Ontvang meer verkeer

Leer hoe Tripadvisor-advertenties zoekers die naar restaurants in uw omgeving kijken rechtstreeks naar uw Tripadvisor-vermelding leiden.

Ontvang meer verkeer

Aan de slag met Tripadvisor-restaurants

Aan de slag met Tripadvisor-restaurants Voor het eerst op Tripadvisor? In deze introductiegids wordt stapsgewijs uitgelegd wat u moet weten om binnen no-time aan de slag te gaan....

4 tips om de tafels in uw restaurant het hele jaar door te vullen

4 tips om de tafels in uw restaurant het hele jaar door te vullen In een seizoensgebonden sector is het een uitdaging om de tafels in uw restaurant het hele jaar door te vullen. We hebben een aantal bewezen marketingtactieken samengesteld die u kunt gebruiken om de dip in het laagseizoen tegen te gaan.

De restaurantwereld is seizoensgebonden. Of u nu een zomerse eetgelegenheid aan zee of een bruisende après-skibar heeft, er zijn seizoenen wanneer u meer dan genoeg gasten heeft en momenten waarop dit niet het geval is.

Als u de tafels in uw restaurant het hele jaar door wilt vullen, dient u uw gelegenheid het hele jaar door te promoten.

Dat betekent dat u tijd moet besteden aan marketing in uw rustige én uw drukke seizoenen. Marketing kan soms als lage prioriteit gezien worden en naar de achtergrond verdwijnen. Als u er echter geen aandacht aan besteedt, kan het moeilijker worden om in een latere periode nieuwe gasten aan te trekken. U kunt uw marketinginspanningen vergelijken met een fietser die op een heuvel fietst. De fietser moet continue blijven trappen om de top te bereiken. Hij kan sneller of langzamer fietsen, maar als hij helemaal stopt dan kost het veel meer inspanning om weer op gang te komen.

Als u het hele jaar door in marketing investeert, kunt u een voorsprong op uw concurrenten opbouwen en kunnen dineergasten die uw omgeving nog niet kennen voor uw restaurant kiezen voor een toekomstig bezoek. Met een consistent promotieplan voor het hele jaar zorgt u dat de naamsbekendheid van uw restaurant steeds toeneemt.

Hier volgen een aantal marketingtactieken die u op ieder moment kunt gebruiken:

Het adverteren van uw restaurant

De beste manier om de vraag naar uw restaurant te verhogen is door het hele jaar door consistent te adverteren. Met name als uw restaurant in een seizoensgebonden locatie ligt, zoals in een skidorpje of in een stad aan zee, wilt u laten weten dat u ook in het laagseizoen bent geopend en wilt u opvallen tussen de concurrentie in drukke periodes.

Online advertenties zijn een bijzonder goed kanaal, omdat u er eenvoudig meer of minder tijd in kunt steken, net zoals het versnellen of vertragen van uw fietstempo op de heuvel. Meer of minder tijd erin steken betekent in dit geval experimenteren met verschillende doelgroepen en advertentiekanalen om te zien wat het beste werkt voor u.

Samenwerkingsverbanden binnen de gemeenschap

Het succes van uw restaurant is grotendeels afhankelijk van de locatie en van de gemeenschap die u serveert. Een andere manier om de tafels van uw restaurant het hele jaar door te vullen, is door middel van samenwerkingsverbanden met de leden van de gemeenschap (met name andere bedrijven in de buurt).

U kunt:

  • folders neerleggen bij de nabijgelegen wasserette, stomerij of andere lokale winkel;
  • conciërges van hotels of appartementencomplexen bij u in de buurt vragen of ze uw restaurant willen aanbevelen;
  • contact opnemen met kantoormanagers om catering- of bezorgmogelijkheden in te stellen bij lokale kantoren;
  • samenwerken met nabijgelegen universiteiten of hogescholen om stages of studentenkortingen aan te bieden;
  • uzelf promoten als een goededoelenpartner voor lokale non-profitorganisaties om uw bekendheid te vergroten;
  • deelnemen aan lokale versies van de restaurantweek of andere door de overheid gesponsorde campagnes;
  • uw ruimte gedurende de dag aanbieden als een samenwerkplek.

