Solmar V
Solmar V
4.5
Scubaduiken & snorkelenDuiken met haaienZwemmen met dolfijnenBoottochtenEcotours
Volledige weergave
Informatie
Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexico
Voldoet aan de richtlijnen voor dierenwelzijn
Suggereer bewerkingen om onze weergave te verbeteren.
Deze vermelding verbeterenOmzet beïnvloedt de ervaringen die worden uitgelicht op deze pagina. Lees hier meer informatie.
Soortgelijke ervaringen
Solmar V
Boeking niet beschikbaar op Tripadvisor
Op zoek naar andere opties die je nu kunt boeken?
Opties weergevenBijdragen
We voeren controles uit op beoordelingen.
De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingen
Voordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat mogelijk in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, wordt de beoordeling niet gepubliceerd.
Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de beoordelaar gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken.
Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet.
Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.
4.5
81 beoordelingen
Uitstekend
59
Heel goed
8
Voldoende
2
Slecht
1
Vreselijk
11
Deze beoordelingen zijn automatisch vertaald vanuit hun oorspronkelijke taal.
Deze service bevat mogelijk vertalingen van Google. Google wijst alle expliciete of impliciete garanties met betrekking tot vertalingen af, waaronder garanties van nauwkeurigheid, betrouwbaarheid en alle impliciete garanties van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel en niet-inbreuk.
vangeem
Aalsmeer, Nederland58 bijdragen
dec. 2018 • Vrienden
Zeer professionele organisatie. Betreft a liveaboard vakantie. Ontvangst prima en hartelijk. Duikgidsen zeer goed. Niet arrogant, weten wat ze doen zeer proffesioneel!!! hebben duidelijk nog plezier in hun werk!!!! Harde werkers en prettig in omgang. Absoluut een pluspunt. Mathias, Nacho en Danny compliments!!!!
Eten, verzorging allemaal uitstekend. Een minpunt slaapvertrekken echt te klein voor dit bedrag en trip!!!!. Sommige slaapvertrekken konden mensen zich niet eens omdraaien. Mensen met claustofobie worden doodongelukkig!!! Verder trip echt uitmuntend en is een aanrader. Ook de rest van de crew Somar V is meer dan goed. Zeer professioneel behulpvaardig en weten duidelijk wat ze doen. Voor dit soort duiktrips ook noodzakelijk en daar voldeden ze absoluut aan.
Eten, verzorging allemaal uitstekend. Een minpunt slaapvertrekken echt te klein voor dit bedrag en trip!!!!. Sommige slaapvertrekken konden mensen zich niet eens omdraaien. Mensen met claustofobie worden doodongelukkig!!! Verder trip echt uitmuntend en is een aanrader. Ook de rest van de crew Somar V is meer dan goed. Zeer professioneel behulpvaardig en weten duidelijk wat ze doen. Voor dit soort duiktrips ook noodzakelijk en daar voldeden ze absoluut aan.
Geschreven op 24 december 2018
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Ewout K
Oegstgeest, Nederland1 bijdrage
dec. 2024 • Alleen
Verbazingwekkende duiken, zeer vriendelijke bemanning en heerlijk eten: Ik had een geweldige ervaring op Solmar V naar de Revillagigedo eilanden. De divemasters hebben tientallen jaren ervaring, hebben veel respect voor de onderwaterwereld & zijn ook betrokken bij natuurbeschermingsinitiatieven. Natuurlijk is de onderwatermegafauna gewoonweg verbluffend. Veiligheid en de behandeling van duikuitrusting was allemaal professioneel. Cabinepersoneel was erg aardig en serveerde geweldige maaltijden en drankjes. De (goedkoopste) cabine was klein, vooral het bovenste bed, maar comfortabel voor mij. Kortom, een epische ervaring!
Automatisch vertaald
Geschreven op 23 december 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Josef S
2 bijdragen
dec. 2024 • Vrienden
Deze reis werd mij aanbevolen door een vriend van mij die jaren geleden met deze bemanning meeging. Ik nam het met een korreltje zout aangezien het al een tijdje geleden was en dingen waarschijnlijk veranderden, maar deze reis voldeed aan alle verwachtingen en meer. Echt een geweldige reis met een geweldige bemanning!
Tijdens de voorbereidingsfase was het personeel zeer behulpzaam met eventuele vragen die ik had. Ze hadden een zeer inzichtelijke pre - trip informatiepakket evenals een paklijst om te helpen met de planning, inpakken, enz. Dit bedrijf was flexibel met een betalingsschema wat ik niet van de meesten zou verwachten, maar zeer gewaardeerd werd.
