Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.
Er wordt bij de vermelding van boekingsaanbiedingen voor elke accommodatie rekening gehouden met de compensatie die onze partners aan ons betalen. De weergegeven prijzen zijn mogelijk voor verschillende kamertypes. De weergegeven prijzen zijn de laagst beschikbare opties die overeenkomen met het goedkoopste beschikbare kamertype dat onze partners op het moment van de zoekopdracht van de gebruiker hebben verstrekt.

Hotel Rubens

Reiziger (51)
Kamer en suite (6)
Dineren (1)

Prijzen bekijken voor jouw reisdata

Neem contact op met de accommodatie voor beschikbaarheid.
Er zijn nog vergelijkbare hotels beschikbaar.
Alles weergeven

Over

4,0
Nr. 18 van de 38 hotels in Oostende
4,7 van 5 bollen
Locatie
4,4 van 5 bollen
Hygiëne
4,2 van 5 bollen
Service
4,0 van 5 bollen
Prijs/kwaliteit

Welkom bij Hotel Rubens! Je ‘tweede thuis’ in Oostende. Het hotel biedt een groot aantal voorzieningen voor een fantastisch verblijf.

Tijdens hun verblijf bij Hotel Rubenskunnen bezoekers naar Church of Capuchins (0,2 km) en Zandsculpturen Oostende (0,3 km) gaan, enkele van de populairste attracties van Oostende.

Gasten kunnen gebruikmaken van gratis wifi en de kamers bij Hotel Rubens bevatten airconditioning, een minibar en een bureau.

Tijdens je verblijf kun je profiteren van voorzieningen, zoals conciërge, roomservice en bagageopslag. Gasten van Hotel Rubens kunnen daarnaast gebruikmaken van een restaurant op locatie. Er is voor reizigers die aankomen met een auto betaald openbaar parkeren in de buurt beschikbaar.

Als je graag naar een Italiaans restaurant gaat, ligt Hotel Rubens in de buurt van Bajatzu, Moretti Ristorante & pizzeria en Ristorante Marina.

Wil je de stad verkennen? Dan kun je beginnen met Zeilschip Mercator (0,7 km), Fort Napoleon (1,0 km) en Albert I Promenade (0,8 km). Dit zijn een aantal populaire attracties in Oostende op loopafstand van het hotel.

Bij Hotel Rubens geniet je van een ontspannend verblijf en ligt het beste van Oostende aan je voeten.

Meer lezen
Stel bewerkingen voor zodat we onze weergave kunnen verbeteren.Deze vermelding verbeteren
Voorzieningen van accommodatie
Betaald openbaar parkeren in de buurt
Gratis snelle internetverbinding (wifi)
Gratis ontbijt
Strand
Huisdieren toegestaan (hond-/huisdiervriendelijk)
Vergaderruimtes
Opslag van bagage
Rookvrij hotel
Wifi
Bar/lounge
Restaurant
Ontbijtbuffet
Winkels
Schoenenpoetsen
Meer weergeven
Voorzieningen van de kamer
Airconditioning
Bureau
Schoonmaakservice
Roomservice
Wekservice/wekker
Koffie-/theezetapparaat
Bad/douche
Gratis toiletartikelen
Haardroger
Meer weergeven
Kamertypes
Rookvrije kamers
Gezinskamers
Handige informatie
HOTELCATEGORIE
2,0 van 5 sterren
STIJL HOTEL
Uitzicht op haven
Gesproken talen
Nederlands, Engels, Frans, Duits
103beoordelingen2vragen en antwoorden11kamertips

Beoordelingen
We voeren controles uit op beoordelingen.
De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingen
Voordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat potentieel in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, dan wordt de beoordeling niet gepubliceerd.
Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de junior bijdrager gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken.
Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet.
Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.

Waardering van reizigers
  • 37
  • 48
  • 9
  • 3
  • 7
Tijd van het jaar
Type reiziger
Taal
Geselecteerde filters
  • Filteren
  • Nederlands
Ann D heeft een beoordeling geschreven Gisteren
11 bijdragen6 nuttige stemmen
4,0 van 5 bollen
Voor wie met de trein reist is dit hotel bijzonder goed gelegen, op wandelafstand van het station.
Wij waren heel tevreden: goede ontvangst, heel lekker ontbijt met vriendelijke bediening, mogelijkheid bagage na uitchecken achter te laten, kamer in orde (2x eenpersoonskamer). Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Meer lezen
Datum van verblijf: maart 2024
5,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenLocatie
4,0 van 5 bollenService
Reistype: Bezocht met vrienden
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
BERNARD D heeft een beoordeling geschreven 17 mrt
6 bijdragen
5,0 van 5 bollen
verblijf zeer goed meegevallen ! heel vriendelijk personeel . zeer goed bed en ontbijt prima ! (ruime en lekkere keuze) Ook het restaurant viel heel goed mee. (wel pas open vanaf de vrijdag, maar dit was waarschijnlijk omdat het buiten het seizoen was)

