Aan de slag met TripAdvisor-restaurants

Ontdek wat TripAdvisor voor uw restaurant kan betekenen.

Aan de slag

Rechtstreekse berichten van dineergasten instellen

Rechtstreekse berichten van dineergasten instellenDineergasten kunnen naast een openbare beoordeling op TripAdvisor ook feedback geven die rechtstreeks met u gedeeld wordt in uw TripAdvisor-inbox. Hier leest u hoe u rechtstreekse berichten van dineergasten kunt instellen en ontvangen.

Wat zijn rechtstreekse berichten?

Dineergasten kunnen u nu een rechtstreeks bericht sturen naast een openbare beoordeling. Ze bieden mogelijk een specifiek stukje feedback dat ze liever niet publiekelijk delen, noemen een personeelslid bij naam of voegen aanvullende context toe over hun beoordeling waarvan ze willen dat u dit weet. Rechtstreekse berichten worden niet weergegeven op uw openbare TripAdvisor-vermelding. Het is gewoon een manier om aanvullende feedback over uw restaurant te ontvangen.

Vanaf hier kunt u verdergaan met het gesprek via uw inbox. Deze reactie wordt niet op uw openbare TripAdvisor-vermelding geplaatst als Managementreactie.

Privéberichten instellen

Als u de enige eigenaar bent die aan uw locatie is gekoppeld, wordt het automatisch ingesteld dat u privéberichten van dineergasten kunt ontvangen. Als er meerdere eigenaren zijn, wordt er één persoon toegewezen als contactpunt. Er kan slechts één persoon van het restaurant tegelijk reageren, dus zorg dat u met uw personeel overlegt wie deze reacties het beste op zich kan nemen. Als u van gedachten verandert, hoeft u zich geen zorgen te maken. U hoeft alleen het nieuwe contactpunt te vragen om deze stappen hieronder te volgen.

Hieronder vindt u onze stapsgewijze gids voor het instellen van een nieuw contactpunt:

  1. U ontvangt dit bericht alleen als u eerst uw TripAdvisor-vermelding heeft geclaimd. Dit kunt u hier eenvoudig en gratis doen.
  2. Zodra u uw vermelding heeft geclaimd, logt u in op het Management Center. U ziet een sectie met de titel 'Berichtinstellingen'' onder de sectie 'Bedrijfsgegevens' op de startpagina.
  3. Klik op de knop 'Privéberichten inschakelen' en vink het vakje aan om aan te geven dat u het contactpunt bent voor alle privéberichten van dineergasten.

Als u de privéberichten van TripAdvisor via uw TripAdvisor-inbox heeft uitgeschakeld, dient u naar uw profielinstellingen te gaan en deze weer in te schakelen om deze berichten te kunnen ontvangen. Klik op de knop 'Ga naar instellingen' om dit te doen.

Zodra u rechtstreekse berichten heeft ingeschakeld, ziet u uw naam (of de naam van een van uw medewerkers) als het 'contactpunt' onder 'Berichtinstellingen'.

Als een ander lid van uw team het contactpunt is, kunt u het op elk moment wijzigen door op zijn of haar naam te klikken en vervolgens het vakje aan te vinken om aan te geven dat u het contactpunt bent.

Om uw rechtstreekse berichten te bekijken en erop te reageren, klikt u op het inboxpictogram in de rechterbovenhoek van het Management Center. Meer informatie en onze tips voor het reageren op uw rechtstreekse berichten vindt u hier.

Laatst bijgewerkt: 3 mei 2019

De eerste 3 dingen die u moet doen nadat u uw vermelding hebt geclaimd

De eerste 3 dingen die u moet doen nadat u uw vermelding hebt geclaimd Zodra u uw gratis Bedrijfsvermelding heeft geclaimd, zorg dat u uw profiel met deze drie eenvoudige stappen instelt.

Nu u uw vermelding heeft geclaimd, heeft u toegang tot een hele reeks gratis tools waarmee u uw bedrijf kunt laten groeien. Log hier in op het Management Center waar u kunt reageren op beoordelingen, foto's kunt uploaden, bedrijfsgegevens zoals openingstijden of menu kunt bijwerken, uw prestaties kunt bijhouden en meer.

Deze drie eenvoudige taken moeten u helpen bij het opstarten en het duurt slechts een paar minuten:

1. Controleer de gegevens van uw vermelding

Zorg dat uw vermelding up-to-date is door naar het tabblad 'Vermelding beheren' in het Management Center te gaan. Hier kunt u uw website, telefoonnummer, openingstijden, menu en alle voorzieningen die u aanbiedt, zoals parkeren of een patio, bijwerken. Alle wijzigingen die u aanbrengt, moeten binnen een paar dagen op de website staan.

Lees hier onze gedetailleerde gids voor het bijwerken van uw vermelding.

2. Upload foto’s

Dineergasten winkelen met hun ogen. Het uploaden van foto's van uw restaurant is een snelle en eenvoudige manier om uw vermelding spannender en interessanter te maken voor potentiële dineergasten die op zoek zijn naar een restaurant zoals dat van u. Sterker nog, het hebben van slechts één Managementfoto kan uw betrokkenheid met tot wel 44% verhogen. U kunt maximaal 50 foto's tegelijk toevoegen aan uw pagina.

Controleer vervolgens uw hoofdfoto. TripAdvisor kiest automatisch een voor u uit op basis van kwaliteit, maar u kunt ook uw eigen keuze maken.

Lees hier onze gids over hoe u geweldige foto's kunt maken voor uw vermelding zonder een professionele camera.

3. Bekijk uw prestaties

Een andere snelle manier om snel op gang te komen, is uw prestaties begrijpen met ons dashboard. U krijgt een uitgebreide kijk op uw TripAdvisor-classificatie, verkeer naar uw vermelding en het aantal beoordelingen en foto's dat u heeft ontvangen. U kunt ook uw concurrentendashboard bekijken om uw prestaties te volgen ten opzichte van uw belangrijke concurrenten.

Bekijk hier meer informatie over het bijhouden van uw prestaties op TripAdvisor.

...

Reageren op privéberichten op TripAdvisor

Reageren op privéberichten op TripAdvisor Dineergasten kunnen naast een openbare beoordeling op TripAdvisor ook feedback geven die alleen gedeeld wordt met de eigenaar of manager van de TripAdvisor-vermelding van het restaurant. Hier volgt een gids voor het ontvangen van en het reageren op privéberichten op TripAdvisor.

Maak kennis met privéberichten

Wanneer dineergasten een beoordeling op TripAdvisor schrijven, hebben ze nu de mogelijkheid om een privébericht aan u toe te voegen. Dit kan specifieke feedback zijn, de ervaring met een fantastisch personeelslid of achtergrondinformatie over de beoordeling die u kan helpen bij het gebruiken van de feedback. U kunt het gesprek met de dineergast voortzetten om uw gastvrijheid ook nadat hij of zij uw restaurant verlaat uit te breiden.

U ontvangt dit bericht alleen als u eerst uw TripAdvisor-vermelding heeft geclaimd. Dit kunt u hier gratis en eenvoudig doen.

Het verschil tussen privéberichten en openbare beoordelingen

Privéberichten zijn een-op-eengesprekken tussen u en de dineergast. Ze zijn niet gekoppeld aan een bollenwaardering en hebben geen invloed op uw TripAdvisor-classificatie. Het bericht wordt niet weergegeven op uw openbare TripAdvisor-vermelding. Het is gewoon een manier om extra feedback over uw restaurant te ontvangen.

Iedereen die een privébericht achterlaat, schrijft ook een beoordeling. De beoordeling is openbaar, gekoppeld aan een bollenwaardering en heeft invloed op uw TripAdvisor-classificatie. De beoordeling en uw Managementreactie worden op uw TripAdvisor-pagina geplaatst en iedereen kan deze zien.

Reageren op privéberichten

...

Aan de slag met TripAdvisor-restaurants

Aan de slag met TripAdvisor-restaurants Voor het eerst op TripAdvisor? In deze introductiegids wordt stapsgewijs uitgelegd wat u moet weten om binnen no-time aan de slag te gaan....

