Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de Tripadvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
airline-logo

China Southern Airlines

Hoofdkantoor: 278 Jichang Road, Guangzhou China 510405
Overzicht
3,55.152 beoordelingen
Beenruimte
Zitcomfort
Entertainment tijdens de vlucht (wifi, tv, films)
Ervaring tijdens de vlucht
Klantenservice
Prijs-kwaliteitverhouding
Hygiëne
Inchecken en instappen
Eten en drinken
Over China Southern Airlines

Luchtvaartalliantie

SkyTeam
Hoofdkantoor: 278 Jichang Road, Guangzhou China 510405

Samenvatting luchtvaartmaatschappij

De zesde grootste passagiersvluchtmaatschappij ter wereld, China Southern Airlines (CZ), vliegt non-stop naar meer dan 190 bestemmingen in China, in Azië, en naar Europa, Oceanië en Noord-Amerika. In totaal vliegt de luchtvaartmaatschappij naar 35 landen. Het is lid van de SkyTeam Alliance, en de primaire hub van de luchtvaartmaatschappij is Guangzhou Baiyun International Airport (CAN). Secundaire hubs bevinden zich in Chongqing Jiangbei International Airport (CKG), Beijing Capital International Airport (PEK) en Ürümqi Diwopu International Airport (URC). De vloot van China Southern omvat een scala van configuraties, waaronder First Class, Business Class, Premium Economy Class en Economy Class.
Meer lezen
5152beoordelingen
1509foto's
22tips

Beoordelingen
We voeren controles uit op beoordelingen.
De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingen
Voordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat mogelijk in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, wordt de beoordeling niet gepubliceerd.
Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de beoordelaar gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken.
Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet.
Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.

