Onderzoek en trends in de restaurantsector

Blijf op de hoogte van nieuws over de restaurantsector, tips voor het runnen van uw bedrijf en succesverhalen van restauranteigenaren zoals u.

Hoe dineergasten uw restaurant vinden [infographic]

Hoe dineergasten uw restaurant vinden [infographic]Leid hoogwaardig verkeer naar uw gelegenheid door uw vermelding boven de TripAdvisor-zoekresultaten te plaatsen voor reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in uw regio....

Who Searches for Restaurants on TripAdvisor?

Who Searches for Restaurants on TripAdvisor? While TripAdvisor is known around the world as a brand built for travelers, new research suggests that locals love us too — particularly when it comes to finding a place to eat.

You already know that TripAdvisor is the world’s largest travel site, but we’re also one of the world’s largest restaurant sites,* which means you’ll find more than just travelers discovering your restaurant. When it comes to traffic to your TripAdvisor listing, it’s a mix of both travelers and locals.

Local vs. Traveler Searches on TripAdvisor

Our analysis showed the percentage of locals searching for restaurants on TripAdvisor to be in some cases up to almost 60%. Here’s the breakdown by market:

Percentage of Local Searches by Country, May to December 2018

Locals

Travelers

Seasonality impacted whether or not locals were searching for restaurants. When we compared searches from Summer (May to August) against searches from Fall (September to December), we found the percentage of locals searching for restaurants increased in the Fall. France, Italy, and Spain saw the largest increases in local restaurant searches, hovering around 20%, while the US and UK each saw about a 6% increase.

How Local Search Increased by Market

The Top Choice for Travelers and Locals Alike

It’s no surprise that up to 96% of our respondents in a recent survey told us they use TripAdvisor while looking to a place to eat while traveling. We also learned, though, that the majority of respondents across the U.S. and Europe also prefer to use TripAdvisor compared to other options while at home. For both travelers and locals, TripAdvisor remains the top choice to discover great places to eat.

While Traveling

...

Een marketingplan voor een restaurant maken

Een marketingplan voor een restaurant maken Ontdek hoe u in een mum van tijd een marketingplan voor uw restaurant kunt maken met onze tips.

Waarom heeft u een marketingplan nodig voor uw restaurant?

71% van de ondervraagde restauranteigenaren vertelde ons dat ze meer willen doen om hun bedrijven te promoten, waarvan meer dan de helft zei minder dan 10% van hun tijd aan marketing te besteden.

Tijd besteed aan marketing per land

Maar er is goed nieuws. U kunt veel doen om uw bedrijf te promoten zonder er heel veel tijd aan te besteden. Niemand opent een restaurant omdat hij dol is op marketing. Maar u kunt met een marketingplan voor uw restaurant uw energie steken in de dingen die de meeste winst opleveren om meer dineergasten naar uw restaurant te leiden, uw merk uit te dragen en de aandacht te trekken, waarnaast u genoeg tijd overhoudt om de rest van uw bedrijf te beheren.

Stap één: ken uw dineergasten

De eerste stap naar een goed marketingplan is uw dineergasten kennen.U heeft hier waarschijnlijk al een goed beeld van op basis van uw originele bedrijfsconcept. Controleer of uw gevoel klopt aan de hand van een aantal belangrijke gegevenspunten:

  • Bekijk uw reserveringen grondig om een indruk te krijgen van de gemiddelde tafelgrootte. Dit helpt u om erachter te komen of een typische dineergast deel uitmaakt van een grote groep, een date heeft of alleen is.
  • Praat met de chef-kok en uw barman om te ontdekken wat uw populairste gerechten, drankjes en smaaktrends zijn. Kiezen uw dineergasten voor avontuurlijke ingrediënten of de beproefde klassiekers?
  • Doe vervolgens een lichtelijk ouderwetse observatie. Welk type gasten zijn uw dineergasten? Hoe kleden ze zich? Wat doen ze? Hoe praten ze? Als u geen vaste gasten heeft, raden we aan om eens naar binnen te lopen en de sfeer in de ruimte te ervaren. Ga een gesprek aan met mensen bij de bar. Als u uw dineergasten leert kennen, kunt u erachter komen hoe u nieuwe dineergasten aantrekt en wat goed bij hen past.

...

Zet uitstekende beoordelingen om in magische marketing voor uw restaurant

Zet uitstekende beoordelingen om in magische marketing voor uw restaurant Zet uw beoordelingen om in marketing voor uw bedrijf met deze creatieve marketingideeën van echte restaurants van over de hele wereld.

Haal meer uit uw beoordelingen

Uw harde werk en geweldige gerechten hebben u welverdiende positieve beoordelingen opgeleverd. Nu is het tijd om deze lovende woorden in uw voordeel te gebruiken door ze in het marketingmateriaal van uw restaurant te gebruiken.

Door TripAdvisor-beoordelingen te tonen, geeft u uw marketing een gevoel van geloofwaardigheid. Het is een concept dat psychologen ‘sociaal bewijs’ noemen, wat in wezen betekent dat mensen kijken wat anderen doen voordat ze een beslissing nemen.

Het feit dat positieve beoordelingen van TripAdvisor ertoe leiden dat uw restaurant goede zaken doet, is een bewijs van de kracht van sociaal bewijs. De impact van deze beoordelingen hoeft echter niet beperkt te blijven tot zoekers op TripAdvisor. We hebben een aantal creatieve manieren samengesteld waarop u uw beoordelingen kunt integreren in uw online en offline restaurantmarketing om zo potentiële dineergasten beter over te halen om voor uw restaurant te kiezen.

Bestaande marketingideeën voor restaurants

Gebruik uw restaurantconcept in uw voordeel. Dit is de plek waar u eigenzinnig, creatief en echt uzelf kunt zijn, omdat het uw eigen plek is. Overweeg uw vaste borden, aan de weg grenzende vastgoed of deuren en ramen in te zetten om voorbijgangers aan te trekken. Bovendien kunt u hier eenvoudig en gratis materiaal met het TripAdvisor-merk voor uw restaurant aanvragen.

Hang uw beoordelingen op in uw restaurant

Trek de aandacht door een flyer met een selectie van uw beoordelingen op het raam te plakken naast uw menu en laat de beoordelingen het verhaal vertellen. Of maak van een aantal van uw favoriete citaten uit recente beoordelingen een muurschildering op uw patio of in uw wachtruimte, zoals deze Londense pub gedaan heeft.

Maak grappen over uw beoordelingen

Heeft u een slechte beoordeling ontvangen? Gebruik uw gevoel voor humor in uw voordeel en streef naar een paar lachsalvo's. Deze benadering kan zelfs viraal gaan, zoals bij dit Ierse café dat adverteerde met de "vreselijkste salade die één vrouw op TripAdvisor ooit gegeten heeft".

Stimuleer online interesse met creatieve uitingen

...