Organiseer een evenement of neem deel aan een pop-up

Een andere manier om uw tafels te vullen is een evenement organiseren of deelnemen aan een pop-uppproeverij op een andere locatie. Dit is een geweldige kans om uw creativiteit de vrije loop te laten. Houd hierbij wel uw gemiddelde gast in gedachten: als u een gezinsvriendelijk restaurant heeft, kunt u proberen een kindermaaltijd aan te bieden of een knutselevenement te organiseren. Als u een meer romantische eetgelegenheid heeft, kunt u nadenken over een wijnproeverij of een speciaal keuzemenu voor stelletjes.

U kunt ook het volgende proberen:

  • thema-evenementen voor specifieke feestdagen, zoals Moederdag of nieuwjaarsevenementen;
  • gasten een kijkje laten nemen in de keuken door kook- of bakworkshops aan te bieden;
  • wijn- of bierproeverijen;
  • experimenteren met een maaltijd die buiten uw normale aanbod valt, zoals een speciale brunch;
  • filmvertoningen, live-muziek of theateroptredens;
  • spelletjes, zoals een pubquiz of een pokertoernooi.

Als de evenementen goed gaan, kunt u uitbreiden met regelmatige evenementen, zoals zakelijke lunches, verjaardagsfeestjes of bruiloften die extra inkomsten voor uw bedrijf kunnen genereren.

...

De manier waarop mond-tot-mondreclame dit restaurant meer verkeer bezorgt

De manier waarop mond-tot-mondreclame dit restaurant meer verkeer bezorgt

Bij Santorini by Georgios in Miami Beach, Florida, staat de ervaring van gasten voorop. Voor de eigenaar Georgios Vogiatzis en manager Claudia Angurell horen het afwegen van de kosten en een onvergetelijke ervaring creëren bij de standaard werkdag. Ontdek hoe zij Tripadvisor gebruiken om hun bedrijf te promoten, hun reputatie te beheren en het restaurant gevuld te houden.

Welkom bij Santorini by Georgios, Miami, Florida

Op het warme en zonnige strand in Miami waant u zich even op de Griekse eilanden. Het serveren van schaal- en schelpdieren met traditionele Griekse smaken is een specialiteit van Santorini by Georgios, een populair restaurant bij zowel de lokale inwoners als reizigers.

Bij Santorini by Georgios draait het allemaal om de tevredenheid van de gast. Santorini heeft ontdekt dat gasten vaak meer verkeer genereren als hun eigen ervaring op de eerste plaats gezet wordt.

...

De plekken waar restaurants hun prestaties op Tripadvisor kunnen zien

De plekken waar restaurants hun prestaties op Tripadvisor kunnen zien Wilt u zien hoe de vermelding van uw restaurant presteert? We laten u alle plekken zien waar u prestatiegegevens van uw vermelding kunt vinden in het Management Center van Tripadvisor.

Zodra u uw Tripadvisor-vermelding heeft geclaimd, wat hier u gratis en eenvoudig kunt doen, kunt u op een paar plekken in het Management Center zien hoe de vermelding van uw restaurant presteert:

Vandaag laten we elk menu zien, de meetwaarden die u in elk menu vindt en waarom ze belangrijk zijn voor uw bedrijf.

De startpagina van uw Management Center

Uw startpagina fungeert als uw commandocentrum voor het beheren van uw bedrijf. Scrol naar beneden naar 'Prestatietrends' om in een oogopslag een overzicht van de maandelijkse prestaties van uw pagina te bekijken.