Waardering van reizigers
  • 1.175
  • 1.750
  • 901
  • 448
  • 879
Route
  • Meer
Cabin
Taal
  • Meer
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Otto F heeft een beoordeling geschreven sep 2024
1 bijdrage
Amsterdam - Phuket
International
Wat een ontzettend slechte customer service. Mijn koffer was 4 dagen vertraagd op vakantie. Na tientallen mails, telefoontjes etc kwam uiteindelijk de koffer aan bij ons Hotel. Schuld lag bij China Southern Airlines. Hierdoor heb ik kosten moeten maken die zij dienen te vergoeden. En dan kom je in een onvoorstelbare molen terecht waarbij je door verschillende afdelingen binnen China Southern heen en weer wordt geslingerd, waarbij niemand de verantwoordelijkheid neemt om de kosten te vergoeden. Schaamteloos niet reageren, of net doen of ze niet weten waar het omgaat, doorverwijzen naar een ander afdeling etc etc. Kortom: service gehalte van niets! Zo slecht en tot op heden (8 weken verder) reageert men gewoon niet meer. Wat een bagger.
Meer lezen
Datum van reis: juli 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
TuyetNhi H heeft een beoordeling geschreven jul 2024
1 bijdrage
Amsterdam - Ho Chi Minh City
International
Ik moet as donderdag vliegen.. ik heb pas gisteren avond ontdek dat de namen van de kids niet hetzelfde zoals paspoort ( voornaam is omgedraaid) ik heb naamwijgen gedaan kostte 110€ voor 2 kids.. en later ontving ik dat luchtmaatschappij geen toestemming gaf en we moeten nieuwe ticket boekeb voor beide kost 2700€ Hoe vinden jullie ervan . Ik heb meer dan uurtje aan de lijn gewacht, kon niemand oppakken Ik ga morgen nogmaals bellen
Meer lezen
Datum van reis: juli 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
TT H heeft een beoordeling geschreven jul 2024
1 bijdrage
Langfang - Amsterdam
International
Wat een slechte vliegmaatschappij! Vlieg niet met CS!!! Ik waarschuw jullie!! Ze willen de plekken in het vliegtuig last minute vullen door ons over te halen om BC te vliegen. Echter een familie met kinderen of ouderen trap hier niet in! Door de chaos met kleintjes zijn wij akkoord gegaan, hierop hebben zij goed ingespeeld. Vervolgens in het vliegtuig kregen wij daar te horen dat wij gedurende vlucht niet gebruik mochten maken van de BC stoelen waar wij veel geld hebben uitgegeven voor ons gezin. De stewards in het vliegtuig wisten daar niks van af. Slechte communicatie onderling en de collega’s van dit maatschappij werken langs elkaar heen. In het vliegtuig werden we naar Economy stoelen geleid. Wij hebben 9u lang gevlogen, gefrustreerd en kwaad dat we waren. Dit is overmacht! We konden niets meer, op dat moment hebben wij geen rechten. Stewardessen hebben hun beleid en grondstewardessen weer die van hen. Ze maakten ons van alles wijs. We hebben later per e-mail benaderd en het bedrijf uitgelegd van begin tot eind, maar ze willen niet eens begrijpen of zelfs antwoorden. Alleen als ze geld ontvangen dan krijg je ze gemakkelijk aan de praat, andersom niet. Ons geld is ons recht! Hoe ze praatten en reageren, totaal geen respect naar de passagiers toe. Ze gaven aan jullie krijgen een tegemoetkoming van maximaal 1000 yuan, dat is omgerekend € 126 euro. Wij krijgen ons teveel betaalde som van duizenden euro’s dus gewoon niet terug, iets waar we geen gebruik van mochten maken met ons gezin boven in de lucht. Gemeen en respectloos zo ga je niet om met passagiers. Kortom een hele slechte vliegmaatschappij! We gaan door, het gaat hier niet om een zak snoep het gaat hier om duizenden euro’s voor een upgrade van BC stoelen, een gezin van 5 waarvan 3 kleine kinderen. Wie heeft dit vaker meegemaakt?
Meer lezen
Datum van reis: mei 2024
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
David C heeft een beoordeling geschreven okt 2023
Amstelveen, Nederland93 bijdragen
Amsterdam - Phnom Penh
International
Het vliegen zelf is niets op aan te merken en het personeel in het vliegtuig is ook goed. Het is echter het hele proces waar je door heen moet waar het misgaat… zodra je aankomt in China begint de ellende met veel bureaucratie zelfs als je alleen een transit doet kom je in een molen terecht met veel onduidelijkheden. Wij moesten ondanks dat we een transit hadden een visum ter plaatse aanvragen omdat we een binnenlandse vlucht hadden van Beijing naar Guangzhou en daarop weer naar Phnom Penh. Het scheelde niet veel of wij hadden de vlucht gemist wij moesten letterlijk rennen naar de gate, terwijl wij aanvankelijk bijna 4 uur overstap tijd hadden. Het gekke is dat als vluchten uitgevoerd werden met CSAIR en toch moesten we opnieuw inchecken en wist