Uw restaurant op TripAdvisor vermelden

Uw restaurant op TripAdvisor vermelden Uw restaurant vermelden is de eerste stap om TripAdvisor als marketingkanaal voor uw bedrijf te gebruiken. Het duurt slechts een paar minuten!

Welkom op een van de grootste restaurantwebsites ter wereld*

Er zijn 4,9 miljoen restaurants* op TripAdvisor te vinden en het aantal groeit nog steeds. Miljoenen reizigers bezoeken TripAdvisor per maand om onderzoek te doen naar hun perfecte reis en om deze te plannen. Maar wist u dat TripAdvisor ook wordt gebruikt door lokale inwoners? Gemiddeld zoeken meer dan 200 miljoen personen per maand naar restaurants op TripAdvisor.** En in een recente enquête gaf gemiddeld 86% van de respondenten aan voor een restaurant te hebben gekozen als gevolg van een TripAdvisor-classificatie, -beoordeling, -waardering of -award.

Uw restaurant vermelden is de eerste stap naar het gebruik van TripAdvisor om de bekendheid van uw bedrijf te vergroten. Zodra uw restaurant wordt vermeld en u zich als de eigenaar of manager registreert, kunt u foto's uploaden, uw gegevens zoals de openingstijden van uw restaurant bijwerken en reageren op beoordelingen. Alles is helemaal gratis.

Controleer of u al wordt vermeld

De kans is groot dat u al wordt vermeld op TripAdvisor. U kunt hier bekijken of uw restaurant wordt vermeld door op de naam in het zoekveld te zoeken. Selecteer uw restaurant in het uitklapmenu en klik op de knop 'Claim uw bedrijf' om te beginnen met het beheren van uw vermelding.

Uw restaurant op TripAdvisor vermelden

Ga naar tripadvisor.nl/GetListedRestaurant om aan de slag te gaan. Let op: als u uw restaurant op TripAdvisor wilt vermelden, moet het geopend zijn. U heeft algemene informatie nodig, zoals het adres van uw restaurant en contactgegevens, om uw inschrijving te voltooien. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om de belangrijkste soorten cuisines aan te geven die u aanbiedt met een foto en een korte beschrijving van uw restaurant. Als u vragen heeft, kunt u onze volledige vermeldingsrichtlijnen voor restaurants hier bekijken

Dit zijn een paar snelle tips voor het aanmaken van uw vermelding:

  • Wanneer u uw e-mailadres toevoegt, moet u een e-mailadres gebruiken dat verbonden is aan het restaurant, niet uw persoonlijke e-mailadres.
  • Gebruik voor het adres van uw restaurant de exacte postcode van de plek waar uw restaurant daadwerkelijk is gevestigd. Dit lijkt misschien vanzelfsprekend, maar het kan soms lastig zijn met staats- en stadsgrenzen. Daarom raden we aan het twee keer te controleren.
  • U mag altijd in het gedeelte 'aanvullende adresgegevens' een routebeschrijving of tips toevoegen, zoals 'in de buurt van het standbeeld van St. Paul', zodat dineergasten uw restaurant beter kunnen vinden.
  • Gebruik 'Locatie op de kaart' om een speld op de locatie van uw restaurant te plaatsen, zodat dineergasten van uw restaurant kunnen vinden.
  • In de sectie 'Beschrijving van uw restaurant' kunt u een korte beschrijving toevoegen om een goed beeld van uw restaurant te geven. Hier kunt u uw slogan toevoegen, 'Over ons' of nog iets anders wat al op uw website staat.

Zodra u alle velden heeft ingevuld, klikt u op de groene knop 'Verzenden'. Wanneer u op 'Verzenden' klikt, verifieert ons team uw gegevens. Uw restaurant zal binnen 3-5 werkdagen op de website staan.

*Bron: jumpshot voor TripAdvisor-websites, wereldwijd, december 2018

**Bron: TripAdvisor-logbestanden, 3e kwartaal 2017

...

Een gids voor Travellers' Choice voor restaurants

Een gids voor Travellers' Choice voor restaurants Een Travellers' Choice Award is de meest eervolle onderscheiding die de TripAdvisor-community kan toekennen aan een restaurant. Dit moet u hierover weten ...

Over Travellers' Choice Awards voor restaurants

Winnaars van de Travellers’ Choice Awards van TripAdvisor worden gekozen op basis van miljoenen waardevolle beoordelingen en meningen op TripAdvisor van reizigers over de hele wereld. In aanmerking komende restaurants kunnen in drie categorieën worden verdeeld:

  • Luxerestaurants: chique ondernemingen voor speciale gelegenheden
  • Alledaags dineren: geweldige maaltijden voor elke gelegenheid zonder diep in de buidel te tasten
  • Fastcasual: snelle maaltijden van goede kwaliteit met een goede prijs-kwaliteitverhouding, maar zonder bedienend personeel of tafelservice

TripAdvisor bepaalt Travellers' Choice Award-winnaars door beoordelingen te bekijken van restaurants van over de hele wereld, verzameld gedurende een periode van 12 maanden. Deze awardwinnaars bieden reizigers consistent een bijzondere dineerervaring, uitstekende service en kwaliteit, ongeacht de categorie of prijs.

U kunt hier een volledige lijst van winnaars van dit jaar bekijken.

Travellers' Choice vs. het Certificaat van uitmuntendheid

TripAdvisor heeft twee belangrijke erkenningprogramma's: Travellers' Choice en het Certificaat van uitmuntendheid. Er worden bij beide programma's restaurants erkend die ervaringen van hoge kwaliteit bieden aan hun dineergasten.

Bij de Travellers' Choice Awards worden de beste restaurants van specifieke categorieën geïdentificeerd en geclassificeerd, zoals Luxerestaurants en Alledaags dineren, terwijl er bij het Certificaat van uitmuntendheid alle bedrijven worden erkend die een bepaald niveau van uitmuntendheid hebben bereikt, zoals beoordeeld door dineergasten op TripAdvisor.

Bekijk hier meer informatie over het Certificaat van uitmuntendheid.

Uw awards promoten

Travellers' choice-winnaars ontvangen een winnaarsbadge op hun restaurantvermelding en kunnen een plaquette aanvragen die ze in hun restaurant kunnen tonen. Voor tips over het promoten van een TripAdvisor-award klikt u hier.

...

De manier waarop dit hooggewaardeerde restaurant TripAdvisor gebruikt om te groeien

De manier waarop dit hooggewaardeerde restaurant TripAdvisor gebruikt om te groeien La Pergola, een Italiaans familierestaurant in Cambridgeshire, Verenigd Koninkrijk, gebruikt TripAdvisor als basis van hun marketingstrategie. Het is consistent een van restaurants met de hoogste waarderingen in de omgeving en ze zien dat steeds meer verkeer afkomstig is van TripAdvisor.

Welkom bij La Pergola in Cambridgeshire

Als je verlangt naar de zonnige kust van de Italiaanse Rivièra, hoef je niet per se naar Italië te reizen. Zo'n 10 kilometer ten westen van Cambridge in het Verenigd Koninkrijk ligt La Pergola in de Wheatsheaf. Dit restaurant serveert authentieke Italiaanse gerechten, compleet met op hout gebakken pizza's, zelfgemaakte pasta's en klassieke desserts, zoals vijgen met mascarpone.

"We zijn een onafhankelijk familierestaurant", zegt Rosa De Simone, de eigenaar. "Ons restaurant bestaat al meer dan 10 jaar."

La Pergola is in die tijd uitgegroeid tot een regionale trekpleister. Dineergasten zijn bereid een eind te rijden om een klein stukje 'la dolce vita' in het Verenigd Koninkrijk te ervaren. Het restaurant heeft meer dan 500 beoordelingen, een gemiddelde waardering van 4,5 uit 5 bollen en een TripAdvisor-Certificaat van uitmuntendheid.