Eenmaal in Cabo was alles netjes georganiseerd door het personeel. De check - in proces was zeer vlot. De mogelijkheid om bagage vroeg af te zetten op de dag van vertrek is geweldig, zodat u de omgeving kunt verkennen voor vertrek. Toen we vertrokken, regelden ze taxi’s voor vervoer naar de boot die niet ver van ons was. We gingen aan boord, namen kort wat veiligheidsinformatie/kameropdrachten door, etc. voordat we spullen in de hutten mochten uitpakken. Het diner werd kort daarna geserveerd wat de toon zette voor de reis met een heerlijk 3-gangen diner voordat we de haven verlieten.
Duurde ongeveer 27 uur om de eerste van de Socorro archipel te bereiken, dat is San Benedicto Island. Eenmaal daar verdeeld de boot de tijd over 3 eilanden (San Benedicto Island, Socorro Island en Roca Partida), afhankelijk van het weer. We hadden goed weer dus we waren in staat om alle drie de eilanden te bezoeken. We brachten 5 dagen door voor duiken met 4 duiken per dag naast de ene dag dat het schip moet inchecken op de marinebasis op Socorro Island.
Elk van de eilanden heeft geweldige duikstekken die meestal zijn gecentreerd rond schoonmaakstations voor megafauna (manta's, haaien, dolfijnen, enz.). Ik kwam met de gedachte dat we misschien wat megafauna zien op slechts een paar duiken op basis van mijn eerdere duikervaringen, maar dit was op een ander niveau. Op bijna elke duik tijdens deze reis kwamen we iets tegen of het nu een pod dolfijnen was, een aantal reuzenmantaroggen, een aantal haaien dichtbij en ver weg, en zelfs een aantal andere pelagische vissoorten zoals grote tonijnen en wahoo. Vaak kwamen we op een enkele duik meer dan één van de bovengenoemde dingen tegen. De manta’s waren ontzettend vriendelijk en geïnteresseerd om over duikers te glijden om een lekker kieteltje te krijgen van de bubbels. Ze bleven een tijdje wat het zoveel beter maakte. Als we dolfijnen zagen, waren ze meestal op doorreis, maar er waren ongelooflijke één op één interacties. Er waren overal veel haaien. De witpuntrifhaaien waren er in overvloed en werden bij de meeste duiken gespot. Galapagos en zijdehaaien kwamen minder vaak voor maar nog steeds volop. Meestal zag iemand tussen alle verschillende groepen elke dag een geschulpte hamerhaai aan de periferie (variërend van singles tot scholen van 5 - 6 hooguit voor ons). Ik was geschokt om te horen dat ze af en toe tijgerhaaien zien en we hadden het geluk om 2 vluchtige glimpen van tijgerhaaien op onze reis te hebben. Er werden verschillende grote scholen grote geelvintonijn gespot op duiken evenals enkele wahoo gespot op Roca Partida.
We hadden een geweldige bemanning die zeer behulpzaam en behulpzaam waren van de kapitein tot de ingenieurs tot de duikgidsen en het salonpersoneel. Het eten was geweldig, zelfs met ons op een liveaboard. Er was een koud ontbijt optie voor de 1 straatduik van de dag, een warm ontbijt na de 1 straatduik, meestal een 2 gangen lunch na de 2e duik, een soort middag snack na de 3e duik, en een 3 gangen diner na de 4e duik. Het ontbijt bestond meestal uit eieren op bestelling en een bijgerecht. Lunch varieerde van soepen tot pastagerechten en meer. Snacks varieerden van charcuterie tot groenten en fruit tot chips en queso en meer. Het diner varieerde van burgers tot pasta tot kip tot zeevruchten en meer. Vegetarische opties waren ook beschikbaar en maaltijden konden worden afgestemd op dieetbeperkingen. Bijna vergeten om de gratis drankjes inclusief alcohol en thee die worden aangeboden na elke duik te vermelden. Het personeel dat de saloon runde, hield alles netjes en hielp klanten. De duikgidsen waren fantastisch. Je kon echt zien hoe goed ze elk van de duikstekken kenden door hun briefings.
De accommodaties waren heel mooi gezien de leeftijd van het schip. Voor de boot zijnde een oude rover boot uit de jaren 1970, de voorzieningen zijn heel leuk. Enige ding over de gedeelde hutten zijn dat de bovenste bedden zijn vrij strak om in te persen. Elke kamer heeft een eigen badkamer die geweldig was om te hebben. Er zijn 2 stopcontacten per stapelbed dus stekkerdozen zijn aan te raden als je veel moet opladen, maar er zijn ook veel stopcontacten in de hele salon en bij het duikdek. Het bovenste zonnedek was een geweldige plek om te ontspannen tijdens de dag.