niemand hoe het met de bagage zat. Een ander dingetje is de gezondheidsverklaring die je moet invullen als je China binnenkomt… wij hadden meerdere Chinese passagiers aan boord die hartstikke ziek waren met hoesten, verkouden, rochelen noem maar op. Wat de functie van die check is ontgaat mij volledig of het geldt misschien alleen voor buitenlanders. Kortom: de vlucht zelf was prima te noemen net als de service maar het vliegen via China als transit is één groot drama dus dat was voor mij voorlopig de laatste keer de volgende keer weer via Zuid-Korea. Als laatste aanvulling: onze heenreis werd plotseling veranderd waardoor we alles moesten aanpassen. Als je dat vervolgens wil regelen met nieuwe stoelen kom je in een heel moeilijk en ondoorzichtig proces terecht.
Meer lezen
Datum van reis: oktober 2023
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
Aziz heeft een beoordeling geschreven apr 2020
2 bijdragen
Amsterdam - Sydney
International
Economy
Ik vloog van Amsterdam naar Sydney. Met 2 tussenstops in China, Chengdu en Guanghzou. Inchecken in Amsterdam verliep soepel, boarden en vlucht waren prima. Vriendelijk personeel wat gewoon goed Engels sprak. Toen ik aankwam in Chengdu begon de hel, Ik moest blijbkaar me koffers ophalen en door de duanen. Eenmaal bij de duanen gekomen vroegen ze wat ik kom doen dus ik uitgelegd en me paspoort werd gestempelt. Toen ik doorliep naar de domestic kon ik niet inchecken omdat me vlucht pas over 7 uur ging dus stond ik daar met mijn koffers. Alle stoelen waren al bezet dus moest ik noodgedwongen uren lang op de grond zitten met mijn koffers. Toen ik eenmaal kon inchecken kon ik niet communiceren met de mewerkers aangezien ze geen Engels sprak. Uiteindelijk ingecheckt met zo vertaal app van de medewerkster. Na zo lang wachten wou ik wat eten, maar je raad het al geen enkele medewerker sprak Engels dus met een beetje gebarentaal wat eten besteldt. Bij de service desk legde ik me verhaal uit en vroeg of ik nog een keer mij koffer moest ophalen in Guangzhou, de medewerker keek me aan en zij letterlijk. No English op een best boze manier. Dus liep ik maar weg, in het vliegtuig naar Guangzhou zat ik naast een Chinese vrouw die het even normaal vond om steeds in haar doorzichte beker te spugen. Walgde echt ervan. Geland in Guangzou zelfde verhaal niemand spreekt Engels in de domestic terminal. Uiteindelijk heeft een mede reiziger mij geholpen en uitgelegd waar ik heen moest en dat ik me Koffers pas in Sydney moest ophalen. Geland in Sydney waren mijn koffers nergens te bekennen. CZ meerdere keren gebeld maar steeds Chinese medewerkers aan de lijn die slecht Engels spreken. Uiteindelijk heeft een Chinees sprekende medewerker me geholpen en kreeg ik me koffers pas 8 dagen na Aankomst!!!!! Mijn tip: Let niet te veel op de prijs. Voor mij nooit meer met China Southern
Meer lezen
Datum van reis: oktober 2019
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Nuttig
Delen
Vorige
123456
Albumcategorieën
Alle foto’sAlle reizigersfoto's
Shanghai Skyscrapers in the Distance
Taxing at Shanghai Hongqiao
Really Quiet Room
Home Sweet Home
Good Selection of Food
VorigeVolgende
123456
David C heeft een tip geschreven (okt 2023)
"Mocht je CSAIR gebruiken voor een transit naar een ander land toe zorg er dan voor dat je niet twee keer moet overstappen in China "
Karin en Toine heeft een tip geschreven (sep 2019)
"Kies een andere maatschappij. Vroeg of laat ben je de klos en kost het een extra ticket."
Jaco V heeft een tip geschreven (jul 2019)
"Boek ongeveer zes weken vooruit."
Darlene heeft een tip geschreven (jun 2019)
"Eis dat je goed word voorgelicht, zouden ze eigenlijk uit hun eigen al moeten doen."
Marco v heeft een tip geschreven (jun 2019)
"Boek op tijd scheelt een hoop in prijs"
VorigeVolgende
12345
Deze luchtvaartmaatschappij-pagina claimen
Managers van luchtvaartmaatschappijen! Registreer nu en reageer op beoordelingen van leden.
Registreer China Southern Airlines

Zoeken naar vluchten

RetourvluchtEnkele reisMeerdere steden
Van:
Naar:
Tripadvisor laat geen advertenties zien op basis van je eerdere online gedrag of persoonsgegevens. Je krijgt deze advertentie mogelijk te zien omdat de weergegeven operator reisgerelateerde services aanbiedt die mogelijk overeenkomen met je zoekopdracht en onze advertentiepartner QuoteLab LLC (handelend als MediaAlpha) heeft betaald om te verschijnen. Als je erop klikt, verdienen we commissie van MediaAlpha.
Mogelijk sturen we deze pagina door naar een andere reisorganisatie als je op 'Vluchten zoeken' klikt, zodat je beter prijzen kunt vergelijken.