De uitdaging: marketingresultaten zien

De echte Italiaanse keuken spreekt voor zich, maar het was moeilijk om buiten de stad op te vallen. "In de eerste jaren hebben we onszelf gepromoot in lokale restaurantgidsen, kranten en tijdschriften", zegt De Simone. "We hoorden zelden van gasten dat ze over ons hadden gelezen in een van deze bladen, waardoor ik begon te twijfelen aan mijn marketingstrategie."

De Simone richtte zich op online kanalen om een rendement op investeringen te behalen. "Ik merkte dat we meer beoordelingen op TripAdvisor ontvingen en dat gasten meldden dat ze via TripAdvisor van ons bestaan hadden vernomen", zegt ze.

De manier waarop ze TripAdvisor gebruiken

"Ik merkte dat we meer beoordelingen op TripAdvisor ontvingen en dat gasten meldden dat ze via TripAdvisor van ons bestaan hadden vernomen."

Tegenwoordig is het een hooggewaardeerd restaurant op het platform, omdat De Simone energie investeerde in het toevoegen van Managementfoto's, het bijwerken van bedrijfsgegevens en het bijhouden van beoordelingen. De Simone: "Ik nam TripAdvisor op in mijn online marketing door op onze website een link naar onze TripAdvisor-pagina te vermelden en door een aantal lovende beoordelingen op onze Facebookpagina te plaatsen."

Dit is gratis en iedereen kan het doen. Zodra u uw vermelding heeft geclaimd, kunt u kiezen uit een verscheidenheid aan widgets en knoppen die u aan uw website kunt toevoegen om uw TripAdvisor-vermelding te promoten. Ook kunt u rechtstreeks beoordelingen verzamelen door onze TripAdvisor Facebook-app te downloaden.

...

De plekken waar restaurants hun prestaties op TripAdvisor kunnen zien

De plekken waar restaurants hun prestaties op TripAdvisor kunnen zien Wilt u zien hoe de vermelding van uw restaurant presteert? We laten u alle plekken zien waar u prestatiegegevens van uw vermelding kunt vinden in het Management Center van TripAdvisor.

Zodra u uw TripAdvisor-vermelding heeft geclaimd, wat hier u gratis en eenvoudig kunt doen, kunt u op een paar plekken in het Management Center zien hoe de vermelding van uw restaurant presteert:

Vandaag laten we elk menu zien, de meetwaarden die u in elk menu vindt en waarom ze belangrijk zijn voor uw bedrijf.

De startpagina van uw Management Center

Uw startpagina fungeert als uw commandocentrum voor het beheren van uw bedrijf. Scrol naar beneden naar 'Prestatietrends' om in een oogopslag een overzicht van de maandelijkse prestaties van uw pagina te bekijken.

U ziet de volgende secties:

  • Prestaties van pagina: geeft inzicht in hoogwaardige verkeersindicatoren, met inbegrip van waar uw bedrijf bij zoekopdrachten wordt weergegeven, en voor Premium klanten, het aantal weergaven van Storyboard en de Favoriete beoordeling
  • Beoordelingenprestaties: toont het aantal beoordelingen, een analyse van het beoordelingsgevoel, uploads van reizigersfoto's en hoeveel personen door uw foto's hebben gebladerd
  • Acties van gasten: laat zien hoe uw pagina dineergasten omzet via telefoontjes, websiteklikken, klikken op de kaart en reserveringsklikken

Als u diepgaande informatie wilt bekijken, klikt u op de blauwe tekst 'Alles bekijken' bovenaan de module. U wordt dan geleid naar ...

uw prestatiemenu

In uw prestatiemenu kunt u een uitgebreid overzicht van de prestaties van uw vermelding bekijken. Met secties over uw TripAdvisor-classificatie, paginaverkeer, beoordelingsprestaties en foto's kunt u de belangrijkste meetwaarden bekijken die aangeven hoe uw pagina presteert.

Ga naar het menu door op 'Prestatiemenu' onder het tabblad 'Prestaties' te klikken.

Klik hier om elke sectie van dit menu te bekijken en te zien wat elke meetwaarde betekent voor uw bedrijf

Onderaan uw prestatiemenu vindt u een sectie genaamd 'Bezoekers bekeken ook'. Deze sectie geeft u een beeld van uw echte concurrenten op TripAdvisor. Als u uw prestaties wilt vergelijken, klikt u op de blauwe knop 'Concurrentiedetails bekijken'. U wordt vervolgens geleid naar ...

uw concurrentiemenu

In uw concurrentiemenu kunt u de prestaties van de vermelding van uw restaurant direct vergelijken met andere restaurantvermeldingen. U kunt kiezen wie uw belangrijkste concurrenten zijn in uw regio. Vergelijk uw TripAdvisor-classificatie, bollenwaardering, aantal beoordelingen en hoeveel uitstekende, goede, gemiddelde, matige of vreselijke beoordelingen u heeft ontvangen.

Ga naar dit menu door op het tabblad 'Concurrentiedetails' in het prestatiemenu te klikken of rechtstreeks door op 'Concurrentieset' onder het tabblad 'Prestaties' in het hoofdmenu te klikken.

Klik hier voor een uitgebreidere uitleg over het instellen van uw concurrentiemenu

Uw prestatiemenu voor advertenties

...

5 gratis manieren om meer dineergasten te bereiken op TripAdvisor

5 gratis manieren om meer dineergasten te bereiken op TripAdvisor Gaat u aan de slag op TripAdvisor? Hier volgt onze checklist met tips waarmee u meer dineergasten kunt bereiken. Om het nog eenvoudiger te maken, kunt u een kopie downloaden en afdrukken ter referentie. Klik op een van de oranje knoppen 'Nu downloaden'.

Claim uw bedrijf

Als u uw vermelding op TripAdvisor wilt beheren en deze wilt gebruiken om de keuzes van potentiële gasten te beïnvloeden, kunt u uw bedrijf gratis claimen via tripadvisor.nl/Owners.

Zorg dat de details precies kloppen

Ga naar het Management Center en werk belangrijke gegevens bij, zoals uw openingstijden, speld op de kaart, cuisines, voorzieningen en prijzen.

Creëer de sfeer

Upload foto's in het 'Mediacentrum'. Zorg dat u een aantrekkelijke Hoofdfoto kiest. Dit is de eerste afbeelding van uw restaurant die potentiële gasten zien.

Vraag om feedback

TripAdvisor stimuleert restauranteigenaren om hun gasten te vragen beoordelingen te schrijven. Bekijk het menu 'Marketingtools' voor hulpmiddelen die het verzamelen van beoordelingen eenvoudig maken.

...

De manier waarop restaurants hun prestatiemenu kunnen gebruiken

De manier waarop restaurants hun prestatiemenu kunnen gebruiken Het maakt niet uit waarin u investeert: tijd, geld of beide. Het is belangrijk om te weten in hoeverre uw investering zijn vruchten afwerpt. Bekijk meer informatie over het meten van uw succes op TripAdvisor aan de hand van dit overzicht.

Zodra u uw TripAdvisor-vermelding heeft geclaimd, kunt u op verschillende plekken zien hoe uw vermelding presteert, waaronder op de startpagina van uw Management Center, in uw prestatiemenu en in uw advertentiemenu. We bekijken vandaag specifiek hoe u uw prestatiemenu kunt lezen en hoe deze meetwaarden belangrijk zijn voor uw bedrijf.

Zodra u heeft ingelogd, gaat u naar het menu door op 'Prestatiemenu' te klikken onder het tabblad 'Prestaties'.

Bedrijfsoverzicht

Bovenaan de pagina kunt u in een oogopslag een overzicht van de status van uw restaurant op TripAdvisor bekijken. Hieronder valt:

  • TripAdvisor-waardering: uw huidige bollenwaardering, uit 5 mogelijke bollen. Deze wordt berekend als het gemiddelde van alle waarderingen die u heeft ontvangen van uw gasten wanneer ze uw restaurant op TripAdvisor beoordelen.
  • TripAdvisor-classificatie: deze geeft uw huidige populariteitsscore voor uw locatie weer. Klik hier voor een gedetailleerdere uitleg over de punten die uw score bepalen.
  • Totale aantal foto's: dit geeft weer hoeveel foto's u op uw vermelding heeft, met inbegrip van welk percentage u als een Managementfoto's heeft geüpload.
  • Totale aantal beoordelingen: dit geeft het aantal beoordelingen weer dat uw restaurant heeft ontvangen. Dit laat ook zien op hoeveel van deze beoordelingen u heeft gereageerd met een Managementreactie.