Ik weet zeker dat er dingen zijn die ik vergeet, maar hopelijk is dit genoeg om sommige mensen te overtuigen om de Solmar V te kiezen voor een ongelooflijke liveaboard-ervaring de volgende keer dat ze in Cabo zijn! Met dank aan de crew voor een geweldige week vol onvergetelijke herinneringen! Ik kijk ernaar uit om in de nabije toekomst terug te keren tijdens het bultrugseizoen.
Tijdens de voorbereidingsfase was het personeel zeer behulpzaam met eventuele vragen die ik had. Ze hadden een zeer inzichtelijke pre - trip informatiepakket evenals een paklijst om te helpen met de planning, inpakken, enz. Dit bedrijf was flexibel met een betalingsschema wat ik niet van de meesten zou verwachten, maar zeer gewaardeerd werd.
Eenmaal in Cabo was alles netjes georganiseerd door het personeel. De check - in proces was zeer vlot. De mogelijkheid om bagage vroeg af te zetten op de dag van vertrek is geweldig, zodat u de omgeving kunt verkennen voor vertrek. Toen we vertrokken, regelden ze taxi’s voor vervoer naar de boot die niet ver van ons was. We gingen aan boord, namen kort wat veiligheidsinformatie/kameropdrachten door, etc. voordat we spullen in de hutten mochten uitpakken. Het diner werd kort daarna geserveerd wat de toon zette voor de reis met een heerlijk 3-gangen diner voordat we de haven verlieten.
Duurde ongeveer 27 uur om de eerste van de Socorro archipel te bereiken, dat is San Benedicto Island. Eenmaal daar verdeeld de boot de tijd over 3 eilanden (San Benedicto Island, Socorro Island en Roca Partida), afhankelijk van het weer. We hadden goed weer dus we waren in staat om alle drie de eilanden te bezoeken. We brachten 5 dagen door voor duiken met 4 duiken per dag naast de ene dag dat het schip moet inchecken op de marinebasis op Socorro Island.
Elk van de eilanden heeft geweldige duikstekken die meestal zijn gecentreerd rond schoonmaakstations voor megafauna (manta's, haaien, dolfijnen, enz.). Ik kwam met de gedachte dat we misschien wat megafauna zien op slechts een paar duiken op basis van mijn eerdere duikervaringen, maar dit was op een ander niveau. Op bijna elke duik tijdens deze reis kwamen we iets tegen of het nu een pod dolfijnen was, een aantal reuzenmantaroggen, een aantal haaien dichtbij en ver weg, en zelfs een aantal andere pelagische vissoorten zoals grote tonijnen en wahoo. Vaak kwamen we op een enkele duik meer dan één van de bovengenoemde dingen tegen. De manta’s waren ontzettend vriendelijk en geïnteresseerd om over duikers te glijden om een lekker kieteltje te krijgen van de bubbels. Ze bleven een tijdje wat het zoveel beter maakte. Als we dolfijnen zagen, waren ze meestal op doorreis, maar er waren ongelooflijke één op één interacties. Er waren overal veel haaien. De witpuntrifhaaien waren er in overvloed en werden bij de meeste duiken gespot. Galapagos en zijdehaaien kwamen minder vaak voor maar nog steeds volop. Meestal zag iemand tussen alle verschillende groepen elke dag een geschulpte hamerhaai aan de periferie (variërend van singles tot scholen van 5 - 6 hooguit voor ons). Ik was geschokt om te horen dat ze af en toe tijgerhaaien zien en we hadden het geluk om 2 vluchtige glimpen van tijgerhaaien op onze reis te hebben. Er werden verschillende grote scholen grote geelvintonijn gespot op duiken evenals enkele wahoo gespot op Roca Partida.
We hadden een geweldige bemanning die zeer behulpzaam en behulpzaam waren van de kapitein tot de ingenieurs tot de duikgidsen en het salonpersoneel. Het eten was geweldig, zelfs met ons op een liveaboard. Er was een koud ontbijt optie voor de 1 straatduik van de dag, een warm ontbijt na de 1 straatduik, meestal een 2 gangen lunch na de 2e duik, een soort middag snack na de 3e duik, en een 3 gangen diner na de 4e duik. Het ontbijt bestond meestal uit eieren op bestelling en een bijgerecht. Lunch varieerde van soepen tot pastagerechten en meer. Snacks varieerden van charcuterie tot groenten en fruit tot chips en queso en meer. Het diner varieerde van burgers tot pasta tot kip tot zeevruchten en meer. Vegetarische opties waren ook beschikbaar en maaltijden konden worden afgestemd op dieetbeperkingen. Bijna vergeten om de gratis drankjes inclusief alcohol en thee die worden aangeboden na elke duik te vermelden. Het personeel dat de saloon runde, hield alles netjes en hielp klanten. De duikgidsen waren fantastisch. Je kon echt zien hoe goed ze elk van de duikstekken kenden door hun briefings.
