedt de dineergast een goed excuus om een nieuw restaurant uit te proberen; er is tenslotte een goede aanbieding van het restaurant! Overweeg aanbiedingen te kiezen die niet alleen aantrekkelijk zijn voor koppels maar ook voor individuen, zoals een gratis drankje bij een bestelling of een hoofd-/voorgerecht voor de helft van de prijs wanneer iemand incheckt op Facebook.

Zorg voor entertainment

Livemuziek zorgt er automatisch voor dat een restaurant aantrekkelijker wordt voor een gast die alleen dineert. Iedereen kan in zijn of haar eentje naar een liveband kijken zonder zich een vreemde eend te voelen en uw dineergast hoeft zich ook niet langer zorgen te maken dat hij of zij opvalt in het restaurant.

Daarnaast kan de gast door de livemuziek zijn of haar aandacht richten op iets anders dan de medegasten. De reiziger krijgt iets mee van de lokale cultuur en gastronomie en heeft veel minder de neiging om tijdens het diner naar medegasten te kijken.

Wanneer livemuziek niet mogelijk is, probeer dan een kleine verzameling boeken in uw restaurant te plaatsen, organiseer een poëzieavond of verzorg een andere vorm van entertainment die de aandacht trekt. Op een creatieve manier omgaan met evenementen of andere marketing is niet alleen geschikt voor gasten die alleen dineren. Het kan zelfs verkeer buiten het hoogseizoen genereren.

...

De ultieme gids voor het aanmaken van een Instagram-account voor restaurants

De ultieme gids voor het aanmaken van een Instagram-account voor restaurants Instagram is een belangrijk onderdeel van een restaurantstrategie voor social media. We spraken met de experts om alles te leren over het creëren van meer zichtbaarheid op Instagram voor uw restaurant.

Sinds haar lancering in 2010 is Instagram uitgegroeid tot een community van meer dan 1 miljard gebruikers per maand. Het op foto’s gerichte sociale netwerk helpt gebruikers bij het delen van hun leven, hun avonturen en in toenemende mate hun maaltijden met vrienden, familie en vreemden van over de hele wereld.

We wilden weten waarom dit socialmediakanaal zo belangrijk is voor de restaurantsector en spraken met meerdere Instagram-kenners. Dit zijn hun tips over de inhoud die u moet plaatsen, de manier om volgers te vinden en hoe u gebruik kunt maken van nieuwe diensten, zoals Instagram-bedrijfsanalyses en Stories.

"Als u niet actief bent op Instagram, laat u omzet liggen", zegt Teana McDonald, president van de marketingfirma 3E Connections, Inc.

De ultieme eetlustopwekker

We hebben met veel mensen gesproken, en hoewel ze verschillende meningen hadden over hoe vaak ze een bericht per dag plaatsen of welke hashtags ze gebruiken, zijn ze het allemaal over één ding eens: Instagram heeft de ervaring van uit eten gaan veranderd.

"Vroeger gingen dineergasten gewoon naar een restaurant, bekeken het menu, kozen een gerecht en aten het op. Het was een vrij passieve ervaring", zegt Rafi Cohen, mede-oprichter van Orders2me, een online bestel- en marketingservice voor restaurants. "Instagram heeft de ervaring naar de dineergast gebracht."

Het socialmediakanaal zorgt ervoor dat gasten met het restaurant kunnen communiceren, een voorbeeld van het menu kunnen bekijken en zelfs deel kunnen uitmaken van de marketing door foto's van de gerechten en het personeel te delen.

Dankzij dat laatste feit is Instagram volgens Cohen een marketinggoudmijn voor de horecabranche. "Instagram heeft iets wat mensen leuk vinden om te doen ontdekt en er een geweldige marketingtool voor elk restaurant van gemaakt."

Wat u wilt delen: eten, personeel en meer

Als u een Instagram-kanaal start, heeft u een strategie nodig. Uw eerste reactie is misschien om Instagram te gebruiken om gasten te vinden, maar dat kan mislopen. Onze experts raden af om uw feed uit een constante stroom van promotionele berichten te laten bestaan.

"Restauranteigenaren moeten inzien dat het starten van een marketingcampagne op Instagram niet onmiddellijk omzet genereert", zegt Cohen. "Het draait meer om het opbouwen van een community."

