Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de Tripadvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
airline-logo

Ryanair

Hoofdkantoor: Ryanair Head Office, Airside Business Park, Swords Ierland K67 Y427
Overzicht
3,090.354 beoordelingen
Beenruimte
Zitcomfort
Entertainment tijdens de vlucht (wifi, tv, films)
Ervaring tijdens de vlucht
Klantenservice
Prijs-kwaliteitverhouding
Hygiëne
Inchecken en instappen
Eten en drinken
Volledige weergave
Over Ryanair
Hoofdkantoor: Ryanair Head Office, Airside Business Park, Swords Ierland K67 Y427

Samenvatting luchtvaartmaatschappij

Ierse prijsvechter Ryanair (FR) is een van de grootste luchtvaartmaatschappijen in Europa. Het doet zo'n 180 bestemmingen aan in 27 Europese landen, plus Marokko. De vloot van de luchtvaartmaatschappij is geconfigureerd met een Economy Class zonder overbodigheden, en passagiers kunnen verwachten extra te moeten betalen voor dingen als inchecken op het vliegveld, het checken van bagage, alsook eten en drinken aan boord. Ryanair heeft talloze uitvalsbasissen, met als primaire Dublin Airport (DUB) en London Stansted Airport (STN).
Meer lezen
90354beoordelingen
10236foto's
100tips

Beoordelingen
We voeren controles uit op beoordelingen.
De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingen
Voordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat mogelijk in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, wordt de beoordeling niet gepubliceerd.
Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de beoordelaar gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken.
Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet.
Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.