Bezoekers van gelegenheidspagina

Vervolgens geeft deze grafiek u een overzicht per maand van het verkeer naar uw vermelding. Technisch gezien brengen deze grafieken uw unieke bezoeken aan uw pagina in kaart. Dit betekent dat elk gegevenspunt één persoon vertegenwoordigt die uw vermelding heeft bezocht. U kunt de periode voor de grafiek wijzigen door op de blauwe knop in de rechterbovenhoek van de sectie te klikken.

Het blauw staat voor verkeer van mobiele apparaten en het groen drukt verkeer van desktops uit. Dit overzicht vertelt u veel over het type persoon dat uw restaurant bekijkt. Bijvoorbeeld: als u veel mobiel verkeer heeft, is het waarschijnlijk dat meer dineergasten voor uw restaurant kiezen wanneer ze in de buurt zijn. Maar het is ook een goede indicatie van welk type verkeer u op uw website ontvangt. Als u veel mobiele bezoekers op uw TripAdvisor-pagina ziet, wilt u natuurlijk dat uw eigen website is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten, waardoor bezoekers eenvoudiger kunnen zoeken en boeken.

Meer verkeer naar uw vermelding op TripAdvisor kan meer telefoontjes, klikken naar uw website of klikken om te reserveren betekenen. Een manier om het verkeer naar uw vermelding te verhogen is door middel van TripAdvisor-advertenties. Meer informatie hierover vindt u hier.

Prestaties van gelegenheidspagina

...

De manier waarop restaurants TripAdvisor kunnen gebruiken om hun concurrenten te slim af te zijn

De manier waarop restaurants TripAdvisor kunnen gebruiken om hun concurrenten te slim af te zijn Deze gratis tool geeft u informatie over hoe goed u presteert ten opzichte van uw concurrenten. Ga aan de slag met het concurrentiemenu aan de hand van deze tips.

De restaurantsector is concurrerender dan ooit. Met meer dan een miljoen nieuwe restaurants alleen al in de Verenigde Staten en meer dan $ 799 miljard aan verkoop in de Verenigde Staten in 2017, is een voorsprong op de concurrentie de doorslaggevende factor voor een succesvol restaurant.

U bekijkt misschien al uw snelle meetwaarden op de startpagina van uw Management Center en in uw prestatiemenu, maar vandaag laten we u precies zien hoe u uw concurrentiemenu kunt gebruiken om uw concurrenten te slim af te zijn.

U kunt aan de hand van het gratis concurrentiemenu van TripAdvisor in een oogopslag zien hoe een set aan vermeldingen van concurrenten presteert op TripAdvisor ten opzichte van uw eigen vermelding, zodat u weet hoe u ervoor staat. Als u toegang wilt tot het menu, hoeft u alleen uw vermelding te claimen (als u dit nog niet heeft gedaan). U kunt dit hier snel en gratis doen.

Aan de slag met het concurrentiemenu

Zodra u uw vermelding heeft geclaimd, kunt u het menu vinden door in te loggen op uw Management Center en 'Concurrentieset' te kiezen onder het tabblad 'Prestaties'. Als u meer informatie wilt over het volledige prestatiemenu, klik dan hier.

U moet een concurrentieset creëren om te beginnen met de analyse van uw concurrenten. Kies twee tot vijf andere restaurants om te zien hoe goed u presteert door in het zoekvak op uw bekende concurrenten te zoeken. U kunt ook suggesties zien onder het venster in het blauw, die zijn gegenereerd op basis van welke restaurantvermeldingen dineergasten bezoeken wanneer ze ook uw restaurantvermelding bezoeken.

Zodra u uw concurrenten heeft gekozen, klikt u op de oranje knop 'Opslaan' rechtsonder in het scherm.

Met TripAdvisor Premium kunt u uw analyse naar een hoger niveau tillen door uw concurrentieset te bewerken of door extra sets toe te voegen. U kunt er maximaal tien creëren.

Zodra u een set heeft gekozen, wordt u automatisch teruggeleid naar het prestatiemenu. Ga terug naar het concurrentiemenu door op 'Informatie over de concurrentie' te klikken bovenaan de pagina onder de titel 'Prestatiemenu'....

Uw positie in de restaurantclassificatie op TripAdvisor verbeteren

Uw positie in de restaurantclassificatie op TripAdvisor verbeteren Gerard Murphy, Head of Restaurant Products bij TripAdvisor, legt in deze korte video precies uit wat er wordt meegeteld bij de TripAdvisor-restaurantclassificatie en wat u kunt doen om uw positie te verbeteren . Bekijk de video hieronder of lees verder voor een transcript.

Bij TripAdvisor helpen we honderden miljoenen dineergasten bij het zoeken naar restaurants zoals dat van u. En we willen het liefst geweldige restaurants aan onze gebruikers aanbevelen en restauranteigenaren verbinden met potentiële gasten.

Een van de dingen die TripAdvisor geweldig maakt, is de manier waarop we onze restaurants classificeren. De positie in de classificatie is gebaseerd op drie kwaliteiten van uw beoordelingen: waarderingen, recentheid en relevantie. Ik ga u uitleggen hoe deze drie dingen werken.

Waarderingen

Waarderingen verwijst naar het aantal beoordelingen op TripAdvisor. We willen de restaurants met de meeste beoordelingen met vier en vijf bollen laten zien aan potentiële dineergasten. Als alle andere factoren gelijk zijn, krijgt een restaurant met meer waarderingen van vijf bollen een hogere positie dan een restaurant met lagere bollenwaarderingen.

Recentheid

Recentheid verwijst naar het aantal nieuwe beoordelingen voor uw restaurant. Hoewel oudere beoordelingen ook meetellen voor uw positie, geven nieuwere beoordelingen de huidige ervaring bij uw restaurant beter weer. Dit is goed nieuws voor restaurants. Het maakt niet uit wat uw huidige positie is, want u heeft altijd de mogelijkheid om deze te verbeteren met nieuwere beoordelingen. Als alle andere factoren gelijk zijn, krijgt een restaurant met meer recente beoordelingen een hogere positie dan een restaurant met oudere beoordelingen.

Relevantie

Wanneer iemand op zoek is naar een eetgelegenheid, zoekt hij of zij niet alleen naar restaurants in een stad. Ze zoeken naar een diner of pizza of pad thai in een stad. Hierdoor heeft u niet slechts één classificatie voor uw restaurant. Er zijn allerlei soorten classificaties met allerlei soorten criteria, van het type maaltijd tot het type cuisine en alles daartussenin.

Neem bijvoorbeeld de Brick Alley Pub in Newport, Rhode Island. Het staat op nr. 11 van alle restaurants in Newport, maar staat op nr. 5 van restaurants voor lunch, op nr. 2 voor hamburgers en op nr. 6 voor Amerikaans eten. Waarom heeft het een hogere positie in de classificatie voor deze typen cuisines en maaltijden dan in de algemene classificatie? Omdat het percentage aan beoordelingen met vier of vijf bollen waarin lunch, hamburgers of Amerikaans eten worden genoemd hoger is.

Als u nadenkt over uw classificatie, bedenk dan in welke gerechten en soorten cuisine u vindt dat u uitblinkt en bekijk uw positie in de TripAdvisor-classificatie voor die punten. Dit is een veel betere indicator van hoe gasten waarschijnlijk uw restaurant vinden dan via uw algemene classificatie.

...

Waarom elk restaurant de bijbehorende vermelding moet claimen

Waarom elk restaurant de bijbehorende vermelding moet claimen De eerste stap voor het beheren van uw online reputatie? Uw vermelding claimen. Hieronder leggen we uit waarom dit belangrijk is en hoe u aan de slag kunt gaan.