Instagram zorgt net als andere socialmediakanalen voor meer bekendheid van uw merk. U maakt gasten enthousiast. Ze zien de prachtige foto's die u plaatst, kunnen uw Tripadvisor-profiel bekijken om te zien wat andere reizigers zeggen en besluiten na het lezen van alle positieve beoordelingen om te reserveren.

Instagram is geen plek om uw restaurant te promoten. Het is in plaats daarvan een plek van kameraadschap.

Verdien het vertrouwen van potentiële gasten door ze een kijkje te geven in uw keuken met een video over een testrecept. Maak ze enthousiast over een nieuw menu-item door foto's van een perfect verzorgd gerecht te delen. Laat volgers kennismaken met uw personeel aan de hand van profielen van de mensen die ze bij uw restaurant zullen tegenkomen. Wat dacht u van de sympathieke barman of de serveerster die drie dienbladen in één keer kan dragen?

...

4 manieren om restauranttechnologie te gebruiken om succes te behalen

4 manieren om restauranttechnologie te gebruiken om succes te behalen

Vier verrukkelijke voorbeelden van hoe klantgerichte technologie zorgt voor meer betrokkenheid en omzet bij restaurants.

Familierecepten die van generatie op generatie zijn doorgegeven. Traditionele favorieten in een nieuw jasje. Lokale ingrediënten. Welke gerechten uw restaurant ook serveert, kijk verder dan alleen het eten: restaurantbezoekers zoeken steeds vaker restaurants die vooruitstrevende technologieën gebruiken.

Natuurlijk moet die technologie niet alleen draaien om verbeteringen voor het restaurant. Het moet ook een toegevoegde waarde vormen voor uw gasten, zoals meer gemak of een oplossing voor veelvoorkomende problemen van gasten. Lees hieronder vier manieren waarop succesvolle restaurants dat doen:

Online bestellen, Red Tomato Pizza

Zo heeft Red Tomato Pizza in Dubai onlangs de VIP Fridge Magnet geïntroduceerd. Met deze koelkastmagneet kunnen gasten een pizza bestellen door simpelweg op een knopje op de magneet te drukken. Daarmee wordt via uw smartphone een notificatie aan het restaurant verzonden. Vervolgens ontvangt u een sms’je ter bevestiging dat uw pizza kort daarna bezorgd zal worden. U kunt zelfs de toppings op uw opgeslagen pizza aanpassen, zodat u bij toekomstige bestellingen uw favorieten nog eenvoudiger kunt bestellen.

Mobiele apps, Pizza Hut

Pizza Hut, met vestigingen in bijna 60 landen, heeft een andere manier gevonden om gasten ook thuis te bereiken. De internationale restaurantketen heeft in 2013 een app ontwikkeld voor de populaire gameconsole Xbox 360. Na slechts vier maanden heeft deze app al voor meer dan $ 1 miljoen aan bestellingen gezorgd. Door gebruik te maken van de mogelijkheden van de Xbox 360, kunnen hongerige gamers hun pizzagrootte, toppings en type bodem kiezen via de controller, voice controls of zelfs de bewegingssensor van de Kinect-camera. Pizza Hut noemt de app 'een bron van ongelooflijke groei', wat betekent dat u in de toekomst nog meer technologische experimenten kunt verwachten van deze keten.

Virtuele sommeliers, Fleming's Prime Stakehouse

Fleming’s Prime Steakhouse & Wine Bar, dat een welvarende clientèle ter plaatse heeft, maakt gebruik van iPads om dineergasten een bijzondere ervaring te geven. De Fleming’s WiNEPADTM-app helpt gasten de uitgebreide wijnkaart van het restaurant te verkennen en biedt hen aanvullende informatie. Hierdoor kunnen gasten zelf het aanbod bekijken, zonder zich geïntimideerd te voelen door de keuzemogelijkheden. Ze selecteren hun gerechten en krijgen daarbij drie wijnopties te zien die op de gerechten afgestemd zijn. Voor de wat avontuurlijkere gast is er zelfs de mogelijkheid om een spelletje 'Spin the Bottle' (Flesje draaien) te doen en zo willekeurig een wijn te selecteren. De app is afgestemd op het decor van het restaurant, met een speciaal ontworpen case en kleurenpalet.

...

Bekijk de meest recente tips voor restaurantbeheer, rechtstreeks in uw inbox

Meld u aan voor onze e-maillijst om meer tips te ontvangen
reCAPTCHA

Pin It on Pinterest