We ondersteunen de volgende browsers:

“Excellent hotel!” 5 van 5 sterren
Beoordeling van Grand Hotel Ambasciatori

Beste prijzen voor je verblijf
Voer reisdata in voor de beste prijzen
Inchecken dd/mm/jjjj Uitchecken dd/mm/jjjj
Prijzen weergeven
Vergelijk de beste prijzen van de beste reiswebsites
en nog 7 websites!
1 beoordeling
1 nuttige stem 1 nuttige stem
“Excellent hotel!”
5 van 5 sterren Beoordeeld op 2 juli 2014

Voor de tweede maal hebben wij weer intens genoten van ons verblijf in het Grand Hotel Ambasciatori in Sorrento Italië.
Wij werden er weerom zeer hartelijk verwelkomd door het personeel aan de lobby.
Het charmante hotel heeft een zeer traditionele en stijlvolle inrichting, met mooi antiek meubilair, marmeren vloeren en kunstvoorwerpen, wat het extra gezellig maakt.
De aangename stad Sorrento is slechts op 15 min. te voet en zeker de moeite waard om te bezoeken.
Onze kamer gelegen aan de zee met uitzicht op de Vesuvius en de baai van Napels was adembenemend en wanneer de cruiseschepen aanmeren vlak vóór het hotel hadden wij een panoramisch en onvergetelijk uitzicht.
De kamers zijn onberispelijk, ruim en goed ingericht, en worden iedere dag schoongemaakt.
Er is ’s morgens een zeer lekker en uitgebreid ontbijtbuffet en er is veel variatie.
’s Avonds bij het diner is er voldoende keuze van gerechten en wijnen en het eten is zeer lekker. Het is ook aangenaam om daarna gezellig in de bar te vertoeven, en te luisteren naar een pianist of violist, of er zijn bijzondere avonden met muziek bij het eten, en men geniet intens van de zonsondergang.
Het is telkens genieten van de zeer mooie tuin met uitzicht op de baai, waarin men kan vertoeven in alle rust en waar men ’s middags kan genieten van prima eten geserveerd aan de bar. De tuin wordt iedere dag goed onderhouden. Er is een mooi zwembad en het is ook mogelijk een lift te nemen naar een ponton beneden aan zee. Het hotel heeft een spectaculair uitzicht, daar het gebouwd is op een hoge klif.
Wanneer men dit hotel binnenkomt, geniet men al van het eerste moment. De rust, de elegantie die het uitstraalt, en de must om er te verblijven. Het geeft een ongelooflijke voldoening en het laat een onuitwisbare indruk na, dat men niet aanvoelt bij veel andere hotels.
Onmiddellijk voelt men zich op zijn gemak en welkom.
Het personeel draagt zijn gasten op handen en niets is hen te veel. Zij zorgen voor die bijzondere aangename sfeer, zijn steeds behulpzaam en hebben respect voor iedereen. Speciaal mag vermeld worden dat zij dit voor iedereen hebben zonder onderscheid. Men wordt er steeds vriendelijk aangesproken en de bediening is hartelijk en respectvol. Een pluim voor iedereen……… zij verdienen het waarlijk! En het draagt zeker bij tot het succes van het hotel.
Wij hebben voor de tweede maal genoten en zouden zeker nog terugkomen wanneer de gelegenheid zich voordoet.
De Amalfitaanse kust is van een ongeziene schoonheid en is zeker een bezoek waard! De wondermooie tuinen in Ravello, het pittoreske Positano, het prachtige Amalfi, het beroemde eiland Capri, de unieke stad Napels met zijn historische gebouwen en culinaire tradities, de beroemde archeologische ruines in Pompeii, …….hebben ons weer een onvergetelijke vakantie bezorgd.
Dank aan de Directie en iedereen voor de geweldige tijd dat wij mochten doorbrengen in het hotel en wij willen dit hotel graag aan iedereen aanbevelen.

Kamertip: Kamers met zicht op de baai en de tuin raden wij aan. Zijn heel mooi en rustig.
  • Verbleef Juni, 2014, bezocht met een partner

Overzicht waarderingen
  • Waarde
    4 van 5 sterren
    4,5 van 5 sterren
Tips van reizigers helpen jou bij het kiezen van de perfecte kamer.   Kamertips (4)
Datum | Waardering
7 hotelbeoordelingen
Plekken in 7 steden beoordeeld Plekken in 7 steden beoordeeld
20 nuttige stemmen 20 nuttige stemmen
5 van 5 sterren Beoordeeld op 24 maart 2014

Perfekte service, waanzinnig lekker gegeten in een authentiek kader ( italiaanse palazzo ).
Ontbijt en diner met zicht op de baai, ongelofelijk mooi! Niet goedkoop maar elke euro waard.Service onberispelijk, een absolute aanrader!