How to Harness Digital Word of Mouth [Podcast]

How to Harness Digital Word of Mouth [Podcast] Word of mouth has gone digital with social influence and local restaurant reviews. The Power of Reviews as Digital Word of MouthWord of mouth remains one of the most powerful marketing channels in any restaurant...

Why This London Restaurant is Top-Rated on TripAdvisor

Why This London Restaurant is Top-Rated on TripAdvisor Amrutha Lounge, a vegan restaurant with a pay-as-you-go model, beat out longstanding Michelin-starred favorites to take London's top spot on TripAdvisor.

Amrutha Lounge Claims Top Spot on TripAdvisor

Amrutha Lounge, a vegan restaurant with a pay-as-you-go model in Earlsfield, opened just last February. But it has quickly risen to the top of London's restaurants with flavorful food, unique dishes, and a friendly staff.

"We've had a lot more bookings since then," Arvin Suntaramoophy, one of the co-owners, told the London Evening Standard. "This week we're nearly booked up."

Laatst bijgewerkt: 10 januari 2018

5 Restaurant Trends You Should Know for 2018

5 Restaurant Trends You Should Know for 2018 We spent four jam-packed days at the National Restaurants Association show in Chicago—here’s what everyone is talking about. The restaurant world is constantly changing. Americans now eat out four to five times a week, on...

5 Things We Learned from Toast’s Food for Thought Event in Boston

5 Things We Learned from Toast’s Food for Thought Event in Boston Our friends at Toast hosted an all-day event at Capo in South Boston. Here’s what we learned. Hospitality (n.): the friendly and generous reception and entertainment of guests, visitors, or strangers As...

Hoe dineergasten uw restaurant vinden [infographic]

Hoe dineergasten uw restaurant vinden [infographic]Leid hoogwaardig verkeer naar uw gelegenheid door uw vermelding boven de TripAdvisor-zoekresultaten te plaatsen voor reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in uw regio....

Who Searches for Restaurants on TripAdvisor?

Who Searches for Restaurants on TripAdvisor? While TripAdvisor is known around the world as a brand built for travelers, new research suggests that locals love us too — particularly when it comes to finding a place to eat.

You already know that TripAdvisor is the world’s largest travel site, but we’re also one of the world’s largest restaurant sites,* which means you’ll find more than just travelers discovering your restaurant. When it comes to traffic to your TripAdvisor listing, it’s a mix of both travelers and locals.

Local vs. Traveler Searches on TripAdvisor

Our analysis showed the percentage of locals searching for restaurants on TripAdvisor to be in some cases up to almost 60%. Here’s the breakdown by market:

Percentage of Local Searches by Country, May to December 2018

Locals

Travelers

Seasonality impacted whether or not locals were searching for restaurants. When we compared searches from Summer (May to August) against searches from Fall (September to December), we found the percentage of locals searching for restaurants increased in the Fall. France, Italy, and Spain saw the largest increases in local restaurant searches, hovering around 20%, while the US and UK each saw about a 6% increase.

How Local Search Increased by Market

The Top Choice for Travelers and Locals Alike

It’s no surprise that up to 96% of our respondents in a recent survey told us they use TripAdvisor while looking to a place to eat while traveling. We also learned, though, that the majority of respondents across the U.S. and Europe also prefer to use TripAdvisor compared to other options while at home. For both travelers and locals, TripAdvisor remains the top choice to discover great places to eat.

While Traveling

...

Waarom elke fase van de dineerervaring sociaal is

Waarom elke fase van de dineerervaring sociaal is Op social media vind je meer dan genoeg prachtige maaltijden en restaurantgevels. We gaan er dieper op in waarom elke fase van de dineerervaring sociaal is, zowel online als offline.

Nieuwe restaurants ontdekken

Wanneer potentiële dineergasten proberen te beslissen waar ze gaan eten, gebruiken ze veel hulpmiddelen (vaak binnen dezelfde zoekopdracht), zoals vrienden, beoordelingswebsites zoals TripAdvisor en dineermedia. Wat hebben deze allemaal met elkaar gemeen?

Dineergasten hebben beperkt de tijd en een beperkt budget om aan een bepaalde ervaring te besteden, dus willen ze er het meeste uit halen. En ze gebruiken vaak meerdere informatiebronnen om onderzoek te doen naar hun keuze en deze te verifiëren. Steeds meer consumenten dan ooit vertrouwen op online beoordelingswebsites en social media voor aanbevelingen van eetgelegenheden in de buurt of tijdens het reizen.

Het overgrote deel van de ondervraagde consumenten gaf aan dat hun dineerbeslissingen zijn gebaseerd op online beoordelingen. In sommige markten gaf tot 72% ook aan dat foto's van restaurants hun keuze hadden beïnvloed. Dit geldt zowel voor lokale inwoners als voor reizigers; gemiddeld gebruikt 78% van onze respondenten uit de VS, het VK, Frankrijk, Spanje, en Italië TripAdvisor om onderzoek te doen naar lokale restaurants. Maar liefst 85% van de respondenten gebruikt TripAdvisor tijdens hun reis.

Dineren zorgt voor contact leggen

Een van de belangrijkste redenen waarom mensen uit eten gaan, is om in contact te komen met andere mensen. Denk na over uw gasten en wat ze belangrijk vinden. Als u dit niet weet, kunt u hun gedrag een tijdje observeren of het gewoon vragen!

Heeft uw typische dineergast rust en een privésfeer nodig of is hij op zoek naar een bruisende plek om met anderen te praten? Wanneer u uw ervaring vormgeeft, kunt u nadenken over de manieren waarop de ruimte uw dineergasten privacy kan geven of ze met elkaar in contact kan brengen. Uw omgeving, sfeer, technologie en omgevingsgeluid bepalen allemaal of dineergasten een fijne ervaring met hun tafelgasten kunnen hebben.

"Ik wil sommige plekken bezoeken, omdat ik een bepaald gerecht op Instagram wil zetten."...

How Diners Choose Where To Eat

How Diners Choose Where To Eat We’ve put together everything you’ve ever wanted to know about how diners choose where to go out to eat in this free downloadable eBook.With 51% of consumers dining out at least once a week, demand for restaurants is at an all-time high....

Influences on Diner Decision-Making

Influences on Diner Decision-Making More consumers than ever use and trust online review sites and social media for recommendations on where to eat – both at home and while traveling. Our latest survey examines the impact of today's most popular digital marketing channels and what factors influence diner decision making.

Overview

Today’s restaurant operators have a lot on their plates. Between dinner rush, managing employees, and calculating inventory, it's hard for owners to find time to market their business. And on top of that, the world of digital marketing is more complex than ever, making it increasingly difficult to pick where and how to invest scarce resources when attempting to efficiently reach the right customer.

In fact, in the 2017 TripAdvisor Restaurant Marketing Study, the majority of global respondents reported spending less than 10% of their time promoting their business.

But what online channels influence a customer to choose where to dine?

More consumers than ever use and trust online review sites and social media for recommendations on where to eat – both at home and while traveling. Recent surveys also show that restaurant operators overwhelmingly believe that managing their online reputation has become an essential part of running their business.