De accommodaties waren heel mooi gezien de leeftijd van het schip. Voor de boot zijnde een oude rover boot uit de jaren 1970, de voorzieningen zijn heel leuk. Enige ding over de gedeelde hutten zijn dat de bovenste bedden zijn vrij strak om in te persen. Elke kamer heeft een eigen badkamer die geweldig was om te hebben. Er zijn 2 stopcontacten per stapelbed dus stekkerdozen zijn aan te raden als je veel moet opladen, maar er zijn ook veel stopcontacten in de hele salon en bij het duikdek. Het bovenste zonnedek was een geweldige plek om te ontspannen tijdens de dag.
Ik weet zeker dat er dingen zijn die ik vergeet, maar hopelijk is dit genoeg om sommige mensen te overtuigen om de Solmar V te kiezen voor een ongelooflijke liveaboard-ervaring de volgende keer dat ze in Cabo zijn! Met dank aan de crew voor een geweldige week vol onvergetelijke herinneringen! Ik kijk ernaar uit om in de nabije toekomst terug te keren tijdens het bultrugseizoen.
Automatisch vertaald
Geschreven op 22 december 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Todd S
WI4 bijdragen
nov. 2024 • Stellen
Duikoperaties waren geweldig, duikmeesters zijn zeer veilig en verzekeren dat je geniet van elke duik. De boot is een oudere boot met vrij kleine kamers, dus voor grotere mensen kan dit een ergernis zijn. Het eten was waar ze absoluut tekortschieten. Het was gewoon helemaal niet zo goed. Draai de voedselsituatie om en je hebt een 4. 5 - 5 sterren ervaring.
Automatisch vertaald
Geschreven op 28 november 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Shaun
Verenigde Staten17 bijdragen
jan. 2024 • Zaken
Als je een liveaboard duiktrip met Solmar V overweegt, doe jezelf dan een plezier en kijk elders. Dit bedrijf illustreert een onthutsend gebrek aan professionaliteit en verantwoording, verpakt in een pakket van ondermaatse service.
Laten we beginnen met het meest frustrerende deel van mijn ervaring: ze verloren mijn camera-installatie. Ja, mijn dure camera die ik aan hen toevertrouwde voor bewaring terwijl ik het water verliet. In plaats van verantwoordelijkheid te nemen voor het ongeluk, hadden ze het lef om mij de schuld te geven van de verdwijning. Hun excuus? Ze beweerden dat ik niet genoeg voorzorgsmaatregelen had genomen, ondanks dat ik hun instructies nauwkeurig had opgevolgd. Het niveau van gaslighting was verbazingwekkend. Ze weigerden niet alleen de camera aan mij terug te betalen, maar ze weigerden ook om zelfs maar het idee te koesteren dat ze in fout zouden kunnen zijn. Hun enige aanbod voor compensatie was een $ 500 korting op mijn volgende reis naar Socorro met hen. Alsof ik ooit weer voet op hun schip zou zetten. Ik was ook niet de enige gast met apparatuur problemen. Andere gasten klaagden over kapotte apparatuur als gevolg van de onvoorzichtigheid van de bemanning.
Alsof dat nog niet erg genoeg was, was de toestand van het schip ronduit erbarmelijk. Als je je een luxe duikervaring voorstelt, bereid je dan voor om teleurgesteld te worden. De kamers waren krap en slecht onderhouden. De faciliteiten waren verouderd en zeer gebrek aan netheid. Ze beweren dat ze hebben nieuwe "luxe beddengoed", maar het voelde nog steeds als een hostel. Dit schip was verre van de gepolijste ervaring die ze adverteren - het voelde meer als een vervallen motel op zee.
Het duiken zelf was natuurlijk spectaculair vanwege de locatie — maar dat is niet dankzij Solmar. Elke operator zou een vergelijkbare ervaring hebben geleverd, zonder de hoofdpijn van het omgaan met incompetentie.
Kortom, als u waarde hecht aan uw persoonlijke bezittingen, fatsoenlijke levensomstandigheden en met respect behandeld worden, vermijd Solmar dan koste wat kost. De stress en teleurstelling die ze veroorzaakten, maakten van wat een droomreis had moeten zijn een nachtmerrie.
Laten we beginnen met het meest frustrerende deel van mijn ervaring: ze verloren mijn camera-installatie. Ja, mijn dure camera die ik aan hen toevertrouwde voor bewaring terwijl ik het water verliet. In plaats van verantwoordelijkheid te nemen voor het ongeluk, hadden ze het lef om mij de schuld te geven van de verdwijning. Hun excuus? Ze beweerden dat ik niet genoeg voorzorgsmaatregelen had genomen, ondanks dat ik hun instructies nauwkeurig had opgevolgd. Het niveau van gaslighting was verbazingwekkend. Ze weigerden niet alleen de camera aan mij terug te betalen, maar ze weigerden ook om zelfs maar het idee te koesteren dat ze in fout zouden kunnen zijn. Hun enige aanbod voor compensatie was een $ 500 korting op mijn volgende reis naar Socorro met hen. Alsof ik ooit weer voet op hun schip zou zetten. Ik was ook niet de enige gast met apparatuur problemen. Andere gasten klaagden over kapotte apparatuur als gevolg van de onvoorzichtigheid van de bemanning.
