Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de Tripadvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Alle luchtvaartmaatschappijen weergeven
airline-logo

Swiss International Air Lines [SWISS]

15.728 beoordelingen
Hoofdkantoor: PO Box 8058, Zurich Airport, Kloten Zwitserland 08058
Overzicht
3,515.728 beoordelingen
Travellers’ Choice-winnaar 2019
Travellers’ Choice-winnaar 2018
Travellers’ Choice-winnaar 2017
Beenruimte
Zitcomfort
Entertainment tijdens de vlucht (wifi, tv, films)
Ervaring tijdens de vlucht
Klantenservice
Prijs-kwaliteitverhouding
Hygiëne
Inchecken en instappen
Eten en drinken
Volledige weergave
Over Swiss International Air Lines [SWISS]

Luchtvaartalliantie

Star Alliance
Hoofdkantoor: PO Box 8058, Zurich Airport, Kloten Zwitserland 08058

Samenvatting luchtvaartmaatschappij

Swiss International Air Lines (LX) is de nationale luchtvaartmaatschappij van Zwitserland en een lid van de Star Alliance. De luchtvaartmaatschappij biedt non-stop vluchten naar meer dan 100 bestemmingen in 48 landen. Deze omvatten vier punten in Zwitserland, evenals andere steden in Europa, Afrika, Azië, het Midden-Oosten, Noord-Amerika en Zuid-Amerika. In aanvulling op haar alliantie partners heeft Swiss codeshare overeenkomsten met meer dan 20 andere luchtvaartmaatschappijen. De vloot van de luchtvaartmaatschappij heeft een verscheidenheid aan twee-cabine (Business Class en Economy Class) en drie-cabine (First Class, Business Class en Economy Class) configuraties. Afhankelijk van de stad van vertrek, kunnen premium class passagiers toegang hebben tot de SWISS First Lounge, SWISS Senator Lounge of SWISS Business Lounge van de maatschappij. De primaire hub van Swiss is gevestigd te Zürich Airport (ZRH).
Meer lezen
15728beoordelingen
4199foto's
37tips

Beoordelingen
We voeren controles uit op beoordelingen.
De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingen
Voordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat potentieel in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, dan wordt de beoordeling niet gepubliceerd.
Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de junior bijdrager gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken.
Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet.
Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.