Bernard & Diane (14/03 - 16/03)
Meer lezen
Datum van verblijf: maart 2024
5,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenLocatie
5,0 van 5 bollenService
Reistype: Bezocht met een partner
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Bart Lefebre heeft een beoordeling geschreven 15 mrt
Meulebeke, België4 bijdragen
5,0 van 5 bollen
Ik werkte zo'n 7 jaar voor een grote touroperator en in die tijd bezocht ik honderden hotels. Genoeg om een idee te vormen over wat precies maakt dat ik een hotel top vind. Daarom heb ik voor mijn beoordelingen een top 3 van criteria ontwikkeld : Met stip op één staat: het karakter dat het hotel uitstraalt. Op twee : uiteraard is ook de kwaliteit van alle aspecten doorslaggevend. Op drie : voor mij is ook de ligging van het hotel bijzonder bepalend.

Hotel Rubens scoort voor mij op deze criteria als volgt:
Karakter: 10. Als je het hotel binnenkomt, kom je terecht in het uithangsbord van het gebouw : de brasserie. Deze charmeert onmiddellijk door de prachtige vloer, retro meubels, gezellige sfeer, en uitstekende muziek, war ik het later nog over heb. Uiteraard is er ook een zij-ingang voor het hotel zodat je niet telkens de brasserie moet passeren.

Kwaliteit : Voor hotel : 9 Voor brasserie: 8
Hotel (9): Prachtig gerenoveerde kamers, uitstekende bedden, prachtige ontbijtzaal met dito ontbijt (waar alles op aanwezig is, behalve een echte authentieke croissant, die ik wel miste. TIP). Ontbijt met panoramisch zicht op de vaargeul! Dit alles voor een heel correcte prijs.

Brasserie (8) : Zoals ik reeds zei heerst er in de brasserie een heel leuke sfeer door muziek, interieur en personeel. Het eten, voornamelijk Belgische klassiekers, is van een heel behoorlijke kwaliteit. Maar hier kan nog aan gewerkt worden : momenteel wordt bijna alles geserveerd met frietjes, wat als hotelgast je helaas misschien beperkt tot de helft van de dagen van je verblijf om daar te eten, om het wat gezond te houden... Een dagschotel zou evenwel een prima oplossing zijn voor dit minpuntje. (TIP)

Ligging: 10. Het hotel is gelegen vlak aan de vaargeul : prachtig en rustig uitzicht, en je zit op 1 minuut wandelen direct aan de zeedijk van Oostende. 's Ochtends maakte ik er een gewoonte van om voor het ontbijt een wandeling te maken op de promenade die in zee gaat, op 5 minuutjes wandelafstand... Heerlijk! Als je een kamer hebt die niet uitkijkt op de vaargeul, geeft die uit op een rustige straat, wat ook ideaal is. Een Spar-supermarkt is eveneens dichtbij!

Ik geef aan zaken waar ik in geloof, zoals dit hotel, tijdens mijn verblijf graag per mail wat tips mee... Ik geef deze communicatie nog even mee aan jullie zodat jullie een perfect beeld hebben over de kwaliteiten/ mogelijkheden van dit hotel.

COMMUNICATIE AAN RECEPTIE

Ik was reeds eerder verschillende malen in jullie restaurant voor een heerlijke spaghetti. Ook de andere gerechten zijn uitstekend. Wat eventueel wel geapprecieerd zou worden voor klanten die langere tijd in het hotel blijven, is een kwalitatieve dagschotel. Nu ik zelf voor de eerste keer in het hotel verblijf, is dat het enige wat ik nog meer zou wensen. De inrichting is helemaal mijn ding, ook de bediening is uitstekend!

Wat het hotel zelf betreft, schitterende kamers, en dito ontbijtruimte met rustige klassieke muziek en zicht op vaargeul. Zalig wakker worden!

Het enige wat ik mis in de kamers is een bakje in de douche voor zeep, douchegel, shampoo.

Wat er ook handig zou zijn aan de receptie is een vast nummer voor een taxiservice, waar jullie dan waarschijnlijk ook een commissie kunnen op krijgen.