U ziet de volgende secties:

  • Prestaties van pagina: geeft inzicht in hoogwaardige verkeersindicatoren, met inbegrip van waar uw bedrijf bij zoekopdrachten wordt weergegeven, en voor Premium klanten, het aantal weergaven van Storyboard en de Favoriete beoordeling
  • Beoordelingenprestaties: toont het aantal beoordelingen, een analyse van het beoordelingsgevoel, uploads van reizigersfoto's en hoeveel personen door uw foto's hebben gebladerd
  • Acties van gasten: laat zien hoe uw pagina dineergasten omzet via telefoontjes, websiteklikken, klikken op de kaart en reserveringsklikken

Als u diepgaande informatie wilt bekijken, klikt u op de blauwe tekst 'Alles bekijken' bovenaan de module. U wordt dan geleid naar ...

uw prestatiemenu

In uw prestatiemenu kunt u een uitgebreid overzicht van de prestaties van uw vermelding bekijken. Met secties over uw Tripadvisor-classificatie, paginaverkeer, beoordelingsprestaties en foto's kunt u de belangrijkste meetwaarden bekijken die aangeven hoe uw pagina presteert.

Ga naar het menu door op 'Prestatiemenu' onder het tabblad 'Prestaties' te klikken.

Klik hier om elke sectie van dit menu te bekijken en te zien wat elke meetwaarde betekent voor uw bedrijf

Onderaan uw prestatiemenu vindt u een sectie genaamd 'Bezoekers bekeken ook'. Deze sectie geeft u een beeld van uw echte concurrenten op Tripadvisor. Als u uw prestaties wilt vergelijken, klikt u op de blauwe knop 'Concurrentiedetails bekijken'. U wordt vervolgens geleid naar ...

uw concurrentiemenu

In het concurrentiemenu kunnen Tripadvisor Premium-abonnees de prestaties van hun restaurantvermelding vergelijken met andere restaurantvermeldingen. Als u Tripadvisor Premium heeft, kunt u tot vijf belangrijke concurrenten kiezen bij u in de buurt. Vergelijk uw Tripadvisor-classificatie, bollenwaardering, aantal beoordelingen en hoeveel uitstekende, goede, gemiddelde, matige of vreselijke beoordelingen u heeft ontvangen.

Ga naar dit menu door op het tabblad Concurrentiedetail in het prestatiemenu te klikken of rechtstreeks door op Concurrentieset onder het tabblad Prestaties in het hoofdmenu te klikken.

Klik hier voor een uitgebreidere uitleg over het instellen van uw concurrentiemenu

Uw prestatiemenu voor advertenties

...

Hoe Miramar met Tripadvisor meer dan 150 dineergasten per avond binnenhaalt

Hoe Miramar met Tripadvisor meer dan 150 dineergasten per avond binnenhaalt Restaurant Miramar is een restaurant in Mallorca, Spanje, aan zee dat tijdens het zomerseizoen meer dan 150 dineergasten per avond heeft. Ontdek hoe zij gebruikmaken van Tripadvisor-advertenties en Tripadvisor Premium om hun merk te laten groeien en de tafels van hun restaurant het hele jaar gevuld te houden.

Welkom in Restaurant Miramar in Mallorca

Dit restaurant aan zee, verscholen achter een groep palmbomen, heeft meer te bieden dan alleen geweldig eten. Als je een hapje eet bij Restaurant Miramar, kun je onder het genot van een glas wijn langzaam de zon zien ondergaan bij de Puerto de Alcudia.

Restaurant Miramar is gelegen aan de Paseo Marítimo en serveert smakelijke en authentieke mediterraanse gerechten aan lokale inwoners en reizigers van over de hele wereld. En dat doen ze al sinds 1871 als een familie.

Het restaurant heeft meer dan 600 beoordelingen, een gemiddelde bollenwaardering van 4,5/5 en een Tripadvisor-Certificaat van uitmuntendheid. In het hoogseizoen komen er elke avond 150 dineergasten en beschikt het bedrijf over 30 werknemers die ervoor zorgen dat elk diner wordt voorzien van een onberispelijke service. Het restaurant richt zich de rest van het jaar op lunchservice en weekendmaaltijden.

De uitdaging: opvallen in de menigte

Mallorca is tijdens de zomer een van de populairste bestemmingen van Europa en dat geldt niet alleen voor reizigers uit andere landen, maar ook voor Spaanse toeristen. "Onze grootste uitdaging is om ons restaurant bekend te maken bij de lokale inwoners en toeristen, en om te weten vanwege welke kenmerken we ons van andere gelegenheden in de buurt kunnen onderscheiden", zegt Jaime Solé, algemeen manager van Miramar. "We willen opvallen in Alcudia door gerechten van hoge kwaliteit te serveren en de beste service aan onze gasten te bieden."