Waardering van reizigers
  • 5.630
  • 4.276
  • 1.894
  • 1.186
  • 2.744
Route
  • Meer
Cabin
Taal
  • Meer
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
avatar-image
Gerry V heeft een beoordeling geschreven apr 2024
1 bijdrage
Bangkok - Amsterdam
International
vertrokken op 17 april vanuit Bangkok via Zurich naar Amsterdam, in Amsterdam aangekomen een sms van swiss dat er een koffer niet is meegekomen,(kan gebeuren) deze wordt op 18 april met de LX427 nagezonden. na 3 dagen nog geen koffer of bericht? gebeld met Swiss deze konden mij niets vertellen ik moest Schiphol maar bellen deze sturen je weer terug naar de airline, weer gebeld met Swiss , deze doen helemaal NIETS voor je, zoek het maar uit, kreeg een nummer bagage service in Zwitserland die moest ik maar bellen, uiteindelijk heb ik zelf de bagage afhandelaar van Swiss gevonden, deze melden dat ze de koffer gevonden hadden maar erg druk hadden ze gaan mij bellen als de koffer wordt geleverd. kortom meer dan een week zelf bezig geweest om mij door Swiss kwijtgeraakte koffer te achterhalen. dit is de eerste en laatste keer dat ik met Swiss heb gevlogen.
Meer lezen
Datum van reis: april 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
avatar-image
Jean J heeft een beoordeling geschreven feb 2024
24 bijdragen7 nuttige stemmen
Düsseldorf - Sarajevo
Europe
Vlucht geboekt van Dusseldorf naar Sarajevo met tussenstop in Zürich. Dag voor vertrek om 15.30u krijg ik een e-mail dat de vlucht naar Zurich gecanceld is, zonder opgaaf van reden. Vervolgens geprobeerd telefonisch in contact te komen met Swiss air: lijn overbelast. Vervolgens met de Chat-box: ook overbelast. Om toch in Sarajevo te kunnen komen een vlucht geboekt vanaf Schiphol naar Zürich (meer dan 300€...). Op weg naar Schiphol kreeg ik eindelijk contact met de Chatbox: blijkt dat de vlucht vanuit Dusseldorf toch is doorgegaan.... Vervolgens over en weer gemaild voor compensatie van de extra kosten: wordt geweigerd! Nooit meer met Swiss air!!
Meer lezen
Datum van reis: februari 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
avatar-image
Marc B heeft een beoordeling geschreven dec 2023
1 bijdrage1 nuttige stem
Amsterdam - Singapore
International
Te beginnen met een positief punt: Amsterdam - Zürich met een Airbus…genoeg beenruimte en zitcomfort. Nu de mindere zaken: In Amsterdam heel lang moeten wachten… ander vliegtuig vertraging, probleem met grondpersoneel…en het duurde en zonder enige uitleg. Terwijl wij in Zürich maar 75 min hadden voor overstap op vliegtuig naar Singapore. Vlak voor aankomst hoorden we dat als er snel waren , ze ons zouden wachten. In Zürich longen uit mijn lijf gelopen (-/+ 20 min) . Toen we zaten bleef vliegtuig nog 45 minuten aan de grond vanwege de-icing . Hadden we graag geweten , minder stress. In de Boeing 777 weinig zitruimte, zeker toen passagier voor mij stoel naar achteren deed. In die stand viel er niet te eten/ drinken.meegemaakt dat een vd 2 (Zwitserse) passagiers niet op die stoel thuishoorde maar er gewoon is gaan zitten om bij haar partner te kunnen zijn. Toen reiziger met zijn legitieme boardingpass zich meldde voor zijn stoel, werd die afgesnauwd. Interventie v steward hielp niet, lachtecest mee maar greep niet in. Schandalig. Op terugreis in Zürich waren we op tijd. Op een vlucht van een uur nu 1,5 uur vertraging …. Weer eerst geen uitleg en toen was het weer, landingsrechten Schiphol, etc etc Kortom, mooie vlag maar niet weer met Swissair.
Meer lezen
Datum van reis: december 2023
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
1 nuttige stem
Nuttig
Delen
avatar-image
maria m heeft een beoordeling geschreven aug 2023
haaksbergen1 bijdrage
Amsterdam - Medan
International
Swiss air 24-07-2023 vlogen wij vanaf Amsterdam naar Zürich. Bij het inchecken moesten wij ons ruim bagage en de handbagage inleveren omdat de vlucht overboekt was. Omdat er alle haast was bij de Bali is mijn moeder haar bloeddruk medicatie vergeten om in haar handtasje te doen. De vlucht was vertraagd door noodweer. Hij was 1.5 uur vertraagd. Wij kwamen om 22:30 uur in Zürich aan. Wij hebben de aansluiting naar Singapore gemist. Want deze stond gepland om 22:50. Vliegtuig is toen om 23:30 vertrokken. Aangekomen in Zürich werd ons niks verteld wat wij moesten doen. Wij werden aan ons lot overgelaten en moesten zelf maar een slaapplek gaan zoeken. Dit