With this in mind, TripAdvisor’s latest survey examines the impact of today’s most popular digital marketing channels and what factors drive diners into a restaurant, inclusive of reviews, photos, and owner engagement with an increasingly mobile consumer.

The new CVENT survey, which analyzed the dining behaviors of more than 9,500 consumers across key markets in the US and Europe, revealed that TripAdvisor is overwhelmingly regarded as the most influential online dining resource compared to Google, Facebook and Yelp. See methodology below.

TripAdvisor: An Essential Dining Resource for Travelers and Locals

It’s no surprise that online reviews play a huge role in influencing consumer dining decisions. The vast majority of respondents reported basing a dining decision off of an online review, with up to 72% in some markets also noting they have been influenced by restaurant photos. Specifically, most respondents reported that TripAdvisor dining content has influenced them to try a new restaurant.

Online Reviews Influence Dining Decisions

Online Photos Influence Dining Decisions

TripAdvisor Inspires Diners to Try New Restaurants

The survey also found that diners, both locals and travelers, use TripAdvisor as a restaurant discovery site with the majority of respondents stating they have opted to dine at a restaurant as a result of a TripAdvisor ranking, review, rating or award.

Dining Decisions Based on TripAdvisor

...

Hoe dit restaurant een van de beste burgers van Frankrijk creëerde

Hoe dit restaurant een van de beste burgers van Frankrijk creëerde Met de gastronomische burgers met verse, lokale ingrediënten groeide King Marcel van een kleine winkel in Lyon uit tot een keten die klaar is om de snelle hap van Frankrijk te beïnvloeden.

Welkom bij King Marcel, Frankrijk

Er zijn maar weinig culinaire uitdagingen die de Fransen niet kunnen perfectioneren. Een hamburger is geen uitzondering. Dat is precies wat CEO Chrisophe San Miguel van King Marcel Group wilde doen. Beginnend als een eenvoudige burgerwinkel in Lyon in 2013, is King Marcel inmiddels uitgegroeid tot meerdere locaties met meer dan 70 werknemers in het hele land.

Maar de schaal heeft de kwaliteit niet verminderd. De locatie van King Marcel aan de Rue de Montmartre in Parijs heeft meer dan 850 beoordelingen met een gemiddelde waardering van 4,5 van de 5,0 en heeft een Certificaat van uitmuntendheid in 2017 ontvangen. TripAdvisor heeft ook King Marcel de 4e beste hamburger in Frankrijk benoemd in 2018.

De uitdaging: terugkerende gasten stimuleren

Met zo'n indrukwekkende groei is het belangrijk om constant van hoge kwaliteit te blijven. San Miguel zegt: "Ons doel is eenvoudig, maar ambitieus: om dezelfde kwaliteit te leveren van de service en het perfecte product van de eerste tot de laatste klant, elke dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar."

Dat is geen eenvoudige taak. Om er zeker van te zijn dat hun product altijd voldoet aan de standaard, controleren werknemers bij King Marcel hun online reputatie zorgvuldig. Het is met name belangrijk omdat burgers populairder zijn geworden in Frankrijk.

"Ons doel is om een geliefd en populair merk te blijven voor al onze gasten", zegt San Miguel. "Daarom moeten we onszelf voortdurend opnieuw uitvinden om ze terug te brengen."

De manier waarop ze TripAdvisor gebruiken

Dat is waar TripAdvisor belangrijk is. Om consistentie te behouden en terugkerende bezoekers te stimuleren, gebruikt King Marcel beoordelingen om te luisteren naar feedback van klanten, om wijzigingen aan te brengen en een online contactpunt aan te bieden voor hun gastvrijheid.

Ons doel is om een geliefd en populair merk te blijven voor al onze klanten. Daarom moeten we onszelf voortdurend opnieuw uitvinden om ze terug te brengen....

De manier waarop deze Spaanse wijnbar zowel reizigers als lokale inwoners aantrekt

De manier waarop deze Spaanse wijnbar zowel reizigers als lokale inwoners aantrekt Deze Certificaat van uitmuntendheid-ontvanger is een van de beste wijnbars in Madrid. Dit is de manier waarop ze lokale inwoners en toeristen naar hun restaurant trekken.

Welkom bij Moratín Vinoteca Bistrot, Spanje

Tot leven gebracht door de broers Marcos en Alejandro Gil in 2012, is Moratín Vinoteca Bistrot een charmante, romantische plek die perfect is voor een avondje uit in de Barrio de Las Letras in Madrid. Hoewel ze bekendstaan om de heerlijke seizoensgebonden en lokale cuisine, is de ster van de show hun wijnprogramma. Mede-eigenaar Marcos Gil zegt: "We proberen een breed assortiment aan te bieden met zowel regionale als verschillende druivensoorten. Ons doel is om het bezoek van elke persoon te personaliseren, om te weten wat hun smaak is en dus de wijn precies goed te kunnen krijgen."

Met meer dan 900 TripAdvisor-beoordelingen en een gemiddelde bollenwaardering van 4,5 uit 5,0, ontving Moratín Vinoteca Bistrot hun eerste Certificaat van uitmuntendheid in 2016. Het is zo populair geworden dat het reserveren van een tafel niet eenvoudig is, maar het is de moeite waard.

De uitdaging: het momentum bijhouden

In een bruisende stad als Madrid is het niet eenvoudig om op te vallen in de menigte, zelfs voor een restaurant dat druk en populair is. Marcos weet als een ervaren restauranteigenaar dat populariteit niet altijd betekent dat het restaurant winstgevend is. U moet "een wereldwijde visie hebben op de realiteit en behoeften van de klanten en het bedrijfsleven", zegt Marcos. Belangrijker nog: u moet weten waar uw klanten vandaan komen, zowel de geografie als het marketingkanaal, om er meer te blijven aantrekken.

"Onze klantenkring is verdeeld tussen lokale vaste gasten en reizigers uit andere delen van Spanje en daarbuiten", zegt Marcos. Marcos en zijn team gebruiken TripAdvisor om hun dynamiek in de gaten te houden en zoveel mogelijk nieuwe klanten aan te trekken, aangezien TripAdvisor niet alleen voor reizigers is: 32% van al het TripAdvisor-restaurantverkeer in Spanje is afkomstig van de lokale inwoners.

De manier waarop ze TripAdvisor gebruiken

Bijna 75% van onze bezoekers komt van platforms zoals TripAdvisor.

Hun team blijft volledig gericht op de tevredenheid van klanten en daarom blijven beoordelingen een belangrijk onderdeel van hun bedrijfsvoering. De beoordelingen helpen hen om wijzigingen door te voeren die het restaurant nog beter maken. "Het helpt ons om verder te gaan met ons werk", zegt Marcos. "We delen de beoordelingen met onze medewerkers om zowel onze sterke punten te versterken en te ontdekken wat we moeten verbeteren."

