Onboard, prima. Bagage vreselijk. Zowel op de heen- als terugweg is mijn bagage niet meegekomen met de vlucht. Daar sta je dan bij de bagageband op je vakantie bestemming. Koffer, na koffer maar de jouwe komt niet. Toen we ons melden bij de balie wisten ze het direct. Mijn koffer was niet meegekomen en stond nog op de overstap in Helsinki. Ik kreeg EUR 50 voor essentiële items en moest de bonnetjes bewaren. Een echte uitdaging want in Bangkok, is normale kleding vreselijk duur (zelfs na de beste onderhandel pogingen) en doen ze ook niet aan bonnetjes. Heb je een winkel gevonden, geven ze een bonnetje waar niet op staat wat je hebt gekocht. Finnair heeft dit nooit van tevoren tegen mij gezegd dat dit nodig was. Volgens Finnair zijn dit geen bonnetjes en dus niet aantoonbaar. Voor 5 dagen zonder koffer en elke dag de belofte dat hij wel zou komen, is dit toch echt heel erg vervelend en een best klein bedrag!! Uiteindelijk heb ik het gered en EUR 76,10 uitgegeven. Hiervoor had ik 2 shirts, 1 korte broek, 1 bikinitop, 1 kleine nep rugtas, 2 onderbroeken, deet, deo en scheermesjes. 5 dagen zonder kleren en in een vreemd land met zo'n slechte service. Belachelijk. Ik vind het erg jammer dat ik deze vakantietijd heb verspilt aan het zoeken van een onderbroeken winkel die wel een bonnetje geeft. Op de terugweg met een 50 min overstap (geboekt bij Finnair zelf) had ik er al geen vertrouwen meer in en was ik opgelucht dat ik weer thuis was (zonder bagage, die kwam met de koerier een paar dagen later). Ik vind het schande van Finnair dat ze moeilijk doen over de EUR 26,1 die ik teveel heb uitgegeven. Zonder mijn vriendin haar bagage had ik nog veel meer spullen moeten kopen en dus veel meer geld moeten uitgeven (ORS, diareeremmers, reis klamboe, slippers, shampoo, weken van voorbereiding voor Azie, tel uit uw winst....) . Dus vlieg je met Finnair, stop je kleding en medicatie in je handbagage want je koffer zie je voorlopig niet bij aankomst. Fijne vakantie!!…