Alsof dat nog niet erg genoeg was, was de toestand van het schip ronduit erbarmelijk. Als je je een luxe duikervaring voorstelt, bereid je dan voor om teleurgesteld te worden. De kamers waren krap en slecht onderhouden. De faciliteiten waren verouderd en zeer gebrek aan netheid. Ze beweren dat ze hebben nieuwe "luxe beddengoed", maar het voelde nog steeds als een hostel. Dit schip was verre van de gepolijste ervaring die ze adverteren - het voelde meer als een vervallen motel op zee.
Het duiken zelf was natuurlijk spectaculair vanwege de locatie — maar dat is niet dankzij Solmar. Elke operator zou een vergelijkbare ervaring hebben geleverd, zonder de hoofdpijn van het omgaan met incompetentie.
Kortom, als u waarde hecht aan uw persoonlijke bezittingen, fatsoenlijke levensomstandigheden en met respect behandeld worden, vermijd Solmar dan koste wat kost. De stress en teleurstelling die ze veroorzaakten, maakten van wat een droomreis had moeten zijn een nachtmerrie.
Automatisch vertaald
Geschreven op 30 september 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Dear Shaun,
We are truly sorry for the incident with your GoPro. We are the longest running operator in Revi /Socorro and with over 25 years of running this trip, we have only had 3 other instances where a GoPro or its casing went missing, and in such cases, as it was in yours, it has always been that it fell overboard from the Skiff on the ride back to the Boat after a dive. Through our experience, we have developed protocols for the handling of camera/filming equipment from divers to our skiff captains. We are very strict with our skiff captains on this because, as you probably saw on your trip, they need to be able to handle big and expensive professional filming equipment but also have the same care with much smaller equipment like a GoPro. Unfortunately it seems that such protocols were not followed and your GoPro was lost. As soon as you informed our crew of this, we immediately underwent an internal investigation of steps to determine where the GoPro was lost. The results were that the GoPro was not handed over to the Skiff captain at the time of the end of the dive, which resulted in the GoPro probably falling overboard to the ocean during the ride back to the boat.
We are empathetic on how it feels to lose equipment on a trip like this, so we did offer a 500 voucher for your next trip with us, which from a purely monetary basis has a higher value than a GoPro. We honestly feel this was a good gesture from our end given that none of our reports concluded that it was not any wrong doing from any crew member.
As per the boat itself, we are sorry you feel this way. As mentioned above, we have been operating for over 25 years and the boat goes through major updating and refurbishing every 3 to 5 years, the most recent being last year. Also, we have been named the best operation in Revi by major Dive Magazines on several occasions, but we do understand that this is more of a personal choice, based on personal preferences and personal likes and dislikes. We are sorry we were not to your liking and we will take all of your comments to heart, learn from them and maybe in the future you can give us a second chance and we can surprise you.
We hope you have a great day and keep enjoying the oceans!
Best Regards,
SOLMAR V
Geschreven op 14 november 2024
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
Nik
Adelaide, Australië5 bijdragen
okt. 2023 • Alleen
Net als verschillende andere beoordelaars heb ik echte problemen gehad met deze operator in termen van het krijgen van terugbetaling voor een reis geboekt voor oktober 2022 op Guadelupe voor grote witte kooi duiken. Vanwege sluitingen van het park werd deze reis uitgesteld naar oktober 2023 en toen het park na verdere correspondentie in januari 2023 voor onbepaalde tijd sloot, had ik een terugbetaling aangevraagd zoals die mij als optie was gegeven per e-mailuitwisseling met de exploitant.
Ik werd geïnformeerd dat dit ongeveer 4 maanden kan duren en dat de herstructurering van het bedrijf als gevolg van de sluiting van het Guadelupe-park een impact had op het bedrijf, waar ik begrip voor had. Alle pogingen voor een update van de restitutie die het afgelopen jaar zijn besproken, zijn onbeantwoord gebleven, maar ze verkopen nog steeds Reizen op hun website. . . Als iemand de realiteit wil zien, deel ik graag mijn volledige correspondentie met de operator (voornamelijk een e-mailspoor van mij die antwoordt op mijn eigen e-mail met de vraag om een update van mei 2023 tot april 2024 ).