Maar hoe doen ze dat als dineergasten uit honderden restaurants kunnen kiezen?

Miramar richt zich op hun merk om zich te kunnen onderscheiden van de rest. "We zijn bereid om Tripadvisor en TheFork dagelijks te gebruiken om ons doel te bereiken. We hebben de afgelopen drie jaar deze twee portals gebruikt."

De manier waarop ze Tripadvisor gebruiken

"We hebben veel tijd gestoken in het promoten van ons restaurant", vertelt Solé. "We hebben online reserveringen ingeschakeld en we markeren de beoordelingen waarvan we denken dat ze het interessantst zijn. Dit kunnen we eenvoudig doen met de tools van Tripadvisor Premium en Tripadvisor-advertentiepakketten."

Tripadvisor Premium helpt Miramar hun merk te beheren en zich van hun beste kant te laten zien. Storyboard biedt ze de mogelijkheid om een geweldige eerste indruk te maken op potentiële gasten die hun Tripadvisor-vermelding bezoeken. "De carrousel met afbeeldingen is zeer interessant en visueel", zegt Jaime Solé. "De mogelijkheid om onze Favoriete beoordeling uit te lichten is een tool die ons heeft geholpen om geweldige feedback van dineergasten te laten zien. We kunnen een beoordeling kiezen die ons aanbod aan gerechten en onze service echt weerspiegelt."

Tripadvisor-advertenties vormen een geweldige aanvulling op hun vermelding, waardoor Miramar dineergasten van over de hele wereld kan aantrekken. "Tripadvisor-advertenties hebben ervoor gezorgd dat we een prominente positie bekleden", bevestigt Solé. "Dankzij de advertenties hebben we gasten op nieuwe markten bereikt die ons restaurant eerst wellicht nooit hadden gevonden", zegt Solé.

De resultaten

"Deze twee tools waarmee we onze online marketing hebben verbeterd, hebben gezorgd voor een toename in het aantal bezoekers en dat is voor ons het belangrijkste voordeel."...

Waar worden mijn Tripadvisor-advertenties voor restaurants weergegeven?

Waar worden mijn Tripadvisor-advertenties voor restaurants weergegeven? Wanneer u een Tripadvisor-advertentie aanschaft, laten we deze alleen zien aan de meest geschikte dineergasten. Dit zijn personen die al op zoek zijn naar restaurants zoals dat van u. Hieronder volgt een overzicht van de precieze plekken waar dineergasten de advertenties op de website kunnen zien.

Elke maand ontvangt Tripadvisor meer dan 200 miljoen zoekopdrachten van personen die op zoek zijn naar de perfecte eetgelegenheid.* U kunt met Tripadvisor-advertenties de aandacht van deze dineergasten trekken en ze rechtstreeks naar uw vermeldingspagina leiden.

Uw advertentie wordt niet aan elke potentiële dineergast weergegeven, maar wordt alleen getoond aan de meest geschikte potentiële dineergasten. Dit zijn de specifieke personen die op zoek zijn naar restaurants zoals dat van u bij u in de buurt. Bijvoorbeeld: als u een Mexicaans restaurant in Brooklyn heeft en iemand naar 'Beste Mexicaanse restaurants in New York' zoekt, en u een Tripadvisor-advertentie heeft aangeschaft, dan ziet die persoon waarschijnlijk uw advertentie.

Maar dat is slechts een voorbeeld. Er zijn verschillende plekken waar een potentiële dineergast uw advertentie op Tripadvisor kan zien:

De plekken waar uw advertentie op Tripadvisor kan worden weergegeven

Als eerste in de categorie op de startpagina van uw locatie

Wanneer iemand naar restaurants in uw locatie zoekt, kunnen ze uw restaurant als eerste zien als u in een bepaalde categorie, zoals luxerestaurants of lokale cuisine, valt. Als u bent geclassificeerd als bijvoorbeeld nr. 11 voor uw categorie in een bepaalde locatie en een Tripadvisor-advertentie aanschaft, kan uw restaurantadvertentie boven het nr. 1-restaurant in uw categorie van uw locatie worden weergegeven.