Eerste keer dat ik logeer in Oostende, maar kom zeker af en toe terug in jullie hotel: ik heb er behoefte aan regelmatig de zee te zien…

__________________________________

Morgenvoormiddag is het helaas al tijd om uit te checken, en daarom neem ik graag nog eens de tijd om weer eens in de pen te kruipen. U zult misschien al hebben gemerkt dat ik graag strooi met tips en tricks. Dat ben ik niet lang geleden beginnen doen, eigenlijk uit verveling omdat ik geen lief en geen werk heb, maar vind er wel wat voldoening in omdat ik hoop ergens toch een klein beetje van nut te kunnen zijn. Dat doe ik echter uitsluitend voor instanties, bedrijven en hotels waarvan ik denk dat ze kwaliteit leveren of kunnen leveren…

In aansluiting op mijn vorige mail vergat ik zeker nog iets te vermelden wat mij jaren geleden al positief was opgevallen…

Als fervent muziekliefhebber was ik meteen mee met de keuze van de genres : blues, soul en singer-songwriters passeren de revue op een volume dat beduidend hoger staat dan in een doorsnee eethuis, maar dat geenszins verhindert om een normaal gesprek te voeren zonder je stem te verheffen, terwijl de muziek evenzeer genietbaar is… Bewust of onbewust : dit concept werkt voor mij prima!

In het restaurant bovendien ook een aanrader : de sliptongetjes, vers uit zee, lekker gedoreerd in bruisende boter, liggen met drie stuks knisperend on uw bord! Tip voor de kok : In plaats van de gebruikelijke bijhorende frietjes zou ikzelf eerder opteren voor een smeuïge peterseliepuree als side dish. Dat maakt het geheel minder vettig en meer gebalanceerd… Dan zou dit gerecht pas echt een uithangbord zijn…
Smakelijk!

Wat mij nog opviel tijdens mijn eerste hotelverblijf:

Kraaknette kamers en heel vriendelijk en enthousiast schoonmaakpersoneel. Verder kan ik spreken van heel goede bedden/matrassen die een uitstekende en knusse nachtrust verzekeren. Ik bezocht in mijn vorige job bij een touroperator honderden hotels en ik moet zeggen dat dit toch wel opvallend is: meestal is de bedkwaliteit maar gemiddeld.

En om af te sluiten graag nog 2 tips en tricks:

Een goede en goedkope reclame : misschien kunnen aan de receptie ouderwetse postkaartjes van het hotel gratis worden meegegeven aan de klanten bij vertrek. Lage kostprijs, en dergelijke persoonlijke reclame werkt nog het best, en bereikt een relatief groot publiek. Nu deze postkaartjes doorgaans uit de mode zijn, zou dit opvallend zijn en het sluit perfect aan bij de retrostijl van jullie hotel. Vraag de klanten bij vertrek aan de receptie: gaat u het kaartje versturen? Indien ja, vraag hoeveel ze er willen, dan weet je zeker dat de reclame zijn zeer gerichte doel bereikt…

En nog een laatste: normaal moet het denk ik voor de klanten heel simpel zijn om de deursleutel (kaart) elektronisch op hun gsm te zetten, via de app van Salto KS. Een gsm zit meestal in je broekzak, en de kaart moet je uit je portefeuille halen: iets handiger en sneller dus met de gsm, zeker voor de jeugdige generatie… Ik probeerde het even vlug om het te installeren maar er liep iets fout en ik heb me er nog niet verder in verdiept. Misschien het bekijken waard…

Tot zover mijn bijdrage aan het gastenboek. Hopelijk hebben jullie er iets aan, ik heb alvast deugd gehad van een leuk verblijf!

Dit jaar kom ik zeker nog eens langs,

Ik kon zonet de fout die was geslopen in de installatie van de Salto KS app oplossen. De app is nu dus correct geïnstalleerd, maar ik heb er momenteel geen toegang toe. Als jullie hierin geïnteresseerd zijn zullen jullie contact moeten opnemen met jullie accountbeheerder van Salto om de autorisatie voor gebruik door klanten mogelijk te maken. Dan zullen de klanten waarschijnlijk éénmalig de code vermeld op de fysieke kaart moeten ingeven in hun gsm na installatie van de Salto app. Als jullie bij de check out de fysieke kaart desactiveren, zal de toegang ook in de gsm van de klanten geblokkeerd zijn.

Ik vermoed dat dit mogelijk zal zijn, maar ben het niet 100% zeker. U zal dat dus moeten nagaan bij uw beheerder. Deze korte procedure kunt u dan eventueel vermelden op de welkomstenvelop.