Gelukkig is mijn creditcardmaatschappij erin geslaagd om me het verloren geld terug te betalen, hoewel ik geen reactie van de operator kon krijgen. Ik zou hebben heroverwogen boeken met deze operator op een ander type reis tot de problemen met terugbetaling aan het licht kwam.
Ik zou iedereen die erover denkt om bij deze operator te boeken dringend willen verzoeken om deze keuze zorgvuldig te overwegen gezien de ervaringen die zijn gemeld met de vreselijke klantenservice, met name rond geannuleerde Reizen / terugbetalingen enz.
Ik werd geïnformeerd dat dit ongeveer 4 maanden kan duren en dat de herstructurering van het bedrijf als gevolg van de sluiting van het Guadelupe-park een impact had op het bedrijf, waar ik begrip voor had. Alle pogingen voor een update van de restitutie die het afgelopen jaar zijn besproken, zijn onbeantwoord gebleven, maar ze verkopen nog steeds Reizen op hun website. . . Als iemand de realiteit wil zien, deel ik graag mijn volledige correspondentie met de operator (voornamelijk een e-mailspoor van mij die antwoordt op mijn eigen e-mail met de vraag om een update van mei 2023 tot april 2024 ).
Gelukkig is mijn creditcardmaatschappij erin geslaagd om me het verloren geld terug te betalen, hoewel ik geen reactie van de operator kon krijgen. Ik zou hebben heroverwogen boeken met deze operator op een ander type reis tot de problemen met terugbetaling aan het licht kwam.
Ik zou iedereen die erover denkt om bij deze operator te boeken dringend willen verzoeken om deze keuze zorgvuldig te overwegen gezien de ervaringen die zijn gemeld met de vreselijke klantenservice, met name rond geannuleerde Reizen / terugbetalingen enz.
Automatisch vertaald
Geschreven op 15 september 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Dear Nik,
We sincerely apologize for the experience you’ve had. Your concerns are entirely understandable, and we deeply regret the frustration caused by the delay in your refund and the lack of timely communication from our side.
The sudden indefinite closure of Guadalupe Island due to regulatory changes, combined with the lasting operational and financial impact of the COVID-19 pandemic, created significant challenges for our company. In response, we focused intensely on sustaining our business operations to ensure that we could fulfill our commitments to customers with outstanding refunds, especially those who, like yourself, had planned trips for the unique Guadalupe Great White Cage Diving experience. As a result, we have been able to reduce our refund obligations by nearly 3/4.
However, we recognize that this approach came at a cost, particularly in terms of communication. Our intent was always to keep our guests informed, and we are genuinely sorry that our focus on operations meant that this critical aspect suffered. We know that prompt and transparent updates would have helped clarify the steps we were taking to process refunds as quickly as possible, and we deeply regret that we fell short of meeting this need.
We take full responsibility for the impact this has had on your trust in us, and we are grateful that you took the time to share your experience. Our commitment remains to fulfill all outstanding obligations, while improving our communication so that our guests feel supported and informed.
Thank you once again for your patience, and we sincerely apologize for any distress caused.
Best regards,
SOLMAR V
Geschreven op 14 november 2024
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
JP-Cozumel
Cozumel, Mexico5 bijdragen
mei 2024 • Stellen
Uitstekende liveaboard-operatie op de Revillagigedo-eilanden. We hadden een geweldige tijd!
Eten was heerlijk, het personeel was professioneel en veiligheidsbewust. Het jacht verkeert in goede staat, we voelden ons zeer op ons gemak en genoten tijdens de reis van een betrouwbare en snelle Starlink-internetverbinding om contact te houden met familie en zaken.
Bedankt jongens! Memorabele reis
Eten was heerlijk, het personeel was professioneel en veiligheidsbewust. Het jacht verkeert in goede staat, we voelden ons zeer op ons gemak en genoten tijdens de reis van een betrouwbare en snelle Starlink-internetverbinding om contact te houden met familie en zaken.
Bedankt jongens! Memorabele reis
Geschreven op 16 mei 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
We are glad to hear that you had an excellent liveaboard experience in the Revillagigedo! It sounds like the food, staff, and the condition of the ship were all top-notch, and the Starlink Internet connection was reliable and fast, allowing you to stay connected with family and work. Thank you for choosing us for your trip, and we're glad to hear that it was memorable.
Once again, thank you for your positive review, and we hope to see you again soon!