Kamertip: Neem aub niet de goedkoopste kamer want dan heb je zicht op een luchtkoker kortbij het restaurant ...
  • Verbleef Juni, 2013, bezocht met een partner
    • 5 van 5 sterren Kamers
Was dit een nuttige beoordeling? Ja 1
Denderhoutem
Junior bijdrager
4 beoordelingen 4 beoordelingen
Plekken in 3 steden beoordeeld Plekken in 3 steden beoordeeld
4 van 5 sterren Beoordeeld op 31 oktober 2013

Het hotel is op wandelafstand van de voornaamste straten van Sorrento +- 15 min. Ligging is prachtig luxe kamers met zeezicht uitstekend Standaard kamers niemand aanraden . Ontbijt zeer goed . Zwembaden de max zowel boven in de tuin van het hotel als beneden met de lift op zee en in zee . Personeel vriendelijk Ambasciatori zeker een aanrader .

Kamertip: kamers zeezicht zonnekant prachtig (met zicht naar zee de linkse kamers )
  • Verbleef November, 2012, bezocht met familie
3 hotelbeoordelingen
Plekken in 3 steden beoordeeld Plekken in 3 steden beoordeeld
8 nuttige stemmen 8 nuttige stemmen
5 van 5 sterren Beoordeeld op 5 mei 2013

Onze reis naar Sorrento was heel attractief en het hotel is een echte aanrader . Heel netjes en vriendelijk personeel . Knap uitzicht van op de kamer of van op het terras in de tuin ! Heel lekker eten , wij kozen de half-pension formule , met heel veel keuze zowel internationale als heel regionale suggesties bij alle gangen . Heel lekkere passende wijntjes of uitgebreide Italiaanse wijnkaart . Echt top !

Kamertip: De kamers met zicht op zee zijn adembenemend !
  • Verbleef April, 2013, bezocht met een partner
4 hotelbeoordelingen
Plekken in 4 steden beoordeeld Plekken in 4 steden beoordeeld
6 nuttige stemmen 6 nuttige stemmen
4 van 5 sterren Beoordeeld op 3 juni 2012