Succes!
___________________________________________________________________________
Meer lezen
Datum van verblijf: februari 2024
5,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenLocatie
5,0 van 5 bollenService
Reistype: Bezocht alleen
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
Jet35080048110 heeft een beoordeling geschreven nov 2023
2 bijdragen
5,0 van 5 bollen
Voortreffelijk hotel met vriendelijk personeel. Verrukkelijk ontbijt. Prachtige kamers. Zeer proper. Hebben genoten. Voor herhaling vatbaar zowel in winter als inde zomer. Gevarieerde menukaart. Geweldig
Meer lezen
Datum van verblijf: december 2022
5,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenLocatie
5,0 van 5 bollenService
Reistype: Bezocht met familie
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
annyborghs heeft een beoordeling geschreven nov 2023
Antwerpen, België10 bijdragen6 nuttige stemmen
3,0 van 5 bollen
Ruime kamer met mooi zicht. Maar veel lawaai van terras en te luide muziek. Bij t ontbijt zacht gekookt eitje gevraagd en een hard gekookt gekregen. En dan die garnaalkroketten? Geen garnaal gevonden wel veel lucht een slechte smaak. De huiswijn is niet aan te raden, die was zuur. Ondanks het prachtige zicht gaan we volgende keer toch een beter hotel opzoeken en heel belangrijk lekkere koffie bij t ontbijt. A&HenP
Meer lezen
Datum van verblijf: november 2023Reistype: Bezocht met een partner
Kamertip: Garnaalkroketten niet aan te raden.
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
annyborghs heeft een tip geschreven (nov 2023)
Antwerpen, België10 bijdragen6 nuttige stemmen
3,0 van 5 bollen
"Garnaalkroketten niet aan te raden."
Volledige beoordeling lezen
Patrik VD heeft een tip geschreven (nov 2023)
Brugge, België1.501 bijdragen619 nuttige stemmen
1,0 van 5 bollen
"Blijf hier weg."
Volledige beoordeling lezen
Sunshine13291505881 heeft een tip geschreven (jul 2023)
1 bijdrage
4,0 van 5 bollen
"Zeker eens langs gaan "
Volledige beoordeling lezen
Mireille R heeft een tip geschreven (jun 2023)
Gent, België33 bijdragen14 nuttige stemmen
5,0 van 5 bollen
"Goed, proper en betaalbaar hotel, op korte afstand van het centrum, we hadden niks te kort!"
Volledige beoordeling lezen
Marc Verheyden heeft een tip geschreven (aug 2019)
Berlaar, België3 bijdragen1 nuttige stem
4,0 van 5 bollen
"De kamers aan de voorkant zijn zeer ruim en hebben zicht op het strand en de haven"
Volledige beoordeling lezen
Niet de juiste accommodatie voor jou?
Je kunt in de omgeving van Oostende uit meer accommodaties kiezen.
PRIJSKLASSE
€ 107 - € 108 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
LOCATIE
BelgiëVlaanderenWest-VlaanderenOostende
AANTAL KAMERS
3
De prijzen worden geleverd door onze partners en geven de prijs per nacht weer, inclusief alle belastingen en toeslagen die bekend zijn bij onze partners. Bekijk de website van onze partners voor meer informatie.
Is dit uw Tripadvisor-vermelding?

Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.

Claim uw vermelding

HOTEL RUBENS (Oostende, België) - foto's, reviews en prijsvergelijking - Tripadvisor

Veelgestelde vragen over Hotel Rubens
Welke populaire attracties liggen er in de buurt van Hotel Rubens?
Attracties in de buurt zijn Church of Saint Peter and Saint Paul (0,5 mijl), James Ensor House (James Ensorhuis) (0,4 mijl) en Westerstaketsel (0,3 mijl).
Wat zijn de accommodatievoorzieningen van Hotel Rubens?
De populairdere voorzieningen bestaan onder andere uit gratis wifi, ontbijt en restaurant.
Welke eet- en drinkopties zijn beschikbaar bij Hotel Rubens?
Gasten kunnen genieten van ontbijt, restaurant en lounge tijdens hun verblijf.
Zijn er parkeerplaatsen beschikbaar bij Hotel Rubens?
Ja, betaald openbaar parkeren in de buurt is beschikbaar voor gasten.
Welke restaurants liggen er in de buurt van Hotel Rubens?
Restaurants met een gunstige locatie zijn Expo & Kafie, Wijnbistro diVino en Bajatzu.
Zijn huisdieren toegestaan in Hotel Rubens?
Ja, huisdieren zijn meestal toegestaan, maar het is beter om vooraf te bellen ter bevestiging.
Welke talen spreekt het personeel van Hotel Rubens?
Het personeel spreekt meerdere talen, waaronder engels, frans, duits en nederlands.
Zijn er historische locaties in de buurt van Hotel Rubens?
Veel reizigers bezoeken James Ensor House (James Ensorhuis) (0,4 mijl), Fort Napoleon (1,0 mijl) en De Plate Folklore Museum (Heemkundig Museum De Plate) (0,2 mijl).
Heeft Hotel Rubens een goed uitzicht?
Ja, gasten genieten hier vaak van uitzicht op haven.