Ontdek Montreal

Wat is Travellers’ Choice Best of the Best?
Deze award is onze hoogste onderscheiding en wordt jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die de Best of the Best op Tripadvisor zijn, geweldige reizigersbeoordelingen ontvangen en tot de beste 1% van gelegenheden ter wereld behoren.
Meer informatie
Montreal
Montreal
Hotels
Alle Montreal hotelsHoteldeals voor MontrealLastminutehotels in MontrealOp hoteltype
Op hotelcategorie
Per hotelketen
Populaire voorzieningen
Populaire wijken
Populaire categorieën in Montreal
Meer categorieën in Montreal
In de buurt van bezienswaardigheden
In de buurt van treinstations
In de buurt van luchthavens
In de buurt van hogescholen
BezienswaardighedenRestaurantsVluchtenVakantiewoningenReisverhalenCruisesHuurauto'sMeer

Montreal Toerisme

Over Montreal
Deze Franssprekende stad is een cultureel centrum en de modehoofdstad van Canada, en trekt daarom stijlbewuste creatievelingen van over de hele wereld. Het is duidelijk waarom: de stad straalt Europese flair uit, die al begint met de geplaveide straten. Bewonder kenmerkende gebouwen zoals de Basilique Notre-Dame de Montréal, ga naar een knus café in de wijk Plateau Mont-Royal of ga winkelen in een van de vele (en we bedoelen echt vele) vintage boetiekjes in de hele stad. In Montreal is het ook interessant om te zien hoe de sfeer verandert met de seizoenen. In de zomer kun je wandelen, fietsen en echt genieten van het landschap. Maar een jaarlijkse traditie die je in de late winter en het vroege voorjaar niet wilt missen: suikerhuizen. Volgens een inheemse traditie wordt vers gemaakte ahornsiroop geserveerd op donuts, pannenkoeken, taart enzovoort. Bekijk hieronder meer aanbevelingen.

Onmisbaar in Montreal

De beste brunches in Montreal

Montreal wordt ook wel het Parijs van Noord-Amerika genoemd. Ze houden er van eieren, pannenkoeken, mimosa's en Bloody Mary's. Die drankjes zijn er zelfs zo populair dat veel van mijn vrienden ervan overtuigd zijn dat het idee van een dronken brunch (Drunch) uit Montreal komt. Brunchmogelijkheden in de stad zijn zo talrijk dat we op een zondag soms twee keer brunchen. Laten we het Dunch noemen. Dat is 100% Montreal!
Karen B, Toronto, Canada
  • Beauty's Restaurant
    Het familiebedrijf Beauty's is al generaties lang een populaire ontbijtplek. Tegenwoordig wordt het gerund door familie van Hyman Skolnick, die dit klassieke restaurant opende in 1942. Beauty's is zo kenmerkend dat als er een emoji van de brunch in Montreal zou zijn, het hun 'Special' zou zijn: een bagel uit Montreal met roomkaas, tomaten, uien en gerookte zalm, of misschien hun 'Mishmash'-omelet met plakjes hotdog, salami, gebakken uien en groene paprika's.
  • Au festin de Babette
    Ongeveer een op de vier Montrealers in Le Plateau komt uit Frankrijk en die expats zijn dol op Au Festin de Babette, waar Franse brunchgerechten worden geserveerd. Veel van deze gerechten zijn vernoemd naar verschillende straten in de wijk Plateau. Je wilt de Brunch St-Denis (een wafel met zalm, roomkaas en avocado) of de Brunch Drolet (eieren "Bénédictine" met zalm) niet missen. We zijn ook dol op de typisch Franse bijgerechten, waaronder gratin dauphinois.
  • Arthurs Nosh Bar
    Het echtpaar Alex Cohen en Raegan Steinberg serveren gemoderniseerde versies van Joodse gerechten aan een jong publiek bij Arthurs Nosh Bar in Saint-Henri. De Asjkenazische en Sefardische roots van Cohen en Steinberg creëren een gevarieerd menu met gerechten zoals latke smorgasbord en Marokkaanse toast. Arthurs Bloody's zijn praktisch een maaltijd op zich door garneringen, waaronder een augurkspies, olijven, bleekselderij en een minibagel met roomkaas.
  • Tendresse
    Bistro Tendresse is een veganistische plek waar zelfs niet-veganisten naartoe gaan. De 'Eggs' Benedict wordt geserveerd met gerookte tofu, dus je zult het ei niet missen. Probeer ook zeker de koningsoesterzwammen die in 'calamari-stijl' worden bereid. Als we hier dineren, pakken mijn vrienden en ik geregeld iets van elkaars bord. Het is zo lekker dat je wel moet delen. Maar iedereen kan gerust z'n eigen drankje bestellen, want Bistro Tendresse biedt twee mimosa's voor de prijs van één.
  • Millmans
    Het drukbezochte Millmans dankt zijn populariteit aan de verfijnde 'casse-croûte' of snackbargerechten. De meeste ingrediënten zijn afkomstig van de beste stadsbakkers, slagers en bagelproducenten, of worden ter plekke helemaal zelf gemaakt. Als je niet weet wat je moet kiezen, raad ik je aan het ontbijtbroodje te delen met het perfecte zachtgekookte eitje, een dik stuk gerookt spek en heerlijk luchtige pannenkoeken. Je zult niet teleurgesteld worden.
  • Olive & Gourmando
    Overdag komen locals en bezoekers samen in deze favoriet in het oude Montreal. Hun gebakjes (hartige en zoete scones en muffins en croissants) zijn niet te overtreffen. Toch staan ze ook bekend om hun innovatieve brunchspecials in het weekend, zoals panini met 'egg on your face' (pittige gepocheerde eieren, kruiden, mayonaise, Comté-kaas, Italiaanse ham en langzaam geroosterde tomaten) en zelfgemaakte, seizoensgebonden ricotta-plankjes.
  • La Binerie Mont-Royal
    Wanneer het buiten kouder wordt en we behoefte hebben aan een flinke portie koolhydraten, gaan we naar La Binerie voor traditioneel eten uit Quebec. Zoals de naam al verraadt, staat alles hier in het teken van bonen. De gebakken bonen in esdoornsaus zijn een specialiteit. Andere lokale gerechten zijn Frans-Canadese erwtensoep en hun beroemde tourtière (vleespasteien). Dit soort gerechten werd oorspronkelijk gemaakt voor houthakkers die de hele dag in de besneeuwde bossen werkten en de porties zijn dan ook geschikt voor een hongerige houthakker.
  • Restaurant de l'ITHQ
    L'ITHQ is lange tijd de beroemde culinaire en horecaschool van Quebec geweest. Het grote publiek kan er nu van genieten in hun nieuwe hotel op locatie, dat zowel budgetvriendelijk als stijlvol is. Ontbijt of brunch is bij de kamerprijs inbegrepen. Ze bieden ook tafels zonder reservering. Studenten en chef-koks serveren à la carte specialiteiten en een uitgebreid buffet met innovatieve gerechten met lokale ingrediënten. Alles wordt met liefde gemaakt en geserveerd. De eetkamer kijkt uit op Carré Saint Louis, een van de charmante pleinen van Montreal.

Ontdek Montreal aan de hand van interesse

Frans-Canadese roots

Ontdek de rijke culturele geschiedenis van Montreal

Poutine in overvloed

Ontdek de klassieker van Quebec

Een stad vol kunst

Innovatieve musea en designstukken

De prachtige natuur

Pittoreske parken, wandelingen, fietspaden en meer

Ambachtelijke brouwerijen

Proost op ambachtelijk bier