"Bijna 75% van onze bezoekers is afkomstig van platforms zoals TripAdvisor", zegt Marcos. "Ze vinden en selecteren ons vanwege de beoordelingen en vertrouwen op ons wanneer ze zien dat we het Certificaat van uitmuntendheid hebben gekregen."

...

De manier waarop deze Travellers' Choice-winnaar 20% meer omzet heeft gedraaid

De manier waarop deze Travellers' Choice-winnaar 20% meer omzet heeft gedraaid

Makars Gourmet Mash Bar, dat een Travellers' Choice Award van 2018 heeft ontvangen en is uitgeroepen tot het beste restaurant van het VK in de categorie Alledaags dineren, heeft de omzet met 20% verhoogd door te stijgen in de TripAdvisor-classificatie. Ze hebben zich gericht op de ervaringen van gasten en feedback om het meeste uit TripAdvisor te halen. Dat hebben ze als volgt gedaan.

Welkom bij Makars Gourmet Mash Bar, Schotland

In de afgelopen vier jaar heeft John Stamp Makars Gourmet Mash Bar in Edinburgh ontwikkeld tot een bloeiend bedrijf, waar traditionele Schotse gerechten worden geserveerd zoals oma die vroeger maakte. "Ik heb 26 jaar mijn eigen softwarebedrijf gehad en was dus wel toe aan een nieuwe uitdaging", zegt Stamp. "Ik had totaal geen horeca-ervaring, maar ik zag een prachtig restaurant te koop staan in de buurt van de Edinburgh Mound en besloot ervoor te gaan. Dat is het moment dat de eerste Makars Gourmet Mash Bar werd geboren."

En inmiddels heeft hij absoluut zijn sporen verdiend als een succesvolle restauranteigenaar. In 2018 opende Stamp een tweede restaurant in het westen van de stad. In december van dat jaar werd Makars Gourmet Mash Bar uitgeroepen tot het beste restaurant van het VK in de categorie Alledaags dineren bij de TripAdvisor Travellers' Choice Awards voor restaurants.

De uitdaging: onderaan beginnen

Het begin was niet makkelijk. "Ik was echt een nieuweling", zegt Stamp. "Als ik terugkijk, hebben we het de eerste twee jaar echt niet goed gedaan. Maar beetje bij beetje heb ik toch een sterk team en product kunnen opzetten." Het restaurant is letterlijk onderaan begonnen: het stond op nummer 495 van de stad.

Edinburgh is een bruisende stad vol met nieuwe restaurants, waardoor het een zeer concurrerende markt is voor elke restauranteigenaar. Het is lastig om op te vallen tussen alle anderen, vooral in de buurt van toeristische attracties zoals de beroemde Mound van Edinburgh.

Daarbij komt TripAdvisor goed van pas. "TripAdvisor is een cruciale rol gaan spelen bij het aantrekken van gasten", zegt Stamp. "Onze TripAdvisor-pagina is een van de essentiële elementen waarmee we ons kunnen onderscheiden van de menigte. Ook kunnen we er nu voor zorgen dat we het hele jaar door boekingen genereren."

Hoe ze TripAdvisor gebruiken

Stamp en zijn team begonnen TripAdvisor te gebruiken om te stijgen in de classificatie. "We begonnen bewust gebruik te maken van TripAdvisor: we zetten bijvoorbeeld bordjes neer in het restaurant en herinnerden gasten bij het betalen eraan om een beoordeling achter te laten", zegt Stamp.

Stijgen in de classificaties betekende dat ze alle feedback uit de beoordelingen serieus namen. Stamp zegt: "TripAdvisor is een van die tools waar je fouten, middelmatig eten of slechte service niet mooier kunt maken dan ze zijn. Negatieve beoordelingen kunnen pijn doen, maar het kost tijd om te leren hoe je slechte beoordelingen kunt lezen in de context en om te accepteren dat niet alle ideeën voor je restaurant even goed werken. "

Stamp gaat er een keer per week goed voor zitten om te reageren op beoordelingen, en neemt de feedback mee in zijn dagelijkse activiteiten. "We hebben de mogelijkheden om eerlijk te reageren", zegt Stamp. "We zijn een onafhankelijk restaurant en ons uniek verkoopvoorstel is dat we feedback kunnen meenemen en snel kunnen veranderen."

De tijdsinvestering in TripAdvisor betaalt zichzelf terug. "We hebben ons in het najaar van 2016 aangemeld voor Premium voor restaurants en de tools die we daarmee krijgen zijn ontzettend waardevol", zegt Stamp. Ze zijn met name dol op het gebruik van de functie Favoriete beoordeling, waarmee restauranteigenaren hun favoriete recente beoordeling bovenaan de sectie Beoordelingen kunnen weergeven. "We gebruiken de functie om potentiële gasten te laten zien dat een bestaande gast een geweldige ervaring heeft gehad, maar ook als een manier om de beoordelaar een speciaal gevoel te geven met een uitstekende positie op onze pagina."

Resultaten

...

De manier waarop deze dorpspub een bestemmingsrestaurant werd

De manier waarop deze dorpspub een bestemmingsrestaurant werd The Fox at Peasemore, een lokale pub net buiten de marktstad Newbury, Verenigd Koninkrijk, zit constant vol met gasten. Lees hieronder hoe deze pub haar online reputatie heeft gebruikt om het bedrijf te laten groeien.

Welkom bij The Fox at Peasemore, Verenigd Koninkrijk

Toen Lauren Davison in 2013 The Fox at Peasemore oprichtte met haar man Phillip, had ze geen idee dat het snel zou uitgroeien tot een van de beste dorpspubs in Berkshire.The Fox onderging een uitgebreide renovatie waarbij de ruimte werd omgetoverd in een gezellige ontmoetingsplaats voor lokale inwoners en toeristen.

"We hebben een knusse ruimte met open haard, perfect voor deze winteravonden, en zitplaatsen buiten met uitzicht op het prachtige landschap, ideaal voor zomermiddagen en -avonden", zegt Davison.

De uitdaging: onderdeel worden van het gebaande pad

Newbury in het Verenigd Koninkrijk ligt niet bepaald op het gebaande pad voor reizigers. "Hoewel we veel trouwe lokale gasten hebben, is TripAdvisor erg nuttig geweest", zegt Davison. "We liggen wat afgelegen en zijn redelijk moeilijk te vinden, tenzij je toevallig langsrijdt, dus onze TripAdvisor-pagina is essentieel."

De manier waarop ze TripAdvisor gebruiken

TripAdvisor is voor The Fox als een online billboard dat van hun pub een bestemming maakt. Davison: "Wanneer gasten een regio kiezen en zoeken naar eetgelegenheden, vinden ze ons dankzij onze TripAdvisor-vermelding."

Met TripAdvisor Premium haalt The Fox het maximale uit haar online aanwezigheid zodra potentiële dineergasten de vermelding te vinden. De eigenaren gebruiken Storyboard om hun beste gerechten te laten zien en belangrijke aspecten van hun dineerervaring in de spotlights te zetten met de 3 beste redenen om hier te eten.

