Ontdek Dublin

Wat is Travellers’ Choice Best of the Best?
Deze award is onze hoogste onderscheiding en wordt jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die de Best of the Best op Tripadvisor zijn, geweldige reizigersbeoordelingen ontvangen en tot de beste 1% van gelegenheden ter wereld behoren.
Meer informatie
Populaire voorzieningen
Populaire wijken
Populaire categorieën in Dublin
Meer categorieën in Dublin
In de buurt van bezienswaardigheden
In de buurt van treinstations
In de buurt van luchthavens
In de buurt van hogescholen
BezienswaardighedenRestaurantsVluchtenVakantiewoningenReisverhalenCruisesHuurauto'sMeer

Dublin Toerisme

Over Dublin
Met zijn rijke historische architectuur en de talloze literaire legendes combineert Dublin de sfeer van vroeger met een vriendelijke, nuchtere charme. Om te beginnen is de stad heel goed te voet te bezoeken, zodat je in één dag veel kunt zien. We raden aan om met een aantal bekende bezienswaardigheden te beginnen: bewonder de sierlijke details van de St. Patrick's Cathedral, verken het 'hart van de stad' in het kasteel van Dublin en neem de uitgestrekte campus van Trinity College in je op. Er zijn ook talloze musea om te verkennen (waarvan vele gratis zijn, zoals de Chester Beatty Library) en op het gebied van eten is er voor elk budget en elke smaak wel iets te vinden: geniet van een proefmenu bij een van de 43 restaurants met Michelinsterren in de stad of ga naar een pub en bestel de beste fish-and-chips van je leven. Dublin is het ideale startpunt voor allerlei uitstapjes: Belfast of het vissersdorpje Howth zijn ideaal om het wat rustiger aan te doen en een langere reis af te ronden. Bekijk hieronder meer aanbevelingen.

Onmisbaar in Dublin

De beste bierbars in Dublin

Bij elke kroegenlijst voor Dublin moet je met twee dingen rekening houden. Ten eerste, het moet een combinatie zijn van leuke, toeristische plekken, lokale favorieten en moderne gelegenheden met ambachtelijke bieren. En ten tweede, als je een Guinness bestelt, moet deze op de juiste manier worden gegoten. Er is absoluut een verkeerde manier om het te doen en je bent niet helemaal naar Dublin gegaan om een plat biertje te drinken. Dit zijn mijn favoriete locaties om aan alle vereisten voor kroegentochten te voldoen.
Alissa Fitzgerald, San Francisco, Californië
  • Guinness Storehouse
    Ja, je moet wel de Guinness Storehouse-tour doen om de Gravity Bar te mogen betreden, maar met hun 360-graden uitzicht op Dublin en perfect geschonken biertjes is het zeker de toegangsprijs waard. De barkeepers zijn uitstekend en zorgen ervoor dat er een klavertje van schuim bovenop je drankje komt dat je Instagram-volgers groen maakt van jaloezie.
  • John Kavanagh - The Gravediggers
    De ene kant van deze pub is een klassieke Ierse tent zonder televisies of muziek, terwijl de andere kant een loungeruimte is met heerlijk eten, waaronder mijn persoonlijke favoriet: het Ierse ontbijt. Probeer de lokale stoofpot, de coddle, als je durft. Let op: dit was een van de favoriete stops van Anthony Bourdain en als je geluk hebt, vertellen de barkeepers je al hun verhalen over de lange geschiedenis van de pub.
  • Mulligan's
    Mulligan's is mijn favoriete pub om met een groep naartoe te gaan. Er is genoeg ruimte voor iedereen en er zijn verschillende kamers. Ze hebben een uitstekende Guinness (wat niet verwonderlijk is voor een plek die al meer dan 200 jaar geopend is) en de selectie van bieren en lagers uit Ierland en het buitenland is enorm.
  • Mary's Bar & Hardware Shop
    Ik word naar elke plek getrokken die echt uniek is en een pub die ook boodschappen en hardware te koop heeft, is precies mijn ding. Deze plek ligt in de buurt van Grafton Street in het voormalige Wicklow Hotel, waar de Ierse leider Michael Collins vroeger rondhing in zijn meer revolutionaire dagen. Nu hebben ze veel nieuwe en lokale ambachtelijke bieren uit Ierland. De kaastosti is een must om bij je bier te bestellen.
  • Kennedy’s Bar & Restaurant
    Om de stad als een local te ervaren, ga ik naar Kennedy's. De Guinness is er geweldig; wat het rijtje stamgasten aan de bar wel bewijst. Als je groep iets anders wil drinken, is er ook een volledige bar met veel lokale whisky's. En hongerige gasten kunnen zich tegoed doen aan de huisgemaakte rundvlees- en Guinnesspastei.
  • P.Mac's
    P. Mac's is de kroegversie van een warme knuffel en heeft toevallig ook smakelijk en goedkoop ambachtelijk bier. Ik houd van de knusse vintage fauteuils, indie rockmuziek, donkere houten panelen en kandelaars. Vraag de barkeeper om bieradvies en combineer je pint met Tayto-chips of een gerecht van het volledige menu.
  • The Palace
    The Palace voldoet aan al mijn bierwensen in Dublin: ales en lagers in overvloed, uitstekende Guinness op tap en een prachtig Victoriaans interieur uit 1823. Het bier is top, de sfeer is gemoedelijk en je kunt heerlijk wegzakken in de knusse roodleren stoelen.

Ontdek Dublin aan de hand van interesse

Ouderwetse sfeer

Historische bezienswaardigheden en tijdloze architectuur

Eetgelegenheden van het hoogste niveau

Menukaarten met Michelinsterren en opvallende gerechten

Het verleden doet zijn boekje open

De favoriete plekken van literatuurlegendes

Dagtrips vanuit Dublin

Meer om buiten de stadsgrenzen te ontdekken

Volg de muziek

Traditionele Ierse muziekervaringen waarbij je niet stil kunt blijven zitten