Er zijn 4,6 miljoen restaurants* op TripAdvisor te vinden en het aantal groeit nog steeds. De kans is dus groot dat uw restaurant al op TripAdvisor wordt vermeld. Uw gasten uploaden waarschijnlijk foto's en schrijven beoordelingen van uw restaurant zonder dat u dit weet, wat betekent dat u geen gebruikmaakt van de mogelijkheid om het gesprek te beïnvloeden en belangrijke feedback over uw prestaties te verzamelen.

Maar u loopt mogelijk nog meer kansen mis. Hier volgen een aantal redenen waarom u uw vermelding zou moeten claimen:

We zijn een van de grootste restaurantwebsites ter wereld*

TripAdvisor is meer dan de grootste reiswebsite ter wereld. We zijn ook een van de grootste restaurantwebsites ter wereld.* Als u uw vermelding claimt op TripAdvisor betekent dit dat u toegang heeft tot meer dan 200 miljoen maandelijkse bezoekers.** Zowel lokale inwoners als reizigers gebruiken TripAdvisor om restaurants te ontdekken en uit een recente enquête bleek dat gemiddeld 86% van de respondenten koos voor een restaurant als gevolg van een classificatie, beoordeling, waardering of award van TripAdvisor. Dat is een enorme kans om ervoor te zorgen dat uw restaurant opvalt. En het beste ...

Het is helemaal gratis

Ja, uw vermelding claimen en een TripAdvisor-account aanmaken is gratis! We willen dat uw vermelding nauwkeurig weergeeft wat u aanbiedt en hoe uw restaurant is. De persoon die dat het beste weet, bent uzelf.

Houd uw vermelding up-to-date

Zodra u uw vermelding heeft geclaimd, kunt u bepalen hoe en waar deze wordt weergegeven aan TripAdvisor-gebruikers door uw bedrijfsgegevens bij te werken. Op het tabblad 'Vermelding beheren' in het Management Center, kunt u:

  • de beschrijving en contactgegevens van uw restaurant bijwerken;
  • uw locatie op de kaart verifiëren en extra informatie toevoegen aan uw adres, zoals het suitenummer, plein, plaza;
  • uw openingstijden voor elke dag van de week toevoegen;
  • maximaal vijf cuisines kiezen (zoals Italiaans, vegetarisch of zee- en schelpdieren) waarbij uw restaurant wordt weergegeven;
  • selecteren welke gerechten uw restaurant serveert;
  • de voorzieningen bewerken die u aanbiedt, zoals parkeren, reserveringen, buiten zitten of bezorging.

Als u uw vermelding claimt, zorgt u ervoor dat alle informatie over uw restaurant op TripAdvisor nauwkeurig en up-to-date is. En het selecteren van uw voorzieningen en cuisines is de beste manier om ervoor te zorgen dat reizigers en lokale inwoners uw restaurant kunnen ontdekken.

...

Veelgestelde vragen over TripAdvisor voor restaurants

Veelgestelde vragen over TripAdvisor voor restaurants We hebben een uitgebreide lijst opgesteld met alle veelgestelde vragen over TripAdvisor voor restaurants.

Waarom zou ik mijn TripAdvisor-vermelding claimen?

U kunt gratis uw TripAdvisor-vermelding claimen en u registreren als een vertegenwoordiger van uw restaurant. U krijgt dan toegang tot alle aspecten van uw TripAdvisor-pagina, zoals: bedrijfsgegevens bijwerken, foto's toevoegen, reageren op beoordelingen en meer. Claim uw vermelding door naar het Management Center van TripAdvisor te gaan. We kunnen vanwege veiligheidsredenen voor uw bedrijf vragen om een creditcard om uw identiteit te verifiëren. Dit is echter alleen voor verificatiedoeleinden; uw bedrijf claimen is altijd gratis. Voor de volledige instructies over registratie leest u onze gids

.

Hoe beheer ik mijn TripAdvisor-vermelding en maak ik deze aantrekkelijker voor bezoekers?

Zodra u zich heeft geregistreerd, kunt u alle aspecten van uw TripAdvisor-vermelding beheren in het Management Center. Het Management Center is beschikbaar voor pc's en via onze mobiele app. Download de nieuwste versie van de TripAdvisor-app voor iOS of Android en gebruik uw telefoon om op beoordelingen te reageren, vragen van potentiële dineergasten te beantwoorden en een groot deel van uw TripAdvisor Premium-functies te beheren. Meer informatie over het mobiele Management Center vindt u hier.

Lees onze volledige gids voor het optimaliseren van uw vermelding op TripAdvisor.

Hoe werk ik de gegevens van mijn restaurantvermelding bij?

U kunt alle vermeldingsgegevens van uw bedrijf bijwerken in het Management Center. Ga naar het menu Profiel bovenaan de pagina en klik op Vermelding beheren om naar deze pagina te gaan. Hier kunt u de gegevens van uw bedrijf bijwerken, waaronder: algemene informatie, zoals uw naam, contactgegevens, locatie, openingstijden, soort keuken, prijzen en meer.

...

Veelgestelde vragen over het Certificaat van uitmuntendheid

Veelgestelde vragen over het Certificaat van uitmuntendheid Kom meer te weten over het Certificaat van uitmuntendheid aan de hand van deze veelgestelde vragen van accommodaties (hotels, B&B's/pensions en bijzondere accommodaties), restaurants en eigenaren van ervaringen. We hebben een aparte pagina over het Certificaat van uitmuntendheid voor vakantiewoningen. Meer informatie vindt u hier. Wat is het Certificaat van uitmuntendheid? Met het Certificaat van uitmuntendheid worden sinds 2011 horecabedrijven in het zonnetje gezet die consistent geweldige service over de hele wereld bieden. Deze onderscheiding wordt uitgereikt aan ongeveer 10% van het totaalaantal bedrijven op TripAdvisor die consistent geweldige beoordelingen in het afgelopen jaar hebben ontvangen. Er is geen aanmeldproces voor het Certificaat van uitmuntendheid en u kunt de prestatie mettertijd verdienen. Wie komen er in aanmerking voor het ontvangen van een Certificaat van uitmuntendheid? Accommodaties (hotels, B&B's/pensions en bijzondere accommodaties), attracties, restaurants en vakantiewoningen overal ter wereld komen in aanmerking voor een Certificaat van uitmuntendheid. Hoe worden de ontvangers van het Certificaat van uitmuntendheid gekozen?...

Over Beoordelingenservice van TripAdvisor en toestemming om te e-mailen

Over Beoordelingenservice van TripAdvisor en toestemming om te e-mailen Antwoorden op veelgestelde vragen over Beoordelingenservice en toestemming om te e-mailen. Met Beoordelingenservice verzamelt u gratis en eenvoudig feedback van gasten. Aan de hand van deze tool kunt u professioneel ogende e-mailherinneringen voor beoordelingen aan gasten na hun verblijf sturen. Laten we enkele veelgestelde vragen over de toestemming om te e-mailen en Beoordelingenservice van TripAdvisor behandelen. Hoe krijg ik toestemming om te e-mailen? Voordat u de e-mailadressen van gasten in Beoordelingenservice zet, moet u toestemming hebben om hun gegevens door te geven aan TripAdvisor voor het verzamelen van beoordelingen (meestal is dit opgenomen in een verklaring voor gegevensverzameling). U dient daarnaast een kopie van hun toestemming te bewaren. Wat gebeurt er als een gast vragen heeft over de e-mail? Conform de gegevensprivacywetgeving verwijzen we gasten naar u als ze vragen hebben over de e-mail van TripAdvisor met het verzoek een beoordeling te schrijven, zodat u hun toestemming kunt bevestigen. U moet kunnen laten zien dat de gasten toestemming hebben gegeven om e-mails van TripAdvisor te ontvangen. Gebruikt TripAdvisor de e-mailadressen van mijn gasten voor andere doeleinden?...

9 veelgestelde vragen over Beoordelingenservice

9 veelgestelde vragen over Beoordelingenservice Antwoorden op veelgestelde vragen over Beoordelingenservice.