En hun dineergasten merken dit. Davison zegt: "Vorige week kwam er een mevrouw eten en toen we haar de rekening gaven, noemde ze ons Certificaat van uitmuntendheid. Het is fijn wanneer iemand dit opvalt, omdat we er erg trots op zijn."

Resultaten

"Toen we ons voor het eerst voor Premium voor restaurants aanmeldden, leidde dit ertoe dat er nog veel meer mensen bij The Fox kwamen eten. Het heeft ons geholpen om een bedrijf te worden waarbij er gestaag gasten komen."...

De manier waarop deze restaurantgroep meer interesse in boekingen genereert met TripAdvisor

De manier waarop deze restaurantgroep meer interesse in boekingen genereert met TripAdvisor Bodean's, een kleine keten van barbecuerestaurants in Londen, gebruikt TripAdvisor als een essentieel onderdeel van hun online aanwezigheid. Hieronder volgt hoe zij TripAdvisor gebruiken om het aantal boekingen te verhogen.

Welkom bij Bodean's BBQ, Londen

Wanneer u aan spareribs, pulled pork en kipvleugeltjes denkt, denkt u waarschijnlijk aan Texas, niet Londen. Maar Bodean's BBQ heeft hun niche gevonden voor Britten die op zoek zijn naar een vleugje van het Amerikaanse zuiden.

Met zeven locaties in de stad zijn er genoeg mogelijkheden om een lekker biertje te drinken. Bij Bodean's kunt u ontspannen en genieten van lekker eten, goed gezelschap en een levendige sfeer. Het restaurant heeft duizenden beoordelingen en een gemiddelde waardering van 4 uit 5 bollen, afhankelijk van de locatie.

De uitdaging: online aanwezigheid optimaliseren

Met zeven locaties is het een echte uitdaging om te overleggen en consistent te zijn, vooral op het gebied van marketing. In een competitieve markt als Londen maakt Bodean's het een prioriteit om elk aspect van hun online aanwezigheid, van hun website die geschikt is voor mobiel gebruik tot beoordelingswebsites zoals TripAdvisor, te optimaliseren.

Marketing Manager Paloma Baraja zegt: "Ik nam de controle over onze TripAdvisor-vermelding met als doel het optimaliseren van onze profielen om onze menu-items en de algemene sfeer van de restaurants te tonen."

Dat kan heel eenvoudig met TripAdvisor Premium.

De manier waarop ze TripAdvisor gebruiken

"TripAdvisor Premium zorgde voor een veel aantrekkelijker profiel," zegt Baraja.

Het team van Bodean's ging aan de slag met Storyboard, waarmee ze een overtuigende eerste indruk kunnen maken dankzij dynamische inhoud op de pagina. "Een groot deel van onze bezoekers ziet nu onze gekozen afbeeldingen via Storyboard en we werken het regelmatig bij met promotionele afbeeldingen. Hierdoor geven we meer bekendheid aan aankomende evenementen en promoties", zegt Baraja.

Daarna past Baraja de 3 beste redenen voor elke locatie aan om te laten zien wat dit specifieke restaurant speciaal maakt. Baraja: "Het is nog een handige manier om locatiespecifieke informatie en groepsbrede zaken die ons doelpubliek aanspreken onder de aandacht te brengen."

De resultaten

"TripAdvisor blijkt een cruciaal onderdeel van onze online strategie en dankzij de beschikbare functies kunnen we onszelf van onze beste kant laten zien."...

De manier waarop dit hooggewaardeerde restaurant TripAdvisor gebruikt om te groeien

De manier waarop dit hooggewaardeerde restaurant TripAdvisor gebruikt om te groeien La Pergola, een Italiaans familierestaurant in Cambridgeshire, Verenigd Koninkrijk, gebruikt TripAdvisor als basis van hun marketingstrategie. Het is consistent een van restaurants met de hoogste waarderingen in de omgeving en ze zien dat steeds meer verkeer afkomstig is van TripAdvisor.

Welkom bij La Pergola in Cambridgeshire

Als je verlangt naar de zonnige kust van de Italiaanse Rivièra, hoef je niet per se naar Italië te reizen. Zo'n 10 kilometer ten westen van Cambridge in het Verenigd Koninkrijk ligt La Pergola in de Wheatsheaf. Dit restaurant serveert authentieke Italiaanse gerechten, compleet met op hout gebakken pizza's, zelfgemaakte pasta's en klassieke desserts, zoals vijgen met mascarpone.

"We zijn een onafhankelijk familierestaurant", zegt Rosa De Simone, de eigenaar. "Ons restaurant bestaat al meer dan 10 jaar."

La Pergola is in die tijd uitgegroeid tot een regionale trekpleister. Dineergasten zijn bereid een eind te rijden om een klein stukje 'la dolce vita' in het Verenigd Koninkrijk te ervaren. Het restaurant heeft meer dan 500 beoordelingen, een gemiddelde waardering van 4,5 uit 5 bollen en een TripAdvisor-Certificaat van uitmuntendheid.

De uitdaging: marketingresultaten zien

De echte Italiaanse keuken spreekt voor zich, maar het was moeilijk om buiten de stad op te vallen. "In de eerste jaren hebben we onszelf gepromoot in lokale restaurantgidsen, kranten en tijdschriften", zegt De Simone. "We hoorden zelden van gasten dat ze over ons hadden gelezen in een van deze bladen, waardoor ik begon te twijfelen aan mijn marketingstrategie."

De Simone richtte zich op online kanalen om een rendement op investeringen te behalen. "Ik merkte dat we meer beoordelingen op TripAdvisor ontvingen en dat gasten meldden dat ze via TripAdvisor van ons bestaan hadden vernomen", zegt ze.

De manier waarop ze TripAdvisor gebruiken

"Ik merkte dat we meer beoordelingen op TripAdvisor ontvingen en dat gasten meldden dat ze via TripAdvisor van ons bestaan hadden vernomen."

Tegenwoordig is het een hooggewaardeerd restaurant op het platform, omdat De Simone energie investeerde in het toevoegen van Managementfoto's, het bijwerken van bedrijfsgegevens en het bijhouden van beoordelingen. De Simone: "Ik nam TripAdvisor op in mijn online marketing door op onze website een link naar onze TripAdvisor-pagina te vermelden en door een aantal lovende beoordelingen op onze Facebookpagina te plaatsen."

Dit is gratis en iedereen kan het doen. Zodra u uw vermelding heeft geclaimd, kunt u kiezen uit een verscheidenheid aan widgets en knoppen die u aan uw website kunt toevoegen om uw TripAdvisor-vermelding te promoten. Ook kunt u rechtstreeks beoordelingen verzamelen door onze TripAdvisor Facebook-app te downloaden.

...

De reden dat dit Spaanse restaurant altijd om beoordelingen vraagt

De reden dat dit Spaanse restaurant altijd om beoordelingen vraagt De beroemde gebroeders Torres, eigenaren van het luxerestaurant Dos Cielos in het Los Austrias-district van Madrid, hebben hun zinnen gezet op de volgende Michelinster. Ontdek hoe zij TripAdvisor-beoordelingen gebruiken als essentieel onderdeel van hun reis om het beste restaurant in de stad te worden.