Geschreven op 17 mei 2024
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
richard b
Phoenix, AZ84 bijdragen
apr. 2024 • Alleen
De SolmarV is een uniek duikschip. De kamers zijn niet de grootste en het schip zelf is ouder. Dat gezegd hebbende, de Solmar V heeft veel te bieden. De boot zelf voelt erg warm aan met zijn gepolijste houten interieur en huiselijke sfeer. Het eten is top en overvloedig. De bemanning kon niet beter zijn. Ze werken hard en zijn knap. Het lijkt erop dat het thema van de bemanning is om simpelweg hun gasten te verwennen. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe aardig en professioneel ze zijn. Het duikdek is voldoende en u hoeft nooit met uw uitrusting op een tender te stappen. De duikploeg zorgt ervoor dat uw uitrusting voorafgaand aan de duiken op de tender wordt geplaatst. Dit is erg handig en superveilig in woelige zeeën. Bovendien is het hebben van een open bar-ervaring 's avonds leuk en bespaart u ook kosten. Kortom: de Solmar V is geen luxe duikboot. Wat het echter is, is een boot met een geweldige bemanning, heerlijk eten, een zeer warm gevoel en een uitstekende duikervaring. Ik zal graag weer met de Solmar V duiken. Bedankt SolmarV. Ricky Brenke
Geschreven op 8 mei 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Thank you for taking the time to share your experience aboard the Solmar V. We're thrilled to hear that, despite the smaller rooms and the vessel's age, you found the boat to be warm, welcoming, and staffed by a truly exceptional crew. The focus on guest comfort, safety, and satisfaction is paramount to us, and we're delighted to know that the crew's professionalism, attentiveness, and hard work were appreciated.
Your comments on the dive deck's convenience and the crew's assistance with gear were particularly noteworthy. We continually strive to ensure our guests have memorable and secure diving experiences. The complimentary open bar is a wonderful touch, fostering a friendly and enjoyable atmosphere for all aboard.
In summary, your review highlights aspects of the Solmar V experience that we take great pride in: a dedicated, skilled crew, outstanding cuisine, and a top-notch diving environment. We're thrilled to know you'd gladly dive with us again and would like to extend our gratitude for your patronage. Safe travels and happy diving!
Geschreven op 13 mei 2024
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
Francesca B
Bristol, UK174 bijdragen
apr. 2024 • Alleen
Fantastische reis. De hele bemanning was uitstekend en zorgde ervoor dat je je als familie voelde. Ongelooflijk veilige ervaring (zowel boven water (één veiligheidsoefening voor passagiers en twee oefeningen voor het personeel), onder water met de duikgidsen en op water met de uitstekende panga-chauffeurs. Zag alles van dolfijnen, valse orka's, haaien (galapagos, zijdeachtig, hamerhaaien, witte tip enz.), Manta's.
Geschreven op 4 mei 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Thank you for sharing your positive review of the fantastic trip! It's great to hear that the crew went above and beyond to make you feel welcome and safe throughout the entire experience. It's impressive that they conducted multiple safety drills both above and below water, ensuring a secure environment for everyone on board.
The diverse marine life you encountered is truly amazing, including dolphins, false killer whales, and various shark and manta species. I'm glad you enjoyed seeing "all the cool stuff" and had such a wonderful time.
Your recommendation will surely inspire others to consider this trip for their next adventure. As always, Solmar V is here to help with any assistance or feedback needed. Wishing you more incredible experiences! 🐬🐳🦈🌊🌊
Geschreven op 6 mei 2024
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
simon_smith5803
London, United Kingdom2 bijdragen
apr. 2024 • Vrienden
Ik en mijn vriend Stuart reisden aan boord van Solmar V voor de duikreis van je leven. Het was een lange reis maar zeker de moeite waard. De boot was zeer comfortabel en de bemanning bestond uit een geweldige groep mensen, zeer behulpzame, vriendelijke en charmante gastheren. We hadden zeker genoeg van gigantische manta's uit de Stille Oceaan en haaien - voornamelijk witpuntrif, Galapagos en Silky, met een handvol zilvertip en hamerhaaien, een tijgerhaai en een flinke walvishaai. We kwamen ook redelijk vriendelijke groepen dolfijnen tegen op 3 of meer verschillende locaties.
Het eten was erg lekker, en voldoende, en voornamelijk Mexicaans, en we hadden 's avonds een paar keer bier en / of wijn inbegrepen in het maaltijdtarief. Desserts waren heerlijk.
We konden 4 duiken per dag doen, maar ik koos er meestal voor om er 3 per dag te doen. Ik heb wel eens gemopperd over de cilindermaten, we hadden allebei 15 liter cilinders geboekt via onze agent Regal, en mijn maat Stuart had een aluminium 15 liter cilinder die prima voor hem was, maar ik kreeg een stalen '15' liter die ik Ik zag eruit als een standaard stalen 'dumpy' van 12 liter. Ik ken het verschil wel, want ik heb beide soorten in huis. Ik was er niet blij mee dat ik een cilinder moest gebruiken die eigenlijk een dumpy stalen 12 was en dat ik de prijs van een stalen 15 moest betalen.