Waardering van reizigers
  • 13.060
  • 23.052
  • 17.915
  • 9.227
  • 27.106
Route
  • Meer
Cabin
Taal
  • Meer
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
avatar-image
Jill M heeft een beoordeling geschreven jun 2024
6 bijdragen
Krakow - Eindhoven
Europe
Heenvlucht was prima, hadden 2 stuks handbagage en mocht prima mee. Terug vlucht mocht nog maar een tas mee, de andere was tegen betaling en werd vrij dreigend gezegd dat dit nu betaald moest worden. Been ruimte al krap voor iemand van 1,70. Totaal geen zorg voor de mensen.
Meer lezen
Datum van reis: juni 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
avatar-image
rene n heeft een beoordeling geschreven mei 2024
1 bijdrage
Alicante - Eindhoven
Europe
Bij het aan boord gaan werden mijn vrouw en zoon teruggeroepen. Rolkoffer voldeed niet aan de vereiste maten. Wij waren de laatste die aan boord gingen. Binnen 1 minuut 140 euro bijbetalen via creditcard anders vertrekt vliegtuig zonder jullie. Creditcard betaling werd niet geaccepteerd hier zat nog een blokkering op vanwege de borg voor de huurauto. Tijd om bij te boeken op de creditcard werd ons niet meer gegeven. Andere mogelijkheid om te betalen was er niet. Aangegeven dat koffers op de heenreis wel aan boord mochten deed niet ter zake. Dit is niet Eindhoven werd er tegen ons geblaft door de zeer onbeschofte Ryanair medewerker. Nu betalen of vliegtuig vertrekt. Ik wil graag betalen maar hoe dan. Vervolgens geeft hij de opdracht aan het toestel dat ze mogen vertrekken en dat ze niets meer voor ons konden doen. Daar sta je dan totaal perplex. Vervolgens naar de Ryanair balie gegaan. Daar zat meneer weer trok zijn mond niet open en negeerde ons gewoon. Na een halfuur kwam er een andere medewerkster die hij eerst wat influisterde. U kunt voor 300 euro een nieuw ticket kopen met de creditcard voor morgenochtend exclusief bagage kosten die 120 euro komen daar nog bij. Wie gaat dan mijn hotel betalen vroeg ik Vervolgens. Niemand was daarop mijn antwoord. Toen ik aangaf dat ik niet met creditcard kon betalen kon ik wel contant betalen. Waarom kon dat een half uur geleden niet toen ik bij wilde betalen voor mijn koffers die 1cm te diep waren. Als ik de gelegenheid had gehad om er een handdoek uit te halen hadden ze wel in dat rek gepast. Ze staan gewoon op je te azen. Ze weten dat je de laatste bent geven hé een grote bek en stellen je voor een voldongen feit. Het is gewoon een verdienmodel voor ze. Zal mij niets verbazen als ze de medewerkers hierop trainen. Uiteindelijk een nieuw ticket gekocht bij Vueling voor 3 personen 578 euro Amsterdam i.p.v 7.30 uur vertrokken we nu om 10 05 naar Amsterdam i.p.v Eindhoven vanwege een rolkoffer die 1cm te diep was. Let op met die rolkoffers ze zetten uit bij te vol inpakken dat weten ze en ze geven je geen tijd meer om dit te herstellen. Tuig van de richel is het. Ze werken daar met de pest in hun lijf en behandelen de cliënt als een crimineel. Vlieg nooit meer met Ryanair. Ga trouwens nog wel proberen om ze juridisch aan te pakken.
Meer lezen
Datum van reis: mei 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
avatar-image
stephanie v heeft een beoordeling geschreven mei 2024
1 bijdrage
Faro - Eindhoven
Europe
Gisteren terug gevlogen naar Eindhoven vanuit Faro, Portugal. Vanwege mijn extreme vliegangst kiezen we er altijd voor om van te voren onze eigen stoelen te 'kopen'. Dit om er zeker van te zijn dat we naast elkaar zitten en ik de vlucht enigszins door kan komen. Dit keer niets anders dan dat gedaan, netjes betaald voor onze stoelen die helemaal achteraan in het vliegtuig zouden zijn én uiteraard naast elkaar. Bij het boarden (na een uur vertraging) kregen we binnen 0,1 seconde te horen dat de stoelen waren aangepast en dat we op 1 en 2C zouden zitten. Helemaal vooraan én niet naast elkaar. Pure paniek. Helaas werd daar weinig empathisch op gereageerd en 'was het maar zoals het was'. Het was 'wil je wel of niet mee op de vlucht, want mij maakt het niet uit.'. Meest belachelijke manier van omgaan met angstige klanten. Echt te bizar voor woorden hoe we zijn behandeld. Eenmaal in het vliegtuig huilend de situatie uitgelegd. Stewardessen (gelukkig) meer dan vriendelijk en welwillend, maar voor mij was de schade al geleden. Ik ben ook nog eens 28 weken zwanger dus het was voor mij echt totaal niet oké om zo behandeld te worden. Wat wil ik met dit bericht bereiken? Kwaad is al geschied. Ik zal niet snel meer vliegen, want durf zelfs met het aanschaffen van stoelen er dus niet meer vanuit te gaan dat ik naast mijn man zit. Ik wil mensen gewoon waarschuwen. Zoals ik al zei, hebben we extra betaald voor 'onze stoelen' en heb ik flink onnodig stress geleden terwijl ik 28 weken zwanger ben. 'Klantenservice' stuurt automatisch gegenereerde berichten terug en het 'help center' geeft aan dat ik contact op moet nemen met de 'Klantenservice' (??). Ik ga maandag bellen. Nooit meer.
Meer lezen
Datum van reis: mei 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
avatar-image
Mr.Vanderbilt heeft een beoordeling geschreven mei 2024
Alicante, Spanje5 bijdragen6 nuttige stemmen
Düsseldorf - Malaga
Europe
Ryanair heeft de slechtste klantenservice die er bestaat. Vlieg nooit met Ryanair. Er zijn genoeg andere maatschappijen die hun klanten niet minachten.
Meer lezen
Datum van reis: april 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
avatar-image
Ronald heeft een beoordeling geschreven mei 2024
Amsterdam, Nederland9 bijdragen1 nuttige stem
Brussels - Heraklion
Europe
Non-existente klantenservice. Zo lang alles goed gaat, lijkt het een ok bedrijf, maar zodra je contact wilt opnemen, wordt je altijd afgescheept met een verwijzing naar de FAQ. Ook als je heel duidelijk maakt dat je geen vraag hebt, krijg je de algemene doorverwijzing naar veelgestelde vragen en sluit dan af met "your request is now closed" Men leest je mail totaal niet.
Meer lezen
Datum van reis: mei 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
Vorige
123456
Albumcategorieën
Alle foto’sAlle reizigersfoto's
avatar-image
avatar-image
Aufpassen abzocke mit Hand Gepäck
avatar-image
avatar-image
avatar-image
VorigeVolgende
123456
avatar-image
rene n heeft een tip geschreven (mei 2024)
"Als je toch met ryanair wilt vliegen meet dan je rolkoffer na nadat je hem hebt ingepakt. Ze naaien je een oor aan."
avatar-image
stephanie v heeft een tip geschreven (mei 2024)
"Boek vooral niet. Betaal al helemaal niet extra voor stoelen want ze zetten je gewoon waar ze willen."
avatar-image
Mr.Vanderbilt heeft een tip geschreven (mei 2024)
"Vermijd deze maatschappij!"
avatar-image
Bjorn o heeft een tip geschreven (mei 2024)
"Niks extra’s kopen. Gewoon koffertje mee en vliegen. Prioriteit is onzin!"
avatar-image
Meander35435812846 heeft een tip geschreven (apr 2024)
"Boek vooral niet hier"
VorigeVolgende
123456
Deze luchtvaartmaatschappij-pagina claimen
Managers van luchtvaartmaatschappijen! Registreer nu en reageer op beoordelingen van leden.
Registreer Ryanair

Zoeken naar vluchten

RetourvluchtEnkele reisMeerdere steden
Tripadvisor laat geen advertenties zien op basis van je eerdere online gedrag of persoonsgegevens. Je krijgt deze advertentie mogelijk te zien omdat de weergegeven operator reisgerelateerde services aanbiedt die mogelijk overeenkomen met je zoekopdracht en onze advertentiepartner QuoteLab LLC (handelend als MediaAlpha) heeft betaald om te verschijnen. Als je erop klikt, verdienen we commissie van MediaAlpha.
Mogelijk sturen we deze pagina door naar een andere reisorganisatie als je op 'Vluchten zoeken' klikt, zodat je beter prijzen kunt vergelijken.