Welkom bij Dos Cielos, Madrid

De beroemde gebroeders Torres, met al twee Michelinsterren op hun naam, hebben een 19e-eeuwse voormalige stal gekozen als hun omgeving voor Dos Cielos Madrid. In het hart van Los Austrias, het oudste deel van Madrid, ligt hun restaurant midden in de historische binnenplaats van het luxehotel Gran Meliá Palacio de los Duques.

De gebroeders Torres halen hun inspiratie uit de geschiedenis van Madrid, met een proefmenu dat de kunst van lokale Spaanse gerechten bevat. Het restaurant staat al bekend als een gastronomische financiële reus, heeft een Certificaat van uitmuntendheid op TripAdvisor verdiend en heeft een gemiddelde waardering van 4 uit 5 bollen. Per maand bezoeken meer dan 1.000 lokale inwoners en reizigers hun restaurant dat slechts 12 werknemers(!) in dienst heeft.

De uitdaging: uitmuntendheid bereiken

"We doen elke dag ons best om gasten tevreden te stellen en een goed product en voortreffelijke service te leveren", zegt Enrique Expósito Hernández, Associate Revenue Manager bij het Hotel Gran Meliá Palacio de los Duques. "Het voornaamste doel is om een restaurant op Michelinster-niveau te worden."

Een van de manieren om dit te bereiken? Zorgen dat hun online reputatie overeenkomt met de merkbeleving van hun restaurant. "Gasten delen hun tevredenheid op sociale netwerken", zegt Hernández. "We hebben de beste ambassadeur: de gast. Online beoordelingen zijn de nuttigste bijdragen die gasten kunnen doen."

Een positieve feedbackcirkel creëren met online beoordelingen

Dos Cielos gebruikt TripAdvisor om een actieve feedbackcirkel voor hun restaurant op te bouwen. "Gasten delen de goede ervaringen op social media en deze beoordelingen genereren een goede reputatie", legt Hernández uit. Met beoordelingen kunnen de gebroeders Torres samenwerken met het team om ervoor te zorgen dat elke tafel de best mogelijke service krijgt. En als iets niet werkt, weten ze dit het meteen en kunnen ze het rechtzetten. "Dit is de reden waarom we altijd onze gasten vragen om een beoordeling op TripAdvisor te schrijven, zowel voor het hotel als voor onze restaurants."

Aan de hand van beoordelingen kan het restaurant de service en gastvrijheid online uitbreiden. "We houden ons actief bezig met Managementreacties", zegt Hernández. "We personaliseren onze antwoorden en nemen ze zeer serieus."

...

De reden dat dit restaurant in Yorkshire de Travellers' Choice Awards van 2017 heeft gewonnen

De reden dat dit restaurant in Yorkshire de Travellers' Choice Awards van 2017 heeft gewonnen De Black Swan in Oldstead is het eerste Britse restaurant dat bovenaan de TripAdvisor Travellers' Choice-lijst stond voor restaurants uit de hele wereld. Wat komt er allemaal kijken bij het runnen van een Travellers' Choice-winnend restaurant?

Welkom bij de Black Swan in Oldstead

De Black Swan in Oldstead bevindt zich in een kleine stenen cottage aan een straatje met veel bomen in Yorkshire, Engeland.Bij dit met Michelinsterren bekroonde restaurant worden traditionele Yorkshire-gerechten geserveerd met een vleugje creativiteit en excentriciteit, en het draait hier allemaal om de ouderwetse gastvrijheid. Ze behandelen iedereen als familie.

"We zijn een familiebedrijf en ik denk dat onze gasten onze vriendelijke en gastvrije aanpak echt kunnen waarderen", zegt Banks. "Ons doel is om de beste en interessantste gerechten te serveren, maar met een ontspannen en vriendelijke sfeer voor iedereen."

Een passie voor lokale ingrediënten

Bij de Black Swan zijn de gerechten de ster van de show. "Onze focus ligt op het serveren van geweldig eten dat is bereid met lokale ingrediënten", zegt Banks. "We produceren op onze eigen boerderij veel groenten en fruit die we gebruiken in het restaurant. Deze producten bepalen hoe ons regelmatig wisselende proefmenu eruitziet."

Maar geweldige ingrediënten zijn slechts de basis. "Het creatieve proces van een nieuw gerecht toevoegen is erg gezamenlijk. Ideeën kunnen van overal komen en vervolgens werken we samen als een team om die ideeën om te zetten in het best mogelijke gerecht."

Gastvrijheid draait allemaal om het personeel

Maar de dineerervaring bij de Black Swan gaat verder dan eten alleen. Het is de gastvrijheid die telt. Als het gaat om leveren van buitengewone consistentie het hele jaar door, is Banks duidelijk. "We hebben een geweldig team, maar consistentie is afhankelijk van ieders passie. Zo vaak worden banen in de horeca beschouwd als een tussenstop, maar iedereen die bij de Black Swan werkt is professioneel, gedreven en neemt zijn carrière in de horeca serieus. Dat maakt het verschil."

Voor Banks is een deel van het personeel ook familie. "Een familiebedrijf runnen is fantastisch", zegt hij. "Je wordt ondersteund door de andere familieleden en dat kan de druk van de dagelijkse verantwoordelijkheden aanzienlijk verlagen."

Geweldige ervaringen genereren geweldige beoordelingen

Als restaurants een Travellers' Choice Award willen winnen, de hoogste eer die TripAdvisor kan toekennen, dan moeten ze gedurende een jaar constant uitstekende beoordelingen en waarderingen van echte dineergasten ontvangen. Voor Banks zorgt zijn aandacht voor een geweldige dineerervaring voor de virtueuze cirkel van meer en betere beoordelingen, die de bekendheid van hun restaurant vergroot. Banks: "Gasten zijn het belangrijkste onderdeel van een bedrijf en zonder twijfel de beste pr die u ooit kunt hebben."

...

De manier waarop dit elegante Italiaanse restaurant meer dineergasten bereikt

De manier waarop dit elegante Italiaanse restaurant meer dineergasten bereikt Ristorante Don Alfonso 1890, een met Michelinsterren bekroond luxerestaurant buiten Sorrento, Italië, probeert om beter dan de beste te worden. Maar het restaurant ligt redelijk afgelegen. Ontdek hoe zij TripAdvisor gebruiken om hun netwerk via mond-tot-mondreclame uit te breiden en nieuwe gasten aan te trekken.

Welkom bij Ristorante Don Alfonso 1890, Sorrento

Als u denkt aan het beste luxerestaurant dat Italië te bieden heeft, denkt u waarschijnlijk aan Don Alfonso 1890. Deze met twee Michelinsterren bekroonde financiële reus biedt sinds 1973 voortreffelijk eten en uitstekende service.