In het bovenstaande voorbeeld kunt u door algemeen te zoeken naar restaurants in Londen een advertentie zien voor de Fancy Crab, een exclusief restaurant dat wordt vermeld in de categorie luxerestaurants.

Als eerste in de lijst op de startpagina van uw locatie

...

Veelgestelde vragen over Tripadvisor voor restaurants

Veelgestelde vragen over Tripadvisor voor restaurants We hebben een uitgebreide lijst opgesteld met alle veelgestelde vragen over Tripadvisor voor restaurants.

Waarom zou ik mijn Tripadvisor-vermelding claimen?

U kunt gratis uw Tripadvisor-vermelding claimen en u registreren als een vertegenwoordiger van uw restaurant. U krijgt dan toegang tot alle aspecten van uw Tripadvisor-pagina, zoals: bedrijfsgegevens bijwerken, foto's toevoegen, reageren op beoordelingen en meer. Claim uw vermelding door naar het Management Center van Tripadvisor te gaan. We kunnen vanwege veiligheidsredenen voor uw bedrijf vragen om een creditcard om uw identiteit te verifiëren. Dit is echter alleen voor verificatiedoeleinden; uw bedrijf claimen is altijd gratis. Voor de volledige instructies over registratie leest u onze gids

.

Hoe beheer ik mijn Tripadvisor-vermelding en maak ik deze aantrekkelijker voor bezoekers?

Zodra u zich heeft geregistreerd, kunt u alle aspecten van uw Tripadvisor-vermelding beheren in het Management Center. Het Management Center is beschikbaar voor pc's en via onze mobiele app. Download de nieuwste versie van de Tripadvisor-app voor iOS of Android en gebruik uw telefoon om op beoordelingen te reageren, vragen van potentiële dineergasten te beantwoorden en een groot deel van uw Tripadvisor Premium-functies te beheren. Meer informatie over het mobiele Management Center vindt u hier.

Lees onze volledige gids voor het optimaliseren van uw vermelding op Tripadvisor.

Hoe werk ik de gegevens van mijn restaurantvermelding bij?

U kunt alle vermeldingsgegevens van uw bedrijf bijwerken in het Management Center. Ga naar het menu Profiel bovenaan de pagina en klik op Vermelding beheren om naar deze pagina te gaan. Hier kunt u de gegevens van uw bedrijf bijwerken, waaronder: algemene informatie, zoals uw naam, contactgegevens, locatie, openingstijden, soort keuken, prijzen en meer.

...

Leid verkeer naar uw vermelding met behulp van Tripadvisor-advertenties voor restaurants

Leid verkeer naar uw vermelding met behulp van Tripadvisor-advertenties voor restaurants Leid zoekers die in uw buurt naar restaurants zoeken rechtstreeks naar uw vermelding met Tripadvisor-advertenties.

Elke dag zoeken miljoenen potentiële gasten op Tripadvisor naar een goed restaurant. Trek de aandacht van deze potentiële gasten en leid verkeer rechtstreeks naar uw vermelding met Tripadvisor-advertenties. Stel uw campagne in slechts enkele minuten in voor toegang tot exclusieve plaatsingen die gericht zijn op hongerige dineergasten die op zoek zijn naar restaurants zoals dat van u. 

Wat zijn Tripadvisor-advertenties?

Tripadvisor-advertenties leiden verkeer naar uw Tripadvisor-vermelding door uw restaurant op exclusieve gesponsorde plaatsingen te promoten bij een gericht publiek van dineergasten dat op zoek is naar een eetgelegenheid bij u in de buurt.

Hoe werkt het?

Wanneer u een Tripadvisor-advertentie aanschaft, laten we deze alleen zien aan de meest geschikte dineergasten die al op zoek zijn naar een restaurant zoals dat van u bij u in de buurt. Dit betekent dat u de aandacht trekt van een zeer gewild publiek van dineergasten dat klaar is om te beslissen waar ze willen eten.

Waar worden mijn advertenties weergegeven?