gedaan maar alle hotels waren vol en het personeel van swiss air waren allemaal naar huis. Ik ben 5 maand zwanger en wij moesten maar op de luchthaven op de grond slapen. En wij waren niet de enigste. Er sliep ook een vrouw op de grond met 3 kinderen waarvan 1 baby. Schandalig!!!! Wij hebben niks vergoed gekregen ook niet het eten wat wij hebben gehaald wat ontzettend duur is. In de ochtend om 5 uur ben ik naar een info balie gegaan met mijn medereizigers. Ons werd verteld dat wij om 7 uur weer moesten komen om de vlucht om te boeken omdat wij met 5 personen waren. Dit gedaan. Maar we werden van het kastje naar de muur gestuurd. Om 8 uur nogmaals in de lange rij gestaan. Werden wij door personeel van Zürich uit de rij gepikt. Zij hebben ons de eerst beste vlucht aangeboden naar Singapore met Singapore Airlines. Wij zijn 1 dag later aangekomen dan gepland maar dit interesseert swiss air niks. Aangegeven dat ik me geld terug wil en dat het ontzettend slecht was geregeld en dat ik als zwangerevrouw van 5 maand op de grond heb moeten slapen. Wij hebben geen oog dicht gedaan. Aangekomen in Indonesië 26-07-2023. Heeft Zürich ons bagage niet meegegeven aan Singapore Airlines. Dus geen bagage. Wij hebben 6 dagen moeten wachten op bagage. Wij kregen de eerste dag van aankomst 750.000 rupiah dit is het zelfde als 45 euro. Wij hadden een bruiloft 27-07 wij hebben de bruiloft net kunnen halen maar wij hadden niet de kleding die wij nodig hadden want die zat in de koffer. Medicatie van mijn moeder was er ook niet terwijl het voor haar een noodzaak was om wel de medicatie in te nemen omdat zij een erg hoge bloeddruk heeft. Maar hier werd niks mee gedaan. De terug weg: 10-08-2023 Swiss air heeft onze terugvlucht van kno (medan Indonesië) naar Singapore geannuleerd. Personeel in Indonesië van Singapore Airlines heeft ons goed geholpen en gezorgd dat wij toch naar Singapore kunnen vliegen. Wij hadden een nachtvlucht met swiss air. Wat een arrogant personeel werkt er in het vliegtuig. Erg onvriendelijk. Eten smaakte nergens naar en wij hadden niet eens een keuze wat wij wouden eten. Normaal krijg je 2 keuzes aangeboden en wij kregen maar voorgeschoteld wat er nog was. Vraag je om extra drinken. Word je afgebekt dat er achter in het vliegtuig een zelf service was. Daar wisten wij niks van af??!! Wij vliegen nooit weer met swiss air. En ik raad andere reizigers aan als zij moeten vliegen om swiss air te vermijden. De mensen op de luchthaven zijn niet mee denkend en willen absoluut niet helpen. Stewardessen zijn arrogant en erg onvriendelijk.
Meer lezen
Datum van reis: juli 2023
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
avatar-image
S. Pepsi Paddenburg heeft een beoordeling geschreven mrt 2023
Rotterdam, Nederland3355 bijdragen1331 nuttige stemmen
+1
Bangkok - Amsterdam
International
Business Class
Wij vliegen er altijd met KLM en Air France( Platinum ) en andere maatschappij en nog nooit eerder met Swiss Air gevlogen .Wij vinden het ok maar die business class stoelen toch ietsje kleine dan die andere maar ze hebben wel lekker eten en heel aardig personeel en wij hebben weer in juni geboekt.
Meer lezen
Datum van reis: maart 2023
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
1 nuttige stem
Nuttig
Delen
Vorige
123456
Albumcategorieën
Alle foto’sAlle reizigersfoto's
avatar-image
First Class cabin on the A340.
avatar-image
avatar-image
avatar-image
avatar-image
VorigeVolgende
123456
avatar-image
Marc B heeft een tip geschreven (dec 2023)
"Geen idee; anderen schuld v vertraging geven en niet/ nauwelijks daarover te communiceren…"
avatar-image
maria m heeft een tip geschreven (aug 2023)
"Kies nooit voor swiss air. Als je problemen hebt word je van het kastje naar de muur gestuurd en het personeel is erg onvriendelijk. "
avatar-image
chris w heeft een tip geschreven (feb 2023)
"laat swissair links liggen aub!!"
avatar-image
JanVH56 heeft een tip geschreven (dec 2022)
"Wellicht geen"
avatar-image
ArnoldM heeft een tip geschreven (mrt 2020)
"Let op stoelen met beperkte beenruimte ivm ‘systeembox’ onder de stoel"
VorigeVolgende
123456
Deze luchtvaartmaatschappij-pagina claimen
Managers van luchtvaartmaatschappijen! Registreer nu en reageer op beoordelingen van leden.
Registreer SWISS

Zoeken naar vluchten

RetourvluchtEnkele reisMeerdere steden
Vertrek
di 11-6
Terugkeer
di 18-6
Reizigers
1, Economy