Het familiebedrijf, dat in het kleine dorpje Massa Lubrense ligt, serveert de beste traditionele Italiaanse gerechten aan lokale inwoners en aan reizigers van over de hele wereld die op zoek zijn naar 'la dolce vita' in het kleurrijke Sorrento.

Het restaurant heeft meer dan 1.000 beoordelingen op TripAdvisor, een perfecte waardering van 5 bollen, een Travellers' Choice Award in 2016 en 2017 ontvangen en is het nr. 1 restaurant in de regio. Met 45 medewerkers in het dorp bedienen ze dagelijks meer dan 70 tafels en ze zijn geopend van maart tot november.

De uitdaging: nieuwe dineergasten bereiken.

Chef-kok Ernesto Iaccarino streeft er constant naar om beter dan de beste te worden. "We richten ons veel op het product", zegt hij. "We steken al onze energie in hoogwaardige gerechten en uitstekende service."

En hoewel de awards en erkenningen aanzienlijk hebben geholpen, zorgen ze er niet altijd voor dat dineergasten de steile trappen en heuvels tot hun restaurant willen trotseren, zelfs als het uitzicht geweldig is. Omdat hun restaurant redelijk afgelegen ligt, is het een bestemming op zich geworden.

Mond-tot-mondreclame is echt belangrijk.

"In het tijdperk van social media, zoals TripAdvisor, worden onze gasten onze ambassadeurs", zegt Iaccarino. "Iedereen kijkt op TripAdvisor voordat ze bij een restaurant reserveren."

De resultaten

...

Hoe Miramar met TripAdvisor meer dan 150 dineergasten per avond binnenhaalt

Hoe Miramar met TripAdvisor meer dan 150 dineergasten per avond binnenhaalt Restaurant Miramar is een restaurant in Mallorca, Spanje, aan zee dat tijdens het zomerseizoen meer dan 150 dineergasten per avond heeft. Ontdek hoe zij gebruikmaken van TripAdvisor-advertenties en TripAdvisor Premium om hun merk te laten groeien en de tafels van hun restaurant het hele jaar gevuld te houden.

Welkom in Restaurant Miramar in Mallorca

Dit restaurant aan zee, verscholen achter een groep palmbomen, heeft meer te bieden dan alleen geweldig eten. Als je een hapje eet bij Restaurant Miramar, kun je onder het genot van een glas wijn langzaam de zon zien ondergaan bij de Puerto de Alcudia.

Restaurant Miramar is gelegen aan de Paseo Marítimo en serveert smakelijke en authentieke mediterraanse gerechten aan lokale inwoners en reizigers van over de hele wereld. En dat doen ze al sinds 1871 als een familie.

Het restaurant heeft meer dan 600 beoordelingen, een gemiddelde bollenwaardering van 4,5/5 en een TripAdvisor-Certificaat van uitmuntendheid. In het hoogseizoen komen er elke avond 150 dineergasten en beschikt het bedrijf over 30 werknemers die ervoor zorgen dat elk diner wordt voorzien van een onberispelijke service. Het restaurant richt zich de rest van het jaar op lunchservice en weekendmaaltijden.

De uitdaging: opvallen in de menigte

Mallorca is tijdens de zomer een van de populairste bestemmingen van Europa en dat geldt niet alleen voor reizigers uit andere landen, maar ook voor Spaanse toeristen. "Onze grootste uitdaging is om ons restaurant bekend te maken bij de lokale inwoners en toeristen, en om te weten vanwege welke kenmerken we ons van andere gelegenheden in de buurt kunnen onderscheiden", zegt Jaime Solé, algemeen manager van Miramar. "We willen opvallen in Alcudia door gerechten van hoge kwaliteit te serveren en de beste service aan onze gasten te bieden."

Maar hoe doen ze dat als dineergasten uit honderden restaurants kunnen kiezen?

Miramar richt zich op hun merk om zich te kunnen onderscheiden van de rest. "We zijn bereid om TripAdvisor en TheFork dagelijks te gebruiken om ons doel te bereiken. We hebben de afgelopen drie jaar deze twee portals gebruikt."

De manier waarop ze TripAdvisor gebruiken

"We hebben veel tijd gestoken in het promoten van ons restaurant", vertelt Solé. "We hebben online reserveringen ingeschakeld en we markeren de beoordelingen waarvan we denken dat ze het interessantst zijn. Dit kunnen we eenvoudig doen met de tools van TripAdvisor Premium en TripAdvisor-advertentiepakketten."

TripAdvisor Premium helpt Miramar hun merk te beheren en zich van hun beste kant te laten zien. Storyboard biedt ze de mogelijkheid om een geweldige eerste indruk te maken op potentiële gasten die hun TripAdvisor-vermelding bezoeken. "De carrousel met afbeeldingen is zeer interessant en visueel", zegt Jaime Solé. "De mogelijkheid om onze Favoriete beoordeling uit te lichten is een tool die ons heeft geholpen om geweldige feedback van dineergasten te laten zien. We kunnen een beoordeling kiezen die ons aanbod aan gerechten en onze service echt weerspiegelt."

TripAdvisor-advertenties vormen een geweldige aanvulling op hun vermelding, waardoor Miramar dineergasten van over de hele wereld kan aantrekken. "TripAdvisor-advertenties hebben ervoor gezorgd dat we een prominente positie bekleden", bevestigt Solé. "Dankzij de advertenties hebben we gasten op nieuwe markten bereikt die ons restaurant eerst wellicht nooit hadden gevonden", zegt Solé.

De resultaten

"Deze twee tools waarmee we onze online marketing hebben verbeterd, hebben gezorgd voor een toename in het aantal bezoekers en dat is voor ons het belangrijkste voordeel."...

De manier waarop dit restaurant in Seattle de omzet met 30% verhoogde dankzij TripAdvisor

De manier waarop dit restaurant in Seattle de omzet met 30% verhoogde dankzij TripAdvisor Nue, een restaurant in Seattle, heeft onlangs de eerste plaats in de op populariteit gebaseerde classificatie op TripAdvisor bereikt. Hier leest u hoe dit bedrijf dat voor elkaar heeft gekregen en hoe TripAdvisor het heeft geholpen om het boekingenverkeer en de omzet met 30% te verhogen.

Welkom bij Nue in Seattle

Als u door de deuren bij Nue loopt, waant u zich op een ander continent. Welk continent? Dat hangt af van het menu van die dag.

Mede-eigenaren Uyen Nguyen en Chris Cvetkowich, met een gedeelde liefde voor reizen en eten, bieden unieke en interessante gerechten aan die je waarschijnlijk bijna nergens in de Verenigde Staten kunt proberen.

"De kern van onze passie en een van de dingen die we zien wanneer we reizen, is de diversiteit in gerechten. Maar hier zie je vaak alleen hetzelfde gerecht", legt Nguyen uit. "Als je naar New England reist, staat er een 'lobster roll' op het menu en 'clam chowder' als je naar San Francisco gaat. Als je echter naar het buitenland gaat en typische Amerikaanse gerechten wilt proberen, zie je alleen hamburgers en frietjes. Waarom wordt er alleen hetzelfde aangeboden? Wij willen gasten nieuwe gerechten laten proberen."