Wij hebben genoten van ons verblijf in Hotel Ambasciatori in Sorrento. Het is een mooie regio van Italië die absoluut de moeite is om te bezoeken. Zeker als je een aantal uitstappen doet; via Jetair zijn de aanraders de 'Amalfi-kust tour' en Pompei. Ook een bezoekje op eigen initiatief aan het eiland Capri en de stad Napels zijn ideale uitjes.
Sorrento is een leuk stadje dat leeft van toerisme. Je kan er te voet naartoe (ongeveer 15 min wandelen- wel een stukje bergop) Er zijn een aantal leuke winkeltjes en restaurantjes waar je zoals steeds wel wat moet opletten welke prijzen er gehanteerd worden, want er zijn verschillen. Wij hebben Sorrento 2x bezocht voor een paar uurtjes en dan heb je het stadje absoluut gezien.
Het hotel zelf is een verzorgd hotel, waar de benedenverdieping (lobby, bar, restaurant) grandeur uitstraalt. Naar faciliteiten toe: een pluspunt is dat je zowel een 'klassiek' zwembad hebt met ligzetels als een lift die je naar een platform gebouwd op zee eveneens met ligzetels brengt. Het restaurant is naar Italiaanse normen goed; er is een uitgebreid ontbijtbuffet (zeer uitgebreid naar Italiaanse normen) en ook het avondmenu is gevarieerd en kwalitatief. Je hebt zeezciht vanuit het restaurant. De obers spreken zo goed als geen Engels maar doen hun best en zijn over het algemeen vriendelijk. De dranken zijn wel niet goedkoop (bv: 4,5€ voor een klein flesje frisdrank) Ook is het wat vreemd dat de beste tafels (vlak aan het raam en de zee) afgescheiden zijn en voorbehouden voor externe klanten die a la carte komen eten. Wij hebben dit maar 1 keer zien gebeuren dat er iemand extern kwam eten, wat het vrij nutteloos maakt.
Er is een relatief ruime, mooie en goed onderhouden tuin waar je een korte wandeling kan maken met uitzicht op zee.
De kamers zijn over het algemeen netjes en worden iedere dag gepoetst op een grondige manier. Wel zijn de kamers gedateerd, je ziet dat er een opfrissing is geweest, maar voor een 4* hotel zijn ze eerder sober te noemen - hier moet ik bij vertellen dat dit blijkbaar typerend is voor de regio. Als ik kritisch mag zijn dan is het jammer dat bv de airco naar koelte toe maar tot 22° gaat, wat helaas in de warmte in de regio soms niet genoeg is. Ook de lakens zijn aan vernieuwing toe (2x onderlaken met een gaatje in gekregen) Als je dit hotel boekt is het heel belangrijk dat je een kamer aan de tuinkant of zeekant kiest. De straatkant is lawaaierig en af te raden. Wel erbij vertellen dat je heel wat meer moet betalen voor zeezicht en dit even grote kamers zijn met dezelfde faciliteiten (tenzij je voor een suite gaat). Er zijn wel enkele kamers met een groter terras op de 3e verdieping (waar wij het geluk hadden deze te hebben zonder meerprijs) en deze zijn naar uitzicht toe fantastisch - zowel tuin als zeezicht.
Als ik enkele punten van kritiek mag geven: het receptiepersoneel mag echt wat beter Engels spreken voor een 4* hotel, de ladder van het 'gewone' zwembad zit los en dit is gevaarlijk, er is 'hydromassage' in het zwembad maar dit is niet meer dan een paar flauwe straaltjes, het zwembad was veel te koud (buitentemperatuur was 26° - we hebben niet gezwommen enkel tot het middel in het water ondanks dat we tegen wat kou kunnen) en er is weinig tot geen animatie in het hotel (2x iemand die kwam zingen in de bar) waarmee je rekening dient te houden en je avonden zelf dient te vullen.
Tenslotte is dit geen hotel om met kinderen naartoe te gaan. Het publiek is over het algemeen ouder en er zijn geen faciliteiten voor kinderen voorzien.
Overall: een goed hotel in een mooie regio met echt wel pluspunten maar nog enkele zaken ter verbetering.

• Verbleef Mei, 2012, bezocht met een partner
    • 3 van 5 sterren Waarde
    • 4 van 5 sterren Locatie
    • 3 van 5 sterren Slaapkwaliteit
    • 2 van 5 sterren Kamers
    • 4 van 5 sterren Hygiëne
    • 4 van 5 sterren Service
Was dit een nuttige beoordeling? Ja
Hotels die je misschien ook aanspreken ...
dd/mm/jjjj dd/mm/jjjj
Waardeer je verblijf

In Grand Hotel Ambasciatori geweest? Deel je ervaringen!

Aanvullende informatie over Grand Hotel Ambasciatori

Adres: Via Califano 18, 80067 Sorrento, Italië
Telefoonnummer:
Locatie: Italië > Campania > Provincie Napels > Sorrento
Voorzieningen:
Bar/lounge Strand Zakencentrum met internettoegang Gratis ontbijt Gratis snelle internetverbinding (wifi) Huisdieren toegestaan (hond-/huisdiervriendelijk) Restaurant Roomservice Suites Zwembad
Stijl hotel:
Prijsklasse (per nacht): 162 € - 310 €
Hotelcategorie:4 ster(ren) — Grand Hotel Ambasciatori 4*
Aantal kamers: 100
Reserveringsmogelijkheden:
TripAdvisor is een trotse partner van Expedia, TripOnline SA en Booking.com, dus je kunt je reserveringen bij Grand Hotel Ambasciatori met vertrouwen boeken. We helpen maandelijks miljoenen reizigers het perfecte hotel te vinden voor vakantie- en zakenreizen, altijd met de beste kortingen en speciale aanbiedingen.
Ook bekend als:
Grand Hotel Sorrento

Als u eigenaar of beheerder bent van Grand Hotel Ambasciatori, dan kunt u zich nu registreren voor gratis tools waarmee u uw vermelding kunt verbeteren, nieuwe beoordelingen mee kunt aantrekken en waarmee u kunt reageren op beoordelingen.