1. Wat kost Beoordelingenservice?

Beoordelingenservice is gratis voor alle bedrijven die op TripAdvisor vermeld staan. U dient alleen geregistreerd te staan als eigenaar of manager voor uw gelegenheid. 

2. Waarom is het beter om Beoordelingenservice te gebruiken, dan zelf een e-mail te sturen?

Met Beoordelingenservice verzamelt u gratis en eenvoudig feedback van gasten. U profiteert van co-branding met TripAdvisor, de grootste reiswebsite ter wereld. U heeft toegang tot het Beoordelingenservice-menu, dat duidelijke, nauwkeurige resultaten biedt voor al uw campagnes. Gasten die nog niet hebben gereageerd, ontvangen automatisch een herinnerings-e-mail, waardoor het voor u nog eenvoudiger is om meer beoordelingen te verzamelen. 

3. Hoe krijg ik toestemming om te e-mailen?

Lees hier ons artikel over Beoordelingenservice en e-mailtoestemming.

4. Wat gebeurt er met de e-mailadressen van mijn gasten als ik Beoordelingenservice gebruik?

Wanneer we e-mailadressen ontvangen, worden ze door de filters van onze Beoordelingenservice gehaald. Als eerste verwijderen we de adressen van ontvangers die hebben aangegeven geen e-mails van Beoordelingenservice te willen ontvangen. Vervolgens verwijderen we de e-mailadressen van gasten die gedurende de afgelopen 30 dagen een Beoordelingenservice-bericht van u hebben ontvangen of die gedurende de afgelopen 3 maanden een beoordeling van uw bedrijf hebben geschreven.

Uw Beoordelingenservice-bericht wordt naar de overgebleven e-mailadressen gestuurd en de reacties worden bijgehouden in het menu. Wordt er niet binnen 7 dagen gereageerd en heeft u ervoor gekozen om een herinnerings-e-mail naar uw gasten te sturen? Dan stuurt TripAdvisor namens u een herinnerings-e-mail. De e-mailadressen blijven opgeslagen op een server van TripAdvisor, zodat de resultaten van de campagne kunnen worden bijgehouden in het menu en lijsten voor toekomstige e-mailcampagnes naar behoren kunnen worden gefilterd.    

5. Hoe beschermt TripAdvisor de gegevens van mijn gasten?

E-mailadressen die aan TripAdvisor zijn geleverd via Beoordelingenservice worden apart en veilig opgeslagen. Toegang is beperkt tot bepaalde mensen in het TripAdvisor-team.

6. Gebruikt TripAdvisor deze e-mailadressen voor andere doeleinden?

Nee. TripAdvisor erkent de waarde van de gegevens van uw gasten en het belang deze te beschermen. E-mailadressen die zijn ingediend voor Beoordelingenservice worden niet voor andere doeleinden gebruikt. Ze worden niet gebruikt voor algemene e-mailcampagnes van TripAdvisor en worden alleen gevolgd voor een verslag in uw Beoordelingenservice-menu.

7. Als ik de e-mailadressen van mijn gasten doorgeef, worden ze dan automatisch lid van TripAdvisor?

Nee, we maken niet automatisch een lidmaatschap aan voor de ontvangers van een Beoordelingenservice-bericht. Een gebruiker heeft echter wel een lidmaatschap van TripAdvisor nodig om een beoordeling van uw gelegenheid te schrijven. Wanneer gebruikers beslissen om een beoordeling in te dienen, kunnen ze ervoor kiezen om zich te registreren op de website of om in te loggen op hun bestaande account en de instellingen voor het ontvangen van toekomstige e-mails van TripAdvisor aan te passen.

8. Kan ik mijn gasten per ongeluk te veel e-mails van Beoordelingenservice sturen?

Per bezoek aan uw gelegenheid kan er binnen een periode van 30 dagen slechts één Beoordelingenservice-bericht en één herinnerings-e-mail per gast worden verstuurd. De herinnerings-e-mail wordt alleen verstuurd als u ervoor kiest om deze functie te gebruiken en als uw gast nog geen beoordeling van uw gelegenheid heeft geschreven.

Als u gebruikmaakt van geautomatiseerde Beoordelingenservice vergelijken we ook de e-mailadressen die binnenkomen via uw horecatechnologie-aanbieder met uw campagnegeschiedenis om ervoor te zorgen dat uw gasten geen dubbele e-mails ontvangen. Dit is belangrijk omdat u de handmatige Beoordelingenservice nog steeds moet gebruiken om de personen te e-mailen die niet via uw technologieaanbieders boeken.

9. Kan ik er ook voor kiezen om alleen Beoordelingenservice-berichten te sturen naar gasten die waarschijnlijk een positieve beoordeling schrijven?

U dient al uw gasten toestemming te vragen om ze te e-mailen en Beoordelingenservice-berichten te sturen naar iedereen die instemt. Het selectief e-mailen naar gasten die waarschijnlijk een positieve beoordeling zullen schrijven, is frauduleus en uw gelegenheid kan hiervoor worden gestraft. Klik hier voor meer informatie. Gelegenheden zijn vaak verrast door de hoeveelheid positieve feedback die ze ontvangen. De gemiddelde waardering in TripAdvisor-beoordelingen is tenslotte 4,12 bollen van de 5.1


  • 1. Interne gegevens van TripAdvisor, januari 2014
Laatst bijgewerkt: 20 juni 2018

Hoe u een gedrukt Certificaat van uitmuntendheid kunt aanvragen

Hoe u een gedrukt Certificaat van uitmuntendheid kunt aanvragen

Gefeliciteerd met uw Certificaat van uitmuntendheid! Een gedrukt certificaat in uw bedrijf is een geweldige manier om uw prestatie te laten zien.

Wanneer moet ik een gedrukt certificaat aanvragen?

  • U heeft een Certificaat van uitmuntendheid 2016 ontvangen en nog geen gedrukt certificaat aangevraagd. 
  • U heeft in voorgaande jaren een Certificaat van uitmuntendheid ontvangen en heeft een nieuw certificaat nodig.
  • U wilt een exemplaar van uw certificaat in een andere taal ontvangen.

Hoe vraag ik een gedrukt certificaat aan?

  1. Log in op het Management Center
  2. Beweeg met uw muis over het menu Marketingtools bovenaan de pagina en selecteer Awards in het uitklapmenu.
  3. Klik op Uw badge ontvangen naast uw Certificaat van uitmuntendheid-widget.
  4. Klik op de link Certificaat tonen onderaan de pagina. 
  5. Vul het formulier Aanvraag voor Certificaat van uitmuntendheid in en klik op de knop Aanvraag verzenden

Volg de bovenstaande instructies en u krijgt binnen 8 weken uw Certificaat van uitmuntendheid per post toegestuurd. En als u toch in het Management Center bent, dan kunt u ook de Certificaat van uitmuntendheid-widget downloaden en toevoegen aan uw website. Hiermee kunt u uw erkenning online promoten tot u een gedrukte versie ontvangt.

Laatst bijgewerkt: 6 augustus 2014

Een TripAdvisor-widget toevoegen aan de website van uw restaurant

Een TripAdvisor-widget toevoegen aan de website van uw restaurant Zorg ervoor dat uw dineergasten u op TripAdvisor kunnen vinden met een van onze gratis restaurantwidgets die u aan uw website kunt toevoegen.

TripAdvisor-restaurantwidgets die u kunt kiezen

Dankzij onze gratis widgets kunnen dineergasten van over de hele wereld met slechts één klik uw beoordelingen bekijken. Widgets zijn kleine, aanpasbare stukjes HTML-code waarmee u dynamische inhoud van TripAdvisor rechtstreeks op uw website kunt toevoegen. Deel eenvoudig uw meest recente beoordelingen of awards en stimuleer dineergasten om beoordelingen te schrijven. Bovendien kunt u elke widget aan uw website aanpassen.