Dankzij deze aanpak kunnen de inwoners van Seattle traditionele gerechten van over de hele wereld proeven, zoals 'Bunny chow' uit Zuid-Afrika of 'Mamaliga' uit Roemenië. Het doel? Nieuwsgierige eters zoals zijzelf aantrekken, maar ook de lokale immigrantengemeenschap die verlangt naar de smaak van thuis. "Toen er Roemeense Mamaliga op het menu stond, maakten we kennis met de Roemeense gemeenschap in Seattle", zegt Nguyen. "Er was zelfs iemand die zijn moeder uit Vancouver had meegenomen om dit gerecht te proberen, omdat hij vereerd was dat we gerechten uit zijn vaderland aanboden."

En hier kan TripAdvisor bij helpen. "TripAdvisor is mijn eerste keus als beoordeelplatform voor mijn bedrijf, omdat ik gasten waardeer die verschillende culturen willen ontdekken", zegt Nguyen. "Als ik naar het buitenland reis, gebruik ik TripAdvisor. Ik wilde me echt richten op dit platform, omdat ik de reiziger wilde laten weten dat ons hele concept om reizigers draait."

De uitdaging: een restaurant beginnen en het laten groeien

Een restaurant beginnen is altijd een uitdaging en dat was het ook voor dit echtpaar. "In het begin moesten we werken om iedere gast die bij ons kwam eten te verdienen", zegt Nguyen.

Onderdeel hiervan was tijd steken in het beheren van de online reputatie van Nue, waaronder managementfoto's uploaden, reageren op beoordelingen en de openingstijden bijwerken. "Toen we op een bewustere manier alle kleine vragen van TripAdvisor begonnen te beantwoorden, zagen we een grote stijging in interesse van onze gasten die op dingen klikten", zegt Nguyen.

Hun vermelding beheren heeft hen ook geholpen om meer beoordelingen van gasten te stimuleren. "Zodra we betere foto's hadden, merkte ik dat we veel meer beoordelingen ontvingen", zegt Nguyen

De resultaten

...

De manier waarop deze foodtruck uit New York gastenfeedback gebruikt om de concurrentie te overtreffen

De manier waarop deze foodtruck uit New York gastenfeedback gebruikt om de concurrentie te overtreffen Dit is het verhaal van één foodtruckbedrijf dat een enorm succes heeft behaald in de zeer competitieve restaurantmarkt van New York en meer dan 10.000 traditionele ondernemingen heeft verslagen op het gebied van hoge waarderingen op TripAdvisor.

Welkom bij Wafels & Dinges, New York

Wafels & Dinges behoort momenteel tot de top 1% van restaurants in New York op TripAdvisor. Het is een foodtruckbedrijf dat in New York versgemaakte Belgische wafels verkoopt, met verschillende toppings, die bekend staan als 'dinges'. Dat is een hele prestatie, vooral voor een bedrijf dat tot halverwege 2013 geen vaste locatie had. De eigenaar, Thomas DeGeest, verklaart: "Foodtrucks zijn enorm populair, omdat we gasten iets unieks kunnen bieden, namelijk voordelige en hoogwaardige gerechten. Onze foodtrucks zijn in één ding gespecialiseerd, en dat is wafels maken. Daar zijn we dan ook erg goed in. Onze specialisatie heeft ervoor gezorgd dat we zo'n succes hebben behaald. Je moet ervoor zorgen dat je wat je doet, beter doet dan alle anderen."

Door als foodtruck te beginnen, kon DeGeest gebruikmaken van de mogelijkheid om hun concept verder te ontwikkelen voordat ze de uitdaging van een vaste locatie aangingen. "We hebben gemerkt dat het steeds populairder wordt om met een foodtruck te beginnen en vervolgens te verhuizen naar een echt pand", zegt DeGeest. "Je begint op straat om te kijken of je concept aanslaat en dan begin je een restaurantje in een pand. We verkopen nu al ruim zes jaar wafels vanuit foodtrucks, maar we hebben ons eerste café pas in 2013 geopend. De kramen boden een schaalbare en betrouwbare oplossing voor het opbouwen van ons bedrijf."

De uitdaging: een concurrerende markt

In een stad als New York City strijden honderden foodtrucks en duizenden restaurants om hongerige dineergasten. DeGeest: "Onze grootste uitdaging is de verzadigde markt. We zien dat dit op veel straten in New York het geval is. Soms is er een kraam die niet genoeg meer oplevert en dan moeten we daar een nieuwe locatie voor zoeken. Dat is lastig, omdat de vaste gasten gewend zijn om ons op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats te kunnen vinden."

Bovendien moeten foodtrucks aan nog meer bepaalde, ingewikkelde regels voldoen ten opzichte van restaurants in panden. "De regelgeving in de stad is ook niet altijd even fijn of duidelijk voor foodtrucks", aldus DeGeest. Met ingewikkelde en onophoudelijke wetgevingen over parkeren, tijdschema's en afval, is het een wonder dat foodtrucks zo populair konden worden.

Social media gebruiken om op te vallen

Wafels & Dinges is opgericht in 2007 en was een van de eerste bedrijven die social media gebruikte om de locatie van de foodtrucks te delen. Het bedrijf heeft op dit moment een groot aantal volgers op social media, waaronder 50.000 op Twitter en 12.000 op Instagram. @wafelsanddinges maakt elke dag gebruik van zijn socialmedianetwerken om volgers op de hoogte te stellen van locaties, hun merk uit te breiden met hun grappige stem en om potentiële en terugkerende gasten foto's van hun overheerlijke wafels te laten zien.

Omdat de markt zo competitief is, gebruikt DeGeest social media en vermeldingsprofielen zoals TripAdvisor om zich van concurrenten te onderscheiden. “We komen veel te weten via social media en een van de leden van ons team houdt zich daar speciaal mee bezig", zegt DeGeest. "We gebruiken ons gevoel voor humor en onze eigen toon om ons bedrijf als leuk, toegankelijk, betaalbaar en uniek te profileren. Dit maakt ons anders dan de concurrenten."

Maar social media helpen niet alleen bij de verspreiding van de merknaam. Het is een essentiële communicatietool voor het bedrijf. DeGeest: "Er zijn verschillende mogelijkheden voor foodtruckbedrijven en we gebruiken social media ook om onze gasten op de hoogte te houden. Als er een technisch probleem is, gebruiken we Twitter om mensen hiervan op de hoogte te brengen. Dat wij een van de eersten waren om social media te gebruiken, heeft ook bijgedragen aan ons succes."

Feedback van gasten gebruiken om de concurrentie te overtreffen

Het belangrijkste voor ons is om rechtstreeks om feedback te vragen, daar meteen iets mee te doen en vervolgens te bekijken wat die veranderingen betekenen voor de vraag....