Tripadvisor-advertenties worden weergegeven op de website op pc's, mobiele telefoons en in de Tripadvisor-app. Hongerige dineergasten kunnen uw advertentie boven de lijst van de startpagina van uw locatie zien, de categoriepagina van uw locatie of als restaurants bij hen in de buurt. Dit zijn slechts een aantal voorbeelden. Voor een volledige lijst met de plekken waar uw advertentie mogelijk wordt weergegeven, klikt u hier.

Hoe ziet mijn advertentie eruit?

Ontdek het zelf hoe uw advertentie wordt weergegeven aan potentiële dineergasten aan de hand van onze voorbeeldtool. U kunt op elk gewenst moment dat uw campagne actief is op 'Voorbeeldweergave bekijken' klikken onder het uitklapmenu 'Adverteren' in het Management Center om uw campagne te bekijken.

Hoeveel kost het?

Tripadvisor-advertenties wordt in rekening gebracht op basis van prestaties, wat betekent dat u alleen betaalt voor klikken die we naar uw pagina sturen. We bieden drie opties voor het maandelijkse budget op basis van het aantal klikken dat u wilt ontvangen. U kunt ook uw eigen aangepaste dagelijkse budget instellen. We zorgen ervoor dat u het eenvoudig kunt instellen en dat u er niet meer naar om hoeft te kijken, omdat uw campagne elke maand automatisch verlengd wordt. Er zijn geen verplichtingen, geen verborgen toeslagen en u kunt het op elk moment opzeggen.

Tripadvisor-advertenties instellen

Het instellen van uw Tripadvisor-advertenties is heel eenvoudig. Laten we aan de slag gaan:

  1. Inloggen op Tripadvisor: klik op Nieuwe campagne maken onder het tabblad Advertenties in het Management Center van Tripadvisor.
  2. Een nieuwe campagne maken: bekijk het doel en het publiek van uw campagne. We stellen uw publiek vast op basis van uw locatie en uw bedrijfsgegevens, zoals het type cuisine en restaurant, de prijsklasse en het type maaltijd, zoals vermeld op Tripadvisor. Als u een of meer van deze gegevens wilt wijzigen, kunt u ze bijwerken door naar de sectie Cuisines en voorzieningen onder het tabblad Vermelding beheren van het Management Center van Tripadvisor te gaan. 
  3. Uw budget instellen: we bieden diverse voordelige opties op basis van het aantal klikken dat u voor uw Tripadvisor-pagina wilt genereren. U kunt ook uw eigen aangepaste dagelijkse budget instellen. Bij elke optie betaalt u alleen voor de klikken die u ontvangt.
  4. Betaalgegevens toevoegen: voeg uw voorkeursgegevens voor facturatie en betalingen toe. We accepteren een automatische incasso of creditcard. Houd er rekening mee dat wij een maandelijkse factureringscyclus hanteren. Uw eerste factuurperiode kan korter zijn vanwege het einde van de kalendermaand. Daarna ontvangt u een factuur op de eerste dag van elke kalendermaand.
     
  5. Uw campagne starten: klik op Campagne starten om meer verkeer naar uw vermelding op Tripadvisor te leiden!
     
  6. Uw advertenties beheren: zodra uw campagne actief is, kunt u de prestaties van uw advertenties bekijken in het prestatiemenu voor advertenties in het Management Center. Hier kunt u uw Advertentieweergaven, Paginabezoeken van advertenties, Doorklikratio en meer bekijken. Voor een volledige gids waarin de belangrijkste meetwaarden van het prestatiemenu voor advertenties worden uitgelegd, klikt u hier.
...

7 manieren om het succes van uw Tripadvisor-advertentie te meten

7 manieren om het succes van uw Tripadvisor-advertentie te meten Is adverteren voor uw restaurant nu helemaal nieuw voor u of heeft u alleen een kleine opfriscursus nodig? We hebben een uitgebreide handleiding samengesteld over de belangrijkste meetwaarden voor Tripadvisor-advertenties die u moet kennen en lichten toe waarom ze zo belangrijk zijn....

Aan de slag met Tripadvisor-advertenties

Pin It on Pinterest