Een van de eerste duikplekken was volgens mij The Canyon, het had heel slecht zicht, als een dikke mist, maar de actie van het zeeleven was geweldig en erg opgewonden, er waren allerlei haaien, jacks, roggen, in elke richting, en zelfs een opgewonden octopus, die overal uit de 'mist' opdook, en vervolgens uit de mist doemde een stel gekke dolfijnen op uit de duisternis. De mist leek een 'dekmantel' te zijn voor een wilde 'jacht' op elke zeer geladen roofdiersoort in het gebied.
Je zult niet teleurgesteld worden, behalve dat we hoopten een 'muur' van hamerhaaien te zien, maar ik zag er maar een stuk of 3 aan de rand van het zicht. Ho hum, laat maar, het was een geweldige reis, het was jammer dat ik tijdens de reis te maken kreeg met wat een geval van 'gordelroos' had kunnen zijn 🤒
Het eten was erg lekker, en voldoende, en voornamelijk Mexicaans, en we hadden 's avonds een paar keer bier en / of wijn inbegrepen in het maaltijdtarief. Desserts waren heerlijk.
We konden 4 duiken per dag doen, maar ik koos er meestal voor om er 3 per dag te doen. Ik heb wel eens gemopperd over de cilindermaten, we hadden allebei 15 liter cilinders geboekt via onze agent Regal, en mijn maat Stuart had een aluminium 15 liter cilinder die prima voor hem was, maar ik kreeg een stalen '15' liter die ik Ik zag eruit als een standaard stalen 'dumpy' van 12 liter. Ik ken het verschil wel, want ik heb beide soorten in huis. Ik was er niet blij mee dat ik een cilinder moest gebruiken die eigenlijk een dumpy stalen 12 was en dat ik de prijs van een stalen 15 moest betalen.
Een van de eerste duikplekken was volgens mij The Canyon, het had heel slecht zicht, als een dikke mist, maar de actie van het zeeleven was geweldig en erg opgewonden, er waren allerlei haaien, jacks, roggen, in elke richting, en zelfs een opgewonden octopus, die overal uit de 'mist' opdook, en vervolgens uit de mist doemde een stel gekke dolfijnen op uit de duisternis. De mist leek een 'dekmantel' te zijn voor een wilde 'jacht' op elke zeer geladen roofdiersoort in het gebied.
Je zult niet teleurgesteld worden, behalve dat we hoopten een 'muur' van hamerhaaien te zien, maar ik zag er maar een stuk of 3 aan de rand van het zicht. Ho hum, laat maar, het was een geweldige reis, het was jammer dat ik tijdens de reis te maken kreeg met wat een geval van 'gordelroos' had kunnen zijn 🤒
Geschreven op 2 mei 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
We are glad to hear that you and Stuart had an incredible diving experience aboard Solmar V! The crew, food, and marine life all sound fantastic. It's unfortunate that there was an issue with your cylinder size, though. We can understand why you were unhappy with paying for a steel 15 but receiving a smaller one, we will speak to management about this.
Your description of The Canyon dive site is fascinating, with its thick fog and the frenetic marine life action. The octopus and the dolphins sound like unforgettable sights. While it's a bit disappointing that you didn't see a wall of hammerheads as you had hoped, the overall trip sounds like it was still amazing.
We hope your health has improved since the trip, and it's great to know that you would still recommend it to others despite your one issue. If you have any more questions, feedback, or need assistance in the future, we are here to help!
Geschreven op 6 mei 2024
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet de mening van Tripadvisor LLC.
Hola Alicia,
Necesitas tener el nivel ADVANCE, el curso NITROX y mínimo haber hecho 50 buceos.
Si le falta alguno de los cursos que menciono, puede realizarlos a bordo de Solmar V sin problema.
Geschreven op 26 augustus 2024
Buenas, me gustaría saber cual es el precio de este tour y para cuantas personas. Gracias de antemano
Geschreven op 27 november 2016
Buen día, claro.van desde 4,000 USD en adelante
Geschreven op 11 januari 2023
The rates and schedules
Geschreven op 10 januari 2015
Pacific Fleet
Cabo San Lucas, Mexico
You can see them all by entering Solmar V . com / rates . php
Geschreven op 16 oktober 2018
Greetings Newyorker. Does Socorros diving compare favorably with Cocos Island?
Geschreven op 10 januari 2015
Hello Stewart. Yes it does!!! Lots of giant mantas, schooling sharks, hammerheads... you name it! Socorro is definitely on the top 3 places kn the world for big animal diving next to Cocos and Galápagos!
Geschreven op 11 januari 2023
1-4 van de 4 resultaten worden getoond
*Meestal snel volgeboekt: Op basis van de boekingsgegevens van Viator en gegevens van de provider van de afgelopen 30 dagen raakt deze ervaring waarschijnlijk volgeboekt via Viator, een bedrijf van Tripadvisor.