U kunt kiezen uit een grote verscheidenheid aan berichten op basis van wat u wilt weergeven:

  • De restaurantwidget: deze widget is speciaal bedoeld voor restaurants. De badge bevat de eenvoudige, maar krachtige tekst 'Vind ons op TripAdvisor'. U kunt de kleur, het pictogram en de taal van deze widget aanpassen.
  • Citaten uit beoordelingen: toon uw meest recente citaten uit beoordelingen met deze widget. U kunt kiezen hoeveel beoordelingen u wilt weergeven en hoe groot de widget wordt op uw website.
  • Beoordelingen-widget: deze widget moedigt dineergasten die uw website bezoeken aan om een beoordeling op TripAdvisor te schrijven.
  • Socialmediaknop: als u uw andere socialmediakanalen, zoals Facebook of Instagram, in uw voettekst opneemt, dan kunt u eenvoudig ook een TripAdvisor-pictogram toevoegen met deze widget. U kunt kiezen uit een aantal verschillende stijlen afhankelijk van de keuze of u uw bollenwaardering wel of niet wilt tonen of het eenvoudig wilt houden.
  • Lees beoordelingen:dankzij deze widget kunnen dineergasten uw beoordelingen met één druk op een knop lezen.
  • Waarderingen-widget:toon uw TripAdvisor-bollenwaardering en het aantal beoordelingen met deze widget.
  • Bravo- widget:toon de bezoekers aan uw website hoeveel dineergasten u een uitstekende waardering hebben gegeven met deze widget.
  • Topbeoordelingen:
  • deze widget maakt een scrollvenster aan voor uw meest recente beoordeling met hoge waardering. U kunt de grootte, leesbaarheid en uw grenzen aanpassen.
  • Gewaardeerd op TripAdvisor:deze widget is vergelijkbaar met de waarderingen-widget, maar is iets groter en luidt: 'Aanbevolen op TripAdvisor' met een link naar uw vermelding.
  • Certificaat van uitmuntendheid: als u een Certificaat van uitmuntendheid van TripAdvisor ontvangt, kunt u het in de spotlights zetten door uw award aan uw website toe te voegen.

Uw TripAdvisor-restaurantwidget toevoegen

Het is heel eenvoudig om uw gratis widget toe te voegen:

  1. Log eerst in bij het Management Center. Als u uw vermelding nog niet heeft geclaimd, kunt u dit hier gratis en eenvoudig doen.
  2. Kies 'Website-widgets' onder het tabblad 'Marketingtools'.
  3. Bekijk de lijst met widgets en kies de optie die het beste bij u past.
  4. Zodra u uw widget heeft gekozen, kunt u deze aanpassen. Elke widget heeft verschillende aanpassingen waaruit u kunt kiezen. U kunt bij de restaurantwidget bijvoorbeeld de kleur, het pictogram en de taal aanpassen.
  5. Zodra u uw widget heeft aangepast, kopieert en plakt u de persoonlijke code van de widget-pagina in de HTML-code van uw website.
  6. Als u de code liever via e-mail naar uzelf of naar de persoon die de website beheert verzendt, klikt u op de oranje knop 'E-mail code' onderaan de pagina.
  7. Zodra uw website is bijgewerkt, wordt uw widget weergegeven.

Het duurt slechts enkele minuten om uw website te verbeteren met een TripAdvisor-widget. Ga meteen aan de slag om uw zichtbaarheid te maximaliseren!

Laatst bijgewerkt: 13 januari 2015

Snelstartgids: geautomatiseerde Beoordelingenservice

Snelstartgids: geautomatiseerde Beoordelingenservice Geautomatiseerde Beoordelingenservice zorgt ervoor dat u uw partnerschap met een door TripAdvisor gecertificeerde connectiviteitspartner kunt gebruiken om moeiteloos nieuwe beoordelingen voor uw bedrijf te ontvangen. Gebruik deze gids om aan de slag te gaan.

Beoordelingenservice is een gratis, eenvoudig te gebruiken TripAdvisor-tool waarmee gelegenheden recente gasten kunnen e-mailen om ze een beoordelingsverzoek te sturen. Gemiddeld zien eigenaren die Beoordelingenservice regelmatig gebruiken een toename van 33% in het aantal TripAdvisor-beoordelingen van hun gelegenheid.1 Voor hoteleigenaren die samenwerken met een door TripAdvisor gecertificeerde connectiviteitspartner, zoals een Internet Booking Engine of een bedrijfsmanagementsysteem, wordt het verzamelen van beoordelingen nog eenvoudiger met geautomatiseerde Beoordelingenservice.

Hoe werkt geautomatiseerde Beoordelingenservice? Nadat uw gasten hebben uitgecheckt, geeft uw connectiviteitspartner automatisch hun e-mailadressen door aan TripAdvisor. Vervolgens stuurt TripAdvisor de gasten binnen 72 uur een aangepast Beoordelingenservice-bericht. En het allermooiste? Net als handmatige Beoordelingenservice, is geautomatiseerde Beoordelingenservice gratis.

Bent u klaar om uw geautomatiseerde Beoordelingenservice-campagne op te zetten? U hoeft slechts drie eenvoudige stappen uit te voeren:

1. Toegang tot Beoordelingenservice

Ga naar tripadvisor.nl/ReviewExpress, typ uw bedrijfsnaam in en selecteer vervolgens uw bedrijf uit de lijst. Als u nog niet ingelogd bent bij TripAdvisor, wordt u nu gevraagd in te loggen of u te registreren. Beoordelingenservice is gratis te gebruiken, maar u moet u wel registreren als vertegenwoordiger voor uw gelegenheid op TripAdvisor om aan de slag te gaan. 

2. Aanmelden voor geautomatiseerde Beoordelingenservice

Klik op de startpagina van Beoordelingenservice op de knop in het veld 'Automatiseren'. (Ziet u dit veld niet? Raadpleeg dan de onderstaande sectie Problemen oplossen.) Controleer de gegevens in het veld, inclusief uw connectiviteitspartner en de gebruiksvoorwaarden, en vink naast beide het vakje aan. Controleer vervolgens het adres van de afzender voor uw e-mailcampagnes en verzend het formulier. Gefeliciteerd! Uw connectiviteitspartner kan nu beginnen met het verzenden van gegevens voor geautomatiseerde Beoordelingenservice-berichten zodra gasten uitchecken.

3. Uw standaardbericht instellen

Met Beoordelingenservice kunt u een standaard e-mailsjabloon instellen voor elk van de ruim 20 talen op de website. Geautomatiseerde Beoordelingenservice stuurt dit standaardbericht naar de e-mailadressen die zijn doorgegeven door uw connectiviteitspartner. Als u geen standaardbericht heeft ingesteld, dan wordt de standaard TripAdvisor-sjabloon gebruikt. Om uw standaardbericht voor geautomatiseerde Beoordelingenservice in te stellen, gaat u naar het tabblad 'Bericht aanmaken'. Uw standaardbericht wordt automatisch weergegeven. In de titel van dit bericht wordt een sterretje weergegeven. Gebruik de links 'Bewerken' om op deze pagina de sjabloon te wijzigen en sla deze vervolgens op. Controleer of het vakje voor 'Opslaan als mijn standaardbericht voor [language]' is aangevinkt. Hiermee garandeert u dat het bericht wordt gebruikt voor geautomatiseerde Beoordelingenservice. Als u regelmatig gasten ontvangt die andere talen spreken, overweeg dan ook het standaardbericht voor die talen aan te passen. Als uw connectiviteitspartner e-mailadressen verzendt aan TripAdvisor, bevat deze informatie ook de voorkeurstaal van de gast. Het geautomatiseerde Beoordelingenservice-bericht wordt in die taal verzonden.

Dat was het! U heeft het instellen voltooid!

Uw geautomatiseerde Beoordelingenservice-berichten worden verstuurd vanaf het moment dat uw connectiviteitspartner de e-mailadressen levert van de gasten die onlangs hebben uitgecheckt. Onder het tabblad 'Instellingen' kunt u uw standaardberichten bewerken en de status van uw connectiviteitspartner bekijken. Zoals altijd kunt u de resultaten van elke Beoordelingenservice-campagne, zowel handmatig als geautomatiseerd, bekijken op het tabblad Menu. U kunt de in het Menu getoonde resultaten ook gebruiken om uw standaardberichten te wijzigen en het aantal reacties te verhogen.

SNELLE SUGGESTIE: geautomatiseerde Beoordelingenservice-berichten kunnen alleen worden verzonden aan e-mailadressen die zijn opgeslagen door uw connectiviteitspartners. Vergeet niet om handmatig de e-mailadressen van uw overige gasten in te vullen in Beoordelingenservice.

Problemen oplossen

Als u uw gelegenheid niet kunt aanmelden voor geautomatiseerde Beoordelingenservice, kan de reden hiervoor zijn dat uw connectiviteitspartner niet gecertificeerd is. Neem contact op met uw connectiviteitspartner om deel te nemen.

Voor meer informatie over Beoordelingenservice, klikt u hier.


  • 1. Gegevens TripAdvisor-website, januari 2014
Laatst bijgewerkt: 24 maart 2014

Analyse van Beoordelingenservice binnen 5 minuten of minder

Analyse van Beoordelingenservice binnen 5 minuten of minder

Wanneer had u voor het laatst meer dan genoeg tijd over om alles af te krijgen? Als u zich dit niet meer kunt herinneren, is het Beoordelingenservice-menu perfect voor u en uw schema! In slechts vijf minuten kunt u de belangrijkste indicatoren bekijken, zodat u een beeld krijgt van de prestaties van uw voormalige campagnes en ideeën kunt opdoen voor nieuwe campagnes. Gelooft u dit niet? Ga naar www.tripadvisor.nl/ReviewExpress, selecteer uw gelegenheid in het uitklapmenu, en start uw stopwatch:

Minuut 1: maak een inventaris

Bekijk de cumulatieve cijfers van het totale aantal campagnes, het aantal verzonden e-mails, het totale aantal geopende e-mails, het aantal klikken en de beoordelingen die in totaal zijn verzameld. Deel het aantal geopende e-mails door het totale aantal verzonden e-mails om uw gemiddelde openratio te berekenen. De gemiddelde openratio is hier bijvoorbeeld bijna 30%. Ga vervolgens hetzelfde te werk voor de klikken en beoordelingen. Zorg dat er na verloop van tijd een stijgende lijn te zien is voor deze cijfers. Als dit niet het geval is, probeer dan combinaties van onze 
tips voor Beoordelingenservice om de cijfers te verbeteren.

Minuut 2 en 3: scroll door recente beoordelingen

Bekijk uw recente beoordelingen, zodat u weet wat er goed gaat bij uw gelegenheid en waar u extra aandacht aan moet besteden. Houd rekening met de beoordelingen waar u later een Managementreactie voor moet schrijven. Als u geen recente beoordelingen heeft, geeft het menu tips voor toekomstige campagnes.

Minuut 4 en 5: controleer campagnestatistieken

Bereken uw openratio (aantal geopende e-mails/aantal verzonden e-mails), klikratio (aantal aangeklikte e-mails/aantal verzonden e-mails) en niet-bezorgdratio (aantal niet bezorgde e-mails/aantal verzonden e-mails) voor uw laatste drie campagnes. Zijn ze beter dan uw totale gemiddelde van stap 1? Als dat zo is, ga dan zo door.

Als uw openratio’s dalen, kunt u proberen uw onderwerpsregels te veranderen of uw e-mails sneller na het vertrek van uw gasten te versturen, zodat uw berichten relevanter zijn voor reizigers. Als het aantal klikken het probleem is, kunt u proberen de berichten aan gasten persoonlijker te maken. Vergeet niet dat een dalende niet-bezorgdratio goed is, omdat dit betekent dat meer van uw e-mails worden afgeleverd. Als dit niet het geval is, richt u dan op het verifiëren van uw e-mailadressen.

U bent klaar! Binnen vijf minuten bent u er klaar voor om nog een Beoordelingenservice-campagne te versturen die geoptimaliseerd is op basis van uw vorige campagnes (klik op ‘Doorgaan met verzenden’ om aan de slag te gaan). Ga vandaag nog naar het Beoordelingenservice-menu via www.tripadvisor.com/ReviewExpress!


Zorgen niet-bezorgde e-mails, klikken én geopende e-mails ervoor dat u de tel kwijt raakt? 

Dan is hier een spiekbriefje voor e-mailanalyses:

Uw totale Beoordelingenservice-geschiedenis:

  • Alle campagnes: aantal keren dat u e-mails heeft verzonden aan gasten met Beoordelingenservice
  • Totale aantal verzonden e-mails: aantal e-mailadressen waarnaar u een e-mail heeft verzonden
  • Totale aantal geopende e-mails: aantal e-mails van Beoordelingenservice dat is bekeken door gebruikers
  • Totale aantal klikken: aantal personen dat actie heeft ondernomen na de e-mails

Voor elke campagne:

  • Aantal verzonden: aantal e-mailadressen waarnaar een e-mail is verzonden
  • Aantal geopend: aantal bekeken e-mails in de campagne
  • Aantal klikken: aantal personen dat actie heeft ondernomen na een individuele e-mailcampagne
  • Aantal niet-bezorgd: aantal e-mails dat niet bezorgd kon worden

 

Laatst bijgewerkt: 17 januari 2018

10 tips voor meer beoordelingen met Beoordelingenservice

10 tips voor meer beoordelingen met Beoordelingenservice

Meer dan 80% van de accommodaties ter wereld vraagt gasten een beoordeling in te dienen.1 Herinneringen via e-mail zijn een zeer effectieve manier om nieuwe beoordelingen te werven, langdurige gastrelaties op te bouwen en mogelijk uw populariteitsscore te beïnvloeden. Maakt u geen gebruik van een e-mailprogramma? Beoordelingenservice van TripAdvisor is een gratis hulpmiddel dat u helpt bij het versturen van herinnerings-e-mails!

1. Verzamel e-mailadressen

Controleer voordat gasten vertrekken of u de juiste e-mailadressen in uw administratie heeft staan.

2. Informeer gasten over uw plannen

Krijg toestemming om de gegevens van gasten aan TripAdvisor door te geven en vertel gasten dat u ze een e-mail via Beoordelingenservice stuurt om naar hun feedback te vragen.

3. Denk goed na over uw 'afzender'-adres

Zorg ervoor dat het bericht de naam van de gelegenheid of de naam van een belangrijke en herkenbare werknemer bevat.

4. Gebruik korte en eenvoudige berichten

Kortere e-mails met duidelijke en beknopte onderwerpregels zijn het meest doeltreffend.  

5. Voeg een persoonlijk tintje toe

Zet uw handtekening bij uw naam en functie om de e-mail persoonlijker te maken.

6. Zorg dat uw e-mail aankomt

Vermijd in de onderwerpregel en het bericht het gebruik van meerdere opeenvolgende uitroeptekens en woorden die volledig in hoofdletters geschreven zijn.

7. Vermijd weekenden en feestdagen

Stuur uw bericht aan het begin van de werkweek, wanneer mensen hun e-mail beter in de gaten houden.

8. Stuur regelmatig e-mails

Vraag gasten binnen enkele dagen na het uitchecken om feedback wanneer de ervaring nog vers is.

9. Bedank uw gasten

Gebruik deze kans om uw gasten te bedanken en ze aan te moedigen nog eens terug te komen.

10. Probeer nieuwe dingen

Experimenteer met uw 'afzender'-adres, onderwerpregels, berichten en afbeeldingen.

Met Beoordelingenservice kunt u:

  • tot 1000 gasten tegelijk een e-mail sturen;
  • standaardberichten aanpassen in meer dan 20 talen;
  • afbeeldingen toevoegen en sjablonen bewaren voor later gebruik;
  • automatisch herinneringsberichten versturen (optioneel);
  • adressen veilig bewaren. Deze worden alleen gebruikt voor Beoordelingenservice.

 


  • 1. TripBarometer door TripAdvisor, een online-enquête uitgevoerd van dec. 2012 tot jan. 2013 onder 35.042 deelnemers uit 26 landen (www.tripadvisorTripBarometer.com)
Laatst bijgewerkt: 31 juli 2013

Claim uw vermelding vandaag nog en leer